[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:57

Ik heb nu enkele pony´s bekeken maar nog niets gevonden. Ga nu maar op zoek na E pony´s.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:07

Seven, gefeliciteerd!

#kruipt weer terug in de meeleesmodus#

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:07

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:11

Wat een leuk toppic. Volg in stilte een beetje mee. Studeer dit jaar af en dan mag ik eindelijk een eigen paard :) .

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:16

Gister kijkers gehad voor onze D pony.
Meisje van 10 jaar moest erop.
Ouders geen bal verstand van paarden maar ze hadden de instructie van hun dochtertje meegenomen.
Deze heeft hem eerst gereden en toen het meisje erop.Ze kwam net met haar voetjes onder het zweetblad uit.Wel schattig om te zien.
Pony gedroeg hem voorbeeldig,had ook niets anders verwacht hoor.
Pony vond en snapte alleen de hulpen niet echt.
Na een paar uur telefoon.....gaan ze dik onder de prijs bieden! Heb nee gezegd en ben zelf een stukje in prijs gezakt.Ze zouden overleggen.
Na een tijdje een SMS!! Bood hij iets meer en wilden ze hem een week op proef.
Heb terug gesms`t...dat ik geen zaken doe via sms en dat het antwoord nee was.
Je gaat toch niet smsen over de prijs!!!! Heel vreemd. Of ga ik nu niet met de tijd mee en is dat normaal??

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:18

Apart, maar heb het meer gehoord :j
Zelf vind ik het erg onpersoonlijk, onderhandelen doe je face to face

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:21

Vind ik ook Seven.
Vond het uiterst vervelend,had ook eerst zoiets van...ga ik hier op reageren?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:24

Face to face vind ik ook niet' nodig' ( in de zin van, je woont niet altijd dicht bij elkaar in de buurt en om even 300km te rijden om een prijs afspraak te maken..)onderhandelen kan ook zeker via de telefoon.. Voice to voice zeg maar...
Maar via de sms, nee dat is no go.. We hebben t over een paard niet over een voetbal..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:27

De man heeft een autogarage,misschien is het in die handel wel gewoon. :D
Ik doe daar niet aan mee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:28

Je overlegd de prijs toch als je daar bent en evt inderdaad via de tel als je er niet over uit bent gekomen.
Smsen gebeurd wel steeds meer hoor ik om me heen maar ik doe dr ook niet aan mee :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:32

Seven schreef:
Je overlegd de prijs toch als je daar bent en evt inderdaad via de tel als je er niet over uit bent gekomen.
Smsen gebeurd wel steeds meer hoor ik om me heen maar ik doe dr ook niet aan mee :j

Oh ik smsde wel toen met welke dag we graag hem op zouden willen halen en dat we wat vertraging hadden en uurtje later kwamen dan gepland enzo.. Voor de rest gewoon via mail en idd bij haar thuis face to face..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:34

Sms en kan ook wel voor kleine dingetjes maar echt het onderhandelen vind ik daarin niet kunnen. Ik smste ook wel dat we er bijna waren of we iets later waren bijv door de reis

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:34

Ze wisten de vraagprijs voordat ze kwamen kijken.
Bij de bezichtiging is het niet ter sprake gekomen,ze wilden nog even overleggen met de instructie denk ik.
De 1ste keer belde hij wel maar het bod was mij veeeel te laag ,hij zat maar te zeuren over de crisis en dat het nu de verkeerde tijd was om te verkopen.
Toen werd ik een beetje pissig en heb gezegd dat de pony niet weg hoeft maar weg mag.
Vind maar eens een pony met zo`n fijn karakter en dan ook nog eens Z2 dressuur.Fijn te rijden en niet zoals de meeste Z pony`s die ik ken aan de teugel getrokken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:38

Bij sms-en over een prijs krijg ik het idee dat ze of niet heel serieus zijn of weten dat ze veel te laag zitten maar niet anders kunnen.

Belsje, als ik dit zo lees:
Belsje schreef:
Rationeel gezien wel, maar die onbeleerde zit emotioneler veel beter ... Al is dat misschien net omdat ik daar niet mee kan/moet rijden dan voel ik me minder schuldig tegenover mijn paard dat nu op de weide staat. :+

Dan ga je daar, als je hem koopt, nooit op..

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:39

Seven schreef:
Sms en kan ook wel voor kleine dingetjes maar echt het onderhandelen vind ik daarin niet kunnen. Ik smste ook wel dat we er bijna waren of we iets later waren bijv door de reis

Wij hebben ook veel dingen via sms, mail en app gedaan. Dit ivm taalbarriere (zij duits, wij NL), dit communiceerde voor ons gewoon iets makkelijker. Maar de dingen die er echt toe deden (prijs ed) zijn we gewoon mondeling overeengekomen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:47

@ Seven van harte
@ Belsje dat komt door bokt, er worden zoveel paarden afgezeken in dit topic, er worden paarden voorgesteld die zogenaamd mega mooi zijn. Iedereen op bokt is Da, hoefsmid, osteo en kan ook nog eens geweldig rijden.

Jij moet dat paard leuk vinden en niet wij, jij moet er mee aan het werk gaan en niet wij. Nogmaals je kan een zeer correct paard kopen...helemaal voldaan aan de bokteisen... paard mept naar vlieg...kan ie kapot zijn.
Gewoon je gevoel volgen

Ik heb ook veel via sms gedaan en boktmail gewoon omdat ik doof ben maar onderhandelen over de prijs ging face to face.. sterker nog je weet de vraagprijs als je er wat af krijgt is het mooi mee genomen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 12:53

Wat een overdreven reactie tita, afgezeken kom nou, ja er word kritisch gekeken maar dat verwachten mensen toch ook als ze advies vragen. Als je geen echte mening wil horen hoef je hier niets te plaatsen.

Daarbij kan er altijd wat gebeuren de illusie dat een dier voor altijd goed blijft als je keurd is hier ook nooit hoog gehouden maar juist uit de wereld geholpen.

Persoonlijk herken ik me erg in belsje ik had naast vita ook steeds een schuldig gevoel dat ik niets met haar deed en deed daarom ook minder met de andere paarden. Een onbeleerde kopen als je zelf angst hebt kan best maar dan moet je wel heel eerlijk zijn naar je zelf durf je nu op een groen dier te stappen die braaf beleerd is? Is je antwoord NEE dan moet je zeker niet voor een onbeleerde gaan want je zal er op een gegegeven moment toch echt op moeten. Kijk dan beter naar een bevestigd dier en is deze het niet kijk je verder naar een ander je vind echt wel HET paard wat je zoekt.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:03

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Seven.Weet je iedereen heeft een andere kijk op een paard en mening.Die mogen allemaal gegeven worden maar je beslist uiteindelijk zelf wat je ermee doet en als iemand de kritiek niet kan waarderen moeten ze ook niet daarom vragen of meelezen toch :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 13:08

Precies :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:10

Seven schreef:
Wat een overdreven reactie tita, afgezeken kom nou, ja er word kritisch gekeken maar dat verwachten mensen toch ook als ze advies vragen. Als je geen echte mening wil horen hoef je hier niets te plaatsen.

Daarbij kan er altijd wat gebeuren de illusie dat een dier voor altijd goed blijft als je keurd is hier ook nooit hoog gehouden maar juist uit de wereld geholpen.

Persoonlijk herken ik me erg in belsje ik had naast vita ook steeds een schuldig gevoel dat ik niets met haar deed en deed daarom ook minder met de andere paarden. Een onbeleerde kopen als je zelf angst hebt kan best maar dan moet je wel heel eerlijk zijn naar je zelf durf je nu op een groen dier te stappen die braaf beleerd is? Is je antwoord NEE dan moet je zeker niet voor een onbeleerde gaan want je zal er op een gegegeven moment toch echt op moeten. Kijk dan beter naar een bevestigd dier en is deze het niet kijk je verder naar een ander je vind echt wel HET paard wat je zoekt.

Don schurfo merrie.... en zo kan ik er nog wel meer opnoemen.
Sommige plaatsen linkjes zonder er zelf intresse in te hebben en dan wordt er bijna altijd wat gezegd... behalve bij de ozo dure paarden dan zegt men alleen wat over de prijs.

Hoe lief een paard ook is, elk paard krijgt te maken met zijn puberteit, hoeft niet perse onder het zadel.
maar liefste paard met inrijden, kan wel een draak worden met 5-6 jaar

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:12

Moet wel bekennen dat paarden soms wel erg streng beoordeeld worden.
Ene kant mogen mensen niet veel eisen hebben als ze in de lagere prijsklasse zitten. Maar als er dan paarden uit die prijsklasse getoond worden, worden deze wel beoordeeld alsof deze in de hogere prijsklasse vallen....

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:12

Ja ik weet het en naar een vlieg schoppen en iets eraan over houden .... Het is een risico, maar ik wil niet weer een paard volledig op de foto hebben en dan achteraf te weten komen dat DA niet eerlijk was en gewoon een hoop dingen verzwegen heeft, serieuze mankementen waardoor dat paard gewoon nooit bereden had mogen worden. Vooral daar ben ik bang voor, maar ik ga er vanuit dat er ook competente DA's zijn hoor :)

Het is gewoon een leuk dier en tevens een van de weinige waar ik wel gewoon opgestapt ben. Meestal knap ik af voor ze de stal uit zijn :+

In wat voor prijsklasse zou je die bruine inschalen Needje?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:21

Geen idee. Maar vind het wel een leuk dier.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:26

Needje schreef:
Moet wel bekennen dat paarden soms wel erg streng beoordeeld worden.
Ene kant mogen mensen niet veel eisen hebben als ze in de lagere prijsklasse zitten. Maar als er dan paarden uit die prijsklasse getoond worden, worden deze wel beoordeeld alsof deze in de hogere prijsklasse vallen....

Ook de lage prijsklasse mag kritisch beoordeeld worden naar mijn idee!
Het leed is groot als er iets mis aan is of het paard voldoet niet aan de wensen...

Ik heb er her en der wat negatief advies gegeven, maar dat had niets met de prijsklasse te maken, daar zaten net zo goed dure tussen!
Maar als ik er iets aan zie, je krijgt geen waar voor je geld of ik vind het geen
passende match zeg ik dat gerust, ik noem dat geen afzeiken....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:31

Van mij mag je kritisch beoordelen, maar zeg dan niet tegen iemand die in de lagere prijsklasse zoekt dat ze niet zoveel eisen moeten hebben... :D

edit: lees deze opmerking als algemene opmerking, want hij is niet persoonlijk naar iemand bedoeld. ;)