[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:16

@Belsje: ziet er heerlijk vertrouwd uit!Als het voor jou goed voelt dan is het klaar tochj?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:31

Marus schreef:
@Belsje: ziet er heerlijk vertrouwd uit!Als het voor jou goed voelt dan is het klaar tochj?

Op zich wel, maar ik ben zo bang om weer met iets thuis te komen waar vanalles mis mee is ... Met huidige paard echt hele slechte ervaring gehad. Dus twijfel aan alles en iedereen inclusief mezelf :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:38

Ik vind het echt een leuk paard Belsje! Ziet eruit als een erg fijn paard.
maar dat twijfelen herken ik hoor... Ben zelf ook erg angstig geworden en daardoor twijfel ik ook constant aan alles.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:40

Gefeliciteerd Seven met je nieuwe aanwinst!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:42

Vind het ook niet eerlijk voor die eigenaars dat ik daar zo aan twijfel, die denken binnenkort dat ik gewoon fijn wat kom hobbelen ... :s
Ook echt lieve mensen en ik denk dat zij ook wel blij zouden zijn als ik hem meeneem, dan gaat paardlief nl. terug naar huis. Ik sta op stal bij zijn fokker :D

Maar dit is echt een leuk dier, ook veel simpeler te rijden dan die van mij dat voel ik nu al. Dat was altijd aftoetsen wat ik mocht doen, hoever ik mocht gaan voor die in verzet kwam. Deze pikt alles, veel makkelijker. Dat is toch wel een verademing.
En daarnaast is hij ook gewoon lief, mooi, beleefd (of hoe je dat ook noemt bij een paard :+), zitten leuke loopjes op bij mijn lesgeefster, ... Ik kan hem gewoon momenteel er niet aan rijden, maar dat zal wel komen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:43

@Belsje: Ik begrijp je, het gaat mij net zo.
Ik heb in het verleden met eigen paarden zo veel pecht gehad, toen heb ik ook besloten voor een ander te gaan rijden.
Nu wil ik dat niet meer voor een ander rijden, maar ben ook bang dat het paard wat mankeert..Daarom voor mij geen paarden met hele hoge vraagprijzen.

Ik ga nu weg woehh

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:44

Belsje.. Als je jou laatste bericht terugleest, dan heb je toch eigenlijk al de beslissing genomen? :D

Edit:
@ Seven: Inderdaad, gefeliciteerd! Dat heb je echt heel vlot gedaan :D .

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:48

Rationeel wel ja ... :+

Ja Marus, de vraagprijzen ... Dat speelt ook mee, soms denk ik dan "ik koop ergens een goedkoop beestje" maar ja dat is ook geen garantie en dan heb je toch nog al de emotionele ellende als er wat mis gaat. Deze zit wel in de verzekering, denk dat ik die sowieso dan mee overneem.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:51

Als ik het zo lees is dit wel een veel betere keuze voor je dan een onbeleerde Belsje. :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:52

Rationeel gezien wel, maar die onbeleerde zit emotioneler veel beter ... Al is dat misschien net omdat ik daar niet mee kan/moet rijden dan voel ik me minder schuldig tegenover mijn paard dat nu op de weide staat. :+

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:03

Gelukkig ik ben niet de enigste die overal over twijfeld :o
Belsje jij hebt er niets aan maar ik begon al tedenken dat ik de enigste ben niet nooit 100% zeker is.Een hele vervelende eigenschap vind ik zelf.
Mij is verteld bij twijfel niet doen maar als ik zo blijf denken komt er nooit geen paard meer |( en dat wil ik wel.Ik zou gewoon nog een keer gaan rijden en kijken hoe je je dan voelt.Ik vraag altijd of ik zelf mag borstelen zeker als ik een 2e x terug ga en misschien even alleen zijn met het paard .Ik vind het belangrijk dat een paard braaf en fijn terijden is maar met de verzorgen moet hij ook braaf zijn .Succes met je beslissing

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:05

Tis niet dat ik twijfel aan dit paard, dit is tot nu toe het enige paard waar ik gewoon mee wilde rijden. Ik ben er een aantal gaan zien die zelfs niet uit de stal moesten .... Dus op dat vlak zit dit wel goed. Maar ik twijfel aan de hele omkadering, ik wil niet twee grasmaaiers op mijn dak. En vertrouwen in de DA is ook eerder beperkt door de hele geschiedenis :+

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:06

En waar twijfel je medisch aan bij dit paard? Of is het in het algemeen dat je door het verleden twijfelt bij "elk" paard?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:08

@Belsje als ik je berichten zo lees zou ik niet aan die jonge beginnen! Ik zou als ik jou was voor die oudere gaan waar je het filmpje van laat zien, maar aangezien je in je berichten zoveel twijfel ook daarover uitspreekt zou ik die ook laten staan. Er komt echt wel een paard wat echt bij je past met rechte voeten, die verder ook correct is. Aan je berichten te lezen ben je er niet zeker van, dus waarom dan al wel zo'n aankoop doen?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:09

Bij elk paard, hier is op zich niks te zeggen buiten dat die hoefjes niet gelijk zijn. Maar zowel smid, da als trainer zeggen dat daar helemaal niets problematisch mee is, wel op de foto zetten (ja die mensen ben ik allemaal gaan lastigvallen daarmee al). Loopt best los door zijn lijf, zit geen spanning in, kan buigen, stellen, ....
Maar ja ik reed al drie jaar op een paard met een gebroken poot, dus wie ben ik om daar een oordeel over te vellen eh :s

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:12

Als je alleen twijfelt over die ongelijke voetjes en je het verder een echt leuk paard vindt.. Dat zou ik het advies opvolgen van je hoefsmid en trainer(?): Laten keuren en sowieso die voetjes op de foto zetten.
Ik kan mij herinneren dat je aangaf dat het verschil in voeten niet extreem was/wel mee viel?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:15

Nee, ik had dat zelf niet eens gezien trainer kwam daarmee af :+
Hij heeft dan ook foto's daarvan gemaakt voor de smid enz.

Is echt een leuk dier, daar ben ik wel zeker van ....

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:21

Belsje schreef:
Nee, ik had dat zelf niet eens gezien trainer kwam daarmee af :+
Hij heeft dan ook foto's daarvan gemaakt voor de smid enz.

Is echt een leuk dier, daar ben ik wel zeker van ....

Dan moet je inderdaad gewoon keuren en bij een positieve aankoopkeuring het doen. Ik vind het op het filmpje een leuk braaf dier waar je vast veel plezier aan kunt beleven.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:22

Seven: gefeliciteerd leuk paard

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:25

Ik zou ook lekker gaan voor dit paard Belsje en natuurlijk keuren. Als het verschil van die hoeven zo klein is en de keuring positief is, dan zou ik verwachten dat het goed zit. Er kan altijd iets gebeuren, het blijven dieren. In dit geval heb je het meeste uitgesloten.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:25

Ik zou keuren en je hoefsmid er na laten kijken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:37

Cardy schreef:
Ik zou ook lekker gaan voor dit paard Belsje en natuurlijk keuren. Als het verschil van die hoeven zo klein is en de keuring positief is, dan zou ik verwachten dat het goed zit. Er kan altijd iets gebeuren, het blijven dieren. In dit geval heb je het meeste uitgesloten.

Ik zou ook voor deze gaan Belsje, gezien je berichten lijkt je deze goed te passen, Lijkt me een braaf dier! Onbeleerde zou ik niet aan beginnen...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:46

Belsje, hoe oud is het paard? als die ouder is dan 9/10 en klinisch oke en voeten op de foto goed, zou ik er voor gaan. dan hadden problemen er al eerder uitgekomen

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:52

Dat paard is pas 6, dus qua leeftijd is dat ook nog geen oude ... Dat wil ik liever ook niet. Zou graag echt tien jaar gesteld zijn tenzij er natuurlijk wat gebeurd.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:55

Onze mooie merrie heeft nu ook een nieuw adres. En ik ben zelf nu ook weer rustig op zoek naar een fijn jong dressuur sportpaard. Liefst rechtstreeks van de fokker. 2/3/4jr oud en het liefst onbeleerd.