Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StalNollie schreef:Pfff frustratie ten top iedere keer weer.... Tip ben op tijd.
Ben daar zo klaar mee, ik heb al ooit iemand om laten draaien en was het weer van plan maar ze waren er nog net voor ik de auto instapte
En echt als je op tijd bent bij wie dan ook is er meer met de prijs te doen
pol013 schreef:Ik heb gehad dat een DA helemaal op het einde van de keuring aangaf, aan het begin van de keuring al een hartruis gehoord te hebben. Die ze op het einde nog steeds hoorde.
Ik dacht toen echt: had dat (vermoeden) dan meteen aangegeven dan![]()
De rest had ik meegekeken en niks vreemds gezien dus ging er vanuit dat het beest met vlag en wimpel geslaagd was. + dan had ze de keuring ook wel wat kunnen inkorten en iets geld kunnen besparen.
Dat zeg ik er dus voortaan expliciet bij: stoppen, aangeven en overleggen bij twijfel.
janna schreef:pol013 schreef:Ik heb gehad dat een DA helemaal op het einde van de keuring aangaf, aan het begin van de keuring al een hartruis gehoord te hebben. Die ze op het einde nog steeds hoorde.
Ik dacht toen echt: had dat (vermoeden) dan meteen aangegeven dan![]()
De rest had ik meegekeken en niks vreemds gezien dus ging er vanuit dat het beest met vlag en wimpel geslaagd was. + dan had ze de keuring ook wel wat kunnen inkorten en iets geld kunnen besparen.
Dat zeg ik er dus voortaan expliciet bij: stoppen, aangeven en overleggen bij twijfel.
Dit kan dus ook niets betekenen, wellicht dat ze daarom de keuring afmaakten om aan het eind nog eens te luisteren. Ik heb er ook een laten keuren die een hartmurmur had. Kan komen door wat langer transport direct voor de keuring. Helaas was ie op het hartfilmpje echt niet goed dus is ie retour verkoper gegaan.
MyWishMax schreef:Ja, met files kan je er niet altijd iets aan doen. Dat is het nadeel van eind van de middag of avond gaan. Alleen stuur je even een berichtje of bel je.
En die vertraging kan zelfs als je ruim op tijd weg gaat. Wij gingen altijden vroeg weg zodat we er minimaal een half uur van te voren waren, maar toch wel eens moeten bellen dat we later waren.
Nu vindt ook niet iedere verkoper het leuk als je eerder bent, maar hebben daarmee ook al mensen betrapt die nog even snel iets met het paard aan het doen waren.
StalNollie schreef:Maar vertraging hoe dan..... Op je werk/school ben je toch ook op tijd
En bellen appen dat het later word ... Leuk maar wie zegt dat ik later kan
Elisa2 schreef:Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, zo kun je een kwaliteitsvoller paard kopen voor minder geld. Maar, sommige hebben wel maag/ spijsverteringsproblemen en ze zijn niet op iedere pensionstal welkom.
oji schreef:Jee Ineke, wat is jouw probleem zeg???
Stalnollie heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zij ook in paarden handelt, en dat maakt haar een ervaringsdeskundige als zowel verkoper als koper. Er is nergens in dit topic gezegd dat mensen die in paarden handelen hier niet hun ervaringen zouden mogen delen, dus wie ben jij om te bepalen dat die dan maar hun mond moeten houden?
Het gaat mij niet om die stal, die ken ik niet dus daar heb ik geen oordeel over. Waar het me wel om gaat is dat er iemand in dit topic, ineke2, het kennelijk nodig vind om mensen met een andere mening over een stal met non-argumenten probeert in discrediet te brengen, dat zij geen volwaardige discussie partners over dit onderwerp zouden zijn met non-argumenten en aannames. Eerst de totaal nergens op gebaseerde opmerking "Ik durf te wedden dat de 2 die hier beweren een slecht gevoel te hebben bij die stal, er zelf nooit geweest zijn." waarmee je hun mening probeert te devalueren, en daarna de insinuatie over stalnollie, alsof die probeert te verbloemen dat ze zelf handelt en of dat een argument is waarom je geen mening mag hebben of ervaringen mag delen over andere stallen die handelen. Wat een arrogantie te denken dat jouw mening meer waard is. Met proberen andere op deze wijze de mond te snoeren, verziek je dit verder zo leuke topic.
Matheno schreef:Bij mij begint ook een zoektocht. Ook maar een gezocht advertentie op de bokt marktplaats gezet. Ik zoek een pony als gezelschap voor mijn super onzekere ruin. Ben erg benieuwd....
Matheno schreef:Bij mij begint ook een zoektocht. Ook maar een gezocht advertentie op de bokt marktplaats gezet. Ik zoek een pony als gezelschap voor mijn super onzekere ruin. Ben erg benieuwd....
Ineke2 schreef:Ben ik mee eens MWM, een jonkie kan wel goed gaan. Maar een zelfverzekerde pony die bewezen een goede leider is ( Dat wil zeggen; duidelijk in gedragstaal en niet agressief of een vorm van voernijd hebben ) die zijn het best voor een onzeker maatje
Matheno schreef:Ineke2 schreef:Ben ik mee eens MWM, een jonkie kan wel goed gaan. Maar een zelfverzekerde pony die bewezen een goede leider is ( Dat wil zeggen; duidelijk in gedragstaal en niet agressief of een vorm van voernijd hebben ) die zijn het best voor een onzeker maatje
Ja dat was mijn gedachte ook. Een stabiele natuurlijke leider.
Die van mij kan uit onzekerheid wat agressief worden, dus ik wil wat draden spannen waar dan alleen de pony kan komen en hij niet. Een wat dominanter paard prikt zo door zijn gedrag heen, want hij slaat verder niet, maar op een wat onzeker dier gaat hij jagen.