Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 23:59

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de aanwijzingen in de openingspost
Laatst bijgewerkt door balance op 06-02-24 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderator opmerking

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:45

Pfff frustratie ten top iedere keer weer.... Tip ben op tijd.

Ben daar zo klaar mee, ik heb al ooit iemand om laten draaien en was het weer van plan maar ze waren er nog net voor ik de auto instapte

En echt als je op tijd bent bij wie dan ook is er meer met de prijs te doen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:46

StalNollie schreef:
Pfff frustratie ten top iedere keer weer.... Tip ben op tijd.

Ben daar zo klaar mee, ik heb al ooit iemand om laten draaien en was het weer van plan maar ze waren er nog net voor ik de auto instapte

En echt als je op tijd bent bij wie dan ook is er meer met de prijs te doen :Y)

Oh dat is echt heel vervelend! En áls je dan vertraging oploopt... App of bel dan even. :roll:

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:15

Maar vertraging hoe dan..... Op je werk/school ben je toch ook op tijd

En bellen appen dat het later word ... Leuk maar wie zegt dat ik later kan

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 23:46

pol013 schreef:
Ik heb gehad dat een DA helemaal op het einde van de keuring aangaf, aan het begin van de keuring al een hartruis gehoord te hebben. Die ze op het einde nog steeds hoorde.
Ik dacht toen echt: had dat (vermoeden) dan meteen aangegeven dan -O-
De rest had ik meegekeken en niks vreemds gezien dus ging er vanuit dat het beest met vlag en wimpel geslaagd was. + dan had ze de keuring ook wel wat kunnen inkorten en iets geld kunnen besparen.
Dat zeg ik er dus voortaan expliciet bij: stoppen, aangeven en overleggen bij twijfel.

Dit kan dus ook niets betekenen, wellicht dat ze daarom de keuring afmaakten om aan het eind nog eens te luisteren. Ik heb er ook een laten keuren die een hartmurmur had. Kan komen door wat langer transport direct voor de keuring. Helaas was ie op het hartfilmpje echt niet goed dus is ie retour verkoper gegaan.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:10

janna schreef:
pol013 schreef:
Ik heb gehad dat een DA helemaal op het einde van de keuring aangaf, aan het begin van de keuring al een hartruis gehoord te hebben. Die ze op het einde nog steeds hoorde.
Ik dacht toen echt: had dat (vermoeden) dan meteen aangegeven dan -O-
De rest had ik meegekeken en niks vreemds gezien dus ging er vanuit dat het beest met vlag en wimpel geslaagd was. + dan had ze de keuring ook wel wat kunnen inkorten en iets geld kunnen besparen.
Dat zeg ik er dus voortaan expliciet bij: stoppen, aangeven en overleggen bij twijfel.

Dit kan dus ook niets betekenen, wellicht dat ze daarom de keuring afmaakten om aan het eind nog eens te luisteren. Ik heb er ook een laten keuren die een hartmurmur had. Kan komen door wat langer transport direct voor de keuring. Helaas was ie op het hartfilmpje echt niet goed dus is ie retour verkoper gegaan.

Ja, dat weet ik. En daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. Maar overleg dat dan even voor je verder gaat.

Want voor mij is het super relevant omdat ik eventing rij en daar dus elke wedstrijd tegen aan ga lopen als het zo makkelijk te horen is.
Daar kom ik alleen omheen als ik een brief heb die een dierenarts na een hartecho opstelt. Dat moet je elk jaar/ elke zoveel jaar laten doen. Is wel een heeeel relevante afweging.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:43

StalNollie schreef:

Nou ja, er kan onderweg altijd wat vertraging zijn. Vooral , als je van ver komt. Maar even waarschuwen is wel zo netjes

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:52

Ja, met files kan je er niet altijd iets aan doen. Dat is het nadeel van eind van de middag of avond gaan. Alleen stuur je even een berichtje of bel je.

En die vertraging kan zelfs als je ruim op tijd weg gaat. Wij gingen altijden vroeg weg zodat we er minimaal een half uur van te voren waren, maar toch wel eens moeten bellen dat we later waren.

Nu vindt ook niet iedere verkoper het leuk als je eerder bent, maar hebben daarmee ook al mensen betrapt die nog even snel iets met het paard aan het doen waren.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:30

MyWishMax schreef:
Ja, met files kan je er niet altijd iets aan doen. Dat is het nadeel van eind van de middag of avond gaan. Alleen stuur je even een berichtje of bel je.

En die vertraging kan zelfs als je ruim op tijd weg gaat. Wij gingen altijden vroeg weg zodat we er minimaal een half uur van te voren waren, maar toch wel eens moeten bellen dat we later waren.

Nu vindt ook niet iedere verkoper het leuk als je eerder bent, maar hebben daarmee ook al mensen betrapt die nog even snel iets met het paard aan het doen waren.

Klopt, bv onlangs met de boerenprotesten kon het wel zomaar zijn dat je muurvast zat op de snelweg.De eerste dagen was er weinig geweten waar en wanneer ze blokkades gingen doen.
Maar ik probeer ook altijd ruim marge te voorzien, en daardoor soms ook te vroeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:38

StalNollie schreef:

Nou ik maak soms echt de gekste dingen mee onderweg. Ik zit veel in de auto en kom echt rare dingen tegen. Laatst nog 20 minuten gedaan over een rit van 5 minuten (waar ik 15 voor had gerekend, ik was dus 5 minuten te laat) omdat ik eindeloos op een kruispunt met een verkeersregelaar stond die elke keer mijn rij over sloeg _-:(

Ook wel eens een brede trekker voor me gehad op de 60 weg (waar iedereen overigens 80 rijdt). En niet een paar meter maar echt een dik kwartier. Ging niet aan de kant en liet me er NIET langs.

Ik ben van mezelf een relaxt en geduldig persoon maar dan kan je me dus echt tegen het plafond krijgen :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:45

Maar ik zit ook veel in de auto om pony's te halen. Maar ik heb nog maar 1x! Gehad dat ik te laat was er was een omleiding en ik moest de straat erachter zijn maar was 20 minuten omleiding (netjes laten weten)

Al die andere keren nog nooit te laat gekomen. Dus het kan wel, je rijd dan gewoon te laat aan. Maar het is echt een hype aan het worden. Dus aub houd er rekening mee als je wat afspreekt

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:25

Hoe staan jullie tegenover het kopen van een paard dat een luchtzuiger is? Stalgedrag is relaxed, maar de prijs is er wel naar. Ik heb gevraagd hoe vaak/erg het paard lucht zuigt en of hij daar veel naar buiten gaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:27

Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, zo kun je een kwaliteitsvoller paard kopen voor minder geld. Maar, sommige hebben wel maag/ spijsverteringsproblemen en ze zijn niet op iedere pensionstal welkom.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:36

Elisa2 schreef:
Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee, zo kun je een kwaliteitsvoller paard kopen voor minder geld. Maar, sommige hebben wel maag/ spijsverteringsproblemen en ze zijn niet op iedere pensionstal welkom.

Dit zelfde antwoord zou ik ook geven en heb ik ook al vaak gegeven bij deze zelfde vraag op Bokt. Ik wil ze dus wel maar vraag eerst even op de beoogde pensionstalling of hij daar welkom zou zijn. Zo niet, als ik het paard heel graag zou willen, zou ik dan een andere stalling ervoor zoeken.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:29

Bedankt, ik heb besloten om verder te kijken.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:03

Ik meld mij hier ook. Ik ben rustig aan opzoek naar een opvolger van mijn 19 jarige new forest pony. Zondag gaan we kijken naar een enter en twenter Friese merrie, want dat is toch wel een droom :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:11

oji schreef:
Jee Ineke, wat is jouw probleem zeg???
Stalnollie heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zij ook in paarden handelt, en dat maakt haar een ervaringsdeskundige als zowel verkoper als koper. Er is nergens in dit topic gezegd dat mensen die in paarden handelen hier niet hun ervaringen zouden mogen delen, dus wie ben jij om te bepalen dat die dan maar hun mond moeten houden?
Het gaat mij niet om die stal, die ken ik niet dus daar heb ik geen oordeel over. Waar het me wel om gaat is dat er iemand in dit topic, ineke2, het kennelijk nodig vind om mensen met een andere mening over een stal met non-argumenten probeert in discrediet te brengen, dat zij geen volwaardige discussie partners over dit onderwerp zouden zijn met non-argumenten en aannames. Eerst de totaal nergens op gebaseerde opmerking "Ik durf te wedden dat de 2 die hier beweren een slecht gevoel te hebben bij die stal, er zelf nooit geweest zijn." waarmee je hun mening probeert te devalueren, en daarna de insinuatie over stalnollie, alsof die probeert te verbloemen dat ze zelf handelt en of dat een argument is waarom je geen mening mag hebben of ervaringen mag delen over andere stallen die handelen. Wat een arrogantie te denken dat jouw mening meer waard is. Met proberen andere op deze wijze de mond te snoeren, verziek je dit verder zo leuke topic.

Ik heb geen probleem, jij maakt er nu een probleem van dat ik mijn mening in een discussie geef. Jij kent de stal niet, dus waar bemoei je je dan mee??
Stalnollie is een handelaar ja en juist daarom zou ze beter moeten weten dan zich in het openbaar negatief uit te laten over een andere handelaar.

Als ik lees bij wie dan ook ( bedrijfsmatig maakt niet uit in welke sector) dat er concurrentie word afgekraakt, dan denk ik waarom is dat nou nodig en ja echt onbewust plant je dan al een zaadje nou diegene die dat zegt zal ook wel het een en ander niet kloppen, anders hoef je een concurrent ook niet zo af te kraken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:15

Bij mij begint ook een zoektocht. Ook maar een gezocht advertentie op de bokt marktplaats gezet. Ik zoek een pony als gezelschap voor mijn super onzekere ruin. Ben erg benieuwd....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:37

Matheno schreef:
Bij mij begint ook een zoektocht. Ook maar een gezocht advertentie op de bokt marktplaats gezet. Ik zoek een pony als gezelschap voor mijn super onzekere ruin. Ben erg benieuwd....

Ik heb een Welsh als gezelschap voor een onzekere tante gekocht

Ze zijn vrienden en de kleine etter haalt haar ook uit dr schulp. Mijn ervaring is dat jonkies vaak makkelijker gaan bij een paard dat wat moeilijker is

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:44

Matheno schreef:

Ben benieuwd wat er bij jou bij komt! Mijn onzekere pony staat nu met een shetlander. Dat gaat super goed en eindelijk durft hij samen te eten. <3

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:50

Mijn ervaring is juist dat een wat oudere of volwassen pony iig enorm veel steun kan bieden. Bij een jonkie is het afwachten hoe ze uitgroeien qua karakter.
Mijn merrie was vroeger bij vorige eigenaar niet de zelfverzekerde leider die het nu is, waar onzekere dieren heel veel steun aan hebben. Niet gek, want ze was bij vorige eigenaar nog niet volwassen haha.

Maar zie het in omgeving wel meer en dan gaat het het beste bij een volwassen zelfverzekerd dier.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:28

Ben ik mee eens MWM, een jonkie kan wel goed gaan. Maar een zelfverzekerde pony die bewezen een goede leider is ( Dat wil zeggen; duidelijk in gedragstaal en niet agressief of een vorm van voernijd hebben ) die zijn het best voor een onzeker maatje :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 15:32

Ineke2 schreef:
Ben ik mee eens MWM, een jonkie kan wel goed gaan. Maar een zelfverzekerde pony die bewezen een goede leider is ( Dat wil zeggen; duidelijk in gedragstaal en niet agressief of een vorm van voernijd hebben ) die zijn het best voor een onzeker maatje :)

Ja dat was mijn gedachte ook. Een stabiele natuurlijke leider.

Die van mij kan uit onzekerheid wat agressief worden, dus ik wil wat draden spannen waar dan alleen de pony kan komen en hij niet. Een wat dominanter paard prikt zo door zijn gedrag heen, want hij slaat verder niet, maar op een wat onzeker dier gaat hij jagen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:53

Matheno schreef:
Ineke2 schreef:

Ja dat was mijn gedachte ook. Een stabiele natuurlijke leider.

Die van mij kan uit onzekerheid wat agressief worden, dus ik wil wat draden spannen waar dan alleen de pony kan komen en hij niet. Een wat dominanter paard prikt zo door zijn gedrag heen, want hij slaat verder niet, maar op een wat onzeker dier gaat hij jagen.

Maar die jonkies zijn vaak wat speelser/brutaler en dat kan juist ook een trigger zijn voor een volwassen paard om zich de kaas niet van het brood te laten eten.

Tante Taart is niet het toonbeeld van een sociaal paard in de groep maar een nieuwe, jonge ruin in de groep heeft daar toch wat verbetering in aan kunnen brengen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:07

Ik ga woensdagavond bij stippel nummer 2 kijken :D Het is een 8 jarige ruin met dressuur en spring ervaring. Hij is iets groter dan waar ik naar op zoek ben, maar ook wat smaller gebouwd dus ik denk dat het mooi past. Op de video ziet hij er braaf uit.