Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pluklief schreef:Zo'n wolf afschieten zou ik zelf heel weinig moeite mee hebben. Net zoals die Billy van een paar jaar geleden, die hadden ze hier al af moeten schieten ipv eerst nog naar Frankrijk laten lopen.
rien10 schreef:Niks en nu. Je kan niets. Ik denk dat het een utopie is dat er wolf-proof omheiningen zijn. Nou ja, in de dierentuinen zijn ze wolf-proof. Tot op zekere hoogte. In Blijdorp ging het wolven buitenverblijf dicht bij vorst. (i.v.m. dichtvriezen van de sloot)
stal_HD schreef:Ik denk dat geen enkele boer er een probleem mee heeft als er heel enkel een keer een schaap gepakt wordt en geheel opgegeten. Mits er ook een vergoeding voor staat.
Maar laten we wel eerlijk zijn. Wie zou zich aanbieden als vrijwilliger? Niemand toch?
Nu de realiteit. De wolf is een opportunist. Hij pakt wat hij pakken kan voor de lol of om zijn skills te verbeteren. Mij een zorg hoe het genoemd wordt. Het komt op hetzelfde neer. Veel leed voor het dier en verdriet voor de eigenaar.
De wolvenliefhebbers zijn mensen die zich veilig wanen met hun huisdier of zelfs helemaal geen huisdier hebben. Die worden niet geraakt in hun emoties.
Ik zou graag zien dat de wolf hen pakt. Hun kind vind ik te ver gaan, maar het zal dan wel het hek van de dam zijn. Want dan is de wereld te klein. Nu is alles nog ver van hun bed show.
En dat is waar ik zo'n moeite mee heb. Veel blèren en vertellen wat je moet doen en wat niet. Maar nooit inleven in wat de ander mee maakt, of mee kan maken, omdat de wolf in hun omgeving bivakkeert.
Echwel schreef:
Wintu schreef:Echwel schreef:
Het is jammer dat de media zulke tegenstrijdige berichten geeft. In het bovenstaande worst aangegeven dat de man de wolf er uit wilde laten via het hek, maar elders wordt aangegeven dat de man dit juist niet wilde doen, omdat die wolf dan voor op straat zou belanden en daar vrij veel fietsers langs komen.
Mellow schreef:Triest dat dit zo allemaal moet...
Dit zal niet het laatste incident blijven ben ik bang.
Denk dat de aanklacht ook komt door het feit dat er een "omheining" staat. Dat clubje wil een verbod op alle gehouden dieren. Dus wanneer het hun uitkomt moet je je schapen beschermen. Maar als je dat doet volgens de richtlijnen dan is het ook niet goed want het zijn gehouden dieren achter een draadje en dat is sielugh.
Echt waar ze zijn helemaal van de pot gerukt met die regeltjes. Het is maar net hoe de wind waait bij zulke lui en die windrichting veranderd alle kanten op.
pluklief schreef:Conflicten ga je altijd houden zowel in een dicht bevolkt land als in een dunner bevolkt land.
Huertecilla schreef:pluklief schreef:Conflicten ga je altijd houden zowel in een dicht bevolkt land als in een dunner bevolkt land.
Volgens dezelfde bron op basis van dezelfde criteria heeft NL 520 inwoners per km2 en Spanje 94. Ruim 5 keer zo dichtbevolkt dus in NL.
Volgens recent, heel goed onderbouwd, multidisciplinair onderzoek is er in Spanje ruimte voor 6000 wolven. Deel dat door 6 en dan krijg je 1000.
Nu zijn er 35 en die moeten al liefst afgeschoten volgens de dominante mening hier.
Popstra schreef:Hc, niemand wil ze allemaal afgeschoten zien.
Men wil een fatsoenlijk beheer zien. Zo als het nu hier gaat kan gewoon niet.
Elke week is er een wolf op de foto of gefilmd met mobiel nu ook die gezellig een stukje met jou en je hond mee wandeld.
Dat is niet normaal. Je hoort ze gewoonweg niet tegen te komen en dat komen ze hier wel
Mizora schreef:Ik heb nog even gedaan aan kleuren op nummer en gekeken welke regio even groot als Nederland is (Extremadura met 41.635km2 en 1,05 miljoen inwoners t.o.v. 41.543km2 en 17,28 miljoen inwoners in Nederland) en Nederland daar op maat naast gezet. Om een nog duidelijker beeld te krijgen van hoe enorm verschillend de bewoning is tussen Nederland en Spanje. Opvallende details zijn o.a. dat Nederland geen gemeentes heeft met 10.000+ inwoners/km2 heeft en slechts 4 gemeenten met 5.000+ inwoners/km2 (Amsterdam, Haarlem, Den Haag en Leiden). Wij zijn veel gelijkmatiger verdeeld dan Spanje.
[ [url=m/Ipt72j.png]Afbeelding[/url] ]
Persoonlijk had ik in de schaal van Spanje best een extra kolom willen toevoegen, namelijk de kolom van 1.000-2.500, maar in tegenstelling tot van Nederland, had ik van Spanje geen interactieve kaart waar de getallen omhoog kwamen als je er overheen ging, maar enkel een JPEG. Indien iemand die wel heeft zoals van Nederland (https://www.vzinfo.nl/bevolking/regionaal), dan wil ik daar best nog wat mee spelen om een nog duidelijker beeld te krijgen. Want Nederland heeft juist veel gebieden in de 1.000-2.500 inwoners/km2 kleurcode, maar die worden nu opgeslokt in de 1.000-5.000 inwoners/km2.