Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
balance schreef:Komt nu even goed uit dan voor jullie. Kunnen ze die drie weken er bij hebben? Wat een pech heeft de smid zeg, tjonge toch.
Lekker even uitzieken jullie hoor, kracht opdoen.
Monique1963 schreef:balance schreef:Komt nu even goed uit dan voor jullie. Kunnen ze die drie weken er bij hebben? Wat een pech heeft de smid zeg, tjonge toch.
Lekker even uitzieken jullie hoor, kracht opdoen.
Hij zou op 6 weken komen, toen gingen wij zelf die mislukte week weg. Dus werd het zeven weken. En toen belde hij nu dat het volgende week wordt, dat is dan 8,5 week. Het is gelukkig nat weer voor de voetjes. Meestal ben ik daar niet blij mee, maar er splijt dan minder en brokkelen is ook niet van toepassing. Dus ze redden het wel.
Maar wat wel jammer is, is dat ze nu veel in die uitloopruimte bij de ruif staan, maar daar ligt nog geen beton, maar gewoon aarde met stenen. Onmogelijk om dat uit te mesten. We hebben er wel rubber matten in gelegd, maar dat is te weinig. Met het oog op ooit beton willen we niet investeren in nog meer rubber matten dus gevolg, nu staan ze droog te eten maar met vieze voeten. Ben ik niet blij mee. Gaat wel beter worden, maar pas als we de energie hebben beton te storten.
Monique1963 schreef:We hebben weer een filmpje van de afgelopen week: https://youtu.be/5yYp0-VcZTY
Zinzi_jewel schreef:Als t alleen de voeten zijn en ze ergens kunnen opdrogen.
Dat was bij ons niet meer te doen .
Op gegeven moment tot de kogels in t nat .
En de regen hield niet op .
Dan een fikse bui en zelfs m'n grasweitjes stonden blank .
Heb ze op pension gezet de 2 rijpaarden
Onze shetjes zijn elders logeren .
Kijken of we een fijn huisje kunnen vinden en anders komen de 2 jongens terug t voorjaar en zien we volgende winter weer
De rijpaarden blijven op pension tot ik de loterij win en eigen stukje grond kunnen kopen
senna21 schreef:Monique1963 schreef:We hebben weer een filmpje van de afgelopen week: https://youtu.be/5yYp0-VcZTY
Wat heerlijk dat jullie ons meenemen op een cultureel reisje door Zuid Frankrijk. Prachtig om te zien
JudithO schreef:Die zonnebloemen zijn wel bizar ja! Misschien toch het rare weer?
De rozen hebben tot vorige week ook nog gebloeid, nu het echt vriest en sneeuwt stoppen ze eindelijk.
Zinzi_jewel schreef:Dan heb je het al aardig voor elkaar Monique .
Bij ons is investeren in droge plekken lastig het is huurweide.
Alles droog is ook niet te doen met veel regen.
Ik heb wel schuilstallen maar voor de stallen maar 2 meter stoep en dan blubber.
De zomer is het zalige plek en de paarden kunnen wandelen wanneer ze willen . Ik vreesde enorm voor mijn merrie , ze is nogal snel gespannen en dan moeilijk te bereiken . Maar ze is op de pensionstal best kalm , alleen werken met andere paarden in de rijbaan is een ding . Erop gaat wel , hoewel ze enorm vlug is . Maar aan de hand erg lastig ze wil telkens tussen mij en andere paard in lopen. Me afschermen van de rest .
Duidelijk ik ben haar MENS.
geniet van al je verhalen en video,s Monique ...
Zinzi_jewel schreef:Inderdaad ik herken Judy wel op bepaalde fronten in je verhalen over Callas .
Judy is hongaars sportpaard. Ander modelletje als Callas ...
Maar evengoed heet gebakerd.
En ze verrast me soms ook enorm . Wilde race streepje scheren zodat ze haar warmte beter kwijt kan . Tranquigel al in de aanslag want tja ....
Super super braaf was ze, geen kalmerend spul nodig
Zinzi_jewel schreef:Rotstraal had mijn meiske ook beginnend . Heb er aantal keren om de dag zuiver gemaakt en dan ouderwetse teer op gedaan .
Nu is ze ervan af .
tamary schreef:Voor de Sint ouders hier gehad met loesje kalender en chocoladeletter en traditie voor ons : boerenkoolstampot. Was leuk en gezellig.
Beterschap met mensen- en paardenvoeten.
Jet schreef:Hier ook geen Sint meer hoor, al heel wat jaren niet meer.
Je zou de mest van Poupette ook een aantal dagen op zand kunnen checken. Als ze nog wel ballen heeft doe je drie ballen in een emmer of een doorzichtige handschoen. Wel even opletten dat je niet van de grond zelf pakt, dan zit er sowieso zand in. De emmer giet je voorzichtig af als de ballen zijn opgelost, zorgen dat alle dikkere stukjes uit de emmer zijn en dan mag er geen randje zand in de emmer zitten. Dit testen kan je het beste 5 dagen achter elkaar doen, zand komt er met golven uit, niet steeds evenveel en soms even niets. Als je zandkuren gebruikt met de hoeveelheid die op de verpakking staat is dat veel te weinig en heeft het geen zin. Ik geef 1x per maand 5-7 dagen psyllium husk en daarvan doe ik dan voor Elvee zo'n 200 gram per dag. Zij weegt net geen 500 kg.
Lijnzaadolie werkt ook wel, maar de 200 ml. per dag daarvan die nodig is is best veel, dat eten ze vaak niet op.