Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nyaleti schreef:Zelfs in Afrika waar mensen 'samen leven' met de wilde dieren, worden bijvoorbeeld leeuwen en luipaarden afgeschoten als ze mensen aanvallen.
Maar nee die stugge Hollanders hier denken het allemaal wel even beter te weten! Tot een paar jaar terug was het stoerste dier dat ze kende een rottweiler maar door Facebook comments te lezen hebben ze veel geleerd en weten ze nu veel van wolven af!
pluklief schreef:Nyaleti schreef:Zelfs in Afrika waar mensen 'samen leven' met de wilde dieren, worden bijvoorbeeld leeuwen en luipaarden afgeschoten als ze mensen aanvallen.
Maar nee die stugge Hollanders hier denken het allemaal wel even beter te weten! Tot een paar jaar terug was het stoerste dier dat ze kende een rottweiler maar door Facebook comments te lezen hebben ze veel geleerd en weten ze nu veel van wolven af!
En dat is ook niet raar. Probleem dieren zouden wat mij betreft prima afgeschoten kunnen worden. Maar in dit topic lijkt het wel of we alle wolven maar gewoon bij de grens af moeten schieten.
tamary schreef:pluklief schreef:En dat is ook niet raar. Probleem dieren zouden wat mij betreft prima afgeschoten kunnen worden. Maar in dit topic lijkt het wel of we alle wolven maar gewoon bij de grens af moeten schieten.
Met eigenlijk geen ander voedsel dan vee, is dat geheel geen vreemd standpunt. Geen voedsel hier geeft conflict, daar in is het niks anders dan waar dan ook. En ja dat is inderdaad de reden dat ik zeg afschieten, ze kunnen niet anders dan probleemwolf worden, er zijn hier geen andere opties.
Sanet schreef:Specificeer matige omheining...
Deze boer had een omheining die voldeed aan de richtlijnen. En zijn schapen werden toch aangevallen. Dan moet je dus hoger en dieper en ..?
rien10 schreef:Bedoel je hiermee dat degene die nog geen geld, tijd, of wat dan ook heeft om zijn hek aan te passen maar moet accepteren dat zijn kudde om zeep geholpen wordt? Of er in ieder geval niet over mag klagen (of verdrietig zijn). Dat is toch krom?
Sanet schreef:Specificeer matige omheining...
Deze boer had een omheining die voldeed aan de richtlijnen. En zijn schapen werden toch aangevallen. Dan moet je dus hoger en dieper en ..?
rien10 schreef:Bedoel je hiermee dat degene die nog geen geld, tijd, of wat dan ook heeft om zijn hek aan te passen maar moet accepteren dat zijn kudde om zeep geholpen wordt? Of er in ieder geval niet over mag klagen (of verdrietig zijn). Dat is toch krom?
rien10 schreef:Je kan het wel voorkomen Pluklief. Maar niet op een methode die door iedereen prettig en wenselijk gevonden wordt. Maar de Wolf uit Nederland halen en houden is zeer goed mogelijk.
pillow schreef:Sanet schreef:Specificeer matige omheining...
Deze omheining was zelfs nog meer dan geadviseerd wordt, maar we weten allemaal wel dat niks werkt. Nou allemaal? behalve de deskundigen en experts.
De man wordt hier steeds betiteld als boer. Maar het is gewoon een man (burger) die een paar schapen en geiten in een weitje naast huis heeft. Ik heb ook 8 schapen maar dat maakt mij geen boer.
DuoPenotti schreef:Tuurlijk.
Dood door een ander is net zo pijnlijk.
Maar dat is veel makkelijker op te lossen dan een hongerige wolf buiten houden die meer drijfveer heeft binnen te komen. En in de nacht meer tijd.
Ik ben hier niet bang ooit een hond binnen te krijgen.. Over de wolf denk ik anders.
Hier in de buurt ook nooit van honderd doden en gewonde dieren gehoord van een hond... Dus..