[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:11

That’s the spirit, Monique. Limonade maken van die citroen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 18:43

balance schreef:
That’s the spirit, Monique. Limonade maken van die citroen.

Hahaha, balance wat een geweldige uitspraak! En we hebben die limonade veel nodig, want veel drinken is key bij griep.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:38

Medelijden is het ook niet hoor. Medeleven wel, sommige mensen gun je meer dan de ander. Jullie zijn mensen die ik meer gun, juist door jullie hands-on mentaliteit, overal het beste van maken en het bewuste samen zijn en genieten, maken dat voor mij.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 20:44

Muga schreef:
Medelijden is het ook niet hoor. Medeleven wel, sommige mensen gun je meer dan de ander. Jullie zijn mensen die ik meer gun, juist door jullie hands-on mentaliteit, overal het beste van maken en het bewuste samen zijn en genieten, maken dat voor mij.

ow, wat lief. Jullie zijn allemaal zo lief en meelevend altijd, dat helpt enorm!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 16:59

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:47

Ondanks de pech, toch nog mooie beelden!
Beterschap voor jullie beiden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 19:42

JudithO schreef:
Ondanks de pech, toch nog mooie beelden!
Beterschap voor jullie beiden.

Zekers het is prachtig daar in de bergen. We gaan die route absoluut nog een keer rijden en dan daar wandelen in die gorge want dat kon nu niet met Erwins voet.

En we waren gisteren allebei een stuk beter, maar vandaag allebei een terugval. Weer te snel te veel willen doen...

Zucht.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 19:46

Die rotsen boven de weg scary,lijkt maar net te passen op het filmpje.
Wat vervelend dat jullie nog ziek zijn,veel slapen dan maar goed voor geest en lichaam.
Beterschap!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 19:56

lukka63 schreef:
Die rotsen boven de weg scary,lijkt maar net te passen op het filmpje.
Wat vervelend dat jullie nog ziek zijn,veel slapen dan maar goed voor geest en lichaam.
Beterschap!

Dat heb je goed gezien. De rotsen op het hoogste punt van de boog zijn 3.20m. Wij zijn 3m hoog. Maar je moet dus niet te veel naar rechts want dan ram je de capucine eraf. Dat is de bult boven de cabine. Met tegenliggers moet je dus ook uitkijken want je kunt dan niet langs elkaar als je net onder zo'n rots door moet. And we looooove it. *\o/*

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:29

Ik sla ff over :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 23:31

lukka63 schreef:
Ik sla ff over :j

Erwin vindt het in ieder geval geweldig zulke wegen, dat kun je hem de hele dag laten doen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:46

Denk mijn hubbie ook, maar ik denk dat ik aan het zuurstof moet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 10:47

lukka63 schreef:
Denk mijn hubbie ook, maar ik denk dat ik aan het zuurstof moet.

hahahaha i feel you. In spanje gingen we een dorpje in. Stond niet dat onze lengte bus er niet in kon. Bleek ook allemaal eenrichtingsverkeer, gelukkig dan maar, maar achteraf bleek het niet de lengte te zijn, maar de breedte. Wij zijn 2.20 breed met spiegels. Uiteraard de spiegels ingeklapt en echt eerst was ik nog bang voor onze lak, toen begon ik ook te vrezen voor de gevels omdat er al heel wat ingegroefde strepen in stonden en toen was er gewoon paniek omdat we gewoon klem stonden in een steegje. Ik kon alleen maar bedenken hoe we via het achterraam eruit zouden moeten om hulpdiensten te alarmeren. Erwin vond het toen ook niet grappig meer, maar bleef zeggen, als ik er vooruit in kan, dan kan ik er altijd achteruit weer uit. Hij kan ook heel goed achteruit rijden, maar mèn wat een drama. En allemaal superkleine straatjes. Toen waren smartphones nog niet zo gewoon, dus het is helaas niet gefilmd. Het lastige was ook dat omdat de spiegels waren ingeklapt Erwin niet kon zien waar de achterkant bleef. Dus ik rende in de camper van raam naar raam om te kijken hoeveel ruimte we nog tussen de muren hadden. We zouden het zonder schade gehaald hebben kunnen hebben, ware het niet dat op het eind een regenpijp zat. Dat was te veel van het goede en de regenpijp en de spiegel hebben elkaar gekust. Toen dacht ik dat we die hel gehad hadden, toen moesten we onder huizen door het centrum uit. De huizen vormden een tunnel. Hoogte ging goed, breedte ook, totdat bleek dat ieder huis een stoeptrapje had voor de deur. Toen werd de breedte wel een issue en dus moesten we met de rechter wielen over die stoepjes heen. Ook wel te doen, met de meest akelige schuurgeluiden, maar als je op een stoepje rijdt, wordt je hoger aan die kant en die hoogte hadden we maar nèt. Maar goed, nèt is oké. Wat een drama was dat zeg. Daar ben ik echt een paar jaar van mijn leven kwijtgeraakt...

Afijn, veel off topic, laat ik weer eens bijpraten over de paarden. Ik heb weinig prutoogjes of snotjes en dat dank ik toch denk ik aan de zink die ik bijvoer. Dat is fijn.

Het wordt ook hier kouder, we hadden zelfs nul graden vannacht, wauw, en het is heerlijk om te zien hoe vooral Poupetje een mooi bolletje wol is geworden. Ik ben blij dat ik haar niet ben gaan scheren. Haar jeuk is niet weg, maar ontzettend veel minder. Ze jeukt niet meer aan haar hoofd, wel haar benen. Ik wil haar niet meer wassen met cebacyl, dat vind ik te koud, maar ik doe haar nog wel regelmatig met butox poor on. En omdat ik geen bijwerkingen zie nog steeds onverdund.

Prisca zie ik weinig flemen. Dat betekent dat het redelijk gaat met haar maag. Dat is dan nog steeds op het spul van Laarakker en bentonite klei. Doordat er weinig gras is, zijn ze genoodzaakt veel hooi te eten en dat geeft redelijk mooie keutels bij haar en de eeuwige diarree lijkt mede doordat haar maag dan denk ik wat beter is, redelijk voorbij. Ik ben nu te grieperig, maar het zou vandaag een waanzinnige dag zijn geweest om te gaan rijden. Zon, niet heet, geen jagers hoera, maar goed. Dat komt wel weer.

Quarbonne is zijn eigenzinnige zelf, hij is lief in de omgang en in de hand zolang het naar zijn wensen gaat en aangezien ik de gebruiksaanwijzing nu ken en geen grenzen opzoek zijn we goede vrienden. Hij jeukt ook nog wel, maar minder omdat het uiteraard kouder is en er dus minder levend kriebel is.

Callas blijft stabiel qua peesbeschadiging. Ze lijkt vooral met dit koudere weer, best goed te lopen en soms blijf ik denken, zou ik op haar kunnen stappen? Maar ik weet dat het een utopie is. Stappen zal best gaan, maar het verschieten is niet weg uiteraard en van verschieten wordt de voet niet beter. Daarom doe ik ook geen grondwerk met haar en speel ik hooguit met de bal met haar tussen de andere paarden waar ze zich veilig voelt. Ik heb met haar mijn dagelijkse ding, we klooien met elkaar en ze blijft lekker nieuwsgierig en aangeven wat zij wil.

De ruif, die geen slowfeeder is, werkt oké. (Mooie titel voor een boek, De ruif die geen slowfeeder mocht zijn) Ze staan er graag en wisselen af met de baal buiten in de hooiklok en regelmatig grazen ze ook in het land uiteraard, maar dat is schraal. Ik vind het fijn dat ze beschutting in de uitloop komen zoeken en daar dan hooi kunnen eten, ook al is het geen slowfeed meer.

Dat was de update wel weer, fijn weekend.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:01

Gefeliciteerd Monique, fijne verjaardag!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:25

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Wat fijn dat het met Callas goed gaat!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:28

Gefeliciteerd met je verjaardag

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:30

Gefeliciteerd!

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:33

Hiep hiep hoera,fijne dag saampjes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 15:47

Gefeliciteerd Monique *\o/*

frutsel05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:07

Gefeliciteerd met je verjaardag!

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:47

Van harte gefeliciteerd Monique met je verjaardag. Wens je een mooi nieuw levensjaar toe samen met Erwin en jullie dieren!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:41

Fijne update ;)

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 18:03

Hey wat leuk allemaal, dank jullie voor de felicitaties! Yep, 60 nu echt. Bizar.

Het is hier prutje weer, dus ik houd ze vanmiddag op het platform omdat de smid morgen komt en dan wil ik hem beleefdheidshalve geen druipnatte modderpaarden aandoen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:06

Tram 6, Mo! Gefeliciteerd!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:50

Monique, van harte gefeliciteerd! 60 is nog piep hoor :D , fijne avond nog!