Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:06

Pff ik heb het zo vreselijk te doen met die boer en z'n gezin hè. Op een traumatische wijze aangevallen, heel je arm kapot met waarschijnlijk een bonk aan pijn. En dan een bak stront over je heen krijgen van het halve land die allemaal doen alsof ze erbij waren. Ik kijk er niet van op als die man veel haatberichten krijgt of mensen zelfs naar z'n huis gaan. (zelfde voor de burgemeester en de boer uit de buurt van wie z'n naam wel bekend is).. manman wat een bijzonder land soms.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:08

Gestoord land....echt gestoord..... met de enge clubjes

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:09

DuoPenotti schreef:
Wat hadden ze dan moeten doen?
Verdovingspijl er in en in de tuin van een voorstander los laten?
Dat is het enige wat misschien wat verstand brengt.

Politie schiet ook wel eens een valse hond neer.
En dat vind ik dan ook oké.

Een optie had kunnen zijn verdoven en ergens anders uitzetten of naar een opvang/dierentuin brengen.
Ik was er niet bij en kan dus niet beoordelen wat de beste oplossing was.

Ik heb het inderdaad ook met de boer en zijn gezin te doen, de reacties zijn niet mals.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:18

Niemand zit op een bijtgrage wolf de wachten, de dierentuin ook niet. Dat gaat vol op knokken als daar ineens een vreemde bij komt. Plus hoeveel meer dan nog? Dit gaat niet de enige zijn die aanvalt. Die pas snepte naar de hond gaat ook een keer verder... en dan?
Andere landen hebben ook al teveel wolven. Die schieten zelf ook.
Ja uitzetten bij de mensen die nu roeptoeteren het is zo zielig, misschien dat dan wat pindarotjes gaan begrijpen dat het niet om een poedel gaat...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:28

Honden die dit doen worden immers ook af gemaakt.
Ligt dan vaak aan het baasje volgens de toetsenbord helden

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:54

DuoPenotti schreef:

Zelfs hier op Bokt _-:( _-:(
Man wat valt dat tegen.

Weet je ze stikken er maar één.
Die aanval op een hond op de UH kan me niet snel genoeg gebeuren.

Die wolf zit niet achter een omheining, sneu voor Fikkie en eigenaar maar kom maar op met slachtoffer nummer 2.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 11:59

Fikkie word nog wel aangevallen, de eerste fikkie heeft al een snep gehad en dat was geen spelen.
Heel zielig voor de fikkie die het overkomt, maar ook daar niet de vraag of het gaat gebeuren, maar wanneer....
En dan zullen de enge clubjes nog wel met enge uitspraken komen.
Maar hopelijk komen er dan wel wat meer mensen tot bezinning en begrijpen dat dat pro wolf tot nu toe nog niet 1 waarheid heeft gehad, alles al is ingehaald door de tijd.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:01

Wel hopen dat het gefilmd wordt dan.
Honden moeten nu in wolvengebied aan de lijn. Ik vraag me af of je dan niet juist de wolf richting mensen trekt als hij bewust toenadering tot honden zoekt. We gaan het zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:03

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:10

Onali schreef:
DuoPenotti schreef:

Zelfs hier op Bokt _-:( _-:(
Man wat valt dat tegen.

Weet je ze stikken er maar één.
Die aanval op een hond op de UH kan me niet snel genoeg gebeuren.

Die wolf zit niet achter een omheining, sneu voor Fikkie en eigenaar maar kom maar op met slachtoffer nummer 2.

Onali verder gaat het goed met je?

Ik heb het idee nl dat het op Bokt wel meevalt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:12

Zal geen namen noem, maar er zijn er een paar die het bloed onder mn nagels vandaan halen en alles in twijfel proberen te brengen.

Mede omdat ze zelf zo kortzichtig zijn 8)7

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:22

Ik snap die wolvenknuffelaars ook niet.

Ze hebben het ik hun commentaren steeds over dat de wolf zijn natuurlijke gedrag liet zien. Zijn instinct volgde. Alsof het dan goed is.

Dat zal wel, maar dat deed die boer toch ook! Mensen zijn ook dieren die hun instinct volgen, in dit geval beschermde die man zijn dieren, zijn levensonderhoud.
Ook héél natuurlijk gedrag.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:23

Idd en als hij zijn dieren weer niet zou hebben verdedigt zou hij bij wijze van aangeklaagd worden omdat de mens zijn dieren behoort te beschermen...

Ik ga echt hopen op een rechter die korte metten gaat maken met die enge clubjes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:32

Deze kwam ik op internet tegen

Citaat:
Een van onze leden schonk ons deze tekst.
Mooi omschreven.
Dank daarvoor.
Waar denk ik aan … ik verwonder me over hoe mensen tegenwoordig met elkaar omgaan op sociale media. Vooral ook door het incident gisteren van de man die zijn schapen tegen een wolf wil beschermen. Uiteindelijk heeft de wolf aan het kortste eind getrokken, triest maar waar. Maar ook de boer en zijn gezin zullen zich dit de rest van hun leven herinneren.
Dus heb ik voor de lol eens opgezocht wat de definitie van het woord “natuur” is. Een woord waar veel mensen mee schermen om goed te praten dat de wolf weer terug is.
Ik vond er verschillende maar waar het allemaal op neerkomt is dit:
“Hoewel de mens tot de natuur behoort, wordt de menselijke invloed, het kunstmatige, vaak tot de cultuur en niet tot de natuur gerekend. Natuurlijk wordt ook wel tegenover bovennatuurlijk geplaatst. Wildernis is ongerepte natuur, landschappen waarin door de mens niet of nauwelijks waarneembaar is ingegrepen.”
En dan komt bij mij de vraag op is er in ons land nog ongerepte natuur waarin wij als mens niet of nauwelijks waarneembaar hebben ingegrepen?
Zit het niet in onze aard om alles om ons heen naar onze hand te willen zetten? Is er ergens in Nederland een plek waar we als mens nog niet ingegrepen hebben?
Nog een uitleg die ik vond:
“Wildernis wordt als ongerepte of oorspronkelijke natuur gezien, die niet is veranderd door menselijke activiteiten. Wildernisgebieden worden belangrijk geacht voor ecologisch onderzoek en worden door sommige mensen gewaardeerd om culturele, spirituele, morele en esthetische redenen.”
En gelukkig ook dit:
“Toch wordt geschat dat nog tussen de 20 en 50% van het aardoppervlak grotendeels wildernis is. Een deel daarvan, in 2003 zo'n 10,9% van het aardoppervlak, is aangewezen als beschermd gebied. Dergelijke wildernisgebieden zijn onder meer delen van de toendra, taiga, regenwouden, het Tibetaans Hoogland, de Australische outback en woestijnen als de Sahara en de Gobi.”
Ik zie ons kleine landje daar niet bij staan. En dat kan natuurlijk ook niet als je naar de oppervlakte van Nederland kijkt en het aantal inwoners.
Eerlijk is eerlijk de natuurgebieden die we hebben moeten we zeer zeker koesteren maar ons tegelijkertijd ook realiseren dat dat geen natuur is in de zin van ongerepte, originele natuur maar door ons mensen aangelegd, aangepast en ingericht zoals wij dat willen en zoals het ons uitkomt.
Is het dan zo vreemd dat de wolf hier door veel mensen als ongewenst bestempeld wordt? In mijn ogen niet. En nee ik ben geen kenner, maar ik houd van dieren (natuurlijk niet van alle maar wie doet dat wel) en hoe geweldig sommigen het idee van de wolf terug in Nederland ook vinden ik vind het triest want hoe je het ook wend of keert hij treks straks aan het kortste eind. Er zijn in dit scenario alleen maar verliezers.
Waarom is het zo verschrikkelijk om toe te moeten geven dat je als organisatie een idee had dat in de praktijk niet werkt. Waarom noemt men zich een deskundige als duidelijk is dat het dier dat je zo goed zegt te kennen en je koste wat kost hier wil hebben eigenlijk hier niet op zijn plek is.
Voor en tegenstanders maken elkaar op sociale media ondertussen voor van alles uit. En ja ook ik kan me soms niet inhouden geef ik eerlijk toe.
En voor de duidelijkheid ik vind de wolf een schitterend dier maar niet in een dichtbevolkt land als het onze.
En dan ben ik maar die persoon die in Roodkapje gelooft, een volgens sommige een starre houding heb, niet goed wijs ben … de toekomst zal het leren.
Ondertussen heb ik medelijden met alle veehouders, beroeps en hobby matig, die dagelijks met de gevolgen van de terugkeer van de wolf te maken hebben, maar ook met de wolf die zich staande moet zien te houden in een omgeving die niet geschikt is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:38

Zeer goed omschreven. Het meest beroerde vind ik nog dat Natuurclubjes zelf ook wel weten dat die wolf in Nederland niet gelukkig wordt evenals Nederland niet met de wolf. Maar het lijkt wel of er een sadistische ondertoon in zit en dat men er van geniet om dat steeds maar weer mee te maken, uitbuiting en teloorgang van allerlei dieren. Denk aan de Oostvaardersplassen maar ook aan de wolven en de dieren die door wolven aangevallen worden. Het is een hele rare denkwijze dat maar doorgaan ten koste van de dieren en niet met enige empathie voor wat voor dier dan ook. Hooguit je verkneuteren aan het proces.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:44

pien_2010 schreef:
Chapeau voor het besluit van de burgemeester om de wolf dood te laten schieten. De wolf MOET weten dat de mens boven aan de voedselketen staat.
Naar dat dit gebeurd is. Voor alle partijen.

Ik lees dit topic met veel interesse, en snap heel goed dat de wolf verdomt lastig is in zo'n klein landje als NL. Om eerlijk te zijn weet ook ik geen pasklare oplossing.

Maar nee, wij staan van nature zeker niet bovenaan de voedselketen!
Dat sommigen de arrogantie hebben dat te denken is exact het probleem, en daarmee is er geen ruimte meer voor dieren als de wolf. Maar in weze stellen wij geen ene moer voor, als er geen super op iedere hoek van de straat staat valt het gros bij bosjes om.

Een lange termijnoplossing is minder mensen, zodat anderen ook weer een plekje terugkrijgen, maar dat kun je nauwelijks hardop uitspreken zonder gelynched te worden, we hebben onszelf nogal wat onverdiende rechten toegeschreven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:46

Rizette schreef:
SusanH schreef:
Onali schreef:
Vriendin van mij staat in de buurt van die schaapskooi en kwam daar al rijdend voorbij. En inderdaad in al die jaren dat ik hier nu woon heeft er nog nooit een schaapskooi gestaan in die omgeving.

Er lopen eens in de zoveel tijd schapen daar. Kom er al jaren met de hond. Het is niet jaarlijks, maar eens de zoveel tijd staan ze er voor begraven.

Wel een passende verschrijving, begraven...

Auto correct :+

En idd die deskundigen werken niet op zondag. Dat is een groot probleem. Nu heeft de burgemeester zelf de knoop doorgehakt hopelijk krijgt hij niet het deksel op de neus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:48

DuoPenotti schreef:
Deze kwam ik op internet tegen

Citaat:
Een van onze leden schonk ons deze tekst.
Mooi omschreven.
Dank daarvoor.
Waar denk ik aan … ik verwonder me over hoe mensen tegenwoordig met elkaar omgaan op sociale media. Vooral ook door het incident gisteren van de man die zijn schapen tegen een wolf wil beschermen. Uiteindelijk heeft de wolf aan het kortste eind getrokken, triest maar waar. Maar ook de boer en zijn gezin zullen zich dit de rest van hun leven herinneren.
Dus heb ik voor de lol eens opgezocht wat de definitie van het woord “natuur” is. Een woord waar veel mensen mee schermen om goed te praten dat de wolf weer terug is.
Ik vond er verschillende maar waar het allemaal op neerkomt is dit:
“Hoewel de mens tot de natuur behoort, wordt de menselijke invloed, het kunstmatige, vaak tot de cultuur en niet tot de natuur gerekend. Natuurlijk wordt ook wel tegenover bovennatuurlijk geplaatst. Wildernis is ongerepte natuur, landschappen waarin door de mens niet of nauwelijks waarneembaar is ingegrepen.”
En dan komt bij mij de vraag op is er in ons land nog ongerepte natuur waarin wij als mens niet of nauwelijks waarneembaar hebben ingegrepen?
Zit het niet in onze aard om alles om ons heen naar onze hand te willen zetten? Is er ergens in Nederland een plek waar we als mens nog niet ingegrepen hebben?
Nog een uitleg die ik vond:
“Wildernis wordt als ongerepte of oorspronkelijke natuur gezien, die niet is veranderd door menselijke activiteiten. Wildernisgebieden worden belangrijk geacht voor ecologisch onderzoek en worden door sommige mensen gewaardeerd om culturele, spirituele, morele en esthetische redenen.”
En gelukkig ook dit:
“Toch wordt geschat dat nog tussen de 20 en 50% van het aardoppervlak grotendeels wildernis is. Een deel daarvan, in 2003 zo'n 10,9% van het aardoppervlak, is aangewezen als beschermd gebied. Dergelijke wildernisgebieden zijn onder meer delen van de toendra, taiga, regenwouden, het Tibetaans Hoogland, de Australische outback en woestijnen als de Sahara en de Gobi.”
Ik zie ons kleine landje daar niet bij staan. En dat kan natuurlijk ook niet als je naar de oppervlakte van Nederland kijkt en het aantal inwoners.
Eerlijk is eerlijk de natuurgebieden die we hebben moeten we zeer zeker koesteren maar ons tegelijkertijd ook realiseren dat dat geen natuur is in de zin van ongerepte, originele natuur maar door ons mensen aangelegd, aangepast en ingericht zoals wij dat willen en zoals het ons uitkomt.
Is het dan zo vreemd dat de wolf hier door veel mensen als ongewenst bestempeld wordt? In mijn ogen niet. En nee ik ben geen kenner, maar ik houd van dieren (natuurlijk niet van alle maar wie doet dat wel) en hoe geweldig sommigen het idee van de wolf terug in Nederland ook vinden ik vind het triest want hoe je het ook wend of keert hij treks straks aan het kortste eind. Er zijn in dit scenario alleen maar verliezers.
Waarom is het zo verschrikkelijk om toe te moeten geven dat je als organisatie een idee had dat in de praktijk niet werkt. Waarom noemt men zich een deskundige als duidelijk is dat het dier dat je zo goed zegt te kennen en je koste wat kost hier wil hebben eigenlijk hier niet op zijn plek is.
Voor en tegenstanders maken elkaar op sociale media ondertussen voor van alles uit. En ja ook ik kan me soms niet inhouden geef ik eerlijk toe.
En voor de duidelijkheid ik vind de wolf een schitterend dier maar niet in een dichtbevolkt land als het onze.
En dan ben ik maar die persoon die in Roodkapje gelooft, een volgens sommige een starre houding heb, niet goed wijs ben … de toekomst zal het leren.
Ondertussen heb ik medelijden met alle veehouders, beroeps en hobby matig, die dagelijks met de gevolgen van de terugkeer van de wolf te maken hebben, maar ook met de wolf die zich staande moet zien te houden in een omgeving die niet geschikt is.

Hier je antwoord pmarena. Zo sta ik er ook in, precies zoals hier beschreven. De wolf is een geweldig dier, maar niet in Nederland passend.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:56

Maar zo staat iedereen er hier wel in.
De wolf moet beheerd worden middels jacht.
Heeft geen andere natuurlijke vijand dan zn eigen soort of onze auto mocht hij er voor komen.
En dat is nou wat ik niet snap, dat die pro zijn dat niet kunnen in zien!
En dat geeft voor mij ook bewijs zij niks met natuur hebben. Er niet zelf tussen leven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:58

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:25

Precies, ik vind die wolf prachtig.

In Renen achter 3 meter hek zodat ik weet dat hij geen gevaar is.
Zoals ik de Beer ook prachtig vind, de tijger, de leeuw de.... in de dierentuin in Nederland.
Niet los tussen ons in.
Met 5 miljoen mensen viel hij al zoveel aan dat hij werd bejaagd...echt wie verzint het dan dat hij nu nog hier past?
En is er toch geen enkel realiteitsbesef?

Ja we kunnen ook 12.861.000 mensen omleggen in Nederland.... welke partij stemt voor?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:43

DuoPenotti schreef:

Zoals ik de Beer ook prachtig vind, de tijger, de leeuw de.... in de dierentuin in Nederland.
Niet los tussen ons in.
Met 5 miljoen mensen viel hij al zoveel aan dat hij werd bejaagd...echt wie verzint het dan dat hij nu nog hier past?

Ja we kunnen ook 12.861.000 mensen omleggen in Nederland.... welke partij stemt voor?

Alle roofdieren dan maar omleggen? Want ook in andere landen zijn er conflicten tussen (roof)dieren en mensen of hun vee.

Of moeten alleen mensen in andere landen leren leven met de dreiging van roofdieren?

Conflicten ga je altijd houden zowel in een dicht bevolkt land als in een dunner bevolkt land.
Laatst bijgewerkt door pluklief op 10-07-23 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:44

Maar DP leeft niet in een ander land.
En DP zegt niet dat alle roofdieren dood moeten. DP stelt dat er geen plek is voor de wolf in Nederland. Waarom is het zo moeilijk om bij het onderwerp te blijven?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:46

pluklief schreef:
DuoPenotti schreef:

Niet los tussen ons in.

Alle roofdieren dan maar omleggen? Want ook in andere landen zijn er conflicten tussen (roof)dieren en mensen of hun vee.

Of moeten alleen mensen in andere landen leren leven met de dreiging van roofdieren?

Andere landen, wat begreep je niet in mijn bericht van het aantal mensen op een klein oppervlakte?

En newsflash, in heel veel landen, met nog wel heeeel veeeeel ruimte schieten ze dieren die te dichtbij het vee en de mensen komen ook neer.
Dat is niet alle.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:52

Zelfs in Afrika waar mensen 'samen leven' met de wilde dieren, worden bijvoorbeeld leeuwen en luipaarden afgeschoten als ze mensen aanvallen.
Maar nee die stugge Hollanders hier denken het allemaal wel even beter te weten! Tot een paar jaar terug was het stoerste dier dat ze kende een rottweiler maar door Facebook comments te lezen hebben ze veel geleerd en weten ze nu veel van wolven af! +:)+