[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 16:57

Heeft iemand zijn paarden eigenlijk wel eens laten enten voor zulke muggen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:04

Voor muggen kan je niet enten, wel voor de ziektes die ze overbrengen.
Bij paarden voor westnijl virus, is erg duur (zelfs voor mij tegen inkoop). Als er hier een uitbraak komt ga ik het wel doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 17:09

Tinka schreef:
Voor muggen kan je niet enten, wel voor de ziektes die ze overbrengen.
Bij paarden voor westnijl virus, is erg duur (zelfs voor mij tegen inkoop). Als er hier een uitbraak komt ga ik het wel doen.

ik ook

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:14

Monique1963 schreef:
Heeft iemand zijn paarden eigenlijk wel eens laten enten voor zulke muggen?

Ijslander die bij ons in pension stond werd idd voor westnijl virus geënt die van ons niet.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:17

Thnx Odette dan ga ik meteen voor 2x bestellen.
Seresto band week voor vertrek omdoen?
Ze hebben nu de oude nog om.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:18

Het is al in Duitsland geconstateerd bij een vogel. Maar nog niet bij een paard. Zolang het nog niet heel veel voorkomt ga ik nog niet enten.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:19

lukka63 schreef:
Thnx Odette dan ga ik meteen voor 2x bestellen.
Seresto band week voor vertrek omdoen?
Ze hebben nu de oude nog om.

Ja paar dagen van te voren omdoen. Het duurt even voordat er genoeg is opgenomen in de huid.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:05

Kunnen jullie online zien welke uitbraken er zijn en hoeveel gevallen van welke diersoort getroffen zijn?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:26

Groot gelijk dat jullie even op vakantie gaan na de intensieve periode die achter jullie ligt.
Er zijn ook de bokkers die in Spanje wonen. Wellicht kunnen zij je wat informatie geven. Ik zou mij er persoonlijk niet zo druk om maken.
Veel plezier gewenst! Take care.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 23:19

Hi all, dank voor het meedenken. Maar ik laat mijn dieren alleen enten als er sprake is van besmetting ergens in de omgeving. Ik was alleen nieuwsgierig of Lukka haar honden liet enten. Wij doen het niet.

Ik ga van bokt af, tot over vijf dagen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 17:25

Er was iets met vijf dagen op vakantie gaan. Maar Karma vertelt ons dat we heel prachtig wonen en dat we geen vakantie nodig hebben. Zondagnacht werd Erwin ziek. Hoofdpijn verhoging. Toch maandag weggegaan, maar verhoging werd koorts en toen ik dinsdag dezelfde verschijnselen kreeg zijn we weer naar huis gegaan. Woensdagochtend waren we weer thuis. O en we hebben het ook voor elkaar gekregen in die twee dagen ingesneeuwd te raken, een bevroren dieselleiding te krijgen en een storm te overleven. Leuk joh op vakantie gaan. We zijn nu allebei brak, gammel en gewoon ziek eigenlijk wel. Griep denk ik. Gaat wel weer over, maar we zijn echt niet zo happy nu.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:37

Dat is echt balen. Het was jullie zo gegund. Ik hoop dat jullie snel zullen opknappen.
Dat is wel een grote overgang wat betreft het weer.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:42

Jullie mogen gewoon niet op vakantie gaan Mo…. -O-

Beterschap voor jullie twee!! :(:)

Zorgt de oppas nu wel voor de paardjes of moet je er zelf uit?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 17:45

Fleuribelle schreef:
Dat is echt balen. Het was jullie zo gegund. Ik hoop dat jullie snel zullen opknappen.
Dat is wel een grote overgang wat betreft het weer.

De sneeuw hadden we in de pyreneeën de eerste dag, gevlucht naar de midd zee en daar stormden we weg.

-Namiro- schreef:
Jullie mogen gewoon niet op vakantie gaan Mo…. -O-

Beterschap voor jullie twee!! :(:)

Zorgt de oppas nu wel voor de paardjes of moet je er zelf uit?

Nee, we mogen idd niet op vakantie, moeten we ook maar niet zo arrogant zijn om al het moois hier achter te laten, of zoiets.

En we doen de dieren nu weer zelf. Maar alles op een heel laag pitje, de kantjes ervan af zeg maar.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:53

OMG. Heel veel beterschap saampjes. Jammer...

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 17:57

Ach nee,wat ontzettend sneu voor jullie.
Maar bevroren dieselleiding???
Dus ook nog slecht weer gehad,hoeveel kilometer hadden jullie al afgelegd?

Beterschap voor jullie!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 18:08

Oh Mo wat enorm balen zeg. Ik wens jullie veel beterschap en hopelijk kunnen jullie toch een beetje het beste maken van de situatie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 19:27

Ach, wat rot dat de vakantie niet doorgaat. Toch meer geduld nodig...
Wel fijn dat jullie zo'n enorm fijne woonplek hebben om samen te herstellen. De dieren zijn er vast blij mee dat jullie thuis zijn.
Beterschap! {:}

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:24

Wat jammer, zag al veel sneeuw steeds in de Pyreneeën.
Hebben jullie geen corona? Heerst momenteel best in Frankrijk.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:26

Hè, wat jammer, beterschap samen!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:54

Ah.. dit is wel erg sneu zeg. Goed uitzieken dan maar :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 23:05

Ah, wat zonde zeg! Kijk je er zo naar uit om er even tussenuit te gaan en dan deze pech allemaal. Hoop voor jullie dat jullie snel weer opknappen hoor!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 00:32

Hey all, wat een lieve reacties. Het had leuk geweest als we dit keer een vakantiegevoel hadden kunnen creëren, maar we zijn al bevoorrecht en verwend zat.
Het plan was door Andorra naar Spanje en dan via de costa brava route weer omhoog. In Andorra strandden we door heel dikke wolken, geen mist, maar we zagen geen hand voor ogen meer op die bergpas. Dus zijn we gestopt. En toen ging het 's nachts ijzelen en sneeuwen. En Erwin was al niet lekker en de kachel ging telkens uit dus we sliepen voor geen meter. En de volgende ochtend waren we niet echt ingesneeuwd hoor, maar we hadden met de neus van de camper in de wind gestaan dus de motor en de dieselleidingen waren bevroren en dus kregen we de bus niet gestart. Heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar gelukkig gelukt. Besloten om toen al naar huis te gaan omdat Erwin zich zo beroerd voelde. Dus de hele pas weer naar beneden, stapvoets want het was spekglad en nog niet gestrooid.
Waren we beneden, toen zei Erwin dat het wel weer ging en dat hij dan toch wel verder wilde rijden, dus besloten we om het rondje andersom te rijden, dus gingen we naar de Middellandse Zee. Inderdaad superzonnig maar een stormwind, verschrikkelijk. We konden nergens een staplaats vinden dus op een campernest gestaan, maar de bus heeft geen stabilisatorpoten en dus stonden we te schudden door de wind. Weer niet geslapen en Erwin stond nog beroerder op, doorrijden zou idioot geweest zijn en toen ik dan ook minder lekker werd, zijn we naar huis teruggegaan.
Of het corona is, geen idee. Gaan we ook niet laten checken. Het komt wel weer goed, maar het is erg vervelend. Erwin zit nu dan in zijn vierde/vijfde dag en heeft nu alleen nog een heel flinke keelontsteking. Ik zit in mijn tweede/derde dag en heb nu de spierpijn die bij griep en koorts hoort. Ik heb het niet zo erg als hij.
Wat jammer is, is dat we nooit eigenlijk met besmettingsbronnen van wat er dan ook heerst in aanraking komen, maar nu met de fysiotherapie van Erwin dus wel.
Dus we komen er wel weer uit, maar het is erg jammer, we waren net aan het opkrabbelen vwb de voet en nu zullen we nog wel een week of zo uit de running zijn door deze griep. Ik denk dat het geen klussen meer worden deze winter.
We houden ons gewoon maar rustig en luisteren naar wat de lijven willen. C'est la vie... en anders nie ;-)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 07:43

Ik gun jullie dat jullie snel weer opknappen en het spreekwoordelijke zonnetje eens voor jullie gaat schijnen. Dat er even wat meer voorspoed op jullie pad komt!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 09:38

Hi Muga, net als alle wensen van de andere mensen is het erg lief, maar jullie hoeven geen meelij te hebben met ons hoor, we hebben alles wat ons hartje begeert. En als het eens niet zo gaat als wij willen, tja, dan zal dat wel ergens voor nodig zijn. Wie weet was Erwin anders deze week al op de ladder gegaan of zo en was hij er dan afgekletterd door de onstabiliteit van zijn enkel of zo. Misschien zijn we nu behoed voor iets dergelijks. Het zal wel karma zijn.