Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:56

SusanH schreef:
Als je het echt goed wilt doen moeten alle hekken weg. Maar dat kan niet vanuit het oogpunt van veiligheid.en overlast. Waarbij men even voorbij gaat aan het feit dat een roofdier als de wolf gewoon overal los rond laten lopen vanuit het oogpunt van veiligheid ook geen al te sterk plan is.

Dat dus alles qprdt geregeld en beheerd behalve.... juist

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:07

Terug naar vroeger... Prima...

En niet naar het oosten/zuiden komen voor droge voeten. Die met de wolven zitten kunnen ook niet ineens weg..
Afbeelding

Sanet

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:16

Hooo! Ik ben verzopen nu, dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:20

Ja sorry, kan het niet anders maken met terug naar de natuur.
De natuur is hard }>

Nee maar kom op misschien zien ze zo dat er hier zoveel niet meer natuur is

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:24

Hahaha, ik vermoed dat ik net op het richeltje links in t midden zit, worden kleine ritjes

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:30

knollentuin schreef:
SusanH schreef:
Als je het echt goed wilt doen moeten alle hekken weg. Maar dat kan niet vanuit het oogpunt van veiligheid.en overlast. Waarbij men even voorbij gaat aan het feit dat een roofdier als de wolf gewoon overal los rond laten lopen vanuit het oogpunt van veiligheid ook geen al te sterk plan is.

Dat dus alles qprdt geregeld en beheerd behalve.... juist

Ja, maar ze willen al wel hekjes om de wolf of nu ja eigenlijk hekjes voor de mens om uit het wolvenrustgebied te blijven, dus hoe natuurlijk is het idd nu allemaal -O-

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 15:34

knollentuin schreef:
Hahaha, ik vermoed dat ik net op het richeltje links in t midden zit, worden kleine ritjes

Prachtig uitzicht, net als in Denemarken waar je tussen de fjorden en de zee rijd bij Ringkobing fjord

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 16:24

Sanet schreef:
Hooo! Ik ben verzopen nu, dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden :)

Ik woon dan ineens aan zee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:03

Nou ik ook. Superleuk want ik had serieus gedacht dat wij dan geen droge voeten zouden houden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:43

Weer overal de dijken weghalen is misschien toch dé oplossing … prachtig filmpje van een edelhert in het water die nog net niet zn middelvinger opsteekt naar de wolven. https://fb.watch/tR-LJXAVYM/?

Ik begrijp niet dat zo veel mensen maar roepen dat weilanden etc afgezet moeten worden (afgezien of dat voldoende is). Ooit heb ik het vak ecologie gevolgd en mij staan nog de termen versnippering, stapstenen, verbindingszones en ecoducten bij. Door het zo afzetten van stukken landen wordt het leefgebied van al het wild enorm verkleind en zelf voor de wolf is dat een slechte zaak.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 23:27

Aanval in Maarn.

Maarn Utrecht
09-08-2024

Aanval op schapen op landgoed Stameren in Maarn.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding

Is niet de eerste keer hier.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:26

Wynia’s week
De overheid moet beter communiceren over de wolf. Zeker nu er een sterk vermoeden bestaat dat er een tweede probleemwolf in Utrecht rondloopt en er geruchten rondgaan over een mogelijke tweede roedel op de Heuvelrug.

Als het op de wolf aankomt verbaast weinig mij meer, maar van het nieuws dat de provincie Utrecht burgers dringend verzocht om geen foto’s van het dier te plaatsen op Facebook om paniek te voorkomen viel ik toch even van mijn stoel. Dat is geen roddel en achterklap. De woordvoerder van de provincie gaf het in de media zelfs ruiterlijk toe.

De provincie Utrecht wilde een foto van een wolf met welpjes op landgoed Den Treek in Leusden zo snel mogelijk offline hebben. Dat verzoek kreeg een hobbyfotograaf onlangs, omdat de provincie een zoektocht naar de wolven wilde voorkomen. Dat bevestigde de provincie na berichtgeving van het AD. Aan RTV Utrecht verklaarde een woordvoerder van de provincie Utrecht dat het verzoek om de beelden offline te halen hoort bij een protocol. ‘Het is in het belang van de wolven om rust te creëren. Het is niet de bedoeling dat iedereen op zoek gaat naar het nestje.’

Doofpotjes

Eerder al trof een wandelaarster, volgens het AD, hetzelfde lot. Toen Claudia van Wezel het nieuws hoorde over de wolf die in de bossen bij Leusden een hond had gegrepen, belde ze meteen haar schoonzus Natasja Koet. ‘We wisten meteen: dat is onze wolf!’ Een maand eerder waren zij de eersten die het dier mét een welpje zagen. De foto’s die ze van die ontmoeting maakten, gingen op dringend verzoek van de overheid snel offline. En zo gaat het maar door. Als het over de wolf gaat lijkt de doofpot nooit ver weg.

Vervolg van artikel is hier te lezen:
https://www.wyniasweek.nl/als-het-over- ... t-ver-weg/

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:40

Zichtmelding Ermelo
Citaat:
Ermelo, Gelderland
10-8-2024
9.10

Zichtmelding wolf, boer had de wolf daar deze week al vaker gezien.
Liep verder richting Speuld

meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer. +31 617018889

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/WTTyHbQdoHdjNUD2/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:41

Zichtmelding Voorthuizen
Citaat:
Voorthuizen Gelderland
10-08-2024
08.50 uur

Wolf gezien aan de Voorthuizerstraat tussen Veenhuizerveld en en de Prinsenweg. Stond in de wal.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/xpSZdB ... tid=K35XfP

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:43

tienus63 schreef:
Wynia’s week
De overheid moet beter communiceren over de wolf. Zeker nu er een sterk vermoeden bestaat dat er een tweede probleemwolf in Utrecht rondloopt en er geruchten rondgaan over een mogelijke tweede roedel op de Heuvelrug.

Als het op de wolf aankomt verbaast weinig mij meer, maar van het nieuws dat de provincie Utrecht burgers dringend verzocht om geen foto’s van het dier te plaatsen op Facebook om paniek te voorkomen viel ik toch even van mijn stoel. Dat is geen roddel en achterklap. De woordvoerder van de provincie gaf het in de media zelfs ruiterlijk toe.

De provincie Utrecht wilde een foto van een wolf met welpjes op landgoed Den Treek in Leusden zo snel mogelijk offline hebben. Dat verzoek kreeg een hobbyfotograaf onlangs, omdat de provincie een zoektocht naar de wolven wilde voorkomen. Dat bevestigde de provincie na berichtgeving van het AD. Aan RTV Utrecht verklaarde een woordvoerder van de provincie Utrecht dat het verzoek om de beelden offline te halen hoort bij een protocol. ‘Het is in het belang van de wolven om rust te creëren. Het is niet de bedoeling dat iedereen op zoek gaat naar het nestje.’

Doofpotjes

Eerder al trof een wandelaarster, volgens het AD, hetzelfde lot. Toen Claudia van Wezel het nieuws hoorde over de wolf die in de bossen bij Leusden een hond had gegrepen, belde ze meteen haar schoonzus Natasja Koet. ‘We wisten meteen: dat is onze wolf!’ Een maand eerder waren zij de eersten die het dier mét een welpje zagen. De foto’s die ze van die ontmoeting maakten, gingen op dringend verzoek van de overheid snel offline. En zo gaat het maar door. Als het over de wolf gaat lijkt de doofpot nooit ver weg.

Vervolg van artikel is hier te lezen:
https://www.wyniasweek.nl/als-het-over- ... t-ver-weg/

deze wilde ik net plaatsen.

Goed geschreven stuk.
Ik verbaas me telkens weer over de doofpot en de leugenpot ernaast

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:44

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:44

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 09:57

Nyaleti schreef:
Een berichtje op Geen Wolf fb: vandaag een trailrun in Austerlitz, ook langs de plekken waar al incidenten zijn geweest.
Ben best benieuwd of de wolf zich terugtrekt of juist over de zeik gaat.
https://www.facebook.com/share/p/736RGhKi8osneyde/

Ook benieuwd. Las wel gezeik dat 'dit dan wel mag'. Terwijl het volgens mij niet door afgesloten gebied gaat, maar wel door gebied wat wordt afgeraden. Nu piepen van "waarom mag dit dan wel" terwijl het helemaal niet oké zou zijn als jet wordt afgelast omwille van de wolf. Beetje piepen om het piepen.

Maar. Ook ik ben benieuwd. Normaliter zou ik het logisch vinden dat de wolf zich niet laat zien, veel mensen, veel onrust. Maar deze wolf is onvoorspelbaar (en loopt overal met d'r pups blijkbaar)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:01

Je zou verwachten met enorme drukte dat ook deze wolf nog schuw genoeg is.
Maar ik zou het niet erg vinden als hij een hapje neemt, nee niet dodelijk of zwaar gewond, maar wat tandjes zichtbaar.
Dat veel mensen het ook zien gebeuren.
Je moet toch blijven hopen dat men dan een keer zegt het is genoeg..... (al kan ik beter naar fantasialand gaan)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:02

Nee gaat niet door afgesloten gebied las ik. Maar inderdaad: door laten gaan is niet goed "hoezo mag dit dan wel" maar annuleren dan was het ook niet goed.

Inderdaad, een "gewone" wolf trekt zich terug. Maar juist omdat hier de probleem wolf zit en ook de pups, ben ik benieuwd.
Geloof echt niet dat ze achter een groep hardlopers aan gaat maar misschien dat er juist een incident komt met een wandelaar op een ander pad, omdat de wolf zich in het nauw gedreven voelt / gestresst raakt?

Tenminste, ik weet van wat Afrikaanse dieren dat zo'n situatie juist problemen kan geven. Maar geen idee hoe dat dan in het koppie van een wolf werkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:04

Als een wolf 'rood ziet' als een kudde schapen gaat rennen, waarom dan niet op rennende mensen ??

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:19

Omdat een schaap standaard prooi is en een mens niet.
Maar rennen kan zeker triggeren ja.
Maar zo veel ballen om een groep volwassen mensen aan te vallen, hebben ze nog niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:30

Maar de "grap" is dat een trailrun nu juist géén groep is. Ja het zijn veel lopers, maar vaak zit er veel ruimte tussen de individuele lopers. Een trailrun gaat om de ervaring, niet om de tijd.
En vanuit mijn eigen ervaring als hardloper, merk ik in ieder geval bij loslopende honden, dat het aan te raden is om even te gaan wandelen, als je door rent komen ze vaak achter je aan. Ik denk eigenlijk niet dat dat bij een wolf anders werkt eigenlijk :n

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:41

Het lijkt mij best leuk als die wolven leuk met een groepje mee gaat rennen , jachttraining!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:45

Begrijp me niet verkeerd: maar ergens “hoop” ik dat het fout gaat. Zodat men dingen gaat inzien.
Maar dan wel bij n wolven wappie graag, niet bij een onschuldig iemand.