Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:52

Dreamcatcher stables heeft / weet vaak ook wel iets groters.
Niet alles staat al geadverteerd

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:33

Elisa2 schreef:
Wat voor een soort paard/ pony zoek je?

Mega braaf, e pony ruin tot max 14 jaar. Geschikt voor onzekere ruiter om lekker mee aan de slag te gaan. Vertrouwd met kinderen ernaast en met begeleiding erop. Verkeersmak, niet (te)kijkerig. Absoluut mensgericht!

Goed basis gereden, mag best wat flegmatiek zijn en gezond.

En t oog wil ook wat, geen hele iele paardjes. ;) fijne plek op kleine pension. Zomer en winter op de wei, in de winter savonds op stal. Aan de ruiterpaden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:17

Welke klinieken naast SMDC worden er nog meer aangeraden in Brabant?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:19

paljaslaura schreef:

Someren en Visdonk.

Maar 'we' maken hier ook veel gebruik van Belgische dierenartsen die aan huis komen röntgennen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 15:21

vidya schreef:
Elisa2 schreef:
Wat voor een soort paard/ pony zoek je?

Mega braaf, e pony ruin tot max 14 jaar. Geschikt voor onzekere ruiter om lekker mee aan de slag te gaan. Vertrouwd met kinderen ernaast en met begeleiding erop. Verkeersmak, niet (te)kijkerig. Absoluut mensgericht!

Goed basis gereden, mag best wat flegmatiek zijn en gezond.

En t oog wil ook wat, geen hele iele paardjes. ;) fijne plek op kleine pension. Zomer en winter op de wei, in de winter savonds op stal. Aan de ruiterpaden.

Misschien bij het Bonte stalletje?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:53

Die zou ik zelf absoluut niet adviseren.

Bij dreamcath ook opletten zit ook buitenlands tussen waar paspoort niet altijd van klopt. (Eigen ervaring)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 16:58

Ik zou het bonte stalletje dan wel weer adviseren
Jaren geleden een pony’tje gekocht en nog steeds wijs mee :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:33

StalNollie schreef:
Die zou ik zelf absoluut niet adviseren.

Bij dreamcath ook opletten zit ook buitenlands tussen waar paspoort niet altijd van klopt. (Eigen ervaring)

Heb ik ook geen goede indruk van...(Bonte stalletje)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:56

paljaslaura schreef:

Peelkant ben ik heel tevreden over

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:01

Waarom niet? Mijn huidige paard heb ik daar gekocht. Superbraaf dier, vandaag werd het nog maar weer eens bevestigd door het stalpersoneel. Jouw paard is de liefste en braafste van de hele stal <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:13

Je moet maar zo denken, je koopt het paard en niet de vorige eigenaar of stal. Als het goed is tenminste (bij particuliere koop krijg je er soms ongewenst stalkende ex-eigenaren bij :+ )

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:18

Ik koop toch echt geen paard van een verkoper waar ik een slecht gevoel over heb.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:26

oji schreef:
Ik koop toch echt geen paard van een verkoper waar ik een slecht gevoel over heb.

Doe zelf onderzoek. Als het paard goed is, is het goed. De verkoper hoef je er niet bij te nemen .

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:28

Ik durf te wedden dat de 2 die hier beweren een slecht gevoel te hebben bij die stal, er zelf nooit geweest zijn.
Alles wat ik vroeg kon en mocht gewoon en we werden heel vriendelijk te woord gestaan. Het was een nette stal en de sfeer was goed.

Ik was eerder bij een aantal particulieren en andere handelaar geweest. Daar had ik er bij 2 een heel ander gevoel bij. Het paard paste daar ook niet, maar los daarvan was het gevoel met die mensen ook maar zozo.

Waar ik ook ga kijken met paarden kopen, ben ik alert van wat vertel je mij en wat vooral ook niet. Kan ik het paard daarop testen. Maar het allerbelangrijkste is het paard zelf natuurlijk.

Zelf uit stal halen, zelf zadelen of toekijken hoe ze het doen en reactie van het paard bekijken. Het paard los zien bewegen. Een ander paard daar ook bekeken, die kwam los steeds op je afrennen met echt bedoeling je opzij te beuken, want hij wilde naar de uitgang. Bij navraag bleek die van ( jonge ) kinderen te zijn geweest die niet zo consequent zijn in opvoeden. Met rijden die ook getest. Zeker een braaf dier, maar het was hem gewoon niet voor mij.

Mijn huidige paard was nog maar net onder het zadel en heel respectvol naar mensen toe zonder angstig te zijn.
Met haar op de wagen zetten na de keuring om haar mee naar huis te nemen zeiden stalgenoten daar spontaan “ Wat is dat een lief en mooi paard, daar ga je echt veel plezier aan beleven “.
Dat is ook zo, want over een week of 7 is ze alweer 2 jaar van mij <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:34

anjali schreef:
oji schreef:

Doe zelf onderzoek. Als het paard goed is, is het goed. De verkoper hoef je er niet bij te nemen .

Behalve dat dat onderzoek niet altijd alles uitsluit. Vooral karakter niet en jij hebt al situaties gehad waar blijkbaar jouw eigen onderzoek niet goed was en pony niet bij je paste en je hem terug wilde brengen. Dan heb je toch een probleem als het gevoel bij de verkoper blijkt te kloppen en ze niet mee willen werken aan een oplossing zoals terug brengen.

Ik koop ook alleen als ik een goed gevoel bij de verkoper hebt. Dat betekent niet dat ik na de koop nog iets met ze te maken moet hebben? Maar juist bij onderzoek hoort voor bij ook kijken wat ervaringen zijn, hoe problemen opgelost worden en of ze eerlijk zijn bijvoorbeeld. Niet alleen maar keuren. Hoewel keuren bij veel van de stallen die alleen maar brave dieren lijken te verkopen juist erg verstandig is. (Of sowieso vind ik, prijs maakt daarbij niet uit)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:59

Ineke2 schreef:
Ik durf te wedden dat de 2 die hier beweren een slecht gevoel te hebben bij die stal, er zelf nooit geweest zijn.
Alles wat ik vroeg kon en mocht gewoon en we werden heel vriendelijk te woord gestaan. Het was een nette stal en de sfeer was goed.

Ik was eerder bij een aantal particulieren en andere handelaar geweest. Daar had ik er bij 2 een heel ander gevoel bij. Het paard paste daar ook niet, maar los daarvan was het gevoel met die mensen ook maar zozo.

Waar ik ook ga kijken met paarden kopen, ben ik alert van wat vertel je mij en wat vooral ook niet. Kan ik het paard daarop testen. Maar het allerbelangrijkste is het paard zelf natuurlijk.

Zelf uit stal halen, zelf zadelen of toekijken hoe ze het doen en reactie van het paard bekijken. Het paard los zien bewegen. Een ander paard daar ook bekeken, die kwam los steeds op je afrennen met echt bedoeling je opzij te beuken, want hij wilde naar de uitgang. Bij navraag bleek die van ( jonge ) kinderen te zijn geweest die niet zo consequent zijn in opvoeden. Met rijden die ook getest. Zeker een braaf dier, maar het was hem gewoon niet voor mij.

Mijn huidige paard was nog maar net onder het zadel en heel respectvol naar mensen toe zonder angstig te zijn.
Met haar op de wagen zetten na de keuring om haar mee naar huis te nemen zeiden stalgenoten daar spontaan “ Wat is dat een lief en mooi paard, daar ga je echt veel plezier aan beleven “.
Dat is ook zo, want over een week of 7 is ze alweer 2 jaar van mij <3

Dan beweer je dit toch niet goed !

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:07

Met zo’n antwoord kan ik niets, maar is voor mij verder niet boeiend. De mensen die opzoek zijn echter kunnen ook niks met zo’n antwoord.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 18:37

@MyWishMax: Jij refereert aan het verhaal wat ik ooit (meerdere malen zelfs, was nogal traumatiserend voor me, nou ja, er zijn ergere dingen natuurlijk!) vertelde op Bokt over de pony die ik kocht en een regelrechte miskoop was vanwege zijn karakter. En die de handelaar aanvankelijk niet wou terugnemen. Toch was dat een handelaar die heel goed was aangeschreven! Daarom kan het ook persoonlijk zijn en van geval tot geval verschillen of een handelaar geschikt is voor jou of niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:28

Maar dan heeft dat eigen onderzoek toch ook geen zin en maakt het wel uit of je vertrouwen hebt in een verkoper of niet. Al is het dus maar of ze mee willen werken aan het terug brengen of iets dergelijks.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 21:08

Ineke2 schreef:
Met zo’n antwoord kan ik niets, maar is voor mij verder niet boeiend. De mensen die opzoek zijn echter kunnen ook niks met zo’n antwoord.

Dat kan maar je moet niet zomaar wat beweren..

Gewoon goed kijken en gaan luisteren daar waar je gevoel naartoe gaat.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:09

Ik mocht vandaag de appaloosa komen bekijken en proberen voor het geval de mensen die hem dinsdag nog een tweede keer uitproberen hem niet zouden willen kopen. Heel blij dat ik dat heb gedaan. Het is een super lief en braaf dier, zowel naast als onder het zadel en dat voor een 4,5 jarige. Met het voorrijden zagen we wel dat hij logischerwijs best groen is onder het zadel, maar ook erg braaf. Een ander paard in de bak schrok en hij reageerde daar helemaal niet op. Daarna mocht ik erop en het voelde heel veilig aan, maar echt te groen voor mij. Met genoeg begeleiding zou het echt wel kunnen, maar ik ben op zoek naar iets waar ik zo zelf mee weg kan rijden. Blij dat ik dit paardje achter me kan laten en met een goed gevoel door kan zoeken naar de juiste voor mij :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 17:15

StalNollie schreef:
Ineke2 schreef:

Dat kan maar je moet niet zomaar wat beweren..

Gewoon goed kijken en gaan luisteren daar waar je gevoel naartoe gaat.

Ik vind zo’n uitspraak doen zonder daadwerkelijk iets te zeggen niet kunnen. Je bent een bedrijf aan het zwartmaken. Hou dan gewoon je mond.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:05

KirstenHorse schreef:
Ik mocht vandaag de appaloosa komen bekijken en proberen voor het geval de mensen die hem dinsdag nog een tweede keer uitproberen hem niet zouden willen kopen. Heel blij dat ik dat heb gedaan. Het is een super lief en braaf dier, zowel naast als onder het zadel en dat voor een 4,5 jarige. Met het voorrijden zagen we wel dat hij logischerwijs best groen is onder het zadel, maar ook erg braaf. Een ander paard in de bak schrok en hij reageerde daar helemaal niet op. Daarna mocht ik erop en het voelde heel veilig aan, maar echt te groen voor mij. Met genoeg begeleiding zou het echt wel kunnen, maar ik ben op zoek naar iets waar ik zo zelf mee weg kan rijden. Blij dat ik dit paardje achter me kan laten en met een goed gevoel door kan zoeken naar de juiste voor mij :j

In welk budget/leeftijd zoek je? Vriendin van mij verkoopt haar Z1 merrie. Heel lief dier, is 1,60 hoog, alleen te laden en ook braaf buiten de deur :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:13

Blacky94 schreef:
KirstenHorse schreef:

In welk budget/leeftijd zoek je? Vriendin van mij verkoopt haar Z1 merrie. Heel lief dier, is 1,60 hoog, alleen te laden en ook braaf buiten de deur :)

Je hebt pb :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:29

Waarom moet iemand zijn mond houden als die een andere mening over een stal heeft als dat jij hebt Ineke2 Jij bent kennelijk heppiedeppie met je paard dat je daar vandaan hebt, iemand anders heeft geen goede ervaring. Die mag dat net zo goed zeggen als dat een eigen ervaring is, wat het kennelijk is. En als diegene niet het hele verhaal op Bokt wil zetten, weet degene die interesse heeft in een paard bij die stal in ieder geval waar ze per pb meer info over een minder goed recensie kunnen krijgen.
Dat jij blij bent met die stal wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet zijn.

Ik heb geen ervaring met die stal, maar als ik naar de website kijk, ziet het er uit als een handelstal voor de snelle dooverkoop in het lagere segment. En dat zijn vaak de stallen waar de meningen en ervaringen enorm over uiteenlopen.

Maar goed, een stal die bij de paarden die ze in het aanbod heeft staan "In Winkelwagen" zal geen stal zijn waar ik ooit zal gaan kijken.