Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 06:07

Vriendin van mij staat in de buurt van die schaapskooi en kwam daar al rijdend voorbij. En inderdaad in al die jaren dat ik hier nu woon heeft er nog nooit een schaapskooi gestaan in die omgeving.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:04

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:07

Ja ik kom het zelfs op LinkedIn tegen.. Het is allemaal de schuld van de hobby boer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:12

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:14

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:19

Ook de LC gaat hierin mee :(

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:56

Ben benieuwd wanneer de eerste kudde bewakingshonden in NL een wolf vermoorden. Waarschijnlijk krijgt die eigenaar dan ook een proces aan z'n broek. Men geeft als experts aan dat je op de wijze dat deze boer deed wolven kunt verjagen. Nu blijkt dat (wat velen die beter nadenken al heel lang roepen) deze manier echt niet werkt en nu starten ze deze onzin. Zo bizar!! Beetje berichten bij elkaar zoeken en je zou kunnen zeggen dat die experts zelf hiertoe opgeroepen hebben

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:58

Ergens zou ik nog vaag kunnen bedenken dat de burgemeester aangeklaagd wordt.
Maar waarom in hemelsnaam de boer.
Beschermd hij zijn dieren is het weer niet goed.

Die rare clubjes zijn niet goed snik.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:00

Je eigen dieren mag je niet meer beschermen, belachelijk.. moeten alle schapen maar dood gebeten worden.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:08

Ik snap ook niet waarom de boer verketterd wordt. Ik snap wel dat men heel boos is dat die wolf, nota bene twee uur later, werd afgeschoten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:27

dat er getwijfeld word aan het woord aanval snap je toch wel!? het dier is in het nauw gedreven met hooivork en schep, kan niks anders doen dan uit halen.
daar krijg je gezeik over ja. had niet anders verwacht.

vind het trouwens wel jammer dat als je het verhaal ziet op het nieuws het steeds een beetje anders word verteld. dat mensen in de geloofwaardigheid er van gaan twijfelen snap ik dan ook best wel

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:38

We waren er allemaal niet bij, weten niet hoe het precies gelopen is. En iedereen maakt daar zijn eigen beeld en mening bij. Heeft de eigenaar van de aangevallen dieren de wolf in de hoek klem gezet? Of heeft de wolf zelf het initiatief genomen om de aanval in te zetten? We weten het allemaal niet! En we weten ook niet hoe we zelf in zo’n situatie zullen reageren.

Iedereen geeft zijn mening klaar op basis van een paar regels in de media. Terwijl hij/zij rustig kopje koffie of thee aan het drinken is.

Dat alles niet keurig volgens “protocol” en “het boekje” verloopt zal vaker zo gaan bij confrontaties tussen mens/wolf/andere dieren.
Het is een hele trieste situatie en kent alleen maar verliezers.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:40

Maar eerst ging Animal Rights een boer aanklagen omdat hij zijn dieren (zogenaamd) niet genoeg ging beschermen en nu gaan ze een boer aanklagen die wel zijn dieren ging beschermen?!

Make up your mind!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:40

Die wolf kon er in dus ook er uit. Was veel sneller dan de gemiddelde mens en gemiddeld weiland is groter dan 10 bij 10. Keuze zat om te vluchten en stroom schok op de koop toe te nemen of wederom er onderdoor of overheen te gaan.
Ook al zou hij in een hoekje gedreven zijn (knap hoor dat lukt bij de gemiddelde bange hond in een weiland niet eens!!) Dan nog heeft hij aangevallen. Dat heet niet opeens anders. Kan uit zelfverdediging zijn maar blijft een aanval

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:45

Popstra schreef:
dat er getwijfeld word aan het woord aanval snap je toch wel!? het dier is in het nauw gedreven met hooivork en schep, kan niks anders doen dan uit halen.
daar krijg je gezeik over ja. had niet anders verwacht.

vind het trouwens wel jammer dat als je het verhaal ziet op het nieuws het steeds een beetje anders word verteld. dat mensen in de geloofwaardigheid er van gaan twijfelen snap ik dan ook best wel

In het nauw gedreven in een weiland? Een wolf ? Ga je gang, gaat niet lukken als je dat niet met een hele groep doet, die wolf loopt jou er compleet uit, geen schijn van kans dat je dat gaat beheersen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:46

Sanet schreef:
Maar eerst ging Animal Rights een boer aanklagen omdat hij zijn dieren (zogenaamd) niet genoeg ging beschermen en nu gaan ze een boer aanklagen die wel zijn dieren ging beschermen?!

Make up your mind!

Denk dat die clubjes onderling verdelen wie er nu weer dwars gaan zitten en een rechtszaak gaat voeren...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:47

Dagahra schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Faunabeheer klaagt de man en de burgemeester aan
ABSURD

https://www.ad.nl/binnenland/aangifte-t ... ~a86684c3/

Ja maar wolven springen toch niet over 1.20 :+

Tuurlijk niet en als je boe roept gaan ze op de loop toch? Zijn toch bang voor mensen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:16

Stelletje idioten.

Je zou er illegaal een jachtgeweer om gaan kopen.

schiessen, schaufeln, schweigen

Die Duitsers zeggen het zo gek nog niet.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:21

DuoPenotti schreef:
Stelletje idioten.

Je zou er illegaal een jachtgeweer om gaan kopen.

schiessen, schaufeln, schweigen

Die Duitsers zeggen het zo gek nog niet.

Hier zeggen ze schieten, begraven en zwijgen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:26

Dat ze boos zijn over het doodschieten van de wolf snap ik wel, vraag me zelf ook wel af of dat echt noodzakelijk was.
Maar het gezeik wat die boer over zich heen krijgt is echt niet normaal. Natuurlijk is het misschien een beetje een aanval uitlokken door achter zo'n dier aan te gaan, maar ik zou precies hetzelfde doen als een wolf bij mijn beesten kwam. Dan maar zelf gewond, maar ik zou hem proberen weg te jagen.
We weten inderdaad niet wat er precies gebeurt is, maar het verbaasde me wel weer hoe veel boze reactie het oplevert. Het is allemaal zielig voor de wolf, maar die schapen waren niet zielig dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:37

Wat hadden ze dan moeten doen?
Verdovingspijl er in en in de tuin van een voorstander los laten?
Dat is het enige wat misschien wat verstand brengt.

Politie schiet ook wel eens een valse hond neer.
En dat vind ik dan ook oké.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:50

Sanet schreef:

Make up your mind!

Precies dit!
Echt belachelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 09:59

Onali schreef:
Vriendin van mij staat in de buurt van die schaapskooi en kwam daar al rijdend voorbij. En inderdaad in al die jaren dat ik hier nu woon heeft er nog nooit een schaapskooi gestaan in die omgeving.

Er lopen eens in de zoveel tijd schapen daar. Kom er al jaren met de hond. Het is niet jaarlijks, maar eens de zoveel tijd staan ze er voor begraven.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:01

Josien_ schreef:
Dat ze boos zijn over het doodschieten van de wolf snap ik wel, vraag me zelf ook wel af of dat echt noodzakelijk was.
Maar het gezeik wat die boer over zich heen krijgt is echt niet normaal. Natuurlijk is het misschien een beetje een aanval uitlokken door achter zo'n dier aan te gaan, maar ik zou precies hetzelfde doen als een wolf bij mijn beesten kwam. Dan maar zelf gewond, maar ik zou hem proberen weg te jagen.
We weten inderdaad niet wat er precies gebeurt is, maar het verbaasde me wel weer hoe veel boze reactie het oplevert. Het is allemaal zielig voor de wolf, maar die schapen waren niet zielig dan?

Vind het zo bijzonder dat die deskundigen op maandagmorgen over elkaar rollen om hun plasje op het gebeuren te doen. Maar blijkbaar "werken" ze op zondag en avonden niet want als er wat aan de knikker is en de burgemeester wil overleg voeren zijn ze nergens te vinden. Achteraf weten ze altijd precies hoe het moet en heeft het altijd aan de boer gelegen en de omheining deugt ook nooit, maar is er acuut narigheid dan zijn ze onvindbaar. Blijkbaar moeten ze eerst de boeken er op naslaan om een verklaring te kunnen vinden die aansluit bij hun eigen sprookjes over de wolf. Directie reactie en aanwezigheid is er nooit. Helemaal nooit. Het is de ver van hun bed show maar ze weten precies te vertellen hoe het moet en zit.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:02

SusanH schreef:
Onali schreef:

Er lopen eens in de zoveel tijd schapen daar. Kom er al jaren met de hond. Het is niet jaarlijks, maar eens de zoveel tijd staan ze er voor begraven.

Wel een passende verschrijving, begraven...