Tinka schreef:Ik dacht dat Franse banken lastig waren, maar Nederlandse dus ook. Wij hebben Rabobank en ING, geen problemen mee, je hoeft ook geen afspraak te maken om te bellen ofzo.
We hebben ons spaargeld nu bij Raisin. (mocht je dat ook willen, laat het me weten, dan krijg je een bonus van 50 euro).
@Tinka, Ik denk dat deze meneer ervan droomde om ambtenaar te worden, waar je alles tot op de punt in de regel moet naleven. Heeft ie pech, want in januari gaat alles daar opgeheven worden. Hij baalde er namelijk volgens mij heel erg van dat het geld, (stelt overigens geen bal voor, zeker niet voor een bank) niet bij de Amro blijft. Hij heeft erg geprobeerd me van allerlei spaarvormen aan te bieden tegen interessante tarieven. Maar ik wil het weg uit NL en ik wil het niet meer sparen, maar gewoon gelijk voor de verbouwingen gebruiken. Dat werd niet zo gewaardeerd.
bribro schreef:Wat fijn Mo, dat de ruif erin zit. Ben benieuwd of het gaat werken zoals je hebt bedacht.
En ook fijn dat Erwin z'n poot steeds beter gaat.
Pff, de ABN AMRO, praat me er niet van. Hadden er laatst ook weer een akkefietje mee. We hebben alleen nog onze bankrekeningen daar, hypotheek niet meer, verzekeringen niet meer. Nou, nog even en ik haal ook m'n bankrekeningen daar weg. Het systeem daar is zo heilig en klantvriendelijk zijn ho maar.
Trouwens franse banken, ook ervaring mee. Ik wilde ooit In Montpellier een studio huren in zo'n studentencomplex. Kon alleen als je een franse bankrekening had. Ja maar, ik kan alleen een bankrekening krijgen als ik een woonadres in frankrijk heb. Nou ja, gelukkig kende de dame die het studentencomplex beheerde de directeur van een bankfiliaal, dus zij deed een telefoontje en toen mochten we dezelfde dag nog komen om een rekening te openen....
En dat is niet alleen met buitenlandse mensen Bribro, ook als je in Frankrijk woont en bij sommige dingen iets wilt regelen, zit je in een vreemde endless loop, net zoiets als je beschrijft. Gelukkig kom je altijd wel uit die loop, maar raar is het wel.
En de ruif zit dus wel, maar niet zoals ik het bedacht had. Als in, he-le-maal niet zoals ik het bedacht had, maar ik moet het er nu maar mee doen zoals het is. Alle dingen gaan op dit moment anders dan we dachten, dus c'est la vie.
Men eet het hooi, kan er droog staan, dus dat is winst.