En hij zegt gewoon eigenlijk dat het meisje niet is gebeten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Hier fok je geen paarden voor.
Vanmorgen vonden wij dit veulen zo in de wei.
En dit gewoon naast een huis.
De merries hadden ook krassen en plekjes op het lichaam.
Onze dierenarts vermoedde een wolf.
Taxateur van Bij12 is geweest en die gaf de dierenarts gelijk.
Is toch niet normaal dat de veulens niet meer veilig buiten kunnen lopen.
Nyaleti schreef:Van die hertenkalfjes.. Facebook staat vol met reacties "dat is natuur" hoe de fiets is een meter hoog hek, natuur?
Echt die mensen kunnen het toch niet eens zijn met wat ze zelf zeggen, maar gewoon mee willen praten want "de wolf is heilig"..
En wat willen ze met zenderen gaan doen? Hangen ze er dan een Apple Airtag bij dat we met z'n alle kunnen zien of we veilig met Fikkie het bos in kunnen?
DubbelFun schreef:Dat was ook mijn eerste gedachte. Al kan het bij een langharige hond wel eens moeilijk te zien zijn zodra er bloed is is het gewoon door.
Contemplate schreef:Ik denk dan eerder dat de dierenarts dwingend advies heeft gekregen niet of terughoudend te communiceren over een bijtwond. Maar wert iemand of er nu wel DNA is afgenomen? Want eerder werd gezegd, geen bijtwond, geen DNA afgenomen. Ze communiceren over elk incident eerst een afgezwakte versie. Het nieuws van het daadwerkelijke voorval en de consequenties wordt dan minder ontvangen door mensen en minder groot gepubliceerd. Net als het verzwijgen van het al dan niet aanwezig zijn van wolfwerende hekken. Als journalistiek objectief moet zijn, plaats maar een foto van het hek. Goedgekeurd of niet, deel die beelden en laat mensen maar versteld staan van de kunsten van een wolf om afrasteringen te overwinnen. En dat daarbij dan ook eens de kosten vermelden.
Ik heb nagedacht over een analoog om het aan niet-dierenmensen uit te leggen. Hoe zou een gemiddelde Nederlander het vinden als de overheid ineens een groep criminelen naast je zou huisvesten. En het is jouw verantwoordelijkheid en jouw portemonnee om jouw erf te beschermen, kleine subsidie kan als het precies aan de regels voldoet. Maar vervolgens klimmen ze er met een ladder overheen en slopen ze deel van jouw bezittingen. Misschien vermoorden ze zelfs je hond. Maar je verdedigen mag niet, je mag wel jezelf groot maken en schreeuwen als je de criminelen ziet naderen. En in het nieuwsbericht lees je dan dat het eigenlijk wel meeviel en jouw schuld was, want je had maar beter moeten maaien aan de buitenkant van je hek. Of een beter hek moeten plaatsen. Maar niet vermelden dat je dat 10.000 euro of meer gaat kosten. En ohja, omdat het jouw schuld is krijg je ook geen 300 euro vergoeding voor je dode hond. Zou zoiets het meer begrijpelijk maken wat er gebeurd en hoe veel onmacht sommigen mensen moeten voelen?
tienus63 schreef:Veulen gepakt. Heeft het overleefd. Fikse wond.
Regio Echten DrCitaat:Hier fok je geen paarden voor.
Vanmorgen vonden wij dit veulen zo in de wei.
En dit gewoon naast een huis.
De merries hadden ook krassen en plekjes op het lichaam.
Onze dierenarts vermoedde een wolf.
Taxateur van Bij12 is geweest en die gaf de dierenarts gelijk.
Is toch niet normaal dat de veulens niet meer veilig buiten kunnen lopen.
Still uit video
[ [url=m/RsmOpK.png]Afbeelding[/url] ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/5UnVec ... tid=WC7FNe
tienus63 schreef:Het gros niet.
Maar ik denk maar zo iedere bokker die altijd dacht dat het allemaal zo leuk en schattig is, en door aandacht in dit of andere topics op bokt er achter komt, dat er ook een hele nare kant aan de wolf zit, is meegenomen.
Dat is ook de reden waarom ik het post.
Inclusief foto’s al dan niet in spoiler en het liefst met de volledige tekst.
Maar dat laatste botst weleens met de regels hier heb ik inmiddels ondervonden.
Er is bij velen aversie om Facebook te volgen, dan denk ik maar zo kun je het ook lezen.
Ik ben van mening dat buiten de alert apps, de meldingen op Facebook de enige manier zijn om enigszins te kunnen weten wat waar gaande is.
Ik weet dat de Facebook groepen ieder hun eigen werkwijze hebben.
Meldingen Drenthe, Groningen, Friesland en deel Overijssel plaatst ik het liefst via meldingen wolven in Westerveld of geen wolf in cultuurlandschap, dan weet ik zeker dat ze geverifieerd en met instemming en toestemming van de betrokkenen geplaatst zijn.
Maar meldingen elders in Nederland neem ik wel over van andere bronnen.