Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:47

Dus ze wilden vorig jaar in Utrecht al een wolf zenderen vanwege probleemsituaties >;)

En hij zegt gewoon eigenlijk dat het meisje niet is gebeten.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 08-08-24 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 21:47

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 23:34

Veulen gepakt. Heeft het overleefd. Fikse wond.
Regio Echten Dr
Citaat:
Hier fok je geen paarden voor.
Vanmorgen vonden wij dit veulen zo in de wei.
En dit gewoon naast een huis.
De merries hadden ook krassen en plekjes op het lichaam.

Onze dierenarts vermoedde een wolf.

Taxateur van Bij12 is geweest en die gaf de dierenarts gelijk.

Is toch niet normaal dat de veulens niet meer veilig buiten kunnen lopen.

Still uit video
Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/5UnVec ... tid=WC7FNe

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:02

Verschrikkelijk, maar gelukkig overleefd. Veulens kun je niet meer buiten laten lopen in de nacht, is niet meer vertrouwd, hopelijk kunnen ze de boel binnen zetten, vreselijk wat een ellende.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 00:11

Wintu schreef:
Dus ze wilden vorig jaar in Utrecht al een wolf zenderen vanwege probleemsituaties >;)

En hij zegt gewoon eigenlijk dat het meisje niet is gebeten.

Ja dat begrijp ik er ook uit. Ze hebben het geprobeerd en het was niet gelukt. Ongelofelijke hoeveel er ook in de doofpot gaat.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 06:15

Nyaleti schreef:
Van die hertenkalfjes.. Facebook staat vol met reacties "dat is natuur" hoe de fiets is een meter hoog hek, natuur?
Echt die mensen kunnen het toch niet eens zijn met wat ze zelf zeggen, maar gewoon mee willen praten want "de wolf is heilig"..

En wat willen ze met zenderen gaan doen? Hangen ze er dan een Apple Airtag bij dat we met z'n alle kunnen zien of we veilig met Fikkie het bos in kunnen?

Ik heb ook gelezen "De wolf springt daar met gemak overheen"
Zegt wel weer genoeg. Over andere hekken zouden ze niet heen springen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al die zwijnenrasters midden in de bossen ook niet begrijp. Om te voorkomen dat ze en masse door je dorpskern of over de snelweg komen, ok. Maar midden in het bos, nee. Als je met je paard gaat rijden op de Veluwezoom is het niet normaal hoeveel hekken je onderweg tegenkomt. Niet alleen om de zwijnen te keren trouwens, ook voor begrazingsgebieden waar dan niet Nederlands inheems vee loopt om de boel te begrazen, denk aan oa Schotse Hooglanders, Sayugese runderen, Ijslandse paarden en Exmoor pony's. Of zoals hier vlakbij, Konikpaarden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:31

Heel natuurlijk onze natuur... _O-

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:44

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 11:53

Dat was ook mijn eerste gedachte. Al kan het bij een langharige hond wel eens moeilijk te zien zijn zodra er bloed is is het gewoon door.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:06

Maar waarom staat dat niet op een Nederlandse pagina?
Is het zo erg dat men dat niet meer durft?

Maar wat ik eerder al zei, je gaat niet naar de dierenarts als er niet gebeten is....

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:21

Ik denk dan eerder dat de dierenarts dwingend advies heeft gekregen niet of terughoudend te communiceren over een bijtwond. Maar wert iemand of er nu wel DNA is afgenomen? Want eerder werd gezegd, geen bijtwond, geen DNA afgenomen. Ze communiceren over elk incident eerst een afgezwakte versie. Het nieuws van het daadwerkelijke voorval en de consequenties wordt dan minder ontvangen door mensen en minder groot gepubliceerd. Net als het verzwijgen van het al dan niet aanwezig zijn van wolfwerende hekken. Als journalistiek objectief moet zijn, plaats maar een foto van het hek. Goedgekeurd of niet, deel die beelden en laat mensen maar versteld staan van de kunsten van een wolf om afrasteringen te overwinnen. En dat daarbij dan ook eens de kosten vermelden.
Ik heb nagedacht over een analoog om het aan niet-dierenmensen uit te leggen. Hoe zou een gemiddelde Nederlander het vinden als de overheid ineens een groep criminelen naast je zou huisvesten. En het is jouw verantwoordelijkheid en jouw portemonnee om jouw erf te beschermen, kleine subsidie kan als het precies aan de regels voldoet. Maar vervolgens klimmen ze er met een ladder overheen en slopen ze deel van jouw bezittingen. Misschien vermoorden ze zelfs je hond. Maar je verdedigen mag niet, je mag wel jezelf groot maken en schreeuwen als je de criminelen ziet naderen. En in het nieuwsbericht lees je dan dat het eigenlijk wel meeviel en jouw schuld was, want je had maar beter moeten maaien aan de buitenkant van je hek. Of een beter hek moeten plaatsen. Maar niet vermelden dat je dat 10.000 euro of meer gaat kosten. En ohja, omdat het jouw schuld is krijg je ook geen 300 euro vergoeding voor je dode hond. Zou zoiets het meer begrijpelijk maken wat er gebeurd en hoe veel onmacht sommigen mensen moeten voelen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:26

Waarschijnlijk niet, maar je kunt het proberen.
Ik denk dat die mensen leeg zijn daarboven.... of ze willen het gewoon niet weten.... geven er geen zak om.
Echt die het wel wil weten is toch ondertussen wel op de hoogte?

het geen wat ik doe is de verschrikkelijke foto's laten zien... goed werkt op pakjes sigaretten ook niet, dus waarschijnlijk bij wolven goed praters ook niet...maar je moet wat

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:48

DubbelFun schreef:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Al kan het bij een langharige hond wel eens moeilijk te zien zijn zodra er bloed is is het gewoon door.

Onze boxer is gebeten door een Kangal, zelfs bij kortharige honden is het niet altijd gelijk te zien. Ik heb er nog een foto van, zal eens zoeken, want we hadden het eerst gemist. Het bloedde maar een beetje en was erg diep en viel amper op. Toen we haar hadden weg geschoren zagen we het gaatje.

Afbeelding

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:52

Contemplate schreef:
Ik denk dan eerder dat de dierenarts dwingend advies heeft gekregen niet of terughoudend te communiceren over een bijtwond. Maar wert iemand of er nu wel DNA is afgenomen? Want eerder werd gezegd, geen bijtwond, geen DNA afgenomen. Ze communiceren over elk incident eerst een afgezwakte versie. Het nieuws van het daadwerkelijke voorval en de consequenties wordt dan minder ontvangen door mensen en minder groot gepubliceerd. Net als het verzwijgen van het al dan niet aanwezig zijn van wolfwerende hekken. Als journalistiek objectief moet zijn, plaats maar een foto van het hek. Goedgekeurd of niet, deel die beelden en laat mensen maar versteld staan van de kunsten van een wolf om afrasteringen te overwinnen. En dat daarbij dan ook eens de kosten vermelden.
Ik heb nagedacht over een analoog om het aan niet-dierenmensen uit te leggen. Hoe zou een gemiddelde Nederlander het vinden als de overheid ineens een groep criminelen naast je zou huisvesten. En het is jouw verantwoordelijkheid en jouw portemonnee om jouw erf te beschermen, kleine subsidie kan als het precies aan de regels voldoet. Maar vervolgens klimmen ze er met een ladder overheen en slopen ze deel van jouw bezittingen. Misschien vermoorden ze zelfs je hond. Maar je verdedigen mag niet, je mag wel jezelf groot maken en schreeuwen als je de criminelen ziet naderen. En in het nieuwsbericht lees je dan dat het eigenlijk wel meeviel en jouw schuld was, want je had maar beter moeten maaien aan de buitenkant van je hek. Of een beter hek moeten plaatsen. Maar niet vermelden dat je dat 10.000 euro of meer gaat kosten. En ohja, omdat het jouw schuld is krijg je ook geen 300 euro vergoeding voor je dode hond. Zou zoiets het meer begrijpelijk maken wat er gebeurd en hoe veel onmacht sommigen mensen moeten voelen?

Valt mij ook op dat ze telkens verschillende versies naar buiten brengen, als of men bewust verwarring wil zaaien.

Ik vind het ook nogal wat dat men niet bekend heeft gemaakt dat er al dusdanige probleemsituatie was met de wolf in Utrecht, dat men het dier vorig jaar al wilde zenderen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:54

Wat dat betreft zijn die WOO-verzoeken door Annemieke van Straaten soms letterlijk een openbaring en eyeopener voor onwetende mensen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 12:58

Maar lezen onwetende mensen dat ook?
Want ik haal al het minder positieve nieuws over de wolf hiervandaan.
Terwijl het in de mainstream media hosanna is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:09

tienus63 schreef:
Veulen gepakt. Heeft het overleefd. Fikse wond.
Regio Echten Dr
Citaat:
Hier fok je geen paarden voor.
Vanmorgen vonden wij dit veulen zo in de wei.
En dit gewoon naast een huis.
De merries hadden ook krassen en plekjes op het lichaam.

Onze dierenarts vermoedde een wolf.

Taxateur van Bij12 is geweest en die gaf de dierenarts gelijk.

Is toch niet normaal dat de veulens niet meer veilig buiten kunnen lopen.

Still uit video
[ [url=m/RsmOpK.png]Afbeelding[/url] ]
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/5UnVec ... tid=WC7FNe

Vreselijk. Mijn merrie is drachtig nu en heeft volgend jaar een veulen. Ik heb er nu al buikpijn van.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:09

Het gros niet.
Maar ik denk maar zo iedere bokker die altijd dacht dat het allemaal zo leuk en schattig is, en door aandacht in dit of andere topics op bokt er achter komt, dat er ook een hele nare kant aan de wolf zit, is meegenomen.
Dat is ook de reden waarom ik het post.
Inclusief foto’s al dan niet in spoiler en het liefst met de volledige tekst.
Maar dat laatste botst weleens met de regels hier heb ik inmiddels ondervonden.

Er is bij velen aversie om Facebook te volgen, dan denk ik maar zo kun je het ook lezen.
Ik ben van mening dat buiten de alert apps, de meldingen op Facebook de enige manier zijn om enigszins te kunnen weten wat waar gaande is.

Ik weet dat de Facebook groepen ieder hun eigen werkwijze hebben.
Meldingen Drenthe, Groningen, Friesland en deel Overijssel plaatst ik het liefst via meldingen wolven in Westerveld of geen wolf in cultuurlandschap, dan weet ik zeker dat ze geverifieerd en met instemming en toestemming van de betrokkenen geplaatst zijn.

Maar meldingen elders in Nederland neem ik wel over van andere bronnen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:12

tienus63 schreef:
Het gros niet.
Maar ik denk maar zo iedere bokker die altijd dacht dat het allemaal zo leuk en schattig is, en door aandacht in dit of andere topics op bokt er achter komt, dat er ook een hele nare kant aan de wolf zit, is meegenomen.
Dat is ook de reden waarom ik het post.
Inclusief foto’s al dan niet in spoiler en het liefst met de volledige tekst.
Maar dat laatste botst weleens met de regels hier heb ik inmiddels ondervonden.

Er is bij velen aversie om Facebook te volgen, dan denk ik maar zo kun je het ook lezen.
Ik ben van mening dat buiten de alert apps, de meldingen op Facebook de enige manier zijn om enigszins te kunnen weten wat waar gaande is.

Ik weet dat de Facebook groepen ieder hun eigen werkwijze hebben.
Meldingen Drenthe, Groningen, Friesland en deel Overijssel plaatst ik het liefst via meldingen wolven in Westerveld of geen wolf in cultuurlandschap, dan weet ik zeker dat ze geverifieerd en met instemming en toestemming van de betrokkenen geplaatst zijn.

Maar meldingen elders in Nederland neem ik wel over van andere bronnen.

Ik ben en blijf je eeuwig dankbaar, Tienus, en ik deel de foto's en info uit dit topic graag met anderen, want mensen hebben er geen weet van.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:15

Geen enkele dank, graag gedaan Haarbal.
Komende week paar dagen op vakantie.

Dus als het wat stiller is hier, dan ligt het daar aan.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 13:58

Wat ik niet begrijp is ook dat men steeds terug pakt op 150 jaar geleden...van oorsprong behoren ze in Nederland....inheems dus en moet overal voorrang op krijgen.

Waarom werkt dat wel bij inheems diersoort maar niet bij de inheemse bevolking die er vanuit familie banden al meer dan 150 jaar zijn. Met het huizentekort worden die eerder achteruit gezet dan dat ze voorrang krijgen.

Ik weet, totaal niet te vergelijken en nee ik wil absoluut niet zo'n situatie creëren. We zien allemaal dat zo'n regel krom is en niet wenselijk. Maar toch waarom dit wel met de wolf??

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:25

Nee en dan niet terugpakken naar 150 jaar geleden toen ze wel kinderen pakten en dat de reden van hun afschot was! Onbegrijpelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:49

Mijn man zegt steeds, willen ze de dinos ook terug?? Welke natuur wil je terug? Natuur is wat er is door klimaat mogelijkheden enz - een rivierkreeft die hier goed gedijt is bedreigend voor de inheemse waterwereld maar onze andere natuur moet onderhouden worden door uitheemse en niet van oorsprong horende grazers - als je de natuur z'n gang laat gaan daar verandert het- dat beheren we , dan is dat toch al geen echte natuur meer? Of mis ik dan een plank :o? We laten onbeheerde natuur los in beheerde natuur, zwijnen mogen er niet uit want daar hebben we last van echt help m'n hersenen gaan in een error

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 14:53

Als je het echt goed wilt doen moeten alle hekken weg. Maar dat kan niet vanuit het oogpunt van veiligheid.en overlast. Waarbij men even voorbij gaat aan het feit dat een roofdier als de wolf gewoon overal los rond laten lopen vanuit het oogpunt van veiligheid ook geen al te sterk plan is.