Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:35

KirstenHorse schreef:
Ik moet ook even mijn verhaal kwijt. Vorige week mijn droompaard gevonden. Sportpaard appaloosa, juiste maat, juiste geslacht, juiste leeftijd, iets aan de prijzige kant maar daar was over te praten volgens verkoper. Afspraak gemaakt voor zaterdag, want de verkoper zou zaterdagavond op vakantie gaan en ivm afstand (2 uur enkele reis) kon ik niet doordeweeks. Toen kreeg ik een appje dat verkoper zich had vergist en niet za-vr op vakantie zou gaan maar vr-za, en dat er vrijdag andere mensen zouden komen kijken. Ontzettend balen natuurlijk, maargoed, hoeft niet te betekenen dat het paard gelijk verkocht is. Krijg ik zaterdag een appje dat het erg goed ging en dat ze het paard dinsdag (morgen) graag op verplaatsing willen uitproberen en dan een besluit nemen. Oef.. ik heb het er wel moeilijk mee. Het zou mijn eerste eigen paard zijn en het is een vrij uniek dier. Ik zit de uren af te tellen tot morgenavond. Ik probeer mezelf te vertellen dat mocht hij verkocht worden dat het niet meant to be was, maar het wil nog niet werken..

Je hebt hem nog niet eens bezichtigd. Dikke kans dat hij\zij zou tegenvallen in het echt. Dus niet getreurd als die ander hem zou kopen. Enne, gekeurd is hij dus ook nog niet. Dus, misschien laten de huidige kijkers hem keuren en wordt hij niet goedgekeurd, of, jij zou hem laten keuren en krijgt negatief koopadvies. Je hebt ook nog niets aanbetaald. Als hij voor jou bestemd is krijg je hem, en anders staat er elders een andere voor je klaar!

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:12

Ik snap niet helemaal hoe dat nou zit met die vakantie? Was ze alleen een weekend weg? Want hoe kunnen ze anders toch dinsdag weer langs gaan?

Maar ook vanuit hier, laat je niet te veel leiden door advertenties. Die kunnen zo extreem vertekenen. De paarden en pony's die ik qua advertentie geweldig vind vielen allemaal tegen en degene waar ik langs ging, maar advertentie eigenlijk niet echt was wat ik zocht waren degene die ik kocht. Want die waren echt vele malen leuker in real life.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:32

ikke schreef:
KirstenHorse schreef:
Ik moet ook even mijn verhaal kwijt. Vorige week mijn droompaard gevonden. Sportpaard appaloosa, juiste maat, juiste geslacht, juiste leeftijd, iets aan de prijzige kant maar daar was over te praten volgens verkoper. Afspraak gemaakt voor zaterdag, want de verkoper zou zaterdagavond op vakantie gaan en ivm afstand (2 uur enkele reis) kon ik niet doordeweeks. Toen kreeg ik een appje dat verkoper zich had vergist en niet za-vr op vakantie zou gaan maar vr-za, en dat er vrijdag andere mensen zouden komen kijken. Ontzettend balen natuurlijk, maargoed, hoeft niet te betekenen dat het paard gelijk verkocht is. Krijg ik zaterdag een appje dat het erg goed ging en dat ze het paard dinsdag (morgen) graag op verplaatsing willen uitproberen en dan een besluit nemen. Oef.. ik heb het er wel moeilijk mee. Het zou mijn eerste eigen paard zijn en het is een vrij uniek dier. Ik zit de uren af te tellen tot morgenavond. Ik probeer mezelf te vertellen dat mocht hij verkocht worden dat het niet meant to be was, maar het wil nog niet werken..

Herkenbaar; dat is even slikken. Op die manier ook eens een leuke Stippel gemist.
Duim met je mee.

Snap je helemaal en ken het gevoel maar het is zoals de anderen zeggen: “ In het echie zijn ze vaak heel anders dan op de plaatjes”. Soms valt het positief mee, meestal valt het tegen.
Ik begreep van mijn vrijgezelle vriendin dat dit hetzelfde werkt op Tinder . De echte man/vrouw is vaak een zwak aftreksel van een vaak zwaarbewerkte foto. En dat is alleen de looks maar daarnaast is het ook vaak dat die leuke man/vrouw die zo interessant leuk leek in het echt maar een doel heeft en dat is geen spelletje Pim Pam Petten. Dus spreek jezelf vermanend toe en wees gerust dat er ook voor jou ergens een paard staat.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:43

Bedankt voor jullie berichtjes, dat doet me goed! Ik heb toevallig net iemand gesproken die het paard ook kent en die bevestigd dat het een braaf en leuk dier is. Dus ik denk niet dat hij tegenvalt in het echt. Maar dan moet je nog altijd wel een klik voelen naast het paard en op het paard.

@mywishmax, ze is als het goed is een hele week weg van afgelopen vrijdag tot komende zaterdag. Ik denk omdat zij de mensen vrijdag al heeft gezien, dat een bevriend iemand de tweede bezichtiging met ze wil doen? Het paard wordt ook in opdracht verkocht dus hoe eerder hoe beter voor alle partijen natuurlijk.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:46

Ik zou bedanken als het een schijtbok is op ander locatie heb je er zelf ook geen interesse in lijkt mij

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:05

Oh dan weet ik welke het is denk ik :) . Ziet er uit als een leuk braaf dier zo op het eerste oog. Weet niet of maat belangrijk voor je is maar vind hem wel veel kleiner ogen zo op beeld dan hoe hij word aangeboden.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:08

tita schreef:
Ik zou bedanken als het een schijtbok is op ander locatie heb je er zelf ook geen interesse in lijkt mij

Mochten zij het paard niet kopen dan zal ik uiteraard naar de reden vragen bij de verkoper :)

@Eef_Bam, ik vind het een mooie maat maar geen probleem als hij in het echt wat kleiner uitvalt! Ik ben zelf ook slechts 1.63m en ben op zoek naar een grote E-pony - klein paard.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:27

KirstenHorse schreef:

Ah joh, heb zo vaak gehad dat ik op basis van alle filmpjes, foto's en info bij een paard dacht: dit wordt hem! En al hartjes in mijn ogen had en kriebels in mijn buik.
En dat ik vervolgens IRL naast het paard stond en binnen 30 seconden zag .... nah, niks voor mij.

Uiteindelijk ben ik altijd het blijste geworden met de paarden waar ik het vooral NIET van had zien aankomen. Die ene die ik nog ben gaan bekijken omdat die toch in de buurt stond van een hele leuke.
Die andere die ze 'toevallig ook hadden staan' toen ik voor iets heel anders ging kijken en het paard wat ik vond de dag nadat mijn 'ideale paard' afgekeurd was.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:10

KirstenHorse schreef:

Super balen! Half jaar geleden ook door overvallen. Paard was toen verkocht. ik heb 2 maanden geleden nog een appje gestuurd, maar de nieuwe eigenaren waren echt heel blij met haar. :(:) Dus herken je gevoel.

tita schreef:

Dat ligt er imo ook wel aan wat je eigen doel is.
Wat voor de 1 niet werkt, kan voor een ander prima zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:17

Grappig Pol, precies mijn ervaring ook. :') Of paarden die aangeraden werden door mensen uit mijn omgeving en het niet waren, of juist afgeraden en heb ik geweldige jaren mee gehad haha

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:24

MyWishMax schreef:
Grappig Pol, precies mijn ervaring ook. :') Of paarden die aangeraden werden door mensen uit mijn omgeving en het niet waren, of juist afgeraden en heb ik geweldige jaren mee gehad haha

Echt helemaal ja.
Dat een vriendin die meeging op basis van de (prima duidelijk) filmpjes zei: nah, vind ik niks aan, waarom ga je daar bij kijken, en die afstamming wordt hier ook afgeraden door de prof ruiter. En er vervolgens naast staat en binnen 5 minuten helemaal enthousiast wordt.

Zo geen pijl op te trekken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:23

pol013 schreef:
KirstenHorse schreef:

Ah joh, heb zo vaak gehad dat ik op basis van alle filmpjes, foto's en info bij een paard dacht: dit wordt hem! En al hartjes in mijn ogen had en kriebels in mijn buik.
En dat ik vervolgens IRL naast het paard stond en binnen 30 seconden zag .... nah, niks voor mij.

Uiteindelijk ben ik altijd het blijste geworden met de paarden waar ik het vooral NIET van had zien aankomen. Die ene die ik nog ben gaan bekijken omdat die toch in de buurt stond van een hele leuke.
Die andere die ze 'toevallig ook hadden staan' toen ik voor iets heel anders ging kijken en het paard wat ik vond de dag nadat mijn 'ideale paard' afgekeurd was.

Dat is mij ook overkomen, dat ik geen klik had met het paard waarvoor ik ging kijken en dat ik toen een hele andere kocht die op dezelfde handelsstal stond. Dat is dan wel het voordeel van handelsstallen, dat er veel keuzemogelijkheid is.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:05

Ik heb ook gehad dat ik bij een paard ging kijken en daar toevallig nog 1 te koop stond. Op basis van het zien van de foto’s/advertentie, was ik niet wezen kijken en bij het zien in de stal had ik ook zoiets van… uuhhh.

Maar wat een geweldig dier is het. Nog steeds helemaal blij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:37

Ach.. ik zocht een wat oudere merrie, die al wat gezien had en eventueel wat wedstrijdervaring. Liefst geen zwarte (want onze hele kudde is al zwart).. Waar kom ik mee thuis: Een 4 jarige, net zadelmakke zwarte ruin!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:18

Ik ben er een paar jaar geleden eentje ‘misgelopen’ waarvan ik dacht dat ie perfect voor mij kon zijn. Alleen was de timing niet handig voor mij, waardoor ik lang had getwijfeld om een afspraak te maken. Helaas verkocht vlak voor ik zou gaan bezichtigen. Ben daar best ff zuur van geweest. Grappig detail is dan weer dat hetzelfde paard een paar jaar later weer te koop stond toen het qua timing wel goed uitgekomen zou zijn. Uiteindelijk niks meer mee gedaan, want had al een ander paard gekocht die naar mijn idee nog beter bij mij past.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 14:38

Aha, de andere geïnteresseerden in de appaloosa gaan hem pas volgende week dinsdag op verplaatsing uitproberen als de verkoper terug is van vakantie. Ik heb het verkeerd begrepen en dacht dat ze hem gister zouden uitproberen. Betekent dus wel nog een week langer wachten tot ik meer weet :(:)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:14

Maar kun jij dan niet eerder langs gaan?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:24

Earth schreef:
Maar kun jij dan niet eerder langs gaan?

Is dat normale gang van zaken als zij al met een andere geïnteresseerde een afspraak hebben staan?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:36

Nja normaal of niet, je kunt het ten minste vragen. Brave mensen gaan naar de hemel, brutale mensen komen overal ;)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:57

Earth schreef:
Nja normaal of niet, je kunt het ten minste vragen. Brave mensen gaan naar de hemel, brutale mensen komen overal ;)

Je hebt gelijk, ik heb het gevraagd :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:21

En dan daarna een topic dat het toch niet netjes is dat TS een afspraak had gemaakt en de verkoper laat er toch nog iemand tussen kruipen en verkoopt paard. Want die heb ik hier ook al genoeg zien voorbij komen. Je kan alles vragen maar besef dat de verkoper hoe dan ook in spagaat wordt gezet en altijd een partij zal moeten benadelen :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:35

Poekkie schreef:
En dan daarna een topic dat het toch niet netjes is dat TS een afspraak had gemaakt en de verkoper laat er toch nog iemand tussen kruipen en verkoopt paard. Want die heb ik hier ook al genoeg zien voorbij komen. Je kan alles vragen maar besef dat de verkoper hoe dan ook in spagaat wordt gezet en altijd een partij zal moeten benadelen :)

Dat snap ik. Toen ik mailde om een afspraak te maken had ze nog geen afspraken staan met andere geïnteresseerden. Vervolgens blijkt ze eerder op vakantie te gaan waardoor mijn afspraak niet door kan gaan en komt er net voor de vakantie een andere geïnteresseerde langs. Voor mij ook wel een domper :)

Ik heb overigens een heel net berichtje gestuurd met de vraag of ik zondag langs kan komen, of dat het paard gereserveerd is en ze dinsdag eerst wil afwachten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:13

Ts, je bent nu de prijs aan het opdrijven! :D Want de verkoopster zegt dus tegen de andere kijker dat er nog meer geinteresseerden zijn (wat ook waar is dus in dit geval!) en dat er daarom niets van de prijs afkan en ze meteen moet beslissen. Misschien valt hij jou toch nog toe, ik ben benieuwd.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 18:53

Helaas heb ik de vorige pony die ik heb gekeken laten staan. Hoewel lief een voor mij te grote rijtechnische uitdaging.

Zijn er ook handelsstallen die jullie adviseren? Die bijvoorbeeld bij fokkers opkopen en doorrijden?

Ik zag dreamcatcher stable, dat sprak me wel aan. Maar die hebben meestal d-ponies, net een maatje te klein.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:48

Wat voor een soort paard/ pony zoek je?