[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:20

Gelukkig maar. Jeuk hebben is niet leuk. Ik heb weleens zelf langs een deur staan schuren met mijn rug := omdat ik vreselijke onderhuidse jeuk had.

Ik ben aan de wandel gegaan met een oud dametje <3
Afbeelding

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 10:43

Dit is de heerlijkste foto vandaag die zegt, make my day! Is dit het dametje dat om wortels komt vragen? Ze vindt het leuk, oortjes lekker naar voren geprikt! Genieten!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:17

Nee, dit is haar dinnetje. Ik zie de andere merrie (zal ik ook eens een foto van maken) zich inmiddels steeds vaker afzonderen.
Maar ze vindt de wandeling erg leuk. Is vrij introvert (waarom zoek ik die altijd uit >;) ?) maar staat inmiddels keihard te hinniken om mee te mogen.
Er komt een dag dat ik er weer op durf. Zo aan de hand alleen een flinke bibber als ze ergens van schrikt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 22:06

balance schreef:
Nee, dit is haar dinnetje. Ik zie de andere merrie (zal ik ook eens een foto van maken) zich inmiddels steeds vaker afzonderen.
Maar ze vindt de wandeling erg leuk. Is vrij introvert (waarom zoek ik die altijd uit >;) ?) maar staat inmiddels keihard te hinniken om mee te mogen.
Er komt een dag dat ik er weer op durf. Zo aan de hand alleen een flinke bibber als ze ergens van schrikt.

Je moet alleen doen waar je je goed bij voelt. Laat je niet gek maken dat als je paarden hebt, je móét paardrijden. Paarden vinden het prima om in het land te staan en lekker te eten, je doet ze niets tekort door niet te rijden. Neem je tijd, ga lekker wandelen, waar je je goed bij voelt en wordt daar sterker in!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 02:16

Natuurlijk heb je gelijk ;). Tis alleen best zonde want met een ritje kunnen we verder weg en ze vindt het heel leuk.
Ik wèèt dat best wel een stukje kon rijden vroeger. Ben in de laatste jaren ook wel op vreemde paarden geklommen.
We zullen zien. Deze dame is ook al op leeftijd. Maar dat hoeft niks te zeggen. Ben ik ook :').

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 10:25

balance schreef:
Natuurlijk heb je gelijk ;). Tis alleen best zonde want met een ritje kunnen we verder weg en ze vindt het heel leuk.
Ik wèèt dat best wel een stukje kon rijden vroeger. Ben in de laatste jaren ook wel op vreemde paarden geklommen.
We zullen zien. Deze dame is ook al op leeftijd. Maar dat hoeft niks te zeggen. Ben ik ook :').

Ik denk dat als ze zo graag naar buiten gaat, dat je haar al lekker verwent met wandelen. Ga daar lekker van genieten en omdat je zei dat jij een flinke bibber hebt als ze verschiet, dan is het toch heerlijk om al wandelend daar meer baas over je eigen schrik heen te komen en wie weet stap je weer eens op, doe je het eerst thuis in je paddock.

En ja ik weet nog dat je met een vriendin op trekpaarden ben gaan rijden toch? Lijkt me megaleuk, gewoon weer doen!

Ik ben zelf op een plan aan het broeien om een te kijken of ik een springlesje op een manegepaard of zo ga nemen. Ik vond springen vroeger altijd zo leuk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:54

Zij had die bibber, ik niet. Wat ik daarmee bedoel is dat ze gewoon echt niet aan de kletter zal gaan als er iets gebeurt. Ik snap dat ik je de verkeerde indruk gaf. Ik schrok wel hoor, daar niet van.

Ik was langs het huis van mijn buurvrouw gelopen om even hallo te zeggen maar ik zag haar auto niet.
Zij kwam ons narennen en dat had ik niet in de gaten. Dus paard schrok zich het apezuur :D.

Ik vond springen vroeger ook zo geweldig!
En heel hard galloperen :)).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 17:28

balance schreef:
Zij had die bibber, ik niet. Wat ik daarmee bedoel is dat ze gewoon echt niet aan de kletter zal gaan als er iets gebeurt. Ik snap dat ik je de verkeerde indruk gaf. Ik schrok wel hoor, daar niet van.

Ik was langs het huis van mijn buurvrouw gelopen om even hallo te zeggen maar ik zag haar auto niet.
Zij kwam ons narennen en dat had ik niet in de gaten. Dus paard schrok zich het apezuur :D.

Ik vond springen vroeger ook zo geweldig!
En heel hard galloperen :)).

O helemaal goed dus, geen bibbers bij jou.

Ja knoerthard over het strand, yippie-a-yee whoehoeoeoeoe. Helaas Prisca gaat niet meer zo knoerthard. Het laatst dat ik zo heel knoerthard ben gegaan, is toen Callas aan de kletter ging en niet meer bestuurbaar was en ik zat me alleen maar af te vragen wanneer ik haar weer terug kon pakken. Brrr, wat was dat hard. Hard is niet erg, als het maar te controleren is.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:51

Geen filmpje deze week Monique?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 18:00

manja39 schreef:
Geen filmpje deze week Monique?

Hey Manja, wat leuk dat je informeert. Nee, helaas. Vind het zelf ook jammer, maar we voeren geen bal uit nu Erwin zo weinig kan. Ja, we doen wel heel veel, maar niet tonenswaardig. Erwin beweegt weinig en zit veel achter zijn pc of op bed. Hij is erg bezig met programmeren van zijn inmiddels 12 camera's die hij van oude telefoons maakt. En hij maakt nog een bouwpakket. Een harley davidson.

Ik ben ook veel met bouwpakketten bezig en de jongen waarvoor ik dit doe, is bezig weer een heel nieuwe lijn op te zetten, dat veel werk met zich meebrengt, waar ik alle teksten voor maak.

Verder blokkeren we allebei als we een afspraak buitenshuis hebben. De rest van de dag is dan verloren vinden we. Belachelijk uiteraard, maar zo'n dag doen we dan praktisch niets meer. Dat is nu 2x per week fysio. We zijn dan een uur of 3 van huis, doen dan ook nog boodschapjes, en keuteren dan wat in huis.

We zijn een soort van ingeslapen heb ik het gevoel. We gaan volgende week wel een midweek met de camper naar Spanje als het weer meezit. Ik heb al oppas geregeld. Dit moet dan een soort afsluiting worden van de zere-voet-periode. Daarna heeft hij nog 2x fysio, dan nog een gesprek bij de chirurg, naar we hopen om beter verklaard te worden en dan moet hij met het zelf doen van oefeningen steeds mobieler worden.

Dus, nee ik had niet veel te vertellen dit weekend en al helemaal geen beeldmateriaal wat interessant was. Het is overigens wel zálig weer. Te belachelijk voor woorden, maar het is buiten warmer dan binnen en het is 30 graden met gemak geweest vandaag.

Ik hoop nu Erwin weer wat met Pelle kan doen, dat we toch stiekem wat dingen gaan doen, maar het is lastig om uit het zere-voet-dal te komen, en de gang weer te pakken te krijgen.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:14

Nou toch nog heel verhaal. Hopelijk komen jullie weer snel uit winterslaap. Kan zeggen dat er echt niks aan is hele dag niks doen. Is het geen gek gevoel dat het half november nog steeds zo warm is. Hier somber ,grijs en nat al heel de dag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 19:00

manja39 schreef:
Nou toch nog heel verhaal. Hopelijk komen jullie weer snel uit winterslaap. Kan zeggen dat er echt niks aan is hele dag niks doen. Is het geen gek gevoel dat het half november nog steeds zo warm is. Hier somber ,grijs en nat al heel de dag.

Het is erg raar weer ja. Ik had eigenlijk willen gaan rijden, maar het was gewoon te warm voor Prisca. 30 graden met een wintervacht en hellingen is te veel denk ik voor haar.

En als je niet kunt doen is het waardeloos.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 21:17

Jeetje, 30 graden?!

Fijn dat het wat beter gaat met Erwin. Ik herken het wel van 1 afspraak en de rest van de dag (of met pech zelfs dagen) niks meer. Kan erg irritant zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 23:16

Prairy schreef:
Jeetje, 30 graden?!

Fijn dat het wat beter gaat met Erwin. Ik herken het wel van 1 afspraak en de rest van de dag (of met pech zelfs dagen) niks meer. Kan erg irritant zijn.

ja, net bier dat doodslaat.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:26

Begrijpelijk. Herstellen kost meer energie dan je meestal in de gaten hebt. Veel van je dagelijkse automatismen zijn weg. Je moet wennen aan je nieuwe situatie en de 'toestand' van je lijf. Dat heeft meer impact dan de meeste mensen zich realiseren. En het heeft op jou als mantelzorger ook flink invloed.
En daarbij... het is herfst...tijd voor wat rust en dingen los laten. Ook al is dat niet altijd vrijwillig.
Beterschap en geniet van het moois wat wel op jullie pad komt.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:35

Goh, Mo, dat het bij jullie ook zo warm is. Hier is het ook 30 graden en de voorspelling is zelfs nog hoger. Hier is de natuur helemaal van slag, wespen vliegen aan en af, veel mosquitos nog en vliegen. Massas vlinders en vogels zingen het hoogste lied alsof het lente is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 12:20

Nou dat!!! Dat van die vogels, dat viel mij gisteren ook op. Ik dacht even dat het normaal was, maar het is dus niet normaal. Wel gezellig. Als die vogels dan ook maar de insecten weer opeten, dan klopt het weer een beetje. Vandaag weer zo mooi, ik pak toch straks Prisca voor een stapritje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 19:13

En dat het weer dan in een flits kan omslaan. Er was regen voorspeld voor morgen, dus ik dacht ik ga aan het eind van de middag rijden, dan is de hitte weg. Dat was ook zo, maar waaien niet normaal. Je zag de regen hangen een paar dorpen verderop. Ik denk, nou echt ff snel hop met Prisca in de bak oefenen of zo, voor de regen weer binnen.

Maar ik haalde vier heel drukke paarden al uit het land. De boer was aan het ploegen en Callas natuurlijk weer bang daarvoor (Dat is 100m verderop hè, niet naast haar sokken of zo) en dat stak het hele groepje aan. Dus eerst even allemaal opgehokt met voer en supplementen om de rust erin te krijgen. Lukte goed.

Maar toen was de lucht al zwart, ik denk ik ga toch dan maar rond de boerderij oefenen met sturen, op stangtrensje. Mwah, eerst zat mijn zadel helemaal niet lekker, dus terug en opnieuw zadelen. Toen wat oefenen en toen had ik een staking!

Dat is nog niet eerder voorgekomen, ik wilde richting de benedenboomgaard daar sturen rond de bomen, en daar is dan die tractor bezig. (nog ruim 100 m weg hoor) Dus afgestapt, voor gelopen, ok, ze volgde braaf. Haar daar laten grazen en toen boeide die tractor niet. Daar weer opgestegen zonder blok. Zadel natuurlijk weer iets scheef. Maar even zo gelaten, wat gaan draven om de spanning eruit te krijgen. Ging best goed.

Toen ging ik wat sturen, weer zo megavast op links niet normaal. Heel erg beloond telkens als het goed ging, maar mèn wat is dat hard, je wilt het gewoon niet geloven. Ik moest de teugels gewoon náást haar hoofd pakken om haar naar links te krijgen. Vooral richting het 'enge' geluid was bijna onmogelijk om daar naar links te sturen. Dus dat was niets.

Afgestapt, afgezadeld, hoofdstel ingelaten stangtrens, lange teugels eraan, erachter gaan lopen en sturen. Dan heb je natuurlijk heel veel meer in te brengen door de veel meer hefboomwerking die je hebt en dat ging een heel stuk beter.

Dus toch nog heel goed afgesloten. Laat nu de regen maar komen!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:19

Op hoop van regen dan maar!

Ik zal wat jullie kant op sturen. Man man man wat is het hier nat. Puur zandgrond hier en bijna nooit plassen, maar nu toch echt wel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-23 00:57

Hahaha Prairy op hoop van regen dan maar. LOL.

Nou ik zit nog steeds te wachten. Er zijn wat druppels gevallen, maar het is bijna 17 graden nog en ik geloof niet dat het nog wat meer gaat worden.

Verder zou het hek waar we die ruif van willen gaan maken, vandaag komen. Niets. Morgen bellen.

En het oude peugeootje moest vrijdag naar de keuring, dus Erwin vandaag een beetje rommelen, ging best wel met die voet. Hij had de klusjes die hij eraan moest doen over vier dagen verdeeld vanwege de voet, vandaag tot en met vrijdag. Gaat de telefoon.

Arme meneer van de CT (Dat is de Franse APK) helemaal down, is er iemand overleden, en vrijdag is de begrafenis. Ach gut arme ziel. Het is zo'n aardige man. Dus wij zeggen, maakt niet uit joh, dan komt wel over een poosje, je belt maar wanneer het weer kan.

Maar hij ging na de begrafenis dicht zei hij. Of we morgen konden. Ja tuurlijk, je wilt zo iemand in zo'n geval het niet lastig maken. Maar nu moeten alle klusjes van over 4 dagen verdeeld morgenochtend allemaal tegelijk. Dus gaan we morgen heftig aan de slag en ga ik ook 'sleutelen'. Van die dingen...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:34

Weer wat aan t bijlezen, hopelijk al wat regen gehad ?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 17:39

Hey Mondy, ik zie een pakje bij je naam, van harte gefeliciteerd!

Leuk dat je weer meeleest, ja gelukkig wel regen gehad een tijdje terug. Nu alweer een paar dagen lekker en we gaan weer naar de 20 graden toe.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 19:11

Stel je woont in Frankrijk. Stel je hebt al 35 jaar een spaarrekening bij de abn amro in Nederland. Dat was vastgezet tot ik 60 zou worden. Dat is dit jaar. Dus ik krijg een brief. De brief komt in Frankrijk aan. Dus men kent mijn adres hier. Klopt ook dat heb ik opgegeven.

Met de bank heb ik telefonisch TELEFONISCH, houd dat even in gedachten, contact over alles. Zo'n gesprek gaat niet vanzelf. Je moet via de mail een gesprek aanvragen. Dan krijg je een mail, waarin je een tel nummer krijgt van een afspraakdame. Dus ik bel en zij plant mij dan in bij een meneer om een afspraak te maken met die meneer. Dus een afspraak om een afspraak voor een afspraak te maken. Echt ik lieg niet.

Oké dat hebben we gehad. Het gesprek stelde niets voor en via mail zijn we verder gaan babbelen.
Voor het vrijkomen van dat bedrag moet de bank van allerlei belastingpercentages inhouden, tenzij dit in Frankrijk gaat gebeuren. Aangezien ik geen belasting betaal in NL al 23 jaar niet meer, gaat deze belasting in fr gebeuren. Daarvoor moest ik een vrijstelling in NL aanvragen bij de belastingdienst. Als het allemaal is overgemaakt, zal deze rekening worden opgeheven.

Ik heb formulieren ingevuld en aangetekend opgestuurd naar de belastingdiens in NL.
Ik krijg gisteren die NLse vrijstelling van de belastingdienst. Hoera.

Ik mail dit heuglijke nieuws naar de meneer van de abn amro.

Gaat daarstraks mijn telefoon. TELEFOON. Dat is een Frans mobiel nummer. Logisch want ik woon in fr. Al 23 jaar. En dat heb ik ook doorgegeven aan de abn. We hebben ook 6 weken geleden al die telefoontjes gemaakt met dit nummer voor een afspraak over een afspraak voor een afspraak.

Zegt die meneer, ik probeer u al dágen te bereiken op een nummer dat eindigt op 987, (Dágen kan niet want ik heb gisteren pas met die meneer via de mail het nieuws van de vrijstelling laten weten) maar u neemt niet op. Ik ben verward. Ik heb geen telefoonnummer dat eindigt op 987. Erwin ook niet. Dan begint me iets te dagen. De meneer probeert een nederlands heul oud tel. nr. te bellen in Frankrijk. Duh.

Dus ik zeg, dat nummer is een NLs nummer.
Dan moet u een ander nummer opgeven, zegt de meneer.
Ik zeg, u belt nu toch naar mijn nummer?
Ja, zegt de meneer, maar dat mag ik niet zomaar noteren in het systeem. Dat moet u zelf doen.
Hoe dan vraag ik
Via internetbankieren.
Dat heb ik niet bij uw bank, zeg ik.
Dan moet u dat afsluiten, zegt de aardige meneer, die ik nogal vervelend begin te vinden.
Dat ga ik niet doen, zeg ik tegen de meneer, want dat kost mij 5 euro per maand en ik doe niets met die rekening. Het is een geblokkeerde spaarrekening die na het vrijkomen van dat bedrag, opgeheven wordt.
De meneer vindt mij niet meer zo aardig en vindt dat dit de enige mogelijkheid is.
Ik zeg nog een keer dat hij nu toch ook naar mijn franse mobiel belt en dat dat toch ook prima is.
Nee, de meneer wil graag dat alles volgens de regels geregistreerd staat.
Ik probeer de meneer nog eens de idiotie van zijn voorstel te laten realiseren. Maar het lukt niet.
Na wat gesoebat komen we tot de conclusie dat de meneer formulieren gaat opsturen waarop ik het telefoonnummer kan noteren en mijn handtekening erbij kan zetten. Die moet ik dan AANGETEKEND opsturen, dude!
Ik zeg, mij best en besluit dat ik geen papieren ga opsturen, want dat geld staat binnenkort hier, rekening opgeheven, dus tel.nr niet meer nodig en we communiceren via mail normaal gesproken, dus ik werk niet mee aan de onzin.
Soms word ik zo moe van zulk soort flauwekul.

Maarrr, de 'ruif' zit erin. We hebben gisteren en vandaag een uurtje kunnen werken. Het poot van Erwin gaat steeds beter. Er waren echter nogal wat moppers en ik heb iets heel anders gekregen dan ik bedacht had, (Geen trapplaat, geen zijkanten, niet opgehangen op 1.50) maar goed, we gaan kijken of dit werkt. Het ziet er strak uit, straks voor het eerst gaan de paardjes eraan knagen, dus ben benieuwd.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:11

Ik dacht dat Franse banken lastig waren, maar Nederlandse dus ook. Wij hebben Rabobank en ING, geen problemen mee, je hoeft ook geen afspraak te maken om te bellen ofzo.
We hebben ons spaargeld nu bij Raisin. (mocht je dat ook willen, laat het me weten, dan krijg je een bonus van 50 euro).

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 20:20

Wat fijn Mo, dat de ruif erin zit. Ben benieuwd of het gaat werken zoals je hebt bedacht.
En ook fijn dat Erwin z'n poot steeds beter gaat.

Pff, de ABN AMRO, praat me er niet van. Hadden er laatst ook weer een akkefietje mee. We hebben alleen nog onze bankrekeningen daar, hypotheek niet meer, verzekeringen niet meer. Nou, nog even en ik haal ook m'n bankrekeningen daar weg. Het systeem daar is zo heilig en klantvriendelijk zijn ho maar.

Trouwens franse banken, ook ervaring mee. Ik wilde ooit In Montpellier een studio huren in zo'n studentencomplex. Kon alleen als je een franse bankrekening had. Ja maar, ik kan alleen een bankrekening krijgen als ik een woonadres in frankrijk heb. Nou ja, gelukkig kende de dame die het studentencomplex beheerde de directeur van een bankfiliaal, dus zij deed een telefoontje en toen mochten we dezelfde dag nog komen om een rekening te openen....