[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:11

@Ralph: leuk paardje lijkt me wel..maar idd vreemd verhaal.
@Romanoff: dat kan een hoop verklaren als dat waar is. Maar is het dezelfde?Want ik dacht ook dat ik deze al eerder had zien staan op mp maar dat was dus achteraf nu ik meer fotos heb gezien een andere (ook zelfde kleur zo opde fotos)
@Cardy: jeetje begrijp echt niet dat mensen daarop afhaken, ik vind het een super gaaf paard! Jammer dat ik niet met sensibel o m kan gaan anders was ik zeker komen kijken

Oeh ik heb een leuk paardje gezien, maar geen telefoonnummer erbij arghh..zit hier gewoon helemaal gespannen te wachten op mail...Wel een eind rijden (2u en 20 min) maar bij deze denk ik Tsjakka heb ik er wel voorover.

Alja

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:19

Linkje marus :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:22

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:25

Ziet er leuk uit op de foto;s!
Alleen sZaar? Bijzondere naam :+
Een goed paard heeft geen kleur he Marus!!! hahaha.

Ik zocht ook weer een bruine, zwarte manen, zwarte staart en 4 witte sokken.
En kom thuis met een zeer donkerbruine -> richting zwart, maar wel 3 witte beentjes :+ Maar ze is zo leuk :D
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 06-01-13 18:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:25

Begin van de week krijg ik, als t goed is, informatie van deze mensen http://pacomarti.com/ over wat zij aan 3 jarige en oudere merries hebben staan. Ben ik ook wel erg benieuwd naar.
Zijn vnl pre's en anda's, ben vooral benieuwd naar de kwaliteit in beweging naast de kleurtjes.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:26

Marus schreef:
Woehoe hij heeft terug gemaild! Gaan ff afspreken wanneer...Oehh helemaal wat ik zoek behalve de kleur :+

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Die heb ik destijds in dit topic geplaatst! Stond toen op bokt markt. Was die rare advertentie waar ik alle foto's kon zien maar anderen niet...heel vreemd was dat :+
Ik vind het ook een heel stoer en ideaal ogend paard, ben heel benieuwd wat je er van vindt :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:28

Ahhhh Marus een Cabo...Heb zelf zo'n fijne Cabo gehad, doe mij er maar weer een...
Jee Faline jij zoekt echt heel breed he. Heb je vaker zulke paarden gereden? Ik heb er in Frankrijk een paar gereden maar was blij dat het maar voor twee weken was := .

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:29

@Marieke: haha ok?Ik moet eerlijk zijn dat ik mp echt wel 1000 x doorgesprit heb maar deze nooit tegen gekomen ben?En zo ineens zie ik um zonet bovanaan staan, ik als een RAKET mailen natuurlijk en zag ineens bij de adv. 30 dec. staan.Beetje gek

@FalineL ben benieuwd waar jij uiteindelijk mee thuis komt.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:30

ik wou een bonte, geen fjorden haflingers op tinkers.
en nu ga ik bij een haflinger en een zwarte welsh cob kijken :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:30

Ik heb een tijdje een Cabochon x Doruto gereden, heel fijn dier. Zat wel een karaktertje op trouwens :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:34

Die van mij was Cabochon x Zeoliet, hoe zwaarder het werk hoe heter die werd. Maar deed alles met twee vingers in zijn neus, bleef maar gaan en had echt een mega instelling. Heb er heel lang spijt van gehad dat ik die weg gedaan heb..

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:35

Kimmms_ schreef:
ik wou een bonte, geen fjorden haflingers op tinkers.
en nu ga ik bij een haflinger en een zwarte welsh cob kijken :+

Haha fries kwam bij mij niet op mn lijstje voor, en waar ga ik morgenvroeg kijken?Friese hengst en friese ruin.Lol.
Tsja mijn oog viel toch altijd wel op vos of schimmel, donkerbruine heb ik al wel bekeken maar nog nooit een zwarte kwpner gereden lol.
Maar Poeh ik ben sinds tijden laaaaiend enthousiast!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:36

Ik moet gewoon geen htk doorsnee hebben, die zeggen me niet zoveel. :')
Die pre's ed is vnl voor de kleur. Wil sowieso eentje die niet al te zwaar gebouwd is dan. Heb wel ervaring met Friezen niet met spaanse rassen. Vind ze zo van de foto's wel heel erg stoer!
Misschien kijk ik ook wel weer gewoon in Duitsland bij Falkenhorst hoor :P
Belangrijkste is wel dat ze makkelijk en ruim lopen. Verder goede uitstraling en inderdaad 'gaan met die banaan-mentaliteit'.

Meeste wat mij nu in de sportpaarden aanspreekt is jammer genoeg errug duur := Dat hoeft voor mij ook weer niet.
Wil niet perse een bijzondere beweger ala Totilas, maar een bijzonder paard. Zoals die koffievos van eerder bijvoorbeeld en er lopen sporadisch wel eens zilverappeltjes tussen de kwpn'ers, lijkt me ook leuk. Of een gitzwarte.
Laatst bijgewerkt door Faline op 06-01-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:38

@Faline: en heb je nu ook al een paardje op het oog waarvan je zegt JA dat zouum wel kunnen zijn

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:39

Jawel, meerdere die veeeeel te duur zijn en/of niet te koop :')

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:49

Een correct, ruim bewegende PRE vragen ze ook dikke pakken geld voor. Die zijn er juist niet veel..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:49

Te dure smaak Faline :D

Kleur zou ik niet naar kijken wel uitstraling en beweging, dan worden ze vanzelf knap & apart onder het zadel 8-)

Met mijn gewone vos nu heb ik giga veel bekijks en er is veel interesse voor, waar ik ook kom *D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:51

Sundral schreef:
Een correct, ruim bewegende PRE vragen ze ook dikke pakken geld voor. Die zijn er juist niet veel..

De goedkopere zijn bijna allemaal van de hectische maaiers :o daar wil je niet mee tussen de witte hekjes rijden....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:53

Vast omdat het zo'n kleintje is, LL :+ Wij hebben hier ook een van 1.84, daar kunnen mensen ook moeilijk omheen he :))
Voor de grap zou je eens mee moeten met mijn hengst naar wedstrijd of waar dan ook. :+ Die hoeft niks te doen, maar heeft zo overal waar hij komt fans en bewonderaars. (Altijd veel aanspraak ivm zijn apartheid :j)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:54

listiglistje schreef:
Sundral schreef:

De goedkopere zijn bijna allemaal van de hectische maaiers :o daar wil je niet mee tussen de witte hekjes rijden....

Ken ook wel een hele dure schimmel waar je ook niet mee tussen de hekjes wilt rijden :+ ......
Maar wat je zegt is wel waar. Ik pas sowieso voor een PRE of Anda.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:56

Faline schreef:
Vast omdat het zo'n kleintje is, LL :+ Wij hebben hier ook een van 1.84, daar kunnen mensen ook moeilijk omheen he :))
Voor de grap zou je eens mee moeten met mijn hengst naar wedstrijd of waar dan ook. :+ Die hoeft niks te doen, maar heeft zo overal waar hij komt fans en bewonderaars. (Altijd veel aanspraak ivm zijn apartheid :j)

Maar die van LL valt niet op vanwege zijn grootte omdat het zo'n lompe knol is, juist in tegendeel. En die hengst van jou heeft zoveel bewonderaars vanwege zijn kleurtje, ik persoonlijk zou liever bewonderaars hebben omdat ik met een goede knol een dijk van een proef neer zet, of dat beest nu zwart, bruin, vos of whatever is... Maar goed dat jij kleurtjes gek bent is niks mis mee natuurlijk!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:01

Das waar, maar qua karakter wil ook iedereen m wel hebben.
Vandaag trouwens wedstrijddebuut met Champ, meteen met 185 thuisgekomen, toch netjes al zeg ik het zelf :)) Hij loopt ook wel op karakter hoor, is ook altijd lekker stabiel... wat een verademing na al die merries die ik gehad heb. Die moeten maar net met het verkeerde been uit stal stappen en je kunt het vergeten :')

Wbt die van LL, ik bedoelde ook niet van lompheid hoor, maar als dat soort slagschepen beginnen te lopen, dan loopt er ook echt wel wat!
Met die van hier net zo, dik front er op en lopen maar. := Knap als je daar omheen weet te kijken. :P

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:05

Vind aparte kleurtjes ook leuk hoor, kwam niet voor niets ooit met een stekelharig blond vosje thuis. :D Vind het verder alleen wel belangrijker dat ze functioneel gebouwd zijn, goed kunnen bewegen en het voor je willen gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 06-01-13 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:06

die van LL is geweldig om te zien zijn uitstalling en een mooi groot paard.
en ik zal ook niet na kleur kijken.
maar gewoon naar het paard in zijn geheel.
en als LL de ring in zal komen dan valt het paard echt op. maar denk dat dat wel bij meer mooie grote paarden zal zijn

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:06

Gefeliciteerd met je punten! Ik vind merries echt vre-se-lijk-. Heb in al die jaren 1 hele fijne merrie uitgebracht, en met alle overige merries kon ik aan de hand nog niet eens overweg. Mijn ongeluk gebeurde ook met een merrie (v.ub40), nee voor mij niet snel een merrie.