Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 07:55

Fires en warmbloed zit echt wel heel groot verschil

Maar ik vind gewoon dat je moet gaan kijken ik zie op MP en FB op dit moment echt leuke paarden.
Die in de sport lopen

Jouw dochter klinkt mij als heel erg verwend, super leuk al die prijzen die heb ik als kind ook mee mogen maken.
Ik reed verdienstelijk goed bij de NPC, NBVR, en later met mijn pony tussen de paarden. KNHS
Hierna kocht ik een paard via bokt……. Met karakter :')

Als je beetje kan rijden kun je gewoon weer met jong paaard leuk mee draaien.
Maar verwacht niet dat je weer ff gaat scoren….. want de paarden in Utrecht is toch echt hele andere omgeving dan Noord Holland daar zit grof geld en kun je niet tegenop.

Ik stond op stal waar de kinderen gewoon paarden van 50000-100000€ kregen…..
Kapot kwam er een nieuwe.

Dus ik zou gewoon een leuk paard zoeken met gezonden gangen en genieten.
Als je beetje kunt rijden kan je weer genieten.

Maar mijn pony tijd jaren 80-90 vond ik echt wel leuker dan de paarden tijd

Succes met je zoektocht
Ik kan niet wachten over jaartje of 3 mogen wij ook weer *\%/*

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 09:51

@Ruitje, ik ben met je eens, dat ik het woord schillenhit niet had moeten gebruiken, dat was niet netjes en dat kwam uit de ergenis.
Het met het denigrerende doel ik niet zozeer op het type paard, maar ik doel op wederom een sneer van Ikke in de tekst "alwetende bokkers" naar de mensen in dit topic die tips geven over sportpaarden.

Het is de zoveelste sneer. Ikke probeert keer op keer bokkers die meer met sportpaarden hebben ipv recreatiepaarden, in een hoek te duwen dat zij een dubbel belang hebben en niet serieus genomen moeten worden. Daar erger ik mij aan. Je wilt niet weten hoe vaak ik door Ikke zelf al niet ben "beschuldigd" van het hebben van een dubbele agenda, dat ik er belang bij zou hebben de prijzen op te drijven. En dat ik in een heel ander segment zou zitten. Allemaal aannames die ver naast de waarheid zitten.

Wat ik wel met Ikke eens ben overigens, is dat een leuk gezond paard met voldoende aanleg en kwaliteit voor de sport heus niet altijd de hele wereld hoeft te kosten. Alleen zit er dan wel altijd een "maar-tje" aan. Afhankelijk of dat maar-tje bij jou past, kun je best voor een normale prijs slagen. Maar als een maar-tje niet bij je past, moet je nooit een paard met dat maar-tje kopen en dat ook niet adviseren, want dan wordt het 9 van de 10 keer een tranendal. Als maar-tjes je niet passen en je hebt hoog gespannen sportambities, dan moet je gewoon in de huidige markt een flink budget meenemen, dat is gewoon de realiteit.

MarjanB

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:07

Nou hij doet niet neerbuigend maar t is meer even van laat je niet gek maken. Zo lees ik het tenminste.

Wat betreft van pony’s naar paarden over. Zo te zien heeft dochter al wel ervaring met het rijden van paarden naast haar pony. Alleen is het qua concours gewoon anders.

Wat ik zou doen, maar goed ik heb geen kids. Een paard zoeken waar ze gewoon veel plezier mee kan hebben. En plezier hebben is afhankelijk van haar doel. Wil ze vooral scoren op concours in de dressuur of gewoon een leuk allround dier. Zou gewoon eerst even een paar paarden gaan bekijken. Sluit ook een leuke Gelderse niet uit of een spring gefokt dier met een fijne draf.

En mp en facebook goed in de gaten houden, stoppen veel stallen, mensen zitten omhoog omdat ze paard niet kwijt kunnen of niet meer kunnen betalen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:26

Eens hoor Oji. Zelfs ik ben beschuldigd van het opdrijven van de prijzen omdat ik welgeteld 1 Freiberger heb gekocht voor meer dan 10k. De wereld waarin ikke paarden te koop ziet staan, is niet de wereld waarin ik ze zie.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 11:30

Iedereen bedankt voor alle input.

Ik “ken” Ikke al van heel vroeger op bokt en ik voel me juist gevleid dat hij nog weet wie ik ben.
Ik heb met niemand een probleem (voor zover ik weet) en ben gewoon heel blij met ieders input.

Ik lees veel aannames o.a. buiten rijden, begeleiden van jonge dieren etc. maar dat komt vooral ook omdat ik niet alle informatie heb gegeven dus dat is logisch en neem ik geheel voor mijn eigen rekening en tekortkoming in infoverstrekking.
Daarnaast is het getypt dus de nuancering kan ik niet checken en dus neem ik alles als gratis en positief bedoeld advies.

Mijn dochter heeft veel paarden gereden, van braaf tot draak, in bakken, buiten (jong dieren vanzelfsprekend in een gemixte groep)kleine concoursen en mega grote.
Ze kan zich op wedstrijden redden ook met paarden.
Een eigen paard is echter toch net wat anders. Je wilt het goed doen, de juiste beslissing nemen. Ik heb geen zakken geld in de gang staan te verstoffen dus wil grote fouten voorkomen en ga gewoon geen 25k uitgeven aan 1 kind, ik heb er meer rondlopen en het is wel een hobby. Ik heb niet de indruk dat ik de nieuwe Anky ( nu merk je mijn leeftijd hahahaha) heb geproduceerd maar wel een meisje dat graag een leuk en talentvol paard rijdt.

Waar mijn vraag zat was vooral het stukje klik met een niet beleerde maar dat heb ik inmiddels scherp.

Dank jullie allemaal voor de input dat heeft me geholpen.
Ik laat jullie t.z.t. weten waar we mee zijn thuisgekomen.

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:13

overzee2 schreef:
Goedemorgen,

Hopelijk mag ik mij na heel wat jaren hier weer melden. Heb het bij vorige zoektochten toch fijn gevonden dat ik hier af en toe mocht spuien en ook wat feedback kreeg.

Na een geweldig aantal jaren met de leukste pony van Nederland is de pony van mijn dochter namelijk verkocht en zijn we langzaam op zoek naar een paard voor haar.

Ze wil de sport weer in, met de pony veel kampioenschappen gereden (en gewonnen) en Hippiades dus ze is verwend.
We schrikken van de prijzen (logisch maar wel heel duur) voor goed bewegende diertjes met een fijn karakter. We zijn bij een paar wezen kijken, ook de duurdere en ik vind er veel tussenzitten die snel klaar zijn gemaakt.

Mede daarom gaan we kijken zondag bij net zadelmak en nog onbeleerd. We hebben wel kennis in huis en genoeg hulp en begeleiding om dit goed te realiseren. Het punt van mijn dochter is wel dat ze een paard dan niet heeft kunnen uitproberen. Ze is bang dat het paard tegenvalt in rijdbaarheid of de zogenaamde klik.
Hoe staan jullie hierin? Ik ben daar benieuwd naar.
Mijn mening is dat we voor een betaalbaar bedrag bij een betrouwbare fokker nog een paard kunnen kopen die aan haar champagnesmaak tegemoetkomt.
De rest is voor een groot deel ook je eigen rijkunst en opvoeding. En dat we het in eigen tempo kunnen doen. Er is nog niets gedaan maar ook niets verkeerd gedaan. Soms beter dan paarden op een stal die met snelheid zijn klaargestoomd. En deze fokkers ken ik genoeg om te weten dat ze braaf in de hand zijn en geen spoken verkopen die geen mens hebben gezien.

Daarnaast nog een vraag; we gaan we kijken bij een merrie en een hengst. Hoe is jullie ervaring met het kopen van een hengst? Ik wil hem namelijk wel laten castreren maar dat is ook een risico. Neem je daarvoor een verzekering en wat zijn de plus en minnen?
Want als je een hengst koopt, castreert en dat gaat mis ben je helemaal in de aap gelogeerd. Natuurlijk via de lies bij de kliniek maar wat zijn de prijzen en jullie ervaringen ermee?

Of toch maar doorkijken naar een leuker wat ouder paard met minder kwaliteit.
Dilemma dilemma wat vinden jullie?

Ik heb je een PB gestuurd !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:23

Lieser schreef:
Eens hoor Oji. Zelfs ik ben beschuldigd van het opdrijven van de prijzen omdat ik welgeteld 1 Freiberger heb gekocht voor meer dan 10k. De wereld waarin ikke paarden te koop ziet staan, is niet de wereld waarin ik ze zie.

Dan sluit ik me meteen bij jou aan Lieser, niet van het beschuldigd worden, dan wel wat betreft de prijs.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:04

Nou als ik de prijs van mijn jonge freiberger bereken met alle kosten van aanschaf tm straks feldtest vind ik boven de 10k niet extreem. := Ik heb net de rekening betaald van 6 weken beleren en die is pittig. Maar ze is wel heel fijn beleerd.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:27

tita schreef:
Fries en warmbloed zit echt wel heel groot verschil

Maar ik vind gewoon dat je moet gaan kijken ik zie op MP en FB op dit moment echt leuke paarden.
Die in de sport lopen
*knip*

Succes met je zoektocht
Ik kan niet wachten over jaartje of 3 mogen wij ook weer *\%/*

Welk verschil bedoel je Tita?
Bedoel je dat ze braver zijn? Of minder makkelijk meekomen op wedstrijd?

Ik heb best wat ervaring met Friezen en imo ogen zijn ze net zo verschillend als KWPN’ers: ik ken een hele brave ohz die aan de hand een draak kan zijn. Eentje die in de bak nagenoeg bomproof is maar buiten onbetrouwbaar is en op wedstrijd heel veel spanning opbouwt…. Ze hebben wel allemaal gemeen dat de ruiters meer moeite moeten doen om mee te komen op wedstrijd. En zo ken ik ook bomproof warmbloeden en rillerige draken….

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:23

Ken heel veel erg kijkerige friezen . En dan borst vooruit, extreem kort worden voor en gas := . Ken ook hele luie. En alles er tussen in.

Net zoals de kwpn ers of elk ander ras.

Maar ik zou eerder op n vreemde Fries durven stappen als een voor mij vreemde kwpn er geloof ik.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:31

Dat er Friezen zijn die kijkerig zijn en KWPN-ers die bombproof zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat Friezen en KWPN-ers hetzelfde zijn. Er wordt niet voor niets al een tijdje vreemd (heter) bloed in sommige Frieze bloedlijnen gefokt zodat ze meer op KWPN-ers gaan lijken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 09:39

Over het algemeen zijn warmbloeden wat atletischer en sneller in de beweging, zullen eerder opzij springen/ omhoog komen/ bokken etc. dan Friezen en zijn daarbij ook moeilijker uit te zitten dan een Fries die wat trager en minder atletisch in de beweging is. (niet gemeen bedoeld)

Wat voor een vreemd bloed wordt er in de Friezen gefokt dan? Ik dacht dat het een gesloten stamboek was?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:10

Elisa2 schreef:
Over het algemeen zijn warmbloeden wat atletischer en sneller in de beweging, zullen eerder opzij springen/ omhoog komen/ bokken etc. dan Friezen en zijn daarbij ook moeilijker uit te zitten dan een Fries die wat trager en minder atletisch in de beweging is. (niet gemeen bedoeld)

Wat voor een vreemd bloed wordt er in de Friezen gefokt dan? Ik dacht dat het een gesloten stamboek was?

Zoals met alle paarden is het vooral het individu.
Jaren terug eens een Fries gereden van iemand en dat reed als een huis. Die zat beter als een gemakkelijke stoel, hield wielrenners zonder moeite bij en als iets haar wilde laten schrikken, liep dat iets in het voorbij gaan het risico even in z'n donder gebeten te worden. Kortom, een paard waar je de oorlog en wedstrijden mee won. Dat deed de eigenaresse dus ook.

Daar hebben ze een veulen bij gefokt en dat was in alles het tegenover gestelde. Die heb ik ook nooit gereden; ik had geen vertrouwen in dat paard. Die scheet 7 kleuren van elk scheef liggend blaadje, beetje gechargeerd. De merrie was geen gemakkelijk paard, je moest wel iets te melden hebben, maar wat er ook gebeurde, die merrie deed geen stomme dingen.

Maar evengoed heb ik soortgelijke voorbeelden van willekeurig welk ander ras.
Ooit iets bruins mee gekregen voor een strandrit (ik ken de betreffende manege erg goed), ik moest alleen gaan, geen risico's nemen en terug komen als het niet ging. Kreeg van andere medewerkers ook nog wat waarschuwingen mee en daar ga je dan alleen mee naar het strand......

Ik heb nooit meer zo'n geweldig paard gereden. Hij was top-braaf, luisterde op de minste zithulp en zette geen stap verkeerd, zelfs niet toen er een vlieger naast 'm landde.....Oh ja en hij kon snoeihard, nee, nog harder. Ik denk nog steeds dat ie van de baan kwam.

Achteraf had ik niks moeten zeggen en geld bieden, maar ja, dat is achteraf...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:27

Elisa2 schreef:

Arabo-Friezen onder andere. Tot grote frustratie van fokkers van klassieke Friezen, zoals de Horperhoeve.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:04

Elisa2 schreef:

Dat bedoel ik, ik heb heel wat Friezen gereden die snel waren of soort van gevaarlijk ….. Friezen die niet meer mocht galopperen omdat ze aan de kletter gingen voor de wagen.
Bokkende Fries kon ik wel uitzitten en Fries die niet durfde kreeg je er wel langs
Ze zijn nuchterder en lomper en niet zo fiets snel

Maar is niet te vergelijken met een warmbloed… en dan de sportversies zijn echt wel vele erger in flegmatiek, sensible, weg springen en bokken.
Er zijn teveel niet makke warmbloeden vind ik…. Lekker scheutje frisheid erin en de gewone mens kan er niks meer mee

Is ook wel dingetje dat bijna niemand meer zich een gewoon mens vind…iedereen denkt goed te kunnen rijden incl mezelf…. Maar ik rij ook goed :') Nee das niet waar ik ben in bezit van een debiele warmbloed die compleet over de zeik gaat als er een paarse paardenbloem in de wei staat en ik ben niet in staat om haar rustig te krijgen. Wat me met een koudbloed wel lukt

Stranrit…. Zet me maar op koudbloed…. Echt die gaan niet zo snel en debiel als volbloed of warmbloed maar dat is mijn mening en ervaring

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:11

Ik heb mijn Fries 12 jaar. Daar heeft nog nooit iemand anders opgezeten sinds ze bij ons is op mijn moeder, een instructrice en ik zelf na. Ze neemt elk klein beetje spanning van de ruiter over. Duikt met het hoofd tussen de voorbenen en begint op z’n rodeo’s te bokken. Ze is nu 21 en nog steeds een sneltrein, aan de hand, aan de longe, onder het zadel.. op de poetsplaats kan ze uren stil staan.. ze heeft ook de pols van mijn moeder gebroken omdat ze niet door een plas wilde lopen.

Andere discussie is dan weer of een Fries een warmbloed is. Ze zijn voortgekomen uit de Spaanse paarden die weer komen uit de Arabische lijnen.. Dus koudbloed?

Mijn kwpn die ik nu heb is drie, maar ik heb zelden met zo’n nuchter paard gewerkt. Ik gooi dagelijks beschermers onder hem door. Er worden emmers met strokorrels achter hem in de kruiwagen gegooid en natgemaakt, hij doet niks. Nieuwsgierig en gaat naar alles wat “eng” is toe. _/-\o_

Kortom, er is geen pijl op te trekken. Maar als iemand zegt “ik zou ook wel een Fries willen, lekker nuchter.” Dan schiet ik vol in te lach. _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 12:57

Lieser schreef:
Elisa2 schreef:

Arabo-Friezen onder andere. Tot grote frustratie van fokkers van klassieke Friezen, zoals de Horperhoeve.

Een arabofries is geen fries. Ik ga er vanuit dat wanneer er hier over friezen gepraat wordt, er 100% zuivere friezen bedoeld worden.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 13:00

Ik heb de afgelopen tijd meerdere paarden bijgereden. Van Welsh cob tot cruzado tot Groninger en van Freiberger tot Fries. Ondanks elk paard een individu is, vind ik ze toch allemaal vrij rastypisch in het gedrag. Ze brengen allemaal eigenschappen met zich mee die je bij het ras verwacht. Hun eigen persoonlijkheid en ervaringen bepalen welke van de rastypische eigenschappen het meest uitvergroot worden.

Ik heb zelf een onbeleerde Hackney/KWPN mix staan. Die gedraagt zich wat dat betreft ook precies zoals ik op basis van z’n papier zou verwachten. Daar ga ik nog een beste kluif aan hebben om al die energie altijd maar in goede banen te leiden. Maar hij is een wereld van verschil met m’n papierloze eerste paard (volledig of veel Hackney bloed), omdat deze alleen nog maar goede ervaringen met mensen heeft. In de basis verschillen ze in het gedrag dat je rastypisch zou verwachten dan weer helemaal niet zoveel.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:05

Lukasje schreef:
Een arabofries is geen fries. Ik ga er vanuit dat wanneer er hier over friezen gepraat wordt, er 100% zuivere friezen bedoeld worden.

Ik vermoed zomaar dat je niet weet dat die 100 % zuivere Friezen van jou ontstaan zijn uit kruisingen met Spaanse paarden, voornamelijk andalusiërs.

Daarom is een Fries een warmbloed en geen koudbloed.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:10

tita schreef:
Elisa2 schreef:

Dat bedoel ik, ik heb heel wat Friezen gereden die snel waren of soort van gevaarlijk ….. Friezen die niet meer mocht galopperen omdat ze aan de kletter gingen voor de wagen.
Bokkende Fries kon ik wel uitzitten en Fries die niet durfde kreeg je er wel langs
Ze zijn nuchterder en lomper en niet zo fiets snel

Maar is niet te vergelijken met een warmbloed… en dan de sportversies zijn echt wel vele erger in flegmatiek, sensible, weg springen en bokken.
Er zijn teveel niet makke warmbloeden vind ik…. Lekker scheutje frisheid erin en de gewone mens kan er niks meer mee

Is ook wel dingetje dat bijna niemand meer zich een gewoon mens vind…iedereen denkt goed te kunnen rijden incl mezelf…. Maar ik rij ook goed :') Nee das niet waar ik ben in bezit van een debiele warmbloed die compleet over de zeik gaat als er een paarse paardenbloem in de wei staat en ik ben niet in staat om haar rustig te krijgen. Wat me met een koudbloed wel lukt

Stranrit…. Zet me maar op koudbloed…. Echt die gaan niet zo snel en debiel als volbloed of warmbloed maar dat is mijn mening en ervaring

:j

Ik deel jouw mening.

Vond Friezen over het algemeen een erg goed karakter hebben, zelfs als ze ril waren. Ken(de) er vele.
Maar geloof wel dat er nu wat minder op karakter gelet wordt en er ook wat meer vervelende exemplaren rond lopen.

Arabo Friezen hebben hun eigen stamboek, mogen niet in het gewone Friezen stamboek. Denk dat Lukasje dat bedoeld Nouja inteelt is niet voor niets een probleem in dat stamboek. :o
De Fries is ook een warmbloed inderdaad. :D

Heatcliff, ben het ook met jou eens..bepaalde rastypische eigenschappen vind je altijd wel terug. Persoonlijkheid en ervaringen maken de rest.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:07

Lieser schreef:
Lukasje schreef:

Ik vermoed zomaar dat je niet weet dat die 100 % zuivere Friezen van jou ontstaan zijn uit kruisingen met Spaanse paarden, voornamelijk andalusiërs.

Daarom is een Fries een warmbloed en geen koudbloed.

Oh jawel hoor, ik weet héél goed waar de fries vandaan komt, en nog vele beter de arabofries ;) . Ik zeg ook nergens dat een fries een koudbloed is he.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:36

Hoi hoi,

Vandaag naar paarden wezen kijken. Moet ff diep nadenken maar er zat een potentiële vriendin tussen.

Over Friezen gesproken; nadat er een kwpnner met en op mij was gevallen en ik met de trauma werd afgevoerd riep mijn man;” je gaat #€€@&@*&@&#€ over op een Fries.
Natuurlijk niet reëel maar dat ben je ook niet als je je lief ziet liggen. Ik heb wel geluisterd en heb nu ruim 6 jaar een Friese sterruin. Een schat van een dier die ik heel liefkozend ridder schijtebroek noem. Hij is werkelijk bang voor alles. Als er een takje in het bos anders ligt, of hij ziet een auto of kar die er voorheen niet stond, krijgt ie mega grote ogen en springt hij zowat uit zijn jasje. Soms speert ie hij weg maar denkt dan na 200 meter:” poepoe nou zo eng is het ook weer niet” :D .en dan kunnen we weer door.
Of hij stopt en denkt; “ No way dat we hier voorbij gaan baas”. Inmiddels weet ik hoe ik ermee moet omgaan, weet ik wat ik kan verwachten en hij weet wanneer ik er klaar mee ben.
In de bak is hij heel voorwaarts en dat vind ik fijn maar soms verfoei ik hem als hij weer eens uit zijn panty gaat van een bult slootvuil langs de kant.
Na al die jaren samen wil ik hem echt niet meer kwijt, mijn riddertje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:24

Niet echt een paard om de oorlog mee te winnen dus. :+
Hij klinkt wel schattig.

Ben benieuwd naar de eventueel potentiele vriendin, heftig ongeluk trouwens.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:28

Ik moet ook even mijn verhaal kwijt. Vorige week mijn droompaard gevonden. Sportpaard appaloosa, juiste maat, juiste geslacht, juiste leeftijd, iets aan de prijzige kant maar daar was over te praten volgens verkoper. Afspraak gemaakt voor zaterdag, want de verkoper zou zaterdagavond op vakantie gaan en ivm afstand (2 uur enkele reis) kon ik niet doordeweeks. Toen kreeg ik een appje dat verkoper zich had vergist en niet za-vr op vakantie zou gaan maar vr-za, en dat er vrijdag andere mensen zouden komen kijken. Ontzettend balen natuurlijk, maargoed, hoeft niet te betekenen dat het paard gelijk verkocht is. Krijg ik zaterdag een appje dat het erg goed ging en dat ze het paard dinsdag (morgen) graag op verplaatsing willen uitproberen en dan een besluit nemen. Oef.. ik heb het er wel moeilijk mee. Het zou mijn eerste eigen paard zijn en het is een vrij uniek dier. Ik zit de uren af te tellen tot morgenavond. Ik probeer mezelf te vertellen dat mocht hij verkocht worden dat het niet meant to be was, maar het wil nog niet werken..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:51

KirstenHorse schreef:
Ik moet ook even mijn verhaal kwijt. Vorige week mijn droompaard gevonden. Sportpaard appaloosa, juiste maat, juiste geslacht, juiste leeftijd, iets aan de prijzige kant maar daar was over te praten volgens verkoper. Afspraak gemaakt voor zaterdag, want de verkoper zou zaterdagavond op vakantie gaan en ivm afstand (2 uur enkele reis) kon ik niet doordeweeks. Toen kreeg ik een appje dat verkoper zich had vergist en niet za-vr op vakantie zou gaan maar vr-za, en dat er vrijdag andere mensen zouden komen kijken. Ontzettend balen natuurlijk, maargoed, hoeft niet te betekenen dat het paard gelijk verkocht is. Krijg ik zaterdag een appje dat het erg goed ging en dat ze het paard dinsdag (morgen) graag op verplaatsing willen uitproberen en dan een besluit nemen. Oef.. ik heb het er wel moeilijk mee. Het zou mijn eerste eigen paard zijn en het is een vrij uniek dier. Ik zit de uren af te tellen tot morgenavond. Ik probeer mezelf te vertellen dat mocht hij verkocht worden dat het niet meant to be was, maar het wil nog niet werken..

Herkenbaar; dat is even slikken. Op die manier ook eens een leuke Stippel gemist.
Duim met je mee.