[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:50

Oh leuk, ik hoop voor je dat het doorgaat!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:56

Laura1982 schreef:
bezig met onderhandelingen van mijn toekomstige nieuwe vriend....
Spannend spannend!!eerst rontgen goed en als dat zo is is hij van mij

Meer info en foto's natuurlijk *\o/*

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:56

ff off topic wij zitten er over na te denken om onze hond weg te doen,
niet voor ons zelf want dan mag hij wel blijven.
maar voor de hond zelf.
maar ben alleen zo bang dat hij bij de verkeerde mensen terecht komt.
en in dit topic zijn vast wel mensen die honden hebben.
hebben jullie tips waar ik moet op letten hoe ik weet dat mijn hond echt goed terecht komt,
het hoort hier niet in dit topic maar weet niet aan wie ik het anders moet vragen

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:00

Nicole schreef:
Laura1982 schreef:

Meer info en foto's natuurlijk *\o/*

3,5 (kalender jaar 4) jarige friese hengst afstammeling van Baert 411
ong 1.65m hoog net paar maandjes af en aan wat onder het zadel
erg lief nog beetje terughoudend maar dat komt goed
Foto's heb ik nog geen mooie van zeg maar als hij deze week gekeurd word neem ik ff mooie foto's ;)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:01

ralphtdw schreef:
ff off topic wij zitten er over na te denken om onze hond weg te doen,
niet voor ons zelf want dan mag hij wel blijven.
maar voor de hond zelf.
maar ben alleen zo bang dat hij bij de verkeerde mensen terecht komt.
en in dit topic zijn vast wel mensen die honden hebben.
hebben jullie tips waar ik moet op letten hoe ik weet dat mijn hond echt goed terecht komt,
het hoort hier niet in dit topic maar weet niet aan wie ik het anders moet vragen

eerst kijken of mensen die je kent nog een hond zoeken.
en anders op gezocht advertenties reageren waarin mensen een hond zoeken en er in duidelijk zijn dat je hond alleen weg gaat als ze hem een goed tehuis kunnen bieden en als het voor jullie ook goed voelt om hem daarheen te doen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:04

Laura1982 schreef:

Woeh spannend!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:11

elise21 schreef:
Is er trouwens nog iemand die een paard zoekt?
Ik kon niks vinden toen ik aan het teruglezen was xD

ja ik nogsteeds heb al meerdere keren in dit topic een oproep gedaan maar nogsteeds niks gevonden
-ruin, of lieve merrie
-dressuur, of alround met dressuuraanleg
-leeftijd en niveau afhankelijk van elkaar:
-3-10 jaar, B-L niveau (leerpaard dat al m of z is mag ook maar dat moet ie ook voor iets minder ervaren ruiter te rijden zijn en heb ik niet echt budget voor)
-tussen de 1.60 en 1.70 (ietsjes kleiner of groter mag ook maar dit is richtlijn)
-uiterlijk maakt me niet zoveel uit schoonheidsfoutje zoals bijv. krom oor, of mensenoog zeker niet erg zolang het maar geen invloed heeft op sportprestaties
-budget rond de 2500 voor alleen een paard, en 2800 met toebehoren
-ik bied een supergoed tehuis voor meer info wat ik te bieden heb pb
Laatst bijgewerkt door litilaura op 06-01-13 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:12

onder voorbehoud van goedkeuring is hij van mij!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:14

Laura1982 schreef:
onder voorbehoud van goedkeuring is hij van mij!

Oehh spannend zeg...Ben benieuwd naar fotos@

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:24

Spannend Laura!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:32

Spannend Laura! Wanneer gaat ie gekeurd worden (of heb ik daar overheen gelezen?)

Overigens over de lengtes.. Ikzelf ben 1.76m en reed met mijn pony van 1.49m gewoon in de Z tussen de paarden. En dat zag er nog best netjes uit hoor :P .

Sundral plaatste deze advertentie in dit topic: http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... OhRNbaoXs0
En vind het echt een leuk paard! Fijne gangen ook. Als ik nou niet alleen mocht window shoppen.. Dan had ik een afspraak gemaakt.

Bhas gaat ook erg fijn! Tijdens de kerstvakantie bijna dagelijks kijkers gehad, gister mensen voor de 2e keer en vanavond weer mensen. En nu hopen dat er ook kopers bij zitten :+ . Bhas vind het overigens erg gezellig, al die mensen die bij hem komen kijken. Ze mogen er pas op of mogen pas weg als ze hem even geknuffeld hebben hihi. ouwe slijmerd.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:34

Wow heel wat kiijkers zo te lezen Cardy!

Het paard in je link ben ik zelf ook wel weg van, maar ik vind het paard zelf behoorlijk zwaar op de hand ogen?of kijk ik nou zo scheef.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:37

Gelukkig veel kijkers inderdaad! Sinds ik de vraagprijs naar beneden heb gedaan, heb ik meer geïntresseerden. Maar verder nog niks definitiefs...

Ja dat idee kreeg ik ook een beetje Marus.. Wel erg fijne gangen, maar wel erg onrustig aan de voorkant en lijkt hij nog erg lang. Maarja, misschien is hij nog niet zo lang onder het zadel?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:39

@Cardy: dat zou kunnen ,maar ik denk zelf dat de vp daarom misschien niet hoog is?

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:44

litilaura schreef:
ja ik nogsteeds heb al meerdere keren in dit topic een oproep gedaan maar nogsteeds niks gevonden
-ruin, of lieve merrie
-dressuur, of alround met dressuuraanleg
-leeftijd en niveau afhankelijk van elkaar:
-3-10 jaar, B-L niveau (leerpaard dat al m of z is mag ook maar dat moet ie ook voor iets minder ervaren ruiter te rijden zijn en heb ik niet echt budget voor)
-tussen de 1.60 en 1.70 (ietsjes kleiner of groter mag ook maar dit is richtlijn)
-uiterlijk maakt me niet zoveel uit schoonheidsfoutje zoals bijv. krom oor, of mensenoog zeker niet erg zolang het maar geen invloed heeft op sportprestaties
-budget rond de 2500 voor alleen een paard, en 2800 met toebehoren
-ik bied een supergoed tehuis voor meer info wat ik te bieden heb pb

Niet geheel reeel budget voor wat je zoekt :).
Wil je een gezond leerpaard of jong dier dat aanleg heeft voor de dressuur kom je in iets hogere prijsklasses. (in ieder geval, wat niks mankeerd ;) )
(ii

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:51

misschien heb ik het een beetje verkeerd gezegt
het hoeft geen nieuwe totilas te zijn gewoon een paardje die de basis al kent en waar ik samen mee kan leren en in de b dressuur kan starten, dus een paardje dat net iets meer aanleg voor dressuur heeft dan een gemiddeld recreatiepaard. een jong paard dat nog niks kan gaat het sowiso niet worden ik rij 9 jaar maar echt niet goed genoeg om zelf een paard te beleren. soms moeten mensen snel van hun paard af en worden er ook hoger geklasseerde paarden aangeboden in mijn budget dus daarom sluit ik dat niet uit ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:51

snap echt niet cardy dat je hem nog steeds niet hebt verkocht en wel zoveel kijkers hebt, wat is de reden dat ze afhaken?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:53

morgen even bellen voor een afspraak

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:55

Ik snap het zelf ook niet Alja.... Hij was al 1x bijna verkocht geweest, maar de instructeur van de kijkers vond dat Bhas niet genoeg potentie had?
Verder nog de volgende redenen:
Eerst eigen paard verkopen, te weinig knieactie, te braaf ( :') ), niet ver genoeg qua niveau, etc. En vaak hoor ik ook niks meer van mensen.
Er staan gewoon zoveel paarden te koop en ik heb dan wel een mooie zwarte, met mooie maat en genoeg beweging en uitstraling. Toch struikelen mensen over zijn niveau (en de daarbij behorende spiermassa), dat hij omhoog kan komen, etc. Mensen zijn veel veeleisender, omdat er zoveel te koop staat.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:58

ik ben zoekende naar een leuk paardje, ben zelf 1.82 en weeg 63 kilo wil een paard van minimaal 1.65, lager past echt niet meer mooi. het allerlieft een ruin, die heeeel erg van knuffelen houd en leeftijd onder de 10 jaar. weet je een leuk paardje hoor ik het graag!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:50

Cardy schreef:
Ik snap het zelf ook niet Alja.... Hij was al 1x bijna verkocht geweest, maar de instructeur van de kijkers vond dat Bhas niet genoeg potentie had?
Verder nog de volgende redenen:
Eerst eigen paard verkopen, te weinig knieactie, te braaf ( :') ), niet ver genoeg qua niveau, etc. En vaak hoor ik ook niks meer van mensen.
Er staan gewoon zoveel paarden te koop en ik heb dan wel een mooie zwarte, met mooie maat en genoeg beweging en uitstraling. Toch struikelen mensen over zijn niveau (en de daarbij behorende spiermassa), dat hij omhoog kan komen, etc. Mensen zijn veel veeleisender, omdat er zoveel te koop staat.

ja maar kom op denk ik dan de prijs is ook niet veel toch als je er nou een prijs voor vraagt die hoog is zal ik zeggen oke.
wij hebben er nu ook 1tje van die prijsklasse gekocht maar hier zit gewoon rijtechnisch nog wat werk in.
maar los kan het paard zeer goed springen en erg goed lopen. en wij zien er gewoon wat in

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:59

@ Cardy; wel veel kijkers dus... Mensen willen in deze tijd graag voor ene dubbeltje op de 1ste rang..
En moet hoog dressuur kunnen lopen, liefst nog allrounder, 100% goed gekeurd zonder bemerking, en het liefste niet hoger dan 2000 euro :wave:
Ik snap dat de markt wat op zn gat licht, maar vind ook niet dat je voor die prijs waarvoor je hem verkoopt, dat mensen niet moeten verwachten dat je de nieuwe Toot op stal hebt.
Beetje ruiter, rijd dat niveau er toch zelf wel aan.

De goede paarden blijven echt wel een prijskaartje houden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:03

Seven tell us everything!!! *\o/*

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:05

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/paarden/m629854212-onwijs-mooie-en-zeer-brave-merrie.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

zo op het eerste gezicht lijkt mij dit wel een leuk paard zit nog wel werk aan maar daar is de prijs ook na.
maar vind het toch een beetje vreemd eerst word ze aangeboden voor 3000 euro (maar kunnen er vanaf willen) en ze praten in de advertentie over niet voor iemand in de hoge sport zeg maar.
en kom ik ook nog een oude advertentie tegen en daar stond in paard met ambitie voor de sport (denk vorige eigenaar).

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:09

Meende dat ik die al een x eerder heb gezien maar dan andere advertentie, toen had ie een kleine bemerking geloof ik daardoor niet geschikt voor de zwaardere sport. W