Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:44

Fijn, ik hoop dat het landelijk nieuws wordt.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:47

Verslag van een ooggetuige, die erbij was. Naam weggehaald, we kennen de bedreigingen van personen nog wel van de gevallen uit Duitsland.

"9 juli 2023/Wapse/Drenthe/Nederland
Wolvenaanval op een mens
Bron: XXX
Vanmorgen voor zeven uur gebeld door dorpsgenoot dat er wolf in goed beschermde perceel was en achter de schapen aanzat. De eigenaar probeerde zijn schapen te beschermen en is door de wolf aangevallen en in zijn arm gebeten. Hij is nu in het ziekenhuis vanwege verwondingen aan arm en hand en kapotte pezen. Wolf bleef maar in perceel en kon er niet uitkomen vanwege goed wolfwerend hekwerk. Ik ben gaan bellen met politie burgemeester enz enz. Duurde lang voordat ze er waren. Er is toen door instanties besloten de wolf af te schieten.
Ik ben weer thuis en zit nog te shaken en wat een drama voor het gezin. En ik hoop dit nooit weer mee te maken"

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:48

Sansevieria schreef:
Verslag van een ooggetuige, die erbij was. Naam weggehaald, we kennen de bedreigingen van personen nog wel van de gevallen uit Duitsland.

Wolvenaanval op een mens
Vanmorgen voor zeven uur gebeld door dorpsgenoot dat er wolf in goed beschermde perceel was en achter de schapen aanzat. De eigenaar probeerde zijn schapen te beschermen en is door de wolf aangevallen en in zijn arm gebeten. Hij is nu in het ziekenhuis vanwege verwondingen aan arm en hand en kapotte pezen. Wolf bleef maar in perceel en kon er niet uitkomen vanwege goed wolfwerend hekwerk. Ik ben gaan bellen met politie burgemeester enz enz. Duurde lang voordat ze er waren. Er is toen door instanties besloten de wolf af te schieten.
Ik ben weer thuis en zit nog te shaken en wat een drama voor het gezin. En ik hoop dit nooit weer mee te maken"

Blijkbaar niet goed genoeg, als de wolf er wel in kon komen ;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:50

Sansevieria schreef:

Wolvenaanval op een mens

Wat fijn dat er een ooggetuige was, anders werd alles afgeschoven op een roodkapjesyndroom of iets dergelijks. Ik hoop dat betrokkenen geloofd worden en geen problemen hiermee gaan krijgen, want helaas kunnen sommige mensen niet overweg met de waarheid.

Sanet

Nou ja, dat kan ook, gewoon een hek om de wolven heen. Dat lijkt me prima :j

Onali

Dagahra schreef:
Sansevieria schreef:

Wolvenaanval op een mens

Jij was erbij?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:51

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:51

Dagarha: Geloof jij nu zelf dat ook maar een van die zogenaamde wolfwerende hekken altijd 100 procent beschermt?

@Tine, inderdaad, zal wel weer een keer richting victim blaming gaan, as usual.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:52

tine10 schreef:
Sansevieria schreef:

Wolvenaanval op een mens

Wat fijn dat er een ooggetuige was, anders werd alles afgeschoven op een roodkapjesyndroom of iets dergelijks. Ik hoop dat betrokkenen geloofd worden en geen problemen hiermee gaan krijgen, want helaas kunnen sommige mensen niet overweg met de waarheid.

Ik had het bericht gedeelt op mijn fb. Kreeg al een reactie dat de wolf niet zomaar een mens aanvalt en dat dit bericht alleen maar was om de mensheid op te stoken tegen de wolf.

Waarheid is idd hard voor sommige :')

Hoop dat de eigenaar vlot hersteld. En verder geen gezeik krijgt, zoals de boer die destijds de wolf heeft proberen aan te rijden die zijn geit aanviel.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:54

Onali schreef:
Jij was erbij?

Nee, maar het bewijst toch wel weer dat een wolfwerend hekwerk niet helpt... anders was die wolf er wel buiten gebleven.

Sansevieria schreef:
Dagarha: Geloof jij nu zelf dat ook maar een van die zogenaamde wolfwerende hekken altijd 100 procent beschermt?

@Tine, inderdaad, zal wel weer een keer richting victim blaming gaan, as usual.

Nee daar geloof ik geen ene reet van.

Ik ben ook voor afschot van wolven in Nederland.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:54

Dagahra schreef:

Geen enkele afrastering is goed genoeg. Kijk in de dierentuin achter wat voor hekwerk ze zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:55

Op zijn gemakkie kan de wolf kijken waar het hek een zwakkere plek heeft.
Opgejaagd gaat hij in de aanval. kat wolf in het nauw.
Dit was te verwachten natuurlijk. We hebben het al steeds gezegd niet of hij mensen aan gaat vallen maar wanneer,

Hopelijk hersteld de man goed en mag dit aub heel groot nieuws worden zodat leugenveld en co voor altijd de mond gesnoerd worden met is schuw, wolfwerend werkt, valt geen mensen aan enz enz
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 09-07-23 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:57

pillow schreef:
Dagahra schreef:

Geen enkele afrastering is goed genoeg. Kijk in de dierentuin achter wat voor hekwerk ze zitten.

En zelfs daaruit kunnen ze ontsnappen :+

Bericht was dus ook sarcastisch bedoelt. Omdat er stond dat de wolf er niet uit kon komen vanwege een 'goed wolfwerend hekwerk'

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:00

Dit wordt natuurlijk vrij casual afgewimpeld dat hij zich in het nauw gedreven voelde en daardoor in de aanval ging.

Edit:
Oke even wat genuanceerder reageren.
Ik geloof echt niet dat dit een probleemwolf was, eerder pure pech voor de wolf.
Kan op z'n gemakje (met een rommelende maag) kijken hoe hij de omheining in kan voor een goede snack.
Daarna paniek, stress, chaos. De wolf kan kiezen voor vluchten of vechten. Zoals ik het begrijp heeft hij eerst gekozen voor vluchten (omdat er berichten zijn dat hij de omheining niet uit kon, neem ik aan dat de wolf wel heeft gezocht naar een uitweg). Dat lukte niet, dus vechten. Natuurlijke reactie van zo'n beest wat in het nauw gedreven wordt.

Dat maakt het niet minder vreselijk wat er gebeurt is natuurlijk. Ik denk dat we allemaal op zo'n manier zouden willen reageren, dapper genoeg om dat beest weg te jagen van onze dieren. Alleen is het nu gruwelijk verkeerd uit gepakt. Maar je gaat er ook niet vanuit dat hij er wel in maar niet uit kan.

Ik vind het wel dapper dat hij geschoten is, hopelijk komt er hierdoor dat gesprek weer op gang.

Die wolf die vriendjes wil worden met honden, dát is een probleem wolf.. daar moet je echt voor opletten want die gaat in een rustige, doelbewuste staat op de honden af
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 09-07-23 12:28, in het totaal 2 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:01

Het was net op de radio op het nieuws bij 100% NL.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:03

"De boer probeerde de wolf met een hooivork en een schep weg te jagen, maar werd toen in zijn arm gebeten en heeft beschadigde pezen."

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:31

Jessix schreef:
karrij schreef:
Ik ben soms ook sarcatisch , maar hier haalde ik het er niet uit, maar gelukkig

Nee dat is ook wat lastig soms te lezen, daarom zet ik er vaak een :+ achter.

Goed idee ga ik otnhouden ;-)

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:36

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:37

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:38

Merlen schreef:
In België zijn de wolvenliefhebbers op Facebook de boer al de schuld aan het geven.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4622628783

Ooh dat lees je overal!

Nu wist ik al dat sommige mensen helemaal doorgeslagen zijn wbt de wolf (ook in andere zaken, naar mijn bescheiden mening :+ ) maar dit slaat toch werkelijk alles!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:38

En zal je zien, die burgermeester die opdracht tot afschieten heeft gegeven, wordt straks bedreigd. :n

Hoop idd dat dit mooi op het nieuws komt. Staat iig al op de NOS.

Edit: Heeft iemand iets gelezen op FB/WhatsApp over een aanval op paard in Albergen (Overijsel)?
Laatst bijgewerkt door MarrieLeen op 09-07-23 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:49

Wat een wereld leven we toch....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:02

Was vast een op wolf lijkende hond
Het is de natuur, wat doet het beestje verkeerd
Hondsdolheid of andere mankement
Omheining was niet goed
Wat deed de boer om uit te lokken

Even een korte schets wat er staat

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:15

Ik lees die reacties niet meer op social media. Het is zo makkelijk roepen als je niet in die situatie zit. Als ik zou zien dat mijn paarden of honden aangevallen worden, dan hoop ik ook dat ik zo stoer ben om mezelf in de strijd te werpen om mijn dieren te beschermen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:18

er komt wat duidelijkheid:

UTRECHT (ANP) - Een burgemeester mag op grond van de Gemeentewet besluiten om een wolf direct dood te laten schieten. Dat is het geval als het dier mensen actief en agressief benadert of zelfs aanvalt. De openbare veiligheid gaat in dat geval boven de beschermde status van het roofdier, dat eigenlijk niet verstoord, verjaagd of beschoten mag worden.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnen ... f0887&ei=8