[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 09:43

Hi dames, Wordl heb ik ook gedaan, in het Frans niet, dan is het maar gokken. In het Nederlands en dan op de pc, want ik heb wil geen smartphone. Maar ik ben ermee gestopt,want ik had het niet op dagelijks ingesteld, dus zat ik uren aan die dingen. Veel te leuk. En @Balance, we kletsen hier zowat over alles, dus een kleine zijsprong is niet zo heel erg erg.

Wat wel erg is is dat de tijd een uur terug is. brrrr. Erg wennen, maar beter voor de dieren dan andersom aan het begin van de zomer. Ik probeer de komende dagen steeds iets later op te staan, zodat ze toch weer om 8 uur mogen gaan klagen. ;-) De paarden snappen er minder van dan Yoda en de katten. Ze stonden echt al klaar, van zo ja en nu toen ik om kwart over 7 dan kwam. Dat is dan kwart over 8. Normaal kwam ik dan om 8 uur, maar ik wil niet om 7u al uit mijn bed, dus vandaar dat ik het per kwartier ga oprekken. Maar het werd me meteen verweten. Wat kunnen paarden dan verwijtend kijken. Minachtend haast zou ik zeggen. Ik vind trouwens sowieso dat paarden erg veel uitdrukking op hun gezicht kunnen hebben. Bij Callas is dat wat lastiger lezen vanwege haar enorme maantop, maar de rimpels om haar mond geven wel heel veel aan.

Ja, Judith jagers geeft vaak gedoe. Afkloppen wij zijn nog niet aan de beurt geweest. Onze buurman heeft zijn 32 hectare tot natuurgebied laten verklaren long ago en dat helpt wel erg. Er wordt vlakbij niet geschoten zeggen ze, maar ze sturen wel de honden dat bos in om de zwijnen eruit te jagen. Die schieten ze dan bij de weg af als ze uit het bos komen. Zo akelig. Maar ze zeggen dat dat moet om schade aan gewassen van de boeren te voorkomen. Dat doen ze twee keer per jachtseizoen hebben we begrepen, dus we zien wel wanneer dat bij ons gebeurt. Misschien moet ik eens contact met ze opnemen om te vragen of ze die data niet aan ons kunnen doorgeven. Ik vind dat wel een zorg voor de paarden en dan kan ik daar rekening mee houden.

Afijn, gisteren eens de weilanden nauwkeurig bestudeerd qua wat er groeit. Ik was snel klaar. Niets. Nauwelijks gras. De diverse hittegolven na het hooien in juni en vanaf 21 sept een maand droog, hebben er wel ingehakt. Het viel me op hoe snel het hooi in de hooiton op ging en hoe vaak ze bij de boxen staan zo van, komt er nog wat? Dan ben ik toch blij dat we het weiland met de noordhelling er per se bij moesten kopen toen we de andere stukken wilden kopen, (hij wilde alle 8 hect of niets verkopen), want op die noordhelling staat nog wel genoeg gras. Het heeft nu 3 dagen regelmatig geregend, dus ik hoop dat er nog wat kan groeien omdat het verder nog best heel warm is. Ik bedoel eind oktober en nog regelmatig 22 graden ...

EDIT geen filmpje vandaag, volgende week weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 19:15

Om de spirit hier thuis wat op te krikken en even weg te zijn van alles, hebben we vandaag de auto gepakt en zijn we naar Cazères gereden. Ik heb gereden erwin kan nog niet autorijden. Daar aan de Garonne hebben we gepicknicked. Maar het was teveel toen we thuiskwamen was de voet weer enorm dik. Hij kan eigenlijk nog niet lang zitten.

Maar wel een heel mooie foto van de brug over de Garonne gemaakt en de bergen natuurlijk... We zouden op de terugweg pizza scoren, maar omdat het niet meer ging met de voet, beloofde ik thuis iets te bakken. Kom ik thuis, blaas ik de stoppen eruit met de broodbakmachine waarin het deeg had willen kneden. Dus met de hand gekneed en een soort worstenbrood gemaakt. Staat nu in de oven van de houtkachel, geen idee of het lekker gaat smaken ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bribro

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:37

Wat een creatief idee zo'n worstenbrood, ben benieuwd of het jullie smaakt! Balen dat Erwin's voet weer dik was, maar gelukkig toch even eruit geweest. Goed voor de geest zullen we maar zeggen :)

Jeetje dat er bij jullie nog zo weinig gras groeit zeg. Hier hebben we twee weken geleden nog een keer met de klepermaaier alles gemaaid omdat het anders veel te lang de winter in zou gaan. En 6 weken geleden hadden we de tweede snee hooi eraf gehaald, dus was in 4 weken enorm gegroeid. En eigenlijk groeit het nu nog steeds, we hebben echt meer dan genoeg gras voor de winter, al staan ze er maar een uur of 4 per dag op hoor, krijgen daarnaast nog 3x per dag hooi. Maar normaal gesproken hebben we hier op de droge zandgrond echt veel minder gras.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 23:36

Op zich fijn om er samen even op uit te gaan, maar wel balen dat de voet van Erwin dat eigenlijk nog niet kan hebben. Is er niet iets op te verzinnen dat hij onderweg toch met dat been of met allebei benen omhoog kan zitten? Mooie foto's trouwens!
Ik ben benieuwd of het brood gelukt was en lekker smaakte!

Bribro, jij mag blij zijn dat je op de Veluwe op zandgrond zit, hier op de kleigrond is het land te nat om ze erop te laten en staat inmiddels alles op paddocks. Er staat best nog gras, maar we kunnen er niets meer mee.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:32

Sterkte Mo. Moeilijke maar goede beslissingen zijn niet per se leuk vaak. Fijn dat de opluchting lijkt te overheersen.

Balen van Erwin zijn voet. Ik zie Jet haar voorstel een beetje zoals Hightower van The Police Academy, gewoon de passagiersstoel eruit halen en op de achterbank gaan zitten met poot omhoog naar voren :+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:06

Kan Erwin niet op de achterbank gaan zitten en dan overdwars? Voet verhoogd op kussentje. Zo deed ik dat met mijn gebroken enkel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 12:18

Prairy schreef:
Sterkte Mo. Moeilijke maar goede beslissingen zijn niet per se leuk vaak. Fijn dat de opluchting lijkt te overheersen.

Balen van Erwin zijn voet. Ik zie Jet haar voorstel een beetje zoals Hightower van The Police Academy, gewoon de passagiersstoel eruit halen en op de achterbank gaan zitten met poot omhoog naar voren :+

Dank je, Prairy, opluchting nog steeds, maar ook nog steeds bah en schuldgevoel toch. Het is op dit moment over het algemeen wat somberder zullen we maar zeggen.

Tinka schreef:
Kan Erwin niet op de achterbank gaan zitten en dan overdwars? Voet verhoogd op kussentje. Zo deed ik dat met mijn gebroken enkel.

Over de voet van Erwin in de auto, @Jet, Tinka en Prairy, we hebben een Kangoo, dus geen achterbanken. Ik heb ook gezegd zet je voet op het dashboard en dat heeft hij wel gedaan, maar dat vind hij niet prettig. De stoelen kunnen door het tussenschot niet naar achteren en dus zit zijn knie zowat in zijn neus.

bribro schreef:
Wat een creatief idee zo'n worstenbrood, ben benieuwd of het jullie smaakt! Balen dat Erwin's voet weer dik was, maar gelukkig toch even eruit geweest. Goed voor de geest zullen we maar zeggen :)

Jeetje dat er bij jullie nog zo weinig gras groeit zeg. Hier hebben we twee weken geleden nog een keer met de klepermaaier alles gemaaid omdat het anders veel te lang de winter in zou gaan. En 6 weken geleden hadden we de tweede snee hooi eraf gehaald, dus was in 4 weken enorm gegroeid. En eigenlijk groeit het nu nog steeds, we hebben echt meer dan genoeg gras voor de winter, al staan ze er maar een uur of 4 per dag op hoor, krijgen daarnaast nog 3x per dag hooi. Maar normaal gesproken hebben we hier op de droge zandgrond echt veel minder gras.

@Bribro en Jet, het worstenbrood was heerlijk! Vegan worsten trouwens.

Waardeloos @Jet dat je land zo nat is. Zonde is dat dan weer.

Bribro wat een bof dat jullie zoveel hebben kunnen oogsten dit jaar! Tjee, joh wat een overvloed. Ja, het gras hier is echt zowat dood lijkt het wel. Meestal komt er dan toch wel weer gras, maar er staat meer onkruid dan gras. Ook niet erg natuurlijk, maar meer gras zou ik niet erg gevonden hebben. Ze eten ons hooi dat we bijvoeren nu wel snel op, omdat ze geen zin hebben moeite te doen om gras te zoeken, de luiaards.

Wat ook jammer is, is dat er veel erg hardstengelig hooi in ons hooi zit. Dat eten ze niet. Ze trekken dat eruit en het ligt op de grond te vergaan. Ik weet niet of dat nu door de droogte is gekomen en laat hooien of dat het een bepaalde soort gras is. Maar het is dunner, maar wel harder dan stro. Prisca blaast ook veel, dus mogelijk is het te hard voor haar maag.

En zo blijven we altijd in de weer.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:29

Meer onkruid dan gras hebben wij ook, in ieder geval op 2 van de 3 weides. We denken dat het door de enorm droge periodes komt, dat zou wel kloppen met dat het bij jullie ook zo is. Hebben daarom ook nog opnieuw doorgezaaid na de tweede snee en we hopen met maaien tussendoor dat het onkruid het gras niet overwoekerd. Afwachten of het gaat werken. Hebben nog wel serieus overwogen om voor het doorzaaien eerst gif te spuiten, maar ja dat willen we tocht echt liever niet. Dus we hopen dat het goed gaat komen op deze manier.

Wij hebben uit 1 weiland meer hardstengelig hooi. Volgens onze loonwerker is dat een ander soort gras (italiaans). Dat weiland ziet er ook heel anders uit, het gras groeit er meer in plukken/pollen en tussen de pollen in meer kale plekken. En het gras groeit harder, wordt langer. We hebben daar altijd meer dan het dubbele aan hooiopbrengst dan in de andere 2 weilanden (zelfde oppervlakte).

Wel makkelijk van ze dat ze liever het hooi eten dan op zoek naar gras. Hier is het andersom denk ik. Dat gras vinden ze veel lekkerder en er staat veel dus als ze de keuze krijgen wordt het gras. Maar bij mij staan ze of in de wei of in de paddock (met hooi). Als ik ze langer dan een paar uur per dag in de wei zet eten ze zich helemaal klem. Dat wordt straks wel beter, als we minder gras hebben. Dus dan mogen ze steeds langer op de wei. En ja, zo blijf je dus altijd bezig. Herkenbaar....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 17:26

Dat is wel een domper op een lekker dagje weg. Tip voor Erwin: blijf koelen!

MalbecJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:08

Hi Mo,

Ontzettend lang uit het topic geweest! Ik ga àlles weer een keer bij lezen maar nu de laatste berichten gevolgd.

Hoe gaat het met de enkel? Hier een (gelukkig “maar”) gescheurde enkelband!

Hoe gaat het ondertussen met jou?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 18:29

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:32

Hier ook meer onkruid dan gras en hoog gras wat net hooi is door de droogte. Er komen wat mini grassprietjes op, die eten ze ook. Hooi krijgen ze nog niet nu.
Dat is lastig auto zonder achterbank, ik heb ook zo'n kangoo gehad, maar ze zijn er toch ook in personen auto model? Die hebben onze buren. Dan maar kleine tripjes maken en zoveel mogelijk been omhoog uit de auto.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 19:38

Sterkte, sommige dagen zou je gewoon even weg willen knippen.
Lastig zo, als autorijden een hele opgave is. Ik heb helaas geen oplossing voor jullie.

Het worstenbrood ziet er puik uit hoor, gelukkig was dat even een opkikker :)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:48

O ja, je worstenbrood! Ik had al gedacht dat het vegaworstjes zouden zijn, fijn dat het goed smaakte!

En ja, met een auto zonder achterbank wordt het lastig om je been omhoog te houden. Op het dashboard schijnt erg gevaarlijk te zijn als je een noodstop zou moeten maken, dus dat lijkt me ook niet aan te raden. Dan kan je eventueel nog wat meer pauzes inlassen waarbij jullie picknicken bij zo'n tuintafel. Kussen mee voor onder zijn been en dan kan het been rusten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:30

Heerlijk worstenbrood!!

Toch fijn dat jullie er even uit waren. Ik moet altijd zo lachen als je de verhalen verteld wat allemaal mis gaat, je lijkt mij wel :D

Hier is het het hele jaar ontzettend droog. Onze grootste kostenpost aan de paarden is het hooi, dat is schrikbarend duur geworden, we besteden wel tussen de 3 en 400 euro aan hooi per maand.
We wachten al een hele tijd op regen, dat zou voor de natuur super zijn.

Lastig voor Erwin he, dat been. Ik zou alleen aanraden niet meer het been op het dashbord te doen want als je dan een flinke aanrijding hebt (niet te hopen natuurlijk) dan ligt hij helemaal in puin. Ik zat voorheen ook altijd zo, maar sinds ik dat gehoord heb, durf ik dat ook niet meer. Oh , ik lees net dat Jet het zelfde al zegt :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 11:51

Hello all, ik reageer zo op jullie posts, even dit, er circuleert een topic op bokt dat heet jouw paard in een film. Geweldig topic, het gaat over plaatjes maken met ai van je paard. Kijk nou dan! Ik zet nog even mijn schatjes in het echt erbij:

Callas

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prisca

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Poupette

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 'zwarte' shetten Shadow en Quarbonne

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 12:08

rocymax schreef:
Heerlijk worstenbrood!!

Toch fijn dat jullie er even uit waren. Ik moet altijd zo lachen als je de verhalen verteld wat allemaal mis gaat, je lijkt mij wel :D

Hier is het het hele jaar ontzettend droog. Onze grootste kostenpost aan de paarden is het hooi, dat is schrikbarend duur geworden, we besteden wel tussen de 3 en 400 euro aan hooi per maand.
We wachten al een hele tijd op regen, dat zou voor de natuur super zijn.

Lastig voor Erwin he, dat been. Ik zou alleen aanraden niet meer het been op het dashbord te doen want als je dan een flinke aanrijding hebt (niet te hopen natuurlijk) dan ligt hij helemaal in puin. Ik zat voorheen ook altijd zo, maar sinds ik dat gehoord heb, durf ik dat ook niet meer. Oh , ik lees net dat Jet het zelfde al zegt :D

Ja, er gaat best veel mis inderdaad Rocymax, maar goed, er gaat ook veel goed zullen we maar zeggen, er gaat meer goed dan fout gelukkig hahaha.

Sjemig meid 300 euro hooi per maand! Man ik zou failliet gaan. Hoeveel kilo heb je daarvoor en voor hoeveel paarden? En in Spanje is het natuurlijk nog erger de droogte. Dat lijkt me redelijk dramatisch voor je.

Jet schreef:
O ja, je worstenbrood! Ik had al gedacht dat het vegaworstjes zouden zijn, fijn dat het goed smaakte!

En ja, met een auto zonder achterbank wordt het lastig om je been omhoog te houden. Op het dashboard schijnt erg gevaarlijk te zijn als je een noodstop zou moeten maken, dus dat lijkt me ook niet aan te raden. Dan kan je eventueel nog wat meer pauzes inlassen waarbij jullie picknicken bij zo'n tuintafel. Kussen mee voor onder zijn been en dan kan het been rusten.

Goed dat je het zegt, Jet, op het dashboard gaan we dus niet meer het been te ruste leggen. Hij vond het al niet fijn, dus toch maar niet. We hadden wel idd al meerdere pauzes ingelast, maar het was te lang. Vanmorgen had hij heel erg steken, dat hebben we lang niet gehad, dus toch maar weer rustiger aandoen.

balance schreef:
Sterkte, sommige dagen zou je gewoon even weg willen knippen.
Lastig zo, als autorijden een hele opgave is. Ik heb helaas geen oplossing voor jullie.

Het worstenbrood ziet er puik uit hoor, gelukkig was dat even een opkikker :)

Gelukkig vind ik autorijden erg leuk, Balance, dus het is voor mij geen straf om te moeten rijden. Maar het kan dus niet zo lang. Dus kortere uitstapjes dan maar want van de hele dag op bed wordt hij ook niet blij. Gelukkig is het weer prachtig weer en hebben we vandaag weer fysio, dus weer even eruit. Gelijk even troostvoer halen ;-)

Tinka schreef:
Hier ook meer onkruid dan gras en hoog gras wat net hooi is door de droogte. Er komen wat mini grassprietjes op, die eten ze ook. Hooi krijgen ze nog niet nu.
Dat is lastig auto zonder achterbank, ik heb ook zo'n kangoo gehad, maar ze zijn er toch ook in personen auto model? Die hebben onze buren. Dan maar kleine tripjes maken en zoveel mogelijk been omhoog uit de auto.

Hi Tinka, ja Kangoos zijn er ook in personen-modellen geloof ik, maar die hebben wij helaas niet. Dus idd kleine stukjes.
Mijn paarden kunnen het hele jaar bij hooi als ze willen. We hebben nu besloten om overdags de toegang tot het hooi af te gaan zetten, zodat ze gedwongen worden eten te gaan zoeken. Dat is natuurlijker hapje stapje.

Jet schreef:
Met dat wat stuggere gras denk ik dat jullie Raaigras bedoelen. In Nederland wordt veel Engels raaigras ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Engels_raaigras ) in weilanden gebruikt, maar het is vanwege het hoge eiwitgehalte beter voor koeien dan voor paarden voor zover ik weet.
Bij Mo zal het dan Italiaans raaigras zijn denk ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Italiaans_raaigras .

Hi Jet, ik heb geen idee wat voor soort gras het is. Het is wel van 1 weiland allemaal dit hooi, dus ik zou eens aan de buurman kunnen vragen wat dat voor gras is volgens hem. Volgend jaar gaat de oogst van het land van de noordhelling komen, dat lijkt zachter gras. En dat blijft ook langer zachter.

Malbec schreef:
Hi Mo,

Ontzettend lang uit het topic geweest! Ik ga àlles weer een keer bij lezen maar nu de laatste berichten gevolgd.

Hoe gaat het met de enkel? Hier een (gelukkig “maar”) gescheurde enkelband!

Hoe gaat het ondertussen met jou?

Hi Malbec, welkom terug! Tjeetje, wat pijnlijk dat jij ook een gescheurde enkelband hebt. Daar ben je al gauw 8 weken mee zoet. Hoe heb je dat gedaan? Sterkte ermee.
Dank je, met mij gaat het wel oké. Er gebeuren eventjes de laatste weken wat minder leuke dingen achter elkaar, waardoor het allemaal wat sombertjes is, maar dat gaat wel weer voorbij.

senna21 schreef:
Dat is wel een domper op een lekker dagje weg. Tip voor Erwin: blijf koelen!

Van die dingen Senna. Koelen wil hij niet meer, want ook dat doet zeer. Alleen rusten met het been omhoog en masseren met die etherische oliën helpt. Hij doet nog wel zijn oefeningen.

bribro schreef:
Meer onkruid dan gras hebben wij ook, in ieder geval op 2 van de 3 weides. We denken dat het door de enorm droge periodes komt, dat zou wel kloppen met dat het bij jullie ook zo is. Hebben daarom ook nog opnieuw doorgezaaid na de tweede snee en we hopen met maaien tussendoor dat het onkruid het gras niet overwoekerd. Afwachten of het gaat werken. Hebben nog wel serieus overwogen om voor het doorzaaien eerst gif te spuiten, maar ja dat willen we tocht echt liever niet. Dus we hopen dat het goed gaat komen op deze manier.

Wij hebben uit 1 weiland meer hardstengelig hooi. Volgens onze loonwerker is dat een ander soort gras (italiaans). Dat weiland ziet er ook heel anders uit, het gras groeit er meer in plukken/pollen en tussen de pollen in meer kale plekken. En het gras groeit harder, wordt langer. We hebben daar altijd meer dan het dubbele aan hooiopbrengst dan in de andere 2 weilanden (zelfde oppervlakte).

Wel makkelijk van ze dat ze liever het hooi eten dan op zoek naar gras. Hier is het andersom denk ik. Dat gras vinden ze veel lekkerder en er staat veel dus als ze de keuze krijgen wordt het gras. Maar bij mij staan ze of in de wei of in de paddock (met hooi). Als ik ze langer dan een paar uur per dag in de wei zet eten ze zich helemaal klem. Dat wordt straks wel beter, als we minder gras hebben. Dus dan mogen ze steeds langer op de wei. En ja, zo blijf je dus altijd bezig. Herkenbaar....

Hi Bribro, ja dat beschrijf je goed, van die pollen met hardere stengels. Bij ons groeit het in het ene land ook harder dan in het andere. We hebben een noordhelling die is eigenlijk het beste. We hebben 1 hectare dat is duidelijk altijd gras geweest en die is nu weer groen. Dan hebben we een top van een heuvel met 3 hectare, maar dat is volkomen opgedroogd. Dan hebben we nog een zuidhelling die kouder is door de wind die daar altijd waait en dat is ook best nog heel goed. Heel apart hoe het op zulke kleine afstanden zo verschillend kan zijn qua verbranden van het gras.

En ja zo blijf je bezig...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:08

Zo en regen is regen. Terwijl er elders in Fr een storm woedt, komen wij er met regen gezegend af. Het is nog niet koud. De paarden heb ik vanmorgen drijfnat naar binnen gehaald, maar ze rilden niet. De ondervacht blijft dan toch droog. Ik vond het beter ze regendekens om te doen voor de rest van de dag, maar daarvoor moesten ze eerst droog worden, dus onder droogdekens gezet een paar uur. Nu net dan naar buiten gedaan met de regendekens. Voor de shetten eigenlijk te warm, want hun regendekens zijn gevoerde dekens nog van toen ik ze geschoren had. Maar goed, zodra er weer een droge periode aankomt, gaan ze weer af. Wel een gedoe, want die 8 dekens had ik al erg lang niet meer gebruikt en tientallen punaises, grote torretjes, hadden zich erin verstopt. Brrr. Ik vind dat vervelende beestjes. Gelukkig voor hen doen ze de paarden niets en maak je ze liever niet dood want ze stinken als de hel. Maar ze vliegen zo stompzinnig overal tegenaan en dat vind ik vervelend. Afijn. Ook weer overleefd.

Prisca krijgt nu ook de supplementen voor weerstand van Poupette, want ze had een grote witte bel.

Weet iemand trouwens of je een paard door en door nat maakt als je ze met een zweetmes afneemt? Ik wilde eigenlijk de ergste nattigheid eraf wissen, maar toen leek me ineens dat je dan misschien het water juist tot op de huid drukt, terwijl het alleen maar oppervlakkig nat is?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 16:11

Geweldige afbeeldingen van de paardjes. Poupette is prachtig. De rest ook hoor.
Volgen mij worden ze sneller droog als je het overtollige water er met een zweetbad af haalt. Het gaat met een snelle beweging en volgens mij krijgt het vocht dan niet de kans om de huid nat te maken.
Hier is ook al bakken met water gevallen. Wij hebben nu windkracht 6.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 18:13

En sowieso lijkt het me dat ze dan sneller opdrogen omdat er minder water te verdampen is?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 11:23

Ja leuk hè Fleuribelle die plaatjes, zo grappig om te doen.

Tjee dus echt herfst bij jullie.

Ik zou het eens proefondervindelijk moeten vaststellen of als ik ze afwisser of ik dan de ondervacht niet te nat maak. Wat Prairy zegt, er zou minder water moeten zijn om te verdampen.

Ze staan nu met regendekens, want het is saai weer hier.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 19:19

Hoi allen,

ik heb weer eens een filmpje gemaakt van ons gedoetje hier.
Paardjes veel in beeld, schatje Rocket de kitten ook en we staan uiteraard stil bij het verlies van Xerox.
Het weer is raar warm geweest wat in een explosie van kikkervisjes heeft geresulteerd, wat echt niet moet in dit seizoen en die een verkeerde plek hadden gekozen en die ik heb gered, plat op de buik in de blub!
Ook mooie herfstplaatjes en sneeuw op de bergen.
Hoop dat jullie het weer leuk vinden, tot weers.

https://youtu.be/nKcnOBxlzas

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 19:59

Ocherm de voet van Erwin is nog steeds behoorlijk gezwollen. Gelukkig kan hij wat andere werkjes doen en ook weer een beetje rondhobbelen. Superleuk filmpje weer, het was het wachten waard.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:17

Leuk filmpje weer Mo!
Wat fijn dat Erwin langzaam weer mobieler wordt. Zijn been ziet er toch nog behoorlijk heftig uit hoor…
Rocket blijft echt een scheet! <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:45

Jeetje die voet is inderdaad echt flink nog.
Leuk filmpje weer!