Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:23

DaniPlonk schreef:
promptertje schreef:
Ik blijf dit een boeiend topic vinden Knipoog

Over "niet verder komen in "de sport" met het huidige paard en daarom maar een ander paard kopen": in hoeverre heeft de ruiter zélf wel het talent om hogerop te komen? Ligt het wel altijd aan de mogelijkheden van het paard - of kan de ruiter zelf niet verder?

Ik kom nu al heel wat jaar op bokt. En in al die jaren heb ik al heel veel nieuwe "getalenteerde" paarden zien verschijnen, waarmee veel ruiters ook weer niet verder komen. Aan wie ligt het dan? Het paard als schuldige aanwijzen is natuurlijk wel de makkelijkste weg Sigaar. Maar hoeveel mensen hebben nou écht het talent om hoger te komen dan die Z-dressuur of M-springen? Of om daar überhaupt al te komen? Gelukkig denken velen dat ze dat talent hebben, en dat is een van de grondpijlers van paardenfokkerij en -handel Knipoog

Dit vind ik een hele goeie..
Mensen banketstaaf je hier maar onderuit..

Whaha, Daniplonk wat ben je toch zielig bezig...

In mijn situatie... Mijn paard kan goed stappen en goed galopperen, maar heeft een erg beperkte draf, mijn juf zegt dat we het in het ZZ-licht niet zullen redden (misschien met moeite een keer een puntje..), mede omdat er dan meer verwacht word qua beweging en bevestiging. Of ik het kan?? Geen idee, denk het wel, want qua oefeningen is het ZZ-licht niet veel moeilijker dan Z2. Maar wíl ik ZZ-licht?? NEE!! Die hele sfeer staat me echt niet aan daar, doe mij maar de leuke plaatselijke wedstrijden, veel gezelliger... Helaas gaan die niet verder dan Z2, mijn doel met dit paard is dus Z2 met wat puntjes rijden (vooral omdat er gewoon niet meer in zit) en dan gaat ie langzaamaan (helaas pindakaas, want het gaat me echt wel aan het hart met dit paard) in de verkoop.... Ja
Zoals ik eerder al zei.. Ik zie liever iemand anders heel gelukkig worden met mijn paard en er veel van leren, dan dat ie bij mij in het land wegkwijnt omdat ik er niet veel meer mee doe...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:31

Daniplonk en het is echt wel zo dat er paarden zijn die veeeel liever aan het werk zijn en het leuk vinden mee te mogen op concours. Met mijn paard rij ik nog geen wedstrijden omdat ie nog niet zo lang onder het zadel is, maar hij gaat wel overal mee naartoe om te wennen aan vreemde omgevingen. En als ie de trailer ziet dan staat ie met naar voren geprikte oortjes al te trappelen om erop te lopen hoor. Moet je zulke dieren dat plezier ontnemen? Ik denk dat je in het geval van Relaxed er een endere ruiter zielsgelukkig mee maakt op een paard te kunnen rijden waar de knopjes al op zitten en het paard heeft het gevoel nog mee te tellen. Veel wedstrijddieren kwijnen weg als ze niet meer mee mogen. Zo ook mijn oude paard die de laatste vijf jaar niet meer belast mocht lopen. Hij had veel liever nog ieder weekend meegegaan dat dat ie met z'n maatje in de wei stond. Helaas voor hem was dat geen optie meer. Je moet het vanuit het betreffende paard of de pony bekijken en niet vanuit je eigen visie. Los kunnen laten omwille van het paard of de pony is vaak moeilijker dan het dier ten koste van alles te houden. Loslaten is ook houden van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:35

Idd, hij is pas 8, zo fit en fris als het maar kan, als ik nu een paar dagen niet rijd ivm slecht weer of tijdgebrek is ie helemaal hyper! Zo'n paard laten staan, das pas zielig...

Die laatste zin van jou is erg toepasselijk maikeltje, die gaat in heel veel situaties op! Ja

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:36

maikeltje schreef:
Niet alle pony's zijn geschikt voor de kar en ik ga geen pony aanhouden om andermans kinderen te kunnen laten rijden. Ik krijg het idee dat jij nog nooit voor de kosten van huis en dieren op hebt hoeven draaien want anders was je wel wat genuanceerder. Je hebt duidelijk nog geen idee wat het betekent om te moeten werken (en dan bedoel ik ECHT werken en geen vakantie of zaterdagbaantje) voor je dingen, huis en dieren. Of ga jij later een pony aanhouden voor andere kinderen terwijl je eigen kinderen dan maar moeten gaan voetballen ipv ponyrijden omdat het zo sjielugh is voor de pony om hem te verkopen aan een nieuw lief baasje? Nagelbijten / Gniffelen

Geloof dat jij ook niet weet waar je ut over heb.. Ik werk ook hoor, hoe denk je anders dat ik mijn paard onderhoud?? Ik moet er zelf voor werken hoor. Me ouders zullen me echt geen geld ervoor geven, ook al is mijn moeder ook gek op paarden.
En je loopt net nog te verkondigen dat je geld genoeg heb om ze te kunnen onderhouden, maar dan verkoop jij ze toch lekker, wat jij wil, ik krijg je toch niet op andere gedachten en dat is ook niet wat ik van plan was.. maar een mening van een ander word hier niet gerespecteerd en zo is deze bullshit allemala begonnen. doe lekker wat je niet laten kan, ik weet wel beter wat ik met me beestje doe.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:37

DaniPlonk schreef:
Dit vind ik een hele goeie..
Mensen banketstaaf je hier maar onderuit..

Dat is natuurlijk je reinste bullshit. Mensen kunnen onderling meer of minder aanleg hebben, maar dat wat een mens moet doen en dat wat een paard moet doen bij een dressuurproef is natuurlijk een wereld van verschil. Als mens zijnde krijg je les van iemand hier kijk op heeft en die behoort je constant te corrigeren. De een pikt dit sneller op dan de ander. Als een paard ergens meer moeite meeheeft dan duurt het langer om ergens te komen, het wilt niet onmogelijk zijn, maar de weg om daar te komen duurt langer omdat het paard de kracht e.d. zal moeten ontwikkelen. Als een paard het niet kan, hoe goed je ook traint, kan hij het niet. Heel simpel. Maar het is niet zo simpel om te zeggen een mens kan wel of niet paardrijden, omdat er verschilende degradaties in paardrijden zijn.

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:39

Relaxed schreef:
Of ik het kan?? Geen idee, denk het wel, want qua oefeningen is het ZZ-licht niet veel moeilijker dan Z2. Maar wíl ik ZZ-licht?? NEE!! Die hele sfeer staat me echt niet aan daar, doe mij maar de leuke plaatselijke wedstrijden, veel gezelliger... Helaas gaan die niet verder dan Z2, mijn doel met dit paard is dus Z2 met wat puntjes rijden (vooral omdat er gewoon niet meer in zit) en dan gaat ie langzaamaan (helaas pindakaas, want het gaat me echt wel aan het hart met dit paard) in de verkoop.... Ja
Zoals ik eerder al zei.. Ik zie liever iemand anders heel gelukkig worden met mijn paard en er veel van leren, dan dat ie bij mij in het land wegkwijnt omdat ik er niet veel meer mee doe...

Je hoeft niet verder te komen dan Z2.. dus waarom doe je dan je paard weg als je dat heb bereikt.. want met het volgende paard kom je ook tot daar, verder wil je niet komen.. dus waarom moet er steeds een ander paard komen????

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:45

maikeltje schreef:
Daniplonk en het is echt wel zo dat er paarden zijn die veeeel liever aan het werk zijn en het leuk vinden mee te mogen op concours. Met mijn paard rij ik nog geen wedstrijden omdat ie nog niet zo lang onder het zadel is, maar hij gaat wel overal mee naartoe om te wennen aan vreemde omgevingen. En als ie de trailer ziet dan staat ie met naar voren geprikte oortjes al te trappelen om erop te lopen hoor. Moet je zulke dieren dat plezier ontnemen? Ik denk dat je in het geval van Relaxed er een endere ruiter zielsgelukkig mee maakt op een paard te kunnen rijden waar de knopjes al op zitten en het paard heeft het gevoel nog mee te tellen. Veel wedstrijddieren kwijnen weg als ze niet meer mee mogen. Zo ook mijn oude paard die de laatste vijf jaar niet meer belast mocht lopen. Hij had veel liever nog ieder weekend meegegaan dat dat ie met z'n maatje in de wei stond. Helaas voor hem was dat geen optie meer. Je moet het vanuit het betreffende paard of de pony bekijken en niet vanuit je eigen visie. Los kunnen laten omwille van het paard of de pony is vaak moeilijker dan het dier ten koste van alles te houden. Loslaten is ook houden van.

Maar waarom moet ie weg als die wat bereikt heb? Dan kan je er geld voor vangen? Dan is die niet goed genoeg en wil je een beter paard? dat is het hele eier eten
Dan zal dat paard wel zogenaamd door willen blijven gaan met zijn werk, maar waarom moet dat bij een ander??

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:46

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:
Of ik het kan?? Geen idee, denk het wel, want qua oefeningen is het ZZ-licht niet veel moeilijker dan Z2. Maar wíl ik ZZ-licht?? NEE!! Die hele sfeer staat me echt niet aan daar, doe mij maar de leuke plaatselijke wedstrijden, veel gezelliger... Helaas gaan die niet verder dan Z2, mijn doel met dit paard is dus Z2 met wat puntjes rijden (vooral omdat er gewoon niet meer in zit) en dan gaat ie langzaamaan (helaas pindakaas, want het gaat me echt wel aan het hart met dit paard) in de verkoop.... Ja

Je hoeft niet verder te komen dan Z2.. dus waarom doe je dan je paard weg als je dat heb bereikt.. want met het volgende paard kom je ook tot daar, verder wil je niet komen.. dus waarom moet er steeds een ander paard komen????

Ik heb hetzelfde hoor,
ik vind het een uitdaging om tot de Z2 te rijden,
steeds met een ander paard.
(al kom ik relatief gezien pas net kijken,
en heb ik dit tot nu toe met één pony bereikt,
waar ik inmiddels te groot voor ben,
en heb nu een nieuw paard op stal *LOL*)

Z2 worden lukt pas als je in goede harmonie met je paard rijdt.
Dat vind ik een uitdaging Lachen

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:47

Sammie schreef:
Dat is natuurlijk je reinste bullshit. Mensen kunnen onderling meer of minder aanleg hebben, maar dat wat een mens moet doen en dat wat een paard moet doen bij een dressuurproef is natuurlijk een wereld van verschil. Als mens zijnde krijg je les van iemand hier kijk op heeft en die behoort je constant te corrigeren. De een pikt dit sneller op dan de ander. Als een paard ergens meer moeite meeheeft dan duurt het langer om ergens te komen, het wilt niet onmogelijk zijn, maar de weg om daar te komen duurt langer omdat het paard de kracht e.d. zal moeten ontwikkelen. Als een paard het niet kan, hoe goed je ook traint, kan hij het niet. Heel simpel. Maar het is niet zo simpel om te zeggen een mens kan wel of niet paardrijden, omdat er verschilende degradaties in paardrijden zijn.

Elk paard kan het leren? maakt het dan nog wat uit hoe lang het duurt voordat ie het bereikt heb?? het moet allemala zo snel mogelijk hier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:49

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:

Omdat ik rijden leuk vind, wedstrijden vind ik leuk, ik ben altijd op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het grote voordeel van de paardensport is dat je met ieder nieuw paard weer een nieuwe uitdaging hebt. Je bent nooit uitgeleerd en van ieder paard leer je weer wat nieuws en jij leert verschillende paarden iets nieuws. En tot Z2 is een lange weg, vooral met een jong paard, das toch geweldig om dat steeds weer te kunnen bereiken met een paard?
En misschien heb ik hierna wel een paard wat alles veel makkelijker doet en veel spectaculairder is, misschien zeg ik met dat paard wel van goh, laat ik het eens proberen en kijken hoever we na het Z2 komen..

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:50

@Relaxed: ok jij hebt het nog beter verwoord, maar dat bedoel ik dus ook Lachen

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:52

Relaxed schreef:
Omdat ik rijden leuk vind, wedstrijden vind ik leuk, ik ben altijd op zoek naar een nieuwe uitdaging. Het grote voordeel van de paardensport is dat je met ieder nieuw paard weer een nieuwe uitdaging hebt. Je bent nooit uitgeleerd en van ieder paard leer je weer wat nieuws en jij leert verschillende paarden iets nieuws. En tot Z2 is een lange weg, vooral met een jong paard, das toch geweldig om dat steeds weer te kunnen bereiken met een paard?
En misschien heb ik hierna wel een paard wat alles veel makkelijker doet en veel spectaculairder is, misschien zeg ik met dat paard wel van goh, laat ik het eens proberen en kijken hoever we na het Z2 komen..

Dus een paard waarmee het makkelijker gaat wil je wel verder proberen, dan is het toch juist een uitdaging om dat te proberen te bereiken met een paard wat het minder snel op pakt??

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:52

Het gaat hier alleen om de sport, niet meer om het dier..

(dat is wat ik ook al 4.000 x heb gezegt)
Laatst bijgewerkt door DaniPlonk op 30-05-07 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:53

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:

Maar waarom moet ie weg als die wat bereikt heb? Dan kan je er geld voor vangen? Dan is die niet goed genoeg en wil je een beter paard? dat is het hele eier eten
Dan zal dat paard wel zogenaamd door willen blijven gaan met zijn werk, maar waarom moet dat bij een ander??

Op een gegeven moment ben je uitgereden met een paard, je komt dan op een punt dat je iedere dag hetzelfde doet, hij loopt de oefeningen, er is weinig verbetering meer mogelijk, dus op een gegeven moment ga je minder serieus rijden en 3/4 x per week het bos in, dat bos heb je inmiddels ook wel gezien, ook je paard vind het bos niet zo leuk meer als in de tijd dat je eens per week ging en uiteindelijk gaat bij mij dan de knop om dat ik er niet gelukkig van word, mijn paard niet en je gaat op zoek naar een nieuw baasje...
Zo heb ik het met mijn pony ervaren en ik vond het geweldig om te zien dat mijn pony het leuk had en dat dat meisje er met plezier op reed en er veel van leerde...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:55

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:
Niet alle pony's zijn geschikt voor de kar en ik ga geen pony aanhouden om andermans kinderen te kunnen laten rijden. Ik krijg het idee dat jij nog nooit voor de kosten van huis en dieren op hebt hoeven draaien want anders was je wel wat genuanceerder. Je hebt duidelijk nog geen idee wat het betekent om te moeten werken (en dan bedoel ik ECHT werken en geen vakantie of zaterdagbaantje) voor je dingen, huis en dieren. Of ga jij later een pony aanhouden voor andere kinderen terwijl je eigen kinderen dan maar moeten gaan voetballen ipv ponyrijden omdat het zo sjielugh is voor de pony om hem te verkopen aan een nieuw lief baasje? Nagelbijten / Gniffelen

Geloof dat jij ook niet weet waar je ut over heb.. Ik werk ook hoor, hoe denk je anders dat ik mijn paard onderhoud?? Ik moet er zelf voor werken hoor. Me ouders zullen me echt geen geld ervoor geven, ook al is mijn moeder ook gek op paarden.
En je loopt net nog te verkondigen dat je geld genoeg heb om ze te kunnen onderhouden, maar dan verkoop jij ze toch lekker, wat jij wil, ik krijg je toch niet op andere gedachten en dat is ook niet wat ik van plan was.. maar een mening van een ander word hier niet gerespecteerd en zo is deze bullshit allemala begonnen. doe lekker wat je niet laten kan, ik weet wel beter wat ik met me beestje doe.

Idd wordt iedereen die niet zo eenzijdig denkt als jij door jou niet gerespecteerd. Je hebt duidelijk moeite met lezen of je hebt niet al mijn berichten goed gelezen. Anders had je kunnen LEZEN dat mijn oude paard nog lekker 5 jaar bij ons heeft mogen zijn voordat ik hem liet inslapen. En goed van je dat je werkt. Betaal je buiten je paard ook nog de hypotheek van jullie huis? Of doen je ouders dat? Want werken om af en toe eens een nieuw dekje te kunnen kopen daar heb ik het niet over. Ik heb het over een huishouden met alle dieren en kinderen draaiende houden en DAARNAAST ook nog eens ervoor te zorgen dat alles en iedereen voldoende aandacht en tijd krijgt. Daar heb jij nog geen idee van en dat geeft ook niets, maar oordeel dan ook niet over anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:56

DaniPlonk schreef:

Mijn paard heeft een meer afwisselend leven dan menig recreatie-/manege-/boscrosspaard! Hij komt iedere dag buiten, gaat mee naar de rijvereniging, gaat mee naar wedstrijden, gaat mee naar de bos en de hei, ik longeer m eens per week en we rijden ook serieus en priveles, mijn paard is gelukkig, wat is er dan mis mee dat ie in de sport loopt? Het gaat om mijn paard, om het paardrijden, niet om de sport alleen!

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:56

Relaxed schreef:
Op een gegeven moment ben je uitgereden met een paard, je komt dan op een punt dat je iedere dag hetzelfde doet, hij loopt de oefeningen, er is weinig verbetering meer mogelijk, dus op een gegeven moment ga je minder serieus rijden en 3/4 x per week het bos in, dat bos heb je inmiddels ook wel gezien, ook je paard vind het bos niet zo leuk meer als in de tijd dat je eens per week ging en uiteindelijk gaat bij mij dan de knop om dat ik er niet gelukkig van word, mijn paard niet en je gaat op zoek naar een nieuw baasje...
Zo heb ik het met mijn pony ervaren en ik vond het geweldig om te zien dat mijn pony het leuk had en dat dat meisje er met plezier op reed en er veel van leerde...

Een paard dat uitgekeken word op het bos??? Eerder op de dresuur zal je bedoelen, heb nog nooit gehoord dat een paard uitgekeken is op buiten rijden.. die van mij gaan het liefst elke dag naar buiten, iets leukers is er bijna niet voor ze

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:58

DaniPlonk schreef:

(dat is wat ik ook al 4.000 x heb gezegt)

Dat zit alleen in jouw hoofd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:58

DaniPlonk schreef:
Relaxed schreef:

Dus een paard waarmee het makkelijker gaat wil je wel verder proberen, dan is het toch juist een uitdaging om dat te proberen te bereiken met een paard wat het minder snel op pakt??

Whaha, ik ga toch niet heel naief meedoen aan een ZZ-licht wedstrijd om vervolgens iedere keer met 55% thuis te komen.... Als je toch WEET dat je paard er te weinig aanleg voor heeft, dan kunnen mij die wedstrijden echt gestolen worden.. En mijn uitdaging zoek ik niet in wedstrijdscoren, maar hoe mijn paard thuis en in de les soms dingen laat zien waar je toch weer versteld van staat! Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:59

ik heb geen ambities om hoog in de sport te komen.
ik ben een recreant en rij voor mijn plezier en ontspanning Sigaar
maar, ik kan heel goed begrijpen dat mensen willen presteren in de sport.
daarom heet het ook paardensport Knipoog
alle sporters die wedstrijden doen willen hoger op komen en winnen.
daarom begrijp ik heel goed dat je als je met een paard niet verder komt je een ander [ beter] paard wilt waar dat wel mee kan.

niet elk paard kan nl op topniveau lopen

en niet iedereen heeft een paard om mee te tutten Clown maar er zijn er zat die paardensport als echte sport beschouden.

en gelukkig maar dat er goede paarden te koop zijn ,zodat er leerpaarden in de verkoop zitten.
dat is voor aankomende sporters een goede opstap Knipoog
ik snap al die antiverkoop praatjes niet!
mijn pony had ook al 5 eigenaars gehad voordat ik haar kocht op 4 jr leeftijd,ik heb haar nu 3 jaar en ze heeft het heerlijk naar de zin
en dat had ze ook bij die andere eigenaren,ik heb daar contact mee gehad.
de pony heeft totaal geen last gehad van de verkopen,anders was ze wel anders van karakter geweest Haha!

en ik ga nog steeds voor het miljoen Haha!

niet omdat mijn pony niet leuk is,maar mijn hele family kan een veel beter leven hebben met die extra centjes.
en mijn gezin gaat voor mijn pony Sigaar

en het is leuk om over te dromen,maar geen hond die zoveel geld voor mijn beessie neerlegd
en zolang dat niet gebeurt en we redden het financiel ,dan mag ze lekker blijven Ja

Anoniem

eefangel schreef:
@Relaxed: ok jij hebt het nog beter verwoord, maar dat bedoel ik dus ook Lachen

Idd, wij begrijpen elkaar... Ja

DaniPlonk

maikeltje schreef:
Idd wordt iedereen die niet zo eenzijdig denkt als jij door jou niet gerespecteerd. Je hebt duidelijk moeite met lezen of je hebt niet al mijn berichten goed gelezen. Anders had je kunnen LEZEN dat mijn oude paard nog lekker 5 jaar bij ons heeft mogen zijn voordat ik hem liet inslapen. En goed van je dat je werkt. Betaal je buiten je paard ook nog de hypotheek van jullie huis? Of doen je ouders dat? Want werken om af en toe eens een nieuw dekje te kunnen kopen daar heb ik het niet over. Ik heb het over een huishouden met alle dieren en kinderen draaiende houden en DAARNAAST ook nog eens ervoor te zorgen dat alles en iedereen voldoende aandacht en tijd krijgt. Daar heb jij nog geen idee van en dat geeft ook niets, maar oordeel dan ook niet over anderen.

Ja maar de pony's die je voor je kinderen wil kopen of heb gekocht gaan wel weg..
En dan betaal ik wel gene huis en dingen.. maar ik heb het geld ook niet om 2 paarden te houden dus begin ik er ook niet aan zodat ik er geen 1 hoef te verkopen na een bepaalde tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:00

mirgino schreef:
ik heb geen ambities om hoog in de sport te komen.
ik ben een recreant en rij voor mijn plezier en ontspanning Sigaar
maar, ik kan heel goed begrijpen dat mensen willen presteren in de sport.
daarom heet het ook paardensport Knipoog
alle sporters die wedstrijden doen willen hoger op komen en winnen.
daarom begrijp ik heel goed dat je als je met een paard niet verder komt je een ander [ beter] paard wilt waar dat wel mee kan.

niet elk paard kan nl op topniveau lopen

en niet iedereen heeft een paard om mee te tutten Clown maar er zijn er zat die paardensport als echte sport beschouden.

en gelukkig maar dat er goede paarden te koop zijn ,zodat er leerpaarden in de verkoop zitten.
dat is voor aankomende sporters een goede opstap Knipoog
ik snap al die antiverkoop praatjes niet!
mijn pony had ook al 5 eigenaars gehad voordat ik haar kocht op 4 jr leeftijd,ik heb haar nu 3 jaar en ze heeft het heerlijk naar de zin
en dat had ze ook bij die andere eigenaren,ik heb daar contact mee gehad.
de pony heeft totaal geen last gehad van de verkopen,anders was ze wel anders van karakter geweest Haha!

en ik ga nog steeds voor het miljoen Haha!

niet omdat mijn pony niet leuk is,maar mijn hele family kan een veel beter leven hebben met die extra centjes.
en mijn gezin gaat voor mijn pony Sigaar

en het is leuk om over te dromen,maar geen hond die zoveel geld voor mijn beessie neerlegd
en zolang dat niet gebeurt en we redden het financiel ,dan mag ze lekker blijven Ja

Kijk en dit is wat Daniplonk mist, het inzicht van beide kanten van de verhalen en een zeker relativeringsvermogen.... Ja

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:02

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:

Pas nadat mijn paard is ingeslapen is er een andere gekomen. Daar heb ik heel bewust voor gekozen en heb dus ook 5 jaar geen (eigen) paard gereden. Je moet echt eens wat beter lezen Knipoog Ik denk niet dat jij of jouw ouders gaan verhuizen om een kreupel paard aan te kunnen houden, nou jij weer Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 14:06

DaniPlonk schreef:
maikeltje schreef:

Ja maar de pony's die je voor je kinderen wil kopen of heb gekocht gaan wel weg..
En dan betaal ik wel gene huis en dingen.. maar ik heb het geld ook niet om 2 paarden te houden dus begin ik er ook niet aan zodat ik er geen 1 hoef te verkopen na een bepaalde tijd..

Pony wordt op een gegeven moment te klein en dan doe je het dier te kort door hem te houden....zucht....hoe vaak moet ik nog in herhaling vallen. Je kiest dan dus voor de beste optie voor de pony en dat is dat ie weer lekker aan de gang kan met een ander kindje.