DaniPlonk schreef:promptertje schreef:Ik blijf dit een boeiend topic vinden
Over "niet verder komen in "de sport" met het huidige paard en daarom maar een ander paard kopen": in hoeverre heeft de ruiter zélf wel het talent om hogerop te komen? Ligt het wel altijd aan de mogelijkheden van het paard - of kan de ruiter zelf niet verder?
Ik kom nu al heel wat jaar op bokt. En in al die jaren heb ik al heel veel nieuwe "getalenteerde" paarden zien verschijnen, waarmee veel ruiters ook weer niet verder komen. Aan wie ligt het dan? Het paard als schuldige aanwijzen is natuurlijk wel de makkelijkste weg. Maar hoeveel mensen hebben nou écht het talent om hoger te komen dan die Z-dressuur of M-springen? Of om daar überhaupt al te komen? Gelukkig denken velen dat ze dat talent hebben, en dat is een van de grondpijlers van paardenfokkerij en -handel
Dit vind ik een hele goeie..
Mensen banketstaaf je hier maar onderuit..
Whaha, Daniplonk wat ben je toch zielig bezig...

In mijn situatie... Mijn paard kan goed stappen en goed galopperen, maar heeft een erg beperkte draf, mijn juf zegt dat we het in het ZZ-licht niet zullen redden (misschien met moeite een keer een puntje..), mede omdat er dan meer verwacht word qua beweging en bevestiging. Of ik het kan?? Geen idee, denk het wel, want qua oefeningen is het ZZ-licht niet veel moeilijker dan Z2. Maar wíl ik ZZ-licht?? NEE!! Die hele sfeer staat me echt niet aan daar, doe mij maar de leuke plaatselijke wedstrijden, veel gezelliger... Helaas gaan die niet verder dan Z2, mijn doel met dit paard is dus Z2 met wat puntjes rijden (vooral omdat er gewoon niet meer in zit) en dan gaat ie langzaamaan (helaas pindakaas, want het gaat me echt wel aan het hart met dit paard) in de verkoop....

Zoals ik eerder al zei.. Ik zie liever iemand anders heel gelukkig worden met mijn paard en er veel van leren, dan dat ie bij mij in het land wegkwijnt omdat ik er niet veel meer mee doe...