Lynn_Nikita schreef:dat die pony verkocht werd vind ik aan ene kant logische reactie van die vader, aan andere kant is sl niet eerlijk geweest tegenover he,. Zij verklaard in meerdere topics dat ze wist dat moeilijk paardje was en zij geduld had en vertrouwen wilde terugkrijgen. na 1 ongeluk, wat kwam omdat zij haar pony opjoeg terwijl hij in vreemde omgeving stond, moet pony op tel en sprong weg.
Dat opjagen heb ik dan geheel gemist... en dan nog, een paard slaat niet per ongeluk.. ik las dat ze het snoepjes aan het voeren was en dat het dier toen schrok en schopte.. naar mijn weten waren er geen getuigen...
Lynn_Nikita schreef:Worden afspraken gemaakt met mensen, anouk rijd voor, 1e dag gaat goed, 2e dag rijd ze ineens met sporen en komt paard omhoog en zou levensgevaarlijk zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat bij de ouders de schrik er goed inzat en inzit... eerst dochter de operatietafel op (kan een ongelukje zijn) maar dan dat stijgeren... Wat volgens Anouk ook nog eens stijl omhoog was...
Lynn_Nikita schreef:Dan word paloma aan handelaar verkocht , maar regelt anouk dat ze bij haar word gebracht ( of zij daarheen moest, is onduidelijk)
En dan begint de soap... Wat die ouders met dat paard doen, dat mogen ze helemaal zelf weten, ook al gaat heel bokt op z'n kop staan (en dan heb ik het verkopen aan een handelaar, slager, circus, dierentuin... verzin maar wat)
Anouk is helemaal geen partij in deze... was en is niet de eigenaar helemaal niets...
Lynn_Nikita schreef:Wat ik niet vind kloppen is dat die vader nieuwe pony koopt, om goed te maken wat er gebeurd is en nog niet geleerd heeft.
Dat is wederom een draai die eraan gegeven wordt... moeten die ouders toch zelf weten of ze iedere week, maand, jaar, seizoen een andere pony kopen voor hun dochter???
Lynn_Nikita schreef:Bij Paloma hebben al mensen op bokt gezegt vraag proeftijd aan , en laat keuren, doet ze niet. Krijgt ongeluk en doet precies hetzelfde.
Ik laat ook niet keuren, die niet aan proeftijd helemaal niets... een ongeluk heet niet voorniets een ongeluk... Had ze met een proeftijd/keuring ook niet kunnen voorkomen.
Lynn_Nikita schreef:ook word paloma gekocht en verkocht via Mariska, die er ineens flink geld op verdiend, en komt ook zembla bij haar te staan, waarbij mariska ook een grote rol heeft gespeeld.
Wat die ouders met die pony doen is hun pakkie aan... en als ik een pony koop en weer verkoop hoef ik hem toch niet voor de aanschafprijs te verkopen?
Het is broodwinning voor een handelaar.
Waar Soraya haar pony stalt gaat helemaal niemand op bokt wat aan... wie zijn wij om daar over te oordelen?
Lynn_Nikita schreef:En dan wor dik door haar vader uitgemaakt als iemand die geld wil verdienen, en door bepaalde mensen op bokt als naive penny met zakgeld.
Je gaat op pad om een pony te kopen van iemand die niet eens de eigenaar is van die pony...
Op zich ook niet zo vreemde reactie van die vader... en niet om te beledigen.. kijk eens op bijv. marktplaats wat een gemiddelde E-pony merrie met KWPN papieren kost? en dan heb ik het niet over de wedstrijdpony's maar groene pony's...
Lynn_Nikita schreef:ipv dat die vader hulp zoekt bij betrouwbaar iemand en heeft geleerd nu hij 1500- is kwijtgeraakt, gebeurd nu precies hetzelfde.
Hoe weet jij nu dat die persoon niet betrouwbaar is?
Lynn_Nikita schreef:Kopen felle pony, niet gereden, niet gekeurd, en zij kan niet eens lopen na dat ongeluk. Waarom niet eerst wachten totdat ze helemaal beter is, dan rustig p zoek naar geschikte pony, deze rijden, op proef kopen en laten keuren???
Dat is voor ons een vraag en voor die mensen een weet... en daar hoeven ze absoluut geen verklaring voor af te leggen