Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:27

Lynn_Nikita schreef:
ipv dat die vader hulp zoekt bij betrouwbaar iemand en heeft geleerd nu hij 1500- is kwijtgeraakt, gebeurd nu precies hetzelfde.
Kopen felle pony, niet gereden, niet gekeurd, en zij kan niet eens lopen na dat ongeluk.
waarom niet eerst wachten totdat ze helemaal beter is, dan rustig p zoek naar geschikte pony, deze rijden, op proef kopen en laten keuren???

Omdat het geen slimme mensen zijn. Zo verdienen handelaren hun geld.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:28

nog steeds geen peerd gevonden?
denk dat ze dan nu al wel weg is..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:30

En Lynn, ik veroordeel je niet hoor, niet dat je dat van mij denkt. Ik heb respect dat je er je geld in wilde stoppen en het wilde proberen met Paloma.

Maar kan me ook voorstellen dat SL & paps zich een rotje verschoten zijn van die heisa hier en dat pa er niets mee van doen wil hebben.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:30

Volgends SL staat ze nu bij iemand die er wel tijd voor wil geven. En is ze uit de handel. Denk dat ze dan vanzelf wel weer opduikt op internet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:31

BR stables werdt toch ook genoemd, dat Mariska daar van is.. dus ik check al wel af en toe die site, maar staat nog geen paloma bij.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:32

Volgens mij was Mariska niet van BR

Sunrise19

BR? Dacht dat ik ergens BM las?? Bloos

Marigold

oja ik dacht al ik schrijf het niet goed, BM ja

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:33

En dan denk ik dat pony nu ook niet meer Paloma heet.

Ja BM bedoelen we, BR maakt paardenspulletjes Haha!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:34

@ Ellen: Misschien zitten er zelfs wel andere papieren bij Knipoog Handelaren doen dit wel vaker. Helaas..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:34

nee mischien dat ze een andere naam krijgt, maar als de pony daar op de site tk staat herken je haar wel.
ik dacht toch echt gelezen te hebben in dat manegehuiskamertopic van stal (hoeheet het) dat ze van BM was.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:35

Misschien is geweest? Want ik dacht daar juist aan.. Maar dit is weer speculeren zonder feiten. Misschien een idee om te mailen? Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:36

te mailen naar wie?
naar BM stables?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:36

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:38

@Marigold: Ja naar BM stables. Misschien dat hun wat meer weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:38

mariska is idd niet van BM

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:39

@ IkbenEllen: Dit zijn dus twee posten van SL spreekt voor zich dacht ik zo:

sorayalover1 schreef:
Het word niks ze gaat waarschijnlijk naar de slacht deze pony is levensgevaarlijk! (1 febr. 14.40 uur)

ik ben naar steenbergen naar die pony van Inge Borg kijken doegg tot vanavond! ( 1 febr. 15.38 uur)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:40

jeetje, dat geeft toch wel een heel ander beeld van de pony..
sneu hoor, ook voor die vorige eigenaar, dat is echt niet leuk als je pony zo de handel ingaat..

ik denk dat BM vanzelf het paard aanbieden op hun site als ze daar idd staat.
ik meen het echt te hebben gelezen.
sorayalover reed ook paarden in bij Mariska, meerdere tegelijk zoals ze schreef.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:40

Goed dat iedereen nog steeds meedenkt!
Lynn, helemaal super van je dat je al die moeite gedaan hebt! Dat getuigd van een gouden hartje!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:41

BM heeft ze heel vroeger even gestaan, meende ik te lezen.
Dus nog voordat de vorige eigenaar van Paloma haar kocht.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:42

linda, weet jij meer over Mariska, of ze van BM is?
jij zit toch ook in dat topic over die stal, op manegehuiskamer?

heeft de pony daar gestaan?
hm, als ik tijd heb zoek ik het even na, waar en hoe BM genoemd werd..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:43

ze is van bm geweest zei nokemi daar heeft ze haar vandaan..vervolgens ontekende mel dat ze daarvan is geweest of misschien weet ze dat niet meer..is al zeker 5 jaar geleden.

bm en mariska zijn overigens wel goede vrienden.

ze zal zeker met een andere naam verkocht worden..

zou paloma wel herkennen al is het van een foto zo wel moeilijk omdat ze daar een deken op had..maar heb dr irl gezien..

we hebben van t weekend wel dr tweeling zus/broer gezien maar die had rose op zn neus.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:43

Als dat al zo lang geleden is is het de moeite niet om te mailen. Je kan eventueel ook mailen dat je een E-pony zoekt een schimmel en dan rond de 8-9 jaar voor jezelf..? Misschien dat ze dan mailt dat ze wel wat weet ofzo Knipoog En dan erbij zeggen het liefst paardgefokt.. Bedenk ook maar wat hoor haha Tong uitsteken

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:44

Lynn_Nikita schreef:
dat die pony verkocht werd vind ik aan ene kant logische reactie van die vader, aan andere kant is sl niet eerlijk geweest tegenover he,. Zij verklaard in meerdere topics dat ze wist dat moeilijk paardje was en zij geduld had en vertrouwen wilde terugkrijgen. na 1 ongeluk, wat kwam omdat zij haar pony opjoeg terwijl hij in vreemde omgeving stond, moet pony op tel en sprong weg.

Dat opjagen heb ik dan geheel gemist... en dan nog, een paard slaat niet per ongeluk.. ik las dat ze het snoepjes aan het voeren was en dat het dier toen schrok en schopte.. naar mijn weten waren er geen getuigen...

Lynn_Nikita schreef:
Worden afspraken gemaakt met mensen, anouk rijd voor, 1e dag gaat goed, 2e dag rijd ze ineens met sporen en komt paard omhoog en zou levensgevaarlijk zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat bij de ouders de schrik er goed inzat en inzit... eerst dochter de operatietafel op (kan een ongelukje zijn) maar dan dat stijgeren... Wat volgens Anouk ook nog eens stijl omhoog was...

Lynn_Nikita schreef:
Dan word paloma aan handelaar verkocht , maar regelt anouk dat ze bij haar word gebracht ( of zij daarheen moest, is onduidelijk)
En dan begint de soap... Wat die ouders met dat paard doen, dat mogen ze helemaal zelf weten, ook al gaat heel bokt op z'n kop staan (en dan heb ik het verkopen aan een handelaar, slager, circus, dierentuin... verzin maar wat)
Anouk is helemaal geen partij in deze... was en is niet de eigenaar helemaal niets...

Lynn_Nikita schreef:
Wat ik niet vind kloppen is dat die vader nieuwe pony koopt, om goed te maken wat er gebeurd is en nog niet geleerd heeft.

Dat is wederom een draai die eraan gegeven wordt... moeten die ouders toch zelf weten of ze iedere week, maand, jaar, seizoen een andere pony kopen voor hun dochter???

Lynn_Nikita schreef:
Bij Paloma hebben al mensen op bokt gezegt vraag proeftijd aan , en laat keuren, doet ze niet. Krijgt ongeluk en doet precies hetzelfde.
Ik laat ook niet keuren, die niet aan proeftijd helemaal niets... een ongeluk heet niet voorniets een ongeluk... Had ze met een proeftijd/keuring ook niet kunnen voorkomen.

Lynn_Nikita schreef:
ook word paloma gekocht en verkocht via Mariska, die er ineens flink geld op verdiend, en komt ook zembla bij haar te staan, waarbij mariska ook een grote rol heeft gespeeld.

Wat die ouders met die pony doen is hun pakkie aan... en als ik een pony koop en weer verkoop hoef ik hem toch niet voor de aanschafprijs te verkopen?
Het is broodwinning voor een handelaar.
Waar Soraya haar pony stalt gaat helemaal niemand op bokt wat aan... wie zijn wij om daar over te oordelen?

Lynn_Nikita schreef:
En dan wor dik door haar vader uitgemaakt als iemand die geld wil verdienen, en door bepaalde mensen op bokt als naive penny met zakgeld.

Je gaat op pad om een pony te kopen van iemand die niet eens de eigenaar is van die pony...
Op zich ook niet zo vreemde reactie van die vader... en niet om te beledigen.. kijk eens op bijv. marktplaats wat een gemiddelde E-pony merrie met KWPN papieren kost? en dan heb ik het niet over de wedstrijdpony's maar groene pony's...

Lynn_Nikita schreef:
ipv dat die vader hulp zoekt bij betrouwbaar iemand en heeft geleerd nu hij 1500- is kwijtgeraakt, gebeurd nu precies hetzelfde.

Hoe weet jij nu dat die persoon niet betrouwbaar is?

Lynn_Nikita schreef:
Kopen felle pony, niet gereden, niet gekeurd, en zij kan niet eens lopen na dat ongeluk. Waarom niet eerst wachten totdat ze helemaal beter is, dan rustig p zoek naar geschikte pony, deze rijden, op proef kopen en laten keuren???
Dat is voor ons een vraag en voor die mensen een weet... en daar hoeven ze absoluut geen verklaring voor af te leggen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:44

NIET BM MAILEN AUB

ze weet overal vanaf omdat zij en maris ook vrienden zijn dus heeft weinig zin.