slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 11:45

merrieveulen schreef:
IKbenEllen schreef:
Tja, noem mij sceptisch, maar ieder paard heeft wel eens een wondje in zijn koot (mok?)...

nee het was van de prikkeldraad, en het littekentje zit er nog. ze wist precies welk been, wanneer het gebeurd is, en wat de reden was (hij was een veulen en wilde door de draden heen klimmen) dat hij het wondje opliep. in die zin bedoel ik dus details. het was niet zomaar een wilde gok.

Dat bedoel ik..... Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:37

Tja ik ben daar denk ik te nuchter voor. Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:48

IKbenEllen schreef:

En dat zeg je tegen een nuchtere Groninger??? Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:19

IKbenEllen schreef:

er is niets niet-nuchters aan. alleen omdat je het niet kunt zien, is het iets 'zweverigs'... tenminste veel mensen vinden dat.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 13:56

IKbenEllen schreef:
Dat maakt mij dus bijzonder, als ik niet bij het algemeen hoor Haha!

Nee maar jij nam het persoonlijk op..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:11

merrieveulen schreef:
IKbenEllen schreef:

er is niets niet-nuchters aan. alleen omdat je het niet kunt zien, is het iets 'zweverigs'... tenminste veel mensen vinden dat.

Nee ik denk dat er veel zwetsers tussen zitten gewoon. En ik ben te nuchter om naar gezwets te luisteren. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:18

dat ben ik met je eens, je ziet hier op bokt ook vaak genoeg advertenties van mensen die van alles beweren. ik snap ook dat mensen sceptisch zijn, tenslotte is er maar één die het hard kan maken, en dat is het paard zelf, of de eigenaar. óf het zelf meemaken natuurlijk.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:21

Een tijd geleden zag ik in een topic over een paard wat iets mankeerde, die waren ze ongevraagd gaan readen "want in noodzaak mocht dat" en het paard had tegen diegene verteld dat ie dood wilde. En dat werd gewoon in dat topic gegooid.
Nou sorry hoor, daar zakt mijn broek van af.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:30

IKbenEllen schreef:
Een tijd geleden zag ik in een topic over een paard wat iets mankeerde, die waren ze ongevraagd gaan readen "want in noodzaak mocht dat" en het paard had tegen diegene verteld dat ie dood wilde. En dat werd gewoon in dat topic gegooid.

Ja, heb ik ook gelezen, vond ik ook niet helemaal super!

Er zullen best mensen zijn die een paard "echt" kunnen readen maar ik geloof ook dat er veel mensen tussen zitten die het niet kunnen, die maar wat doen...........

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:33

IKbenEllen schreef:

dat heb ik ook gelezen, echt te zot om los te lopen. maar goed, dan heb je dus met een oplichter te maken, want de echte weten 'de regels' wel. en één daarvan is dat je nooit ongevraagd mag readen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:33

IKbenEllen schreef:

Dat soort acties hou ik ook niet van! Dan kunnen ze beter eerst via pb polsen of iemand überhaupt open staat voor dat soort dingen.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:38

Es79 schreef:
Er zullen best mensen zijn die een paard "echt" kunnen readen maar ik geloof ook dat er veel mensen tussen zitten die het niet kunnen, die maar wat doen...........

En zichzelf dan ook nog geloven... Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 14:40

IKbenEllen schreef:
Es79 schreef:

En zichzelf dan ook nog geloven... Haha!

Ja! Knipoog

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 02:08

ehhh Slachten ? Gaan we weer over slachten...ok dan begin ik weer opnieuw hihi....
Ik vind slachten '"so siieeluuugh" Huilen en een spuitje ook.... Huilen
(sorry kon het even niet laten, zal het niet meer doen) Schijnheilig Bloos

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 08:26

Perrokai schreef:
ehhh Slachten ? Gaan we weer over slachten...ok dan begin ik weer opnieuw hihi....
Ik vind slachten '"so siieeluuugh" Huilen en een spuitje ook.... Huilen
(sorry kon het even niet laten, zal het niet meer doen) Schijnheilig Bloos

ROFL ROFL ROFL Jij Pennyyyyy!!! Nagelbijten / Gniffelen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 10:49

Haha! Ik ben voor een natuurlijke dood.

Sloetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:59

ik ben ook voor een natuurlijke dood maar als het niet anders kan als je paard heel veel pijn heeft.. ik weet echt niet wat ik dan zou doen ik moet er ook niet aan denken

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:10

In 99% van de gevallen moet de eigenaar de keuze voor het paard maken, dus niet onbelangrijk om over na te denken Sloetjes.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:34

Ach als het zo ver is dan handel je gewoon hoe het naar je toe komt, het is per situatie verschillend. Ik heb die van mij in Utrecht in laten slapen, vervoeren kon niet meer en slachten wilde ik ook niet. Dit was voor mijn gevoel het beste wat ik kon kiezen. Ze is rustig heel gegaan, het belangrijkste is dat ik haar nooit zal vergeten.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 07:44

Ik zit met een tweestrijd...

oke eigenlijk ook niet ik zou voor inslapen kiezen in zijn wei , namelijk met het chippen moet je daarvoor kiezen of het paard ooit geslacht mag worden(dit is niet meer om te keren) heb meteen voor NEE gekozen. Mijn veearts heeft dan nog is gezegd van ja en als hij zijn been breekt of dergelijke. Ik zeg nee liever niet.

Maar als je je paard laat inslapen en ze komen het lijk halen (vuilbeluik heet dat hier). Zo'n grote afvalcontainer precies waar ze je paard naar omhoog hijsen...
het gedacht dat je * bonk* hoort, je paard is op de bodem gevallen. Nu komen er waarschijnlijk nog diverse lijken bovenop.

Of je hoort een zacht dofje, ah fijn me paard ligt op een andere hoop paarden.

Dat idee vind ik eerlijk gezegd zo eng:(

Ik heb eens gelezen in bit dat er zo'n soort begrafenisondernemen voor paarden bestaat, maar kost natuurlijk weer stukken van mensen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 10:18

Slachten kan zo gebeurd zijn, als het goed wordt uitgevoerd. Met een spuitje bestaat ook de kans op exitatie als ze te traag worden toegediend e.d. Dus er is eigenlijk altijd een risico. Een natuurlijke dood is maar voor zeer weinig paarden weggelegd helaas. En vaak is het toch humaner om een paard te laten inslapen bij een ziekte of breuk ofzo.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 12:10

Marahorse, de rendac heeft ook een speciale ophaaldienst voor paarden, komen ze hem met een soort trailer apart halen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:46

IKbenEllen schreef:
Haha! Ik ben voor een natuurlijke dood.

ja helaas gebeurd dat niet zo heel vaak, als een paard goed ziek is en pijn heeft moet hij of zij toch uit zijn leiden verlost worden vind ik...

Ik was altijd voor euthanasie maar sinds een excursie naar een slachthuis ben ik voor de slacht...
(kijk bij boktverslagen, excursie nijkerk)

Het gaat zo snel, het paard beseft het niet.

Bij inslapen krijgt het paard een spuit waardoor hij door zijn benen zakt... dit is voor het paard een heel eng moment, ze willen blijven staan maar er gebeurd opeens wat met hun benen...
soms vechten ze ook heel erg...

en bij het slachten gaat er bijna nooit wat fout, het is binnen 1 sec. gebeurd...

kijk voor meer info ff in het topic, als jullie het nog niet hebben gezien...
staan ook filmpjes en foto's (kunnen voor sommige schokkend zijn)

viewtopic.php?f=48&t=730842&hilit=

janneke_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:29

IKbenEllen schreef:

Dit vind ik idd ook totaal niet kunnen.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:52

ellepel schreef:
beide kanten hebben hun problemen,. de slager kan scheef schieten dan is je paard nog niet dood en de dierenarts kan een te lichte dosis geven dan heb je dus een vechtend paard....
beiden is erg, je paard is dood,weg,voor altijd............ Verdrietig

idd Verdrietig