Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: [Centraal] Zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:56

Ik denk dat het zaak is om zo goed als mogelijk kentekens te noteren en deze oa hier door te geven!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:07

Gulpje schreef:
Ik denk dat het zaak is om zo goed als mogelijk kentekens te noteren en deze oa hier door te geven!

Idd en mischien een omschrijving van de 'daders' .

Mischien is het ook handig het bericht wat op de vorige pagina staat zoveel mogelijk door te mailen ?

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:57

dravergekkie schreef:
aquafan2 schreef:
Afgelopen vrijdag is bij ons op stal om omstreeks 00.15 een blauwe auto met witte racestrepen het erf opgekomen met 2 mannen erin. De mannen liepen richting de zadelkamer ( die je echt niet zou kunnen vinden als je er niet bekend bent). Nadat wij er schreeuwend op af liepen namen ze de benen. De auto had een pools kenteken! Regio Rotterdam/ Westland.

Heb je niet toevallig het kenteken onthouden ?

Nee, we hebben het wel geprobeerd maar ze hadden hun lichten ook niet aan. Het vreemde is dat je onze zadelkamer echt niet zou kunnen vinden als je bij ons op stal niet bekend bent. Ze moeten dus eerder al op het erf zijn geweest maar er zijn geen mensen uit Oostbloklanden bij ons geweest en ook niet met die auto.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:59

Kunnen ook heel goed bendes zijn hoor en/of met Nederlandse tussenpersonen om zo min mogelijk argwaan te trekken.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:03

estherha schreef:
afgelopen zondag 23 januari 2011 is op concours te Papendrecht (amberdreef 40) uit de zadelkamer van mijn trailer, nog voordat ik gestart was, mijn hoofdstel, zweep en LUC CHILDERIC DRESSUURZADEL gestolen!!

Dit betekend dat mijn paard per direct stil staat omdat mijn gehele harnachement gestolen is en ik dus niet kan rijden en alle wedstrijden af heb moeten zeggen.

Wie o wie heeft mijn zadel gespot
dit zadel is zeer exclusief en moet opvallen!!!

LUC CHILDERIC BUFFELLEER 17,5 inch (zwart)
nr: DSG 17151010

Voor diegene die hem gestolen heeft... laat anoniem weten waar mijn spullen zijn!!!
Ik kan geen kant op en ben niet in de financiele positie dat ik alles zomaar opnieuw aan kan schaffen.
Laat alstublieft iets weten of anderen let alstublieft op waar dit zadel te vinden is.

Mochten mensen meer weten PB mij ( estherha) of eigenaar zadel ( HvKerkwijk)

mischien kun je zonder zadel rijden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:43

@ sjors,als je niks nuttigs te melden hebt wil je dan niet de moeite nemen om te posten?
degene die zn zadel kwijt is zit echt niet op dit soort opmerkingen te wachten...

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:11

Je kan onderhand nergens meer heen of je moet een politieagent bij je auto zetten. Ik heb ooit gelezen dat je je zadel kan chippen. Je kan dan traceren waar hij naar toe gaat.
Naar mijn idee zijn de zadeldiefstallen toegenomen sinds de grenzen open zijn. Ze kunnen gewoon de grens over met een bus vol. De wereld is groot en de kans is klein dat ze buiten nederland tegen de lamp lopen.
Maar misschien is het slim dat ze de terreinen gaan beveiligen. Het is toch te gek voor woorden dat ze zo brutaal zijn.

En Sjors ik vind je opmerking nergens op slaan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:10

Je kan wel je zadel laten chippen net zo als je je fiets kan laten chippen (of je hond kat of paard), maar je zadel is niet te traceren hoor als die gestolen is. Alleen als je gestolen en gechipte zadel ergens opduikt, kunnen ze de chip aflezen en daar blijkt uit dat tie gestolen is. Net zo als je kat of hond wegloopt. Hij wordt gevonden door de dierenambulance. Die nemen een chipreader, lezen de chip af , controleren het chipnummer in de computer en daar blijkt dan uit dat jij de eigenaar bent. Zo werkt dat met je zadel ook.
In vrachtwagens zit wel een duur systeem, waardoor ze op kantoor kunnen kijken waar de vrachtauto precies rijdt. Maar dat is een beetje erg prijzig als je dat in je zadel wilt laten inbouwen. :D

suusje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:12

Bij ons zijn er een half jaar geleden ook zadels gestolen.
Die bus die wij hebben gezien werd toen ook al vaker gezien.
Dus die zadeldieven waren ook al actiever bezig.
Het was een witte bus met blauwe wolken erop als het goed is.
Het kenteken weten we niet.
Maar dit kunnen dus ook zadeldieven zijn

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:51

Misschien handig om de regio erbij te zetten...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 13:26

er zijn een een aantal zadels gevonden staat bij het nieuws..dus als je zadel onlangs gestolen is even contact opnemen met de politie!!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:18

Citaat:
Politie ontdekt gestolen zadels in caravan
21/02/2011 13:27
De politie Haaglanden nam gisteren zestien zadels in beslag uit een afgelegen sloopcaravan in Pijnacker-Nootdorp. De politie kwam de zadels op het spoor na een melding, vermoedelijk gaat het om gestolen zadels.
De politie trof zadels van verschillende merken als Kiefer, Euroriding en Prestige aan in de afgesloten caravan. De politie probeert de eigenaren te achterhalen en vraagt gedupeerde van diefstal zich te melden bij de recherche van Bureau Pijnacker-Nootdorp via 0900-8844.

Bron Horses.nl

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:35

GROOT NIEUWS!!!!!!

IK HEB VANMORGEN REAGEERD OM DE OPROEP VAN ANIA ( ZIE EEN PAAR POSTS HIERBOVEN)

IK BELDE MET POLITIE HAAGLANDEN EN IN EERSTE INSTANTIE WERD MIJ GEZEGD DAT HET ALLEEN ZADELS WAREN UIT DE OMGEVING HAAGLANDEN ( HOE KAN ZIJ DAT NOU WETEN?), OMDAT IK ZELF EROP AANDRONG DAT MEN TOCH MIJN GEGEVENS OVER HET ZADEL NOTEERDE HEEFT DE MEVROUW DIT GEDAAN.

EN IK WORDT ZOJUIST GEBELD

ONDANKS DAT HET ZADEL DUS IN ROSMALEN GESTOLEN IS ZAT MIJN ZADEL ER DUS OOK TUSSEN.
TIJDENS ONS TELEFOONGESPREK HEBBEN WE UITGEBREID DE KENMERKEN VERGELEKEN EN HET KAN NIET MISSEN DIT IS MIJN ZADEL.
VOLGENDE DE POLITIE KAN HET NOG WEL EVEN DUREN VOORDAT IK HET TERUG KRIJG WANT DE DADERS ZIJN IN HET VIZIER MAAR DE ZADELS ZIJN NOG WEL BEWIJSMATERIAAL EN IS AAN DE OFFICIER VAN JUSTITIE WANNEER WE HET TERUG KRIJGEN.

HELAAS HEB IK WEL VORIGE WEEK NET EEN NIEUW ZADEL GEKOCHT EN ONDANKS DAT ER MAAR 1 KEER OP PROEFGEREDEN IS KAN IK WEL TERUG DOEN NAAR DE WINKEL MAAR TREKT MEN MAAR LIEFST 200 EURO VAN DE NIEUW PRIJS AF BELACHELIJK GEWOON, ER IS MAAR EEN KLEINE 30 MINUTEN OP GEZETEN.

MAAR DIT LOS IK OOK WEL WEER OP VOOR MIJ IS DE ZAAK ROND EN ONDANKS DAT ER DENK IK NIEMAND IN GELOOFDE HEB IK DUS BINNENKORT WEER MIJN EIGEN ZADEL TERUG.

MIJN DAG IS WEER GOED

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:36

Hee, wat een fijn bericht voor jou zeg! Goed dat je aandrong bij die agent, zo zie je maar weer! Kun je beide zadels niet gewoon houden, en een ervan weer verkopen? Die gestolen is wellicht? Je hebt die nieuwe nu toch al!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:43

Ja helaas is het gestolen zadel ook maar 5 weken oud dus ik heb nu twee spiksplinternieuwe identieke zadels.
Maar ja zoals gezegd dat is een probleem voor later ik verkoop denk ik laatste nieuwe, iig geef ik hem niet terug aan de winkel met zoveel aftrek van geld dan verkoop ik hem nog liever, zij verkopen dit zadel ook weer als nieuw dus dan hebben ze van mijn het zadel goedkoper teruggekocht en dan weer voor de volle mep verkopen nee dat vind ik niet zo netjes.

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:55

Wij hebben ook naar de politie gebeld over de 16 gestolen zadels, want ons Euroriding zadel is gestolen.
Mag ik vragen wie jou zadelmaker is Goldyp?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:57

Ik ga toch maar even mijn zadels merken, en een foto van het merkje maken, je weet maar nooit!

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:01

Ja dat is inderdaad ook heel slim!
En serienummer opschrijven,
die hebben wij gelukkig kunnen achterhalen via de zadelmaker.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:13

Waaaaaaah mijn zadel is er ook gevonden!!! Hippie!!!!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:14

Gefeliciteerd!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:43

Gefeliciteerd!

Wij hebben ook gebeld. Maar helaas te weinig kenmerken onthouden.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:18

Ania schreef:
Citaat:
Politie ontdekt gestolen zadels in caravan
21/02/2011 13:27
De politie Haaglanden nam gisteren zestien zadels in beslag uit een afgelegen sloopcaravan in Pijnacker-Nootdorp. De politie kwam de zadels op het spoor na een melding, vermoedelijk gaat het om gestolen zadels.
De politie trof zadels van verschillende merken als Kiefer, Euroriding en Prestige aan in de afgesloten caravan. De politie probeert de eigenaren te achterhalen en vraagt gedupeerde van diefstal zich te melden bij de recherche van Bureau Pijnacker-Nootdorp via 0900-8844.

Bron Horses.nl

Nog in de buurt ook :\

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:41

rockey schreef:
Waaaaaaah mijn zadel is er ook gevonden!!! Hippie!!!!

En jouw hoofdstel? Ik begreep uit een ander topic dat dat ook meegestolen was?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:07

Nee hoofdstel niet.. En beugels en singel ook niet... Maar goed ben hier al super blij mee!!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:16

rocky Waaaaaaah mijn zadel is er ook gevonden!!! Hippie!!!!

Toch voor ons beiden een goede dag, nu maar hopen dat ze ook nog de daders pakken.
Volgens politie is er wel een spoor maar nog geen arrestaties in het zicht.

Hopelijk hebben meerdere mensen het geluk dat hun zadel erbij zit.