Lielle schreef:shadow heeft volledig gelijk. SGW is samengestelde wedstrijdsport, een lichte vorm van wat vroeger military genoemd werd en tegenwoordig eventing. Op mijn avatar zie je een training, dubbel steil/oxer van massieve boomstammen, hoogte en breedte een dikke meter.
en mijn vraag ligt idd bij het zwaardere (spring)werk dan een heftige buitenrit, die ervaring heb ik ook ruimschoots (aantal jaar gereden in Afrika), ook met blootvoetse paarden en dat ging prima.
Tja...wat moet ik zeggen...
Ik wilde eigenlijk wel wat zeggen maar dat kan ik beter niet doen.
Vertel mij eens waarom jij denkt dat je nu met dat SGW niet op bloten voeten zou kunnen rijden?
Ikzelf , heb het al vaker geschreven, heb 140/160 gesprongen in de natte wei...ook barage en geen problemen gehad.
Daarnaast kom ik ook nog wel eens vreemde objecten (platliggende bomen enzo) tegen in het bos als ik, nou ja mijn paardje eigenlijk, daar aan het crossen ben....misschien een beetje vergelijkbaar?
Dan heb ik het dus ook niet over netjes op de ruiterpaden blijven he...
Jouw tak van sport heeft dan misschien een iets andere opbouw van de hindernissen maar het gras blijft gras...ik weet natuurlijk niet of je mijn springwerk heftig genoeg vind...vond zelf van wel..zeker zonder zadel..
Bedenk eens het volgende:
Als een paard niet op blote voeten op elke ondergrond uit de weg kan komen voor een roofdier dan was i A: of uitgestorven ? of B had i vroeger van moedertje natuur al antislipzooltjes gekregen?
Het is een zaak van doen, vertrouwen hebben in je paard, maar hoofdzakelijk ook geduld als het paard al lange tijd op ijzers staat...eigenlijk net alsdat je zelf na jarenlang op schoenen te hebben gelopen die dingen in de prullebak gooit...dan moeten je voeten ook wennen toch?
Maar dat ze het kunnen...daar ben ik zeker van.
Gr. Nick Altena