Jordy Gestolen, Update: Hij is terecht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:19

Vosse schreef:

Geniet maar zo lang als het kan van Jordy en ik hoop datje het niet nog een keer overkomt (niemand niet)

Helaas is het waarschijnlijk weer gebeurd bij een andere bokker Scheve mond
[VvdD] Pony weg

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:22

Eigenlijk zouden we een lijst op moeten stellen met links van Paarden-Forums (liefst waar een Bokker al lid is, ivm geloofwaardigheid) en contactpersonen (regionale DB, Dierenklinieken, handelaren etc) zodat we razendsnel via internet de gegevens van een gestolen dier kunnen verspreiden als dat nodig is.

Ik denk nl. dat hoe sneller je bent, des te meer kans!

Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:34

Sosha schreef:
Ik denk nl. dat hoe sneller je bent, des te meer kans!

Ja dat denk ik ook... Want als je naar een paardenmarkt gaat ofzo en je weet dat er een pony is gestolen en hoe die eruit ziet, dan ga je natuurlijk beter opletten op de paarden/pony's van dat ras.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:38

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:41

Paradise schreef:
Ja dat denk ik ook... Want als je naar een paardenmarkt gaat ofzo en je weet dat er een pony is gestolen en hoe die eruit ziet, dan ga je natuurlijk beter opletten op de paarden/pony's van dat ras.

Nog beter zou het natuurlijk zijn..... als we zo'n goed georganiseerd Bokkers netwerk kunnen creëren..... dat als er 's-nachts een pony verdwijnt er de volgende ochtend een clubje bokkers met de foto in de hand op de paardenmarkt(en) rondlopen.

Bokkers genoeg.... zou je toch zeggen Verward

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:44

sosha je bent geweldig bokt gaat door heel NL en belgie dus ik vind het een goed idee

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:47

het idee klinkt goed *LOL* en heel fijn dat jordi weer terecht is. kan iemand me mss vertellen op welke pagina het staat, anders moet ik zoeken met een hele slome verbinding.

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:49

ik zal je het hele verhaal maar vertellen dan is het in 1 keer duidelijk denk ik
(heb je nog een uur)

Taaclover zag dit topic en pb'de mij dat ik daar ook ff moest kijken omdat ik uit ruinen kwam en dat hij hier in de buurt moest zijn.

Toen heb ik het hele topic gelezen enz, en toen stond er dat hij op de markt was gezien in rolde en dat hij naar ruinen zou gaan

Dus ik naar de fjordenfokker hier in ruinen toe, om te vragen als hij naar de markt geweest was in Rolde.
Dat was hij en toen liet ik foto van Jordy zien toen zei hij dat hij die ook gezien had. Hij zei nadrukkelijk er maar 1 fjordenruin was en dat die een grote scheur in zn achterhoef had.
Dat had Jordy dus ook.

Hij steurde me naar iemand anders toe in Hoogeveen, want die wist dr meer van zei de fokker. Hun hadden nog met zn 2e bij Jordy staan praten.

Ik ben toen naar Hoogeveen gegaan naar die andere man en die heb ik ook gevraagd over Jordy en als hij wist waar die heen was.

Hij zei dat Jordy naar de slacht was gegaan, maar de naam van die slager kon ik niet goed verstaan (had hem aan de tel namelijk). In Wezup of Wezep ( zijn dr namelijk 2).

Ik op internet zoeken naar slachthuizen met die naam die ik gekregen had en met die 2 plaatsen, maar ik kon nix vinden.

Toen heb ik die man uit Hoogeveen weer gebeld, toen heeft hij me een telnr gegeven en de naam duidelijk herhaald.

Toen op internet gezocht bleek het een handelaar uit Hall te wezen

Toen heeft Taaclover naar die handelaar gebeld, maar die hebben deze week geen fjord binnen gekregen.

Toen belde later die middag die fjordenfokker mij op en zei dat hij wist wie er met die fjord op de markt was.
Het was iemand uit Ruinerwold vlak bij mij.
Ik ben daar wezen kijken maar er was niemand thuis en zag ook geen fjord staan.

Ondertussen had ik al een advertentie op marktplaza staat, omdat daar veel boeren uit de buurt op kijken.

Daar stond mn naam bij en mn woonplaats dus die man is alle vossen uit ruinen langs gaan bellen.

Hij had pas donderdag door dat hij met een gestolen paard thuis zat.

Ik heb toen Iris dr nummer opgezocht en die aan die mensen uit Ruinerwolde gegeven zodat ze samen alles konden overleggen.

Toen zijn ze vrijdag naar zuidwolde naar het politiebureau gegaan, en hebben ze alles uitgepraat etc.

Toen moest Iris Jordy terug betalen voordat ze hem mee mocht nemen, want die man had ander weet ik het hoeveel geld weg gegooid.

Als Iris niet wou betalen moest Jordy hier blijven en wachten tot de dader gepakt werd en die moest JOrdy dan terug betalen.

MENSEN DIT WAS HET VERHAAL WEL ZON BEETJE, IK HEB NATUURLIJK NIET ALLES GEDAAN HEJ AL LEEST HET MISSCHIEN WEL ZO

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:52

mss niet alles gedaan, maar je hebt zeker bijgedragen hoor *LOL*

vond het toch wel ff eng en hoop dat ze die dader snel pakken, want is toch niet zo heel ver van mijn paardjes af :'\

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:53

ik heb me in de auto ook vaak op zitten vreten van angst hoor, gelukkig was mn vriend mee want alleen had ik het zeker niet gedurft

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:59

Toppie gedaan hoor vosse:D:D En nog bedankt voor het bellen!

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:00

Bloos Bloos Mensen ik word straks nog verlegen, jullie toch het zelfde gedaan als jullie in mijn plek stonden Tong uitsteken TOCH????

edit Elles: enorme overkill aan smilies verwijderd

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:02

Tsja, dat wel Vosse,

maar nu ben JIJ het'

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

dus we gaan gewoon nog ff door Knipoog

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:04

haha okay dan

ik had jou net ook al bijna aan het blozen dus Tong uitsteken haha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:05

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:20

Wat fijn dat hij terug is!
En Vosse wat een superactie. Ik vind dat je met recht trots op jezelf mag zijn OK dan!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:02

Ja Vosse je hebt het super gedaan! Petje af voor jou Haha!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:23

Super dat hij weer terecht is.
Alvast een diefstal opgelost, nou die van mij nog!
Je wordt op zulke momenten wel gecontronteerd met het feit dat alles zo betrekkelijk is, je bent iets zo kwijt. Huilen

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:15

Goed zeg dat hij weer terug is
Hoop dat ze de daders snel vinden maar echt super dat je je paardje weer terug hebt, lijkt me echt eng als zoiets gebeurd...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:22

Wat je nog kan doen is TV_Drenthe vragen of ze gefilmd hebben. Heel vaal worden er beelden van de paardenmarkt op de plaatselijke omroep getoond, en wie weet hebben ze de dieven ook wel in beeld met Jordy samen

jessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:31

Mariska_28 schreef:
Wat je nog kan doen is TV_Drenthe vragen of ze gefilmd hebben. Heel vaal worden er beelden van de paardenmarkt op de plaatselijke omroep getoond, en wie weet hebben ze de dieven ook wel in beeld met Jordy samen

Dat is een heel goed idee! Kans is best aanwezig dat er beelden zijn gemaakt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:26

wat fijn dat hij is gevonden! nu nog hopen dat je hem snel terug kan kopen!!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:30

Gefeliciteerd! Super zeg dat hij is terug gevonden.

Spijtig dat je hem hebt moeten terug kopen....
Ik hoop voor je dat je dat geld via de verzekering of zo iets terug krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:35

Super zeg dat hij weer terecht is!!
Maar ik had dus nooit niet betaald!! Moet je maar geen knol kopen zonder zijn chip te laten controleren.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:38

Politie en justitie vonden dat geen punt, hoor: nieuwe eigenaar
had hem 'te goeder trouw' gekocht, was hun oordeel !!