Gefeliciteerd ! Fijn dat het goed is gegaan, valk merrie, wat een cadeautje ! Succes nog met de rest van de nacht
sumic
Geplaatst: 30-04-25 01:32
Ze is net zo goud als het stro van harte gefeliciteerd!! succes met alle andere afstreeppunten.. drinken, mesten, nageboorte. Maar de geboorte zit erop
Ooooh wat een dotje! Dat is goed gegaan, nu verder duimen dat de rest ook vlotjes gaat !!
Lyona
Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-25 03:25
Zo, alles afgestreept dus kan even wat schrijven.
De kleine is rond 1 uur geboren, Aurora liet het heel duidelijk weten dat ze kwam. Vanaf 11:30 echt heel onrustig, steeds proberen te liggen maar niet gaan. Uiteindelijk steeds naar haar buik kijken, dat was op het laats het enige wat ze nog deed, steeds naar die buik staren en zelfs zachtjes mummelen. Ze wist zelf perfect wat er ging gebeuren.
Bevalling ging soepel, ik zat in de deuropening, Aurora kon geen handig plekje vinden en is maar zo goed als tegen me aan komen liggen Dr stal is ruim genoeg maar ze koos ervoor om met haar hoofd echt vlak naast me te liggen. Ze vond het dan wel weer spannend dat er mensen waren maar ook wel oke. Gelukkig was ik erbij, het vlies ging niet open en anders was de kleine gestikt.
Verder ging het soepel, Aurora laat alles van me toe, ik mag aan het veulen zitten, ze vindt het allemaal prima. Enorme opluchting... De kleine was er amper uit of al oren in dr nek naar haar moeder, ik dacht direct 'merrie' Heel wakker ding, wilde direct opstaan, boos naar moeder als die niet goed likte...
Staan lukte niet zo goed, ze had genoeg kracht maar kreeg het kontje er niet onder. Uiteindelijk geholpen (mocht ook van Aurora) en toen ging het staan ook. Duurde even voor ze de uier vond maar toen goed gedronken.
De eerste stapjes waren direct bokjes naar mamma, fel karaktertje Nog nooit zo snel na de geboorte een veulen rond zien bokken.
Daarna de stal weer uitgegaan zodat ze wat rust hadden, toen kwam de nageboorte er ook netjes af, die is mooi compleet. Dus checklijstje steeds verder afgevinkt
Nu liggen ze samen te slapen en bij te komen.
Het is een prachtig meisje, valk met een klein wit achtervoetje. Perfecter kan niet
Ik ben zo trots op hoe Aurora het heeft gedaan. Zowel naar mij als naar de kleine. Kanjer merrie