Phonix schreef:Ik vindt het wel interessant. Misschien een beetje harde stelling maar jullie zeggen dus eigenlijk dat als je niet zo veel geld heb of meer een amateur ben, moet je niet kieskeurig zijn en gewoon nemen wat er voor je staat?
Al staat er 10, kies gewoon wat op papier moet passen ipv zelf proberen wat bij je past?
Het kan niet zo zijn als mensen zeggen dat het hun niet aanspreekt dat ze dan als dom verklaart wordt. Ik gebruik liever geen geld, dan geld aan een beest omdat jullie hem ok vindt. De klik moet er nog zijn.
Ik verhoog inderdaad liever mijn budget dan dat ik iets koop dat niet naar mijn zin is. Al denk ik dat het wel moet lukken met het budget dat ik nu heb. Heb nu 4 paarden waar ik bij kan gaan kijken (twee al een afspraak mee) die op de video erg sympathiek zijn en volgens de tekst heel braaf. Nog maar even zien in het echt natuurlijk, maar ze zijn er dus wel binnen mijn budget.
Ik moet ook wel zeggen dat ik een fanatieke amateur ben. Heb met meerdere paarden t/m het ZZL gereden, jonge paarden competities gestart en ook wel eens twee zadelmak gemaakt van mezelf. Ik denk dat ik uiteindelijk niet gelukkig wordt van eentje die te beperkt is in het bewegen (en het paard ook niet). Hoeft echt geen paard met GP capaciteiten te zijn overigens, maar het moet ook niet ophouden bij het Z2. Vandaar dat als ik er eentje koop er ook gerust een schoonheidsfoutje aan mag zitten, omdat dit nu eenmaal de prijs drukt.
Zoek je een gezond paard om fijn basis dressuur en buiten mee te rijden dan is het zeker een geschikt paard.