Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Zertab schreef:Knappe fjord
Hier vandaag voor het eerst het krukje naast paard kunnen parkeren, zonder dat hij wegloopt en dus heb ik hem los laten staan!En ook, terwijl hij los stond, weer semi kunnen hangen. Aka met mijn tenen nog op het krukje, en mijn bovenlichaam over het zadel. Is zo'n fijn gevoel dat dit uit vrijheid kan. Paard kan gewoon weglopen, kiest ervoor dit niet te doen omdat hij het herkent van eerdere sessies en weet dat het niet meer eng is.
In de stal uiteindelijk echt erop gehangen, eigenaar had hem toen natuurlijk wel vast. Vanaf het krukje, een voet in de beugel en zo hing ik ineens over hem heen! Leuk uitzicht wel tussen zijn oortjes
Was geen enkel probleem dit voor hem.
Mijn ouders waren nog even wezen kijken, van te voren. Die kent hij nog niet dus hij keek eerst even de kat uit de boom, beetje verlegen. Maar na een paar minuutjes wilde hij toch wel komen snuffelen of er snoepjes te halen valt!
Zertab schreef:Dit deken zit toch prima zo?
snorkel1986 schreef:Beetje ruim maar zou ook even afwachten wat idd volgendjaar gegroeid is
JoellaLoves schreef:nick_en_ik schreef:
@Joella, wat knap zeg! Het bruine tuig staat hem goed! Ik zag een poosje geleden cognac mentuig maat shet, vind het zo’n mooie kleur maar ik vraag me af of het wel echt mooi staat bij de zwart/grijs/witte Appaloosa toverbal die ik heb… Als iemand zo’n toverbal heeft met cognac (men)tuig, dan ben ik in ieder geval heel benieuwd naar foto’s hoe dat staat
Ik denk juist wel dat het mooi staat op je toverbal! Ik moet je alleen wel zeggen dat lossen tuigonderdelen heel moeilijk te vinden zijn in de kleur congac. Dus mocht je er voor gaan, wees daar op voorbereid
nick_en_ik schreef:Eerst maar weer eens de connectie tussen Nicky en mij vinden. Ik heb het idee dat het niet zo lekker loopt tussen ons![]()
Ik weet niet wat de oorzaak is, maar we hebben er allebei niet veel plezier meer in![]()
In de bak werken vind ze niks aan, totaal geen focus op mij. Wandelen kunnen we niet, want ze durft de weg niet meer op. Het erf blijft over, of in de paddock zelf. Maar zelfs op die plekken is er niet veel sprake van focus, alles lijkt langs haar heen te gaan. Ze lijkt gewoon niet meer zo goed te bereiken.
Ik herken haar gewoon eigenlijk niet meer, vroeger kon ik zo heerlijk lol-met-je-knol praktijken met der uithalen; tijdens wandelingen galopperen aan de hand bijvoorbeeld. De gekste dingen, met volledige aandacht/focus op mij.
Nu gaat alles een stuk moeilijker lijkt het wel. En tuurlijk er zijn goede momenten waarop het beter lijkt te gaan, maar de laatste tijd worden die steeds kleiner, korter en lastiger te vinden.
Ik heb al contact opgenomen met een instructrice dus die grondwerklessen komen eraan, maar dat zal ook ongeveer 1 lesje per maand zijn en verder zal ik er toch echt zelf aan moeten werken.
Ik zit wel een beetje met mijn handen in mijn haar wat ik er nu mee moet. Niksen is niks voor ons, Nicky staat altijd wel braaf/enthousiast op me te wachten bij het hek als ik eraan kom, ze wil wel dingen doen, die werklust zit er duidelijk in. Ook oortjes nieuwsgierig naar voren als ik het tuig/spullen erbij haal. Maar zodra we dus dingen gaan doen is die connectie tussen ons volledig weg, lijkt het wel.
Ook iets anders aanbieden, als hetgeen waar we mee bezig waren niet lekker liep, helpt niet heel erg.
Ik denk dat we voorlopig toch nog maar eens gaan focussen op het weer durven wandelen, wandelen haalde we wel het meeste plezier uit en misschien helpt het ons als we daar ook weer plezier in vinden.
Dus duimen dat het snel weer in een stijgende lijn gaat
Nadiine__x schreef:Wat vervelend nick!
Misschien kun je clickertraining met haar gaan doen?
Veel combinaties heb ik daarvan zien opknappen en weer hun plezier terug zien vinden.. Even wat nieuws..
DDDara schreef:nick_en_ik
Kan je misschien op eigen terrein oefenen met iemand die je op een trekker of auto tegemoet rijd en steeds langs je gaat. Zodat je al weer een berg goede ervaringen hebt voor je weer de weg op gaat.
Bretsa schreef:Leg je misschien teveel druk op jezelf ('ik moet lol hebben. ik moet iets leuks doen')? Misschien gewoon zonder verwachtingen naar je paardje gaan, even op het terrein op zoek naar grasjes zodat jullie weer wat tijd samen kunnen spenderen en iets doen wat zij leuk zeker weten leuk vindt? Of gewoon even poetsen en aaien en dan weer terugzetten? Rondje over het terrein lopen oefenen met halt houden, achteruit en dan weer terugzetten.
Of inderdaad clickertraining? Bijv. een voorwerp (deksel/bal/pilon) in de bak leggen en alles gaan clickeren en belonen wat ze ermee doet. Geeft een paard weer zelfvertrouwen.