Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze nou net dat programma uitgekozen hebben voor een item. Het item zelf vond ik nog prima, maar de mensen aan tafel. Ik haak af bij ze zijn uit gezet en het WEF. Ook beweren dat er in het noorden geen problemen zijn nog. Weet niet welk noorden van Nederland zij bedoelt. Maar in Drenthe en Friesland zitten er genoeg.
SusanH schreef:Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze nou net dat programma uitgekozen hebben voor een item. Het item zelf vond ik nog prima, maar de mensen aan tafel. Ik haak af bij ze zijn uit gezet en het WEF. Ook beweren dat er in het noorden geen problemen zijn nog. Weet niet welk noorden van Nederland zij bedoelt. Maar in Drenthe en Friesland zitten er genoeg.
Popstra schreef:SusanH schreef:Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze nou net dat programma uitgekozen hebben voor een item. Het item zelf vond ik nog prima, maar de mensen aan tafel. Ik haak af bij ze zijn uit gezet en het WEF. Ook beweren dat er in het noorden geen problemen zijn nog. Weet niet welk noorden van Nederland zij bedoelt. Maar in Drenthe en Friesland zitten er genoeg.
Drenthe en Friesland is noord oost.
In het noorden, voorbij Amsterdam dus de andere kant van het ijselmeer richting DenHelder enz daar zijn idd geen problemen nee
Popstra schreef:SusanH schreef:Ik vind het persoonlijk wel jammer dat ze nou net dat programma uitgekozen hebben voor een item. Het item zelf vond ik nog prima, maar de mensen aan tafel. Ik haak af bij ze zijn uit gezet en het WEF. Ook beweren dat er in het noorden geen problemen zijn nog. Weet niet welk noorden van Nederland zij bedoelt. Maar in Drenthe en Friesland zitten er genoeg.
Drenthe en Friesland is noord oost.
In het noorden, voorbij Amsterdam dus de andere kant van het ijselmeer richting DenHelder enz daar zijn idd geen problemen nee
Dreamboy schreef:Wolvengehuil
06-10- 2023
Tijd: 02:00 - 02:30u
Afgelopen nacht van 5 op 6 oktober heeft de melder duidelijk wolvenwelpen horen oefenen met huilen aan de Europaweg in Schoonebeek.
Het geluid hield bijna een half uur aan, waar het geluid precies vandaan kwam is onbekend.
Als dit inderdaad welpen zijn, zijn we daar mooi klaar mee.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Wolvengehuil
06-10- 2023
Tijd: 02:00 - 02:30u
Afgelopen nacht van 5 op 6 oktober heeft de melder duidelijk wolvenwelpen horen oefenen met huilen aan de Europaweg in Schoonebeek.
Het geluid hield bijna een half uur aan, waar het geluid precies vandaan kwam is onbekend.
Als dit inderdaad welpen zijn, zijn we daar mooi klaar mee.
Daar zit toch helemaal geen roedel wolven.
Dreamboy schreef:Er wordt blijkbaar al twee jaar een wolf gesignaleerd. Er is niet zo ver daar vandaan ook wel een paartje gezien dus zou zomaar kunnen. Het gekke is alleen dat er geen aanvallen bekend zijn, op dat paard van 2 weken terug na. En er lopen toch echt genoeg schapen en zo.
Wintu schreef:Dreamboy schreef:Er wordt blijkbaar al twee jaar een wolf gesignaleerd. Er is niet zo ver daar vandaan ook wel een paartje gezien dus zou zomaar kunnen. Het gekke is alleen dat er geen aanvallen bekend zijn, op dat paard van 2 weken terug na. En er lopen toch echt genoeg schapen en zo.
Dan zou dat wel bekend zijn lijkt me. Volgens mij zitten ze daar bovenop. Misschien een roedel uit duitsland?
Rivendell schreef:Toch is het raar dat er dus al een flinke tijd een wolf rondloopt, zonder schade. Ik kan me slecht voorstellen dat er daar welpen zitten. Op dat paard van pas na, zijn er geen bekende aanvallen. Wild is hier amper, dus wat eten ze dan?
tienus63 schreef:Ik denk dat de zichtmeldingen van trekkende wolven zijn geweest.
Overijssel is ook nog relatief rustig qua aanvallen en meldingen. (Behalve de kop van Overijssel waar de DFW-wolf ook toeslaat)
Bij tijd en wijle hoor je van een aanval in Twente of in Salland.
De wolf loopt via het veengebied in Drenthe via Overijssel zuidelijk denk ik.
Maar nu er in en rond Drenthe al 3 paartjes in Nederland met jongen zitten, zoeken die ook een leefgebied en de aanwas van de roedels in Duitsland, die ook een plek zoeken.
Misschien jagen de wolven nu nog veel op ganzen en andere vogels. Geen idee.
Kwestie van tijd dat de aanvallen toe zullen nemen.