Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
8nnemiek schreef:Ik zag in de Facebook groep dat hij al een tijdje staat te pompen, en dat de prednison en ventipulmin niet aanslaan. Maar hij lijkt ook veel binnen te staan, wat ook niet helpt natuurlijk.
8nnemiek schreef:Ik zag in de Facebook groep dat hij al een tijdje staat te pompen, en dat de prednison en ventipulmin niet aanslaan. Maar hij lijkt ook veel binnen te staan, wat ook niet helpt natuurlijk.
8nnemiek schreef:Oh maar ik heb ook alle respect voor de verzorgster hoor! Zo te lezen doet ze zeker haar best. Ik las zelfs dat hij wordt verhuisd naar een betere stalling, top dus! Het verbaasde me meer dat zo’n stal zelfs voor een ziek paard geen weitje buiten of ander strooisel kan regelen.
Odysseus schreef:Ik zag dat er een crowdfunding is opgezet voor medische kosten, hoe gaat het nu met hem TS?
LadyDii schreef:8nnemiek schreef:Ik zag in de Facebook groep dat hij al een tijdje staat te pompen, en dat de prednison en ventipulmin niet aanslaan. Maar hij lijkt ook veel binnen te staan, wat ook niet helpt natuurlijk.
Hij heeft alleen antibioticakuur gehad voor een vermoedelijke longontsteking.
Hij staat amper binnen, alleen s'avonds vanaf een uur of 19:30. Dat betekend dat hij langer dan 12 uur op de wei staat.
Misschien alleen waarheden verspreiden? Thx.
anjali schreef:LadyDii schreef:
Hij staat amper binnen, alleen s'avonds vanaf een uur of 19:30. Dat betekend dat hij langer dan 12 uur op de wei staat.
Bij een longontsteking heeft de patient ook koorts en dan kan stalrust juist nodig zijn en zeker niet buitenstaan in de regen of zo. Maar ik ben geen DA en daarom spreek ik alleen vanuit ervaringen.Luister altijd naar wat je DA zegt maar dat weet iedereen wel.
StalNollie schreef:Ik vind de doneer actie dubbel. Want als er na een jar geen eigenaar komt dan wilde je hem dacht ik zelf houden? Maar dan kost hij toch ook geld ook in ziekte.... Hoe wil je dit dan bekostigen. In principe zijn de onkosten die je nu maakt dus voor je eigen paard mocht er een eigenaar melden kunnen de kosten terug gevorderd worden.
Maar ik ben dan ook tegen alle doneer acties wat betreft medische onkosten dieren.
StalNollie schreef:Ik vind de doneer actie dubbel. Want als er na een jar geen eigenaar komt dan wilde je hem dacht ik zelf houden? Maar dan kost hij toch ook geld ook in ziekte.... Hoe wil je dit dan bekostigen. In principe zijn de onkosten die je nu maakt dus voor je eigen paard mocht er een eigenaar melden kunnen de kosten terug gevorderd worden.
Maar ik ben dan ook tegen alle doneer acties wat betreft medische onkosten dieren.
LadyDii schreef:Odysseus schreef:Ik zag dat er een crowdfunding is opgezet voor medische kosten, hoe gaat het nu met hem TS?
Klopt. Met veel tegenzin, ik haat hulp vragen. Maar ik heb helaas geen duizenden euro's op de bank.Wil hem zo goed als en waar nodig, alles kunnen bieden qua hulp en dus ook de dierenarts.
Helaas lijkt het er op dat hij astma heeft, maar we hebben eerst een week lang antibiotica, luchtwegverwijders en slijmoplossers toegediend. Dit helpt, maar de dubbelslag (ademhaling) blijft. De piepende ademhaling is echter verdwenen.
Dit kwam omdat hij na 2 stukjes draven in de rijbak (los, om te spelen) opeens als een dronkenman liep en enorm zielig hinnikte. Hij viel bijna om en kreeg geen zuurstof meer. DA is met spoed gekomen.
We gaan komende week weer opnieuw naar de longen luisteren en alle volgende stappen ondernemen die genomen móeten worden.
Ik dank IEDEREEN voor alle tips en alle kleine beetjes helpen qua doneren. Jullie zijn top!!!!
Verder ziet hij er super goed uit, voelt zich happy en is echt een goud paard. Van binnen en van buiten.
pillow schreef:Helemaal met je eens. Een paard met astma,is dat niet hetzelfde als dampig. Dat is toch niet te genezen, lijkt me. Oh sorry ik ben weer negatief, tegen de regels hier.
LadyDii schreef:8nnemiek schreef:Ik zag in de Facebook groep dat hij al een tijdje staat te pompen, en dat de prednison en ventipulmin niet aanslaan. Maar hij lijkt ook veel binnen te staan, wat ook niet helpt natuurlijk.
Dreamboy schreef:Wat ik me dan afvraag. Stel het wordt nooit meer beter, paard wordt afgekeurd en is eigenlijk te slecht voor een paardwaardig bestaan. Mag jij dan wel de beslissing nemen hem te laten hemelen zolang het jouw paard nog niet is?