Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSCWx schreef:Ja het is wel gelukt om het te doorbreken maar het bleef wel terug keren. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf nog niet zo goed weet hoe het te doorbreken is/ de juiste knopjes vinden etc. Op een gegeven moment had ik haar echt fijn aan het lopen en begon ze ook uitgebreid te briesen. Ik denk dat dit echt zo’n paard is die je voor je moet winnen. En dat vind ik niet erg maar ja dat weet ik ook niet zeker. Want als ze dit gaat doen in het verkeer dan word ik er niet vrolijk van.
xSCWx schreef:Ja het is wel gelukt om het te doorbreken maar het bleef wel terug keren. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf nog niet zo goed weet hoe het te doorbreken is/ de juiste knopjes vinden etc. Op een gegeven moment had ik haar echt fijn aan het lopen en begon ze ook uitgebreid te briesen. Ik denk dat dit echt zo’n paard is die je voor je moet winnen. En dat vind ik niet erg maar ja dat weet ik ook niet zeker. Want als ze dit gaat doen in het verkeer dan word ik er niet vrolijk van.
Fly_high schreef:xSCWx schreef:Ja het is wel gelukt om het te doorbreken maar het bleef wel terug keren. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf nog niet zo goed weet hoe het te doorbreken is/ de juiste knopjes vinden etc. Op een gegeven moment had ik haar echt fijn aan het lopen en begon ze ook uitgebreid te briesen. Ik denk dat dit echt zo’n paard is die je voor je moet winnen. En dat vind ik niet erg maar ja dat weet ik ook niet zeker. Want als ze dit gaat doen in het verkeer dan word ik er niet vrolijk van.
Tenzij ze als project weg gaat voor bijpassend bedrag en jij behoefte hebt om aan een projectpaard te werken zou ik er niet aan beginnenDat is best ernstig staakgedrag eigenlijk, en zeker erg gevaarlijk als het in het verkeer terug zou komen, terwijl er waarschijnlijk niet heel veel van gevraagd werd met dat rondje proefrijden. Dan klopt er iets helemaal niet qua africhting / tuigage / vertrouwen in de ruiter
Ik blijf het trouwens verbazingwekkend vinden hoeveel geld men voor probleempaarden en afdankertjes vraagt, op MP staat bijv een kreupel paard met acute peesblessure voor 6K te koopook meer paarden voor vergelijkbare bedragen met chronische klachten waardoor ze nog nauwelijks geschikt zijn als rijpaarden.
Blijkbaar heb ik een goede deal gemist door mijn afgeschreven paard maar in te laten slapen
xSCWx schreef:Bedankt voor jullie gedachtes. Ze heeft wel tijd gehad om kennis te maken, tijdens poetsen en opzadelen het liefste paard dat je je kan wensen, oortjes naar voren en echt een geweldig lief koppie. Op dat moment dacht ik; als ze gewoon haar rondje loopt gaat ze 90% zeker mee met me. Zodra eigenaresse er op ging zitten ging de “werk knop” aan, wat ik ook zoek. Maar zodra ze zelf dacht dat ze klaar was vond ze er wel iets van. Ik denk dat dat er wel uit te rijden is maar ja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
xSCWx schreef:Ik heb ook zoekertjes geplaatst op marktplaats en Facebook, ik kreeg net een bericht met video’s van een prachtig goed gereden paard (denk Z) die een leuke sprong laat zien. Ik mag hem hebben voor €3500 en een maand op proefheb maar vriendelijk bedankt.
xSCWx schreef:Bedankt voor jullie gedachtes. Ze heeft wel tijd gehad om kennis te maken, tijdens poetsen en opzadelen het liefste paard dat je je kan wensen, oortjes naar voren en echt een geweldig lief koppie. Op dat moment dacht ik; als ze gewoon haar rondje loopt gaat ze 90% zeker mee met me. Zodra eigenaresse er op ging zitten ging de “werk knop” aan, wat ik ook zoek. Maar zodra ze zelf dacht dat ze klaar was vond ze er wel iets van. Ik denk dat dat er wel uit te rijden is maar ja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ik heb ook zoekertjes geplaatst op marktplaats en Facebook, ik kreeg net een bericht met video’s van een prachtig goed gereden paard (denk Z) die een leuke sprong laat zien. Ik mag hem hebben voor €3500 en een maand op proefheb maar vriendelijk bedankt.
Ik heb ook zoekertjes geplaatst op marktplaats en Facebook, ik kreeg net een bericht met video’s van een prachtig goed gereden paard (denk Z) die een leuke sprong laat zien. Ik mag hem hebben voor €3500 en een maand op proefheb maar vriendelijk bedankt.
Kay_Kim schreef:Nee vaste ruiter was er niet bij en ik vertrouwde wel een beetje op de uitleg dat hij enkel een beetje onzeker was en dan soms wat versnelde…
xSCWx schreef:Kay_Kim schreef:Nee vaste ruiter was er niet bij en ik vertrouwde wel een beetje op de uitleg dat hij enkel een beetje onzeker was en dan soms wat versnelde…
Ohhh dood eng… Ik laat altijd eerst voor rijden, dan zie ik tenminste wat ze doen (of niet doen) bij sowieso al het opstappen. En als ze ergens van schrikken…