Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:14

Ja het is wel gelukt om het te doorbreken maar het bleef wel terug keren. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf nog niet zo goed weet hoe het te doorbreken is/ de juiste knopjes vinden etc. Op een gegeven moment had ik haar echt fijn aan het lopen en begon ze ook uitgebreid te briesen. Ik denk dat dit echt zo’n paard is die je voor je moet winnen. En dat vind ik niet erg maar ja dat weet ik ook niet zeker. Want als ze dit gaat doen in het verkeer dan word ik er niet vrolijk van.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:20

Bij twijfel... niet oversteken :P

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:22

Ik snap dat je er niet vrolijk van wordt als ze dat in het verkeer gaan doen SCW

Hier is de kinderpony ook al bedongen maar dan inderdaad ook een D maat waar ik zelf ook mee kan rijden.

Ik heb een B pony staan maar dat is eigenlijk helemaal geen echte kinderpony. Zeker niet met een beginner.

Als ik er over een paar jaar wat bij koop zal dat waarschijnlijk tegen die tijd ook ter vervanging van mijn huidige paard zijn in ieder geval wat betreft rijden dus dan kan ik beter die twee combineren en een 1.45 a 148 maatje kopen want ik vind het zonde om er tegen die tijd 2 te kopen. Mocht het niet geheel de juiste pony zijn om een ind op te leren rijden zal ik voor de basis echt wel richting een manege gaan.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:02

c_alsemgeest schreef:
Bij twijfel... niet oversteken :P

Ook mijn gedachte!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:10

xSCWx schreef:
Ja het is wel gelukt om het te doorbreken maar het bleef wel terug keren. Maar goed, dat is misschien ook omdat ik zelf nog niet zo goed weet hoe het te doorbreken is/ de juiste knopjes vinden etc. Op een gegeven moment had ik haar echt fijn aan het lopen en begon ze ook uitgebreid te briesen. Ik denk dat dit echt zo’n paard is die je voor je moet winnen. En dat vind ik niet erg maar ja dat weet ik ook niet zeker. Want als ze dit gaat doen in het verkeer dan word ik er niet vrolijk van.

Ik snap je punt en denk dat je gelijk hebt maar wat je jezelf af kunt vragen:
- Vond het paard jou wel leuk? Omdat ze ook naar je beet? Dat kan ongemak zijn, maar ook ongenoegen.
- Wilde het paard eigenlijk wel leuk contact maken met je? Kreeg het paard wel de kans om kennis te maken?
- Paste het tuigage wel? Minstens 1/3 van de foto's op Bokt kun je afbranden op serieuze fouten in tuigage en optoming! Was dit er ook zoeen?

De antwoorden hierop helpen je om de volgende keer beter te selecteren.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:47

xSCWx duidelijk toch? Je gaf al aan dat er bij jou op stal eigenlijk geen merries meer worden toegelaten en bent alleen bij deze gaan kijken omdat ze je op papier aan sprak. In het echt viel het dus tegen, dus dan heb je meer dan genoeg reden om haar te laten staan en zou ik je zoektocht beperken tot een ruin vanaf nu, zodat je zeker bent van stalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 12:45

Ik zou ook laten staan mits je een uitdaging zoekt. Daarbij moet een paard jou ook uitkiezen vind ik.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:20

xSCWx schreef:

Tenzij ze als project weg gaat voor bijpassend bedrag en jij behoefte hebt om aan een projectpaard te werken zou ik er niet aan beginnen :o Dat is best ernstig staakgedrag eigenlijk, en zeker erg gevaarlijk als het in het verkeer terug zou komen, terwijl er waarschijnlijk niet heel veel van gevraagd werd met dat rondje proefrijden. Dan klopt er iets helemaal niet qua africhting / tuigage / vertrouwen in de ruiter :n

Ik blijf het trouwens verbazingwekkend vinden hoeveel geld men voor probleempaarden en afdankertjes vraagt, op MP staat bijv een kreupel paard met acute peesblessure voor 6K te koop :+ ook meer paarden voor vergelijkbare bedragen met chronische klachten waardoor ze nog nauwelijks geschikt zijn als rijpaarden.

Blijkbaar heb ik een goede deal gemist door mijn afgeschreven paard maar in te laten slapen :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 13:43

Bedankt voor jullie gedachtes. Ze heeft wel tijd gehad om kennis te maken, tijdens poetsen en opzadelen het liefste paard dat je je kan wensen, oortjes naar voren en echt een geweldig lief koppie. Op dat moment dacht ik; als ze gewoon haar rondje loopt gaat ze 90% zeker mee met me. Zodra eigenaresse er op ging zitten ging de “werk knop” aan, wat ik ook zoek. Maar zodra ze zelf dacht dat ze klaar was vond ze er wel iets van. Ik denk dat dat er wel uit te rijden is maar ja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

Ik heb ook zoekertjes geplaatst op marktplaats en Facebook, ik kreeg net een bericht met video’s van een prachtig goed gereden paard (denk Z) die een leuke sprong laat zien. Ik mag hem hebben voor €3500 en een maand op proef :+ heb maar vriendelijk bedankt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 14:46

Fly_high schreef:
xSCWx schreef:

Tenzij ze als project weg gaat voor bijpassend bedrag en jij behoefte hebt om aan een projectpaard te werken zou ik er niet aan beginnen :o Dat is best ernstig staakgedrag eigenlijk, en zeker erg gevaarlijk als het in het verkeer terug zou komen, terwijl er waarschijnlijk niet heel veel van gevraagd werd met dat rondje proefrijden. Dan klopt er iets helemaal niet qua africhting / tuigage / vertrouwen in de ruiter :n

Ik blijf het trouwens verbazingwekkend vinden hoeveel geld men voor probleempaarden en afdankertjes vraagt, op MP staat bijv een kreupel paard met acute peesblessure voor 6K te koop :+ ook meer paarden voor vergelijkbare bedragen met chronische klachten waardoor ze nog nauwelijks geschikt zijn als rijpaarden.

Blijkbaar heb ik een goede deal gemist door mijn afgeschreven paard maar in te laten slapen :+

Nou idd. Ik vind dat er bizarre prijzen gevraagd worden voor projectpaarden.

Snap dat ze wat duurder zijn nu alle paarden duurder zijn geworden. Maar er zijn grenzen :+

3500 voor een goed gereden paard dat een leuke sprong laat zien... weet niet of ie toevallig al oud is, maar ik zou ook bedanken bij zo'n aanbod.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:06

xSCWx schreef:
Bedankt voor jullie gedachtes. Ze heeft wel tijd gehad om kennis te maken, tijdens poetsen en opzadelen het liefste paard dat je je kan wensen, oortjes naar voren en echt een geweldig lief koppie. Op dat moment dacht ik; als ze gewoon haar rondje loopt gaat ze 90% zeker mee met me. Zodra eigenaresse er op ging zitten ging de “werk knop” aan, wat ik ook zoek. Maar zodra ze zelf dacht dat ze klaar was vond ze er wel iets van. Ik denk dat dat er wel uit te rijden is maar ja, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

De vraag is in hoeverre dit onderhandeling is en hoe goed jij daarin bent. Als je daar twijfels bij hebt, niet doen.

xSCWx schreef:
Ik heb ook zoekertjes geplaatst op marktplaats en Facebook, ik kreeg net een bericht met video’s van een prachtig goed gereden paard (denk Z) die een leuke sprong laat zien. Ik mag hem hebben voor €3500 en een maand op proef :+ heb maar vriendelijk bedankt.

Waarom?

Ik heb ook eens een paard van dat niveau aangeboden gekregen.
Had niks met waarde te maken maar met gun-factor. Is niet door gegaan omdat paard en ik elkaar niet zo aardig vonden en de verkopende partij had daar een goed oog voor. Niet elk paard past bij elk mens.

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 16:50

Waarom een paard laten staan dat voor 3500 aangeboden wordt?
Sommigen mensen zoeken gewoon een echt fijn huis voor hun paard en vinden financiën minder belangrijk
Ik heb onlangs mijn brave fjord verkocht , bereden en betuigd, voor 1000
Met zadel hoofdstel enz
Omdat heg huisje dat ze aanboden alles is wat ik voor haar wens
Ik zou toch eens gaan kijken als ik jou was

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:03

Nou… ben ook wat teleurgesteld… gisteren een leuke E gaan testen, stond bij niet voor beginners want kan soms wat gespannen zijn, hele leuke lieve pony, stapte op en was ontspannen in stap maar uit het niets ontploft ie… helaas ben ik eraf gevallen…

Vandaag een ander paardje gaan testen, leuk paardje maar bij poetsen al rillerig, bij voorrijden heel gespannen, toch zelf geprobeerd… rug wegdrukken, hand niet aannemen alleen maar verder wegdrukken :(

Ben geen grandprix ruiter maar toch ook echt geen beginner en heb al wel wat moeilijkere paarden gehad en gereden…

Mijn zoektocht gaat maar stilletjes verder… misschien toch wat doorsparen…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:10

Dus je denkt dat het komt omdat je in de lage categorie kijkt. Ik denk dat het ook een kwestie van geluk hebben is. Laat je niet ontmoedigen.

Hier nog steeds een enorm trotse eigenaar. Mijn nieuwe pony is als groen verkocht maar staat op de poetsplaats alsof ze niet anders gewend is. Ook hoef ik haar maar te roepen, staat ze paraat en ze denkt ook nog in alles leuk mee. Dat laatste herken ik echt van het type Welsh Cob. Heerlijk dier! <3

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:14

Ja ik heb een normale prijsklasse(denk ik) tot 7500€ Ik ben op zoek naar een leuke E pony, klein paard… ik ben zelf maar 153 en slank gebouwd…

Ik had nog een paard getest van mijn vriendin, wel een heel grote maar daar reed ik wel zo mee weg! Paard kent wel zijn werk maar ik kreeg het er ook wel uitgereden… opzich misstond het niet maar het is in eerste instantie niet wat ik zoek…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:22

Een beetje leuk gereden, volledig gezond in die klasse is nog best lastig. Maar het is er vast wel.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:36

Op zich hoeft hij niet alles te kunnen hoor maar een beetje in de aanleuning, hand volgen… gewoon de basis kennen, stap, draf, galop wat rondsturen… is voldoende… gewoon een leuke eerlijke pony mag pit in zitten maar wel te rijden…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 17:39

xSCWx schreef:

Nou ik zou toch gaan kijken! En nog op proef ook!!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:11

xSCWx schreef:

Stuur ze maar door naar mij :+ maar serieus, een keer gaan kijken zou toch geen kwaad kunnen? Ik weet niet hoe oud ie is?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:21

Haha, ik kreeg bij deze man meer het idee dat hij me zou ontvoeren als ik daar aan kom en mijn organen eruit haalt :') nee zonder gekheid, een heel kaal profiel met een fotoshoot profiel foto, van het paard een fotoshoot achtige foto en perfect gereden, goede sprong etc. Gaat weg omdat de man er geen ruiter meer voor heeft. Gaf uit zichzelf al aan dat de prijs nog wel wat lager kon toen ik niet meer reageerde :+ en als ik het te ver rijden vond om te komen bezichtigen (3u enkele reis) zou hij hem wel laten brengen en mag ik hem een maand op proef. Nou zo goed gelovig ben ik ook allemaal niet, waarschijnlijk krijg ik dan een ezel afgeleverd ofzo :') (of niks uiteraard) maar voor wie wel serieuze interesse heeft: stuur me gerust een prive bericht.

@kay-kim jammer dat je er af bent gevallen! Reden ze hem niet voor? Of was hij toen wel braaf?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:32

Nee vaste ruiter was er niet bij en ik vertrouwde wel een beetje op de uitleg dat hij enkel een beetje onzeker was en dan soms wat versnelde…

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:53

Kay_Kim schreef:
Nee vaste ruiter was er niet bij en ik vertrouwde wel een beetje op de uitleg dat hij enkel een beetje onzeker was en dan soms wat versnelde…

Ohhh dood eng… Ik laat altijd eerst voor rijden, dan zie ik tenminste wat ze doen (of niet doen) bij sowieso al het opstappen. En als ze ergens van schrikken…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 18:56

Nog even over pony’s op de groei kopen..
Ik heb toen onze dochter 1,5 jaar was, een 3,5 jarige pony gekocht van 110m gekocht.
Super braaf en betrouwbaar!
Hier de eerste tijd ook nog wel wat laten rijden door kleine kindjes in de buurt maar ze staat nu al dik twee jaar stil maar die pony blijft gewoon goud waard.
Mijn dochter kan haar poetsen, opzadelen, Circusje spelen en van alles.
Mocht m’n dochter straks echt willen gaan rijden breng ik de pony wel een maandje weg naar een trainingskamp ofzo maar op dit moment maakt het niet uit als m’n dochter hem nu elke week rijd of na 6 weken weer ( rijden is een rondje stappen in dit verhaal) de pony blijft gewoon braaf.

Vond haar jaren geleden al veelste duur met 1500 euro maar wat ben ik er blij mee

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:19

xSCWx schreef:
Kay_Kim schreef:

Ohhh dood eng… Ik laat altijd eerst voor rijden, dan zie ik tenminste wat ze doen (of niet doen) bij sowieso al het opstappen. En als ze ergens van schrikken…

Ja, ik heb men lesje ook geleerd :j de volgende wordt ook gewoon voorgereden… maar poetsen enzo wil ik graag zelf doen, daar leer je ook al veel van…

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 19:59

Kay_kim: is de merrie in mijn onderschrift niks voor je?