Harmonie in chaos vinden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-22 23:53

Heb nog wel haflingers gereden er na maar ik heb altijd paarden gereden waar niemand anders meer op wilde dus ook dat waren geen schatjes. :=
Sam zijn stal is geupdate:
Afbeelding

En hij heeft zichzelf ge-update met dom doen. (Hij is er in geslaagd om zich te bezeren aan de wijd open staande poort omdat hij schrok van zijn schaduw. Gelukkig heeft hij nog een dikke deken op anders was het naaien geweest denk ik. :x )
Spoiler:
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 09:00

Zo dat is een lelijke schrap zeg. Wat een knurft ook :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 13:40

Ja ik twijfelde even door het "wit" dat in de wond te zien s. (wit is in mijn ervaring zelden goed) maar het bloedde eigenlijk "niet genoeg". (meer bloed dan dit was er niet.). Dus dikke laag honingzalf gevolgd door zinkspray en even aan kijken. Gisteren avond zag het er al een stuk beter uit. Mijn deken is aan de binnenkant nu wel zilver maar whatever. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:36

Sukkeltje van een Sam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 15:41

Ja, mijn kleine nitwit... :(:) hij laat zich gelukkig goed verzorgen. Bij Rêve moet ik niet af komen met die zinkspray. _O- En zeker in de zomer vind ik dat toch wel fijn spul voor verwondingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:26

Ahh Sammie!

Hoe is t met Joy? Recentelijk nog iets gesloopt? :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 21:57

culaccino schreef:
Ahh Sammie!

Hoe is t met Joy? Recentelijk nog iets gesloopt? :P

Joy gedraagt zich erg goed. Maar alles wat stuk kon heeft ie gehad. _O-

Zijn moeder en ik hebben een hele fijne training gehad. Mijn lijf doet wel echt moeilijk. Ging ze daarna naar de grote weide brengen dat ze even konden uit rennen en Rêve wilde geen halster om. (Zo is ze normaal niet. Ze weet waar ze naar toe gaan als ze allebei hun halster om krijgen.) maar vandaag was ze lekker merrie. Dus ik zeg ‘RÊVE!! Stop met onnozel doen en kom hier! Ge zijt hier al niet te betrouwen zonder halster laat staan dat ik u zonder halster over straat zou nemen.’
Waarop Sam (die al klaar stond met halster en touw over zijn rug) zijn hoofd draaien en geërgerd bromde. Daarop kwam ze en liet ze haar halster om doen. _O-
Ik zweer dat ze me soms verstaan. Of Sam Iig en dat die door communiceert. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 07:32

Haha geweldig :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:21

Ach, dieren hebben soms maar de spraak te kort. GEweldig hoe Sam reageerde. :D Minder van zijn domme actie waardoor hij die wond had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 09:45

Vergis je niet paarden zijn beelddenkers. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:50

Slimme Sam! Daar hou ik van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 22:11

:j ik ook. Zo ik ben gisteren gaan wandelen met mijn fysio :+ (ja echt.) en vandaag dan maar terug gegaan voor ook daadwerkelijk behandeld te worden. _O- Maar het samen wandelen (en praten natuurlijk) deed me ook goed. Ik heb nog steeds moeite met geloven wat hij zegt of "zien" wat hij ziet. Maar goed, dat hoort er bij waarschijnlijk. :+

Daarna gaan knuffelen met Joy. Als het weer écht beter wordt gaan er eens wat borstels mee dat ik hem een beetje kan fatsoeneren voor foto's want hij ziet echt niet uit nu. _O- _O-

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:12

Niet bokt-waardig zeg maar? O:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 22:15

Nou kijk, waar Joy staat, is veel gras. Laten we zeggen dat hij er in geslaagd is om aardig wat "groen" toe te voegen aan zijn kleur. Momenteel ziet ie uit alsof ie te lang in een vochtige garage gestaan heeft en er mos op ge komen is. :+
vigo daarentegen ziet er dus prima uit. :+ De mijne moet weer een varken zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:20

Je hebt er altijd eentje tussen zitten hè :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:22

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:24

Die van jou is in elk geval niet bang van wat water of modder. Altijd handig als je eens een verregende wedstrijddag hebt en in een natte ring moet rijden. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 14:14

Morganlefay schreef:
Geen paard maar een luiaard. ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luiaards
En dan heb ik het niet over de snelheid.

:oo :oo Daar wil ik zelfs niet bij stil staan. _O-

petraaken schreef:
Die van jou is in elk geval niet bang van wat water of modder. Altijd handig als je eens een verregende wedstrijddag hebt en in een natte ring moet rijden. :D

Nee wat dat betreft is hij niet zijn moeder, het pad dat we moeten af lopen om naar de stallen te gaan had veel plassen toen we voor de smid gingen. Waar Vigo zijn uiterste best aan het doen was om de voetjes droog te houden plenste Joy vrolijk door de plassen. _O-
N ook heel droog "bang voor water is ie iig al niet." _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 17:08

Ik weet niet meer of jullie het boomspook verhaal mee gekregen hebben. Maar het boomspook is er in geslaagd om in mijn weide te raken. Gezien ik Rêve wilde rijden moest Sam daar even staan en gezien ik wilde dat hij dat overleefde heb ik het spook in kwestie (een soort beschermingsmousse van iets) maar weg te pakken.

So far so good. Sam happy... toen wilde ik Rêve terug pakken die met halster en touw over de rug klaar stond maar Rêve vond dat helemaal geen goed idee. _O-

Met wat geduld, snoep en geniepig zijn Rêve te pakken gekregen en haar laten kennis maken met het spook.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn man die ze ‘s morgens buiten laat als hij terug komt van de nacht ( <3 ) stuurde me net deze foto:

Afbeelding
:+:

Zouden jullie het leuk vinden als ik een mod vraag dit topic naar PP ofzo te verplaatsen zodat ik meer kan posten over de dagdagelijkse omgang hier met alle paarden?

Vooralsnog kijken de mods er niet echt streng naar maar wellicht is het tijd dat we uit KS gaan. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:29

Dat is inderdaad verpakking/beschermingsfolie. Zal door de storm wel aan de wandel zijn gegaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 18:37

ongetwijfeld, oorspronkelijk hing het in de bomen die je op de achtergrond ziet staan, die dingen zijn een 15tal meter hoog als ze niet meer richting de 20 gaan. (erg oude bomen. "waterzuigers" zeg maar.)
Nu zit er wel wat krapul hier in de omgeving maar geen er van zie ik die bomen in klimmen om het daar in op te hangen. :)) :)) Ik denk dat je alleen er in geraakt als je zo'n speciale band hebt en van die "schoenen" gezien de onderste 10m ofzo geen takken hebben. Niet die in mijn weide, dat is of was een notenboom (geen ide of ie dit jaar overleefd) maar die helemaal achterin. Je ziet eigenlijk enkel de toppen op de foto's zie ik.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:30

Ik had niet eens door dat we nog in de KS zaten.

Geen idee wat die van mij gisterennamiddag hebben gezien maar volgens mijn vader moet er iets de oudste gealarmeerd hebben want die liep al snuivend ineens door de wei.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:51

Ik vind verplaatsing goed hoor.
Ik vind je verhalen leuk, ook al lees ik niet grondig die lange lappen tekst iets te maken met dyslexie ,maar de kortere zeker wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 23:49

petraaken schreef:
Ik had niet eens door dat we nog in de KS zaten.

Geen idee wat die van mij gisterennamiddag hebben gezien maar volgens mijn vader moet er iets de oudste gealarmeerd hebben want die liep al snuivend ineens door de wei.

_O-
Gisteren waren ze hier ook allebei heel erg nerveus. Misschien hing er wat in de lucht. (Buiten militaire vliegtuigen.)
Sam was intern gestressed (platte neusgaten, oren plat.) terwijl hij normaal zou trippelen en dwaas doen. Rêve zou normaal reageren zoals Sam deed maar die was nu aan het knorren en trippelen. Het was haast alsof ze van lijf gewisseld waren. :+

Pien: is er iets dat ik kan doen dat het voor jou makkelijker kan maken om te lezen?

Een enorme kl*te avond achter de rug.... Soms zou ik willen dat ik alles gewoon openbaar op het internet kon gooien maar dat kan niet... :x
Kan wel zeggen dat ik tegen mijn stiefmoeder gezegd heb dat ik mijn vader vroeg of laat zou wurgen... :x

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:06

Hier ook :j er hangt iets in de lucht denk ik :')