Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dilan93 schreef:Ik werd gisteren getagd in een paard dat via Paard zoekt Baas aangeboden werd.
Nou vraag ik me af wat moeilijker is. Een sportpaard zoeken, of zoals ik, een braaf buitenrij/endurance paard.
Paard moet voor mij buiten namelijk echt betrouwbaar zijn. Niet bokken/steigeren en ook niet er vandoor vliegen. En hij moet alleen op pad kunnen.
Nu zie ik voornamelijk beschrijvingen als 'durft buiten fris te zijn' (wat op mij over komt als dat je op een tikkende tijdbom zit) of 'vindt groot verkeer spannend' of 'kan alleen met andere paarden naar buiten'.
N0a schreef:Spannend!
Valt mij trouwens op dat er heel veel oudere paarden op staan ineens waar ze ook nog grof geld voor vragen.
N0a schreef:Wow er staat ook een Boulonnais op marktplaats. Daar vragen ze dik 16k voor. Dat zijn toch fantasie prijzen of ben ik nu gek
Dilan93 schreef:N0a schreef:Spannend!
Valt mij trouwens op dat er heel veel oudere paarden op staan ineens waar ze ook nog grof geld voor vragen.
Dat, en projectjes/ paarden met gedragsproblemen voor 3000
Matheno, succes met de keuring!
Ik ga idd ook niet kijken als er al in de advertentie staat dat het paard kijkerig is. Maar ik geloof dan ook weer niet in 100% bomproof paarden, het blijven wel levende wezens en schrikken kan altijd.
mpc_rijder schreef:Matheno schreef:Mijn potentiele nieuwe paard wordt vanmiddag gekeurd!
Spannend en succes!![]()
Laat je alleen klinisch keuren of ook rontgen?
N0a schreef:Valt mij trouwens op dat er heel veel oudere paarden op staan ineens waar ze ook nog grof geld voor vragen.
upendo schreef:Ik zie het andersom.
Er zit niet meer potentie in dan wat ze behaald hebben, ze worden ouder dus dan worden ze weggedaan als leerpaard.
Begrijpelijk, maar de prijs moet niet hoger liggen dan die van een talentvol jong dier..
stitchlover schreef:Veel succes vanmiddag Matheno!
Het lijkt wel of corona voor alle dieren de prijs idioot heeft opgedreven. Honden, katten, paarden...
Heb het te doen met de zoekenden nu!
Sky_As schreef:Blaze1994 schreef:Zijn er ook mensen die niet de rug en hals op de foto zetten?
Ik vraag me altijd vooral af waarom je dat niet zou doen. Als je op zulke bedragen dan geen extra 150 euro extra uit wil geven....gezien het risico wat je er mee kunt lopen.
Je wilt toch nooit dat een beest na misschien een half jaar lastiger wordt of staak gedrag vertoont dat je gaat twijfelen of hij daar niks mankeert? Zeker dressuur paarden waarvan verwacht wordt dat ze ook wat meer boven in gaan lopen is een gezonde bovenlijn gewoon heel belangrijk. Een spring paard komt er over het algemeen al wat meer mee weg.