Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:21

En over de nadelen inderdaad vrijwel niks. Hoe zat dat met journalistiek en hoor en wederhoor regels en zo?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:27

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:29

Heb ik zojuist al ingevuld en ik wilde hem hier al plaatsen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 19:57

Duo penotti, dat is het probleem als de wolf los is vd grond maakt hij geen aarde en krijgt dus geen stroom. Net als een vogel op je stroomdraad.

Frno, super!! Mist ook super, dank je wel.

Alleen we worden er ingeluisd, op Groep wolf is een oproep gedaan om als zogenaamde paardenhouder mee te doen en het onderzoek te verzieken. Ondanks dat Rick van Malssen als zogenaamde deskundige heus de berichten foto's, video's en lijsten met paarden/pony's /veulens/koeien en kalfjes wel voorbij ziet komen. Wil hij de pro wolf aanhang laten geloven dat deze dieren geen prooi zijn. Terwijl er altijd geroepen wordt, "simpel bescherm je dieren". Ik wordt daar zo boos en verdrietig om, ben eerlijk... Hier een aantal opmerkingen van daar, en een bericht aan Rick waar ik nog even over moet denken of ik het verstuur. Haal daar stiekem ook wel eens meldingen vandaan waar een wolf gezien is.

Annemarie ReinVeld, De hippische sector is net zo sneu als de boeren-en jachtsector

Werner Brinkhof Leuk, de enquete ingevuld als zijnde paardenhouder...

Ruud Overes Enquete invullen... , gedaan

Ruud Overis Wat een onzin. Zorg dat de paarden in een kudde leven, en een wolf bedenkt zich wel 10x.
Ik heb overleg gehad met zowel SBB als Wolffencing, en mijn paarden lopen geen enkel risico. En de wolven lopen hier lettterlijk langs de wei.

Mathilde KlaasseTenenkrommend zulke artikelen. Jammer dat zo'n organisatie geen heldere en duidelijke informatie in zo'n artikel zet, waar paardenhouders iets aan hebben.

Xandra Asselbergs, Allemaal de enquête invullen als zijnde paardenhouder!

Angel Rachel Esselman, Ingevuld.

Arjan Kaldenbach, Ingevuld !

Sara Maes, Ingevuld... Kon Belgisch Limburg niet kiezen dus maar gewoon Limburg...
Zou er paniek komen dat ik zeg dat er 5 wolven wonen waarvan de teef drachtig is?

Bauke Hooijsma, Enquête invullen, kan door iedereen!

Bertie Weegerink, Enquête ingevuld.

Herman H. de Jongh, Gedaan

Ton Moes, Odoward Voorhoeve heb ik ingevuld bij de enquete. LOL (maak me meer zorgen om de mens)

Yasmina van Leeuwen, LTO nederland. Zegt alweer genoeg

(Deze post zit ik te denken om naar die Rick te sturen, opstoker dat het is....
Sorry Rick ben blij dat Lto mensen wakker maakt ipv oproepen tot verdoezelen, denk dat je zelf ook de beelden uit andere landen wel ziet, dat paarden echt wel slachtoffer worden van de wolf. Ga daar niet in discussie door aantallen en foto's te plaatsen. Dacht dat jullie graag wilde dat mensen hun omheiningen wolf werend maakte. Daar helpt dit niet bij.)

Yosan Feiken, Ingevuld als zijnde paardenhouder.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:03

Ik denk dat een bericht aan LTO ook op zijn plaats zou zijn ! wat een misselijk makende groep wolvenknuffelaars, onbegrijpelijk.....

jobamara schreef:
Duo penotti, dat is het probleem als de wolf los is vd grond maakt hij geen aarde en krijgt dus geen stroom. Net als een vogel op je stroomdraad.

Frno, super!! Mist ook super, dank je wel.

Alleen we worden er ingeluisd, op Groep wolf is een oproep gedaan om als zogenaamde paardenhouder mee te doen en het onderzoek te verzieken. Ondanks dat Rick van Malssen als zogenaamde deskundige heus de berichten foto's, video's en lijsten met paarden/pony's /veulens/koeien en kalfjes wel voorbij ziet komen. Wil hij de pro wolf aanhang laten geloven dat deze dieren geen prooi zijn. Terwijl er altijd geroepen wordt, "simpel bescherm je dieren". Ik wordt daar zo boos en verdrietig om, ben eerlijk... Hier een aantal opmerkingen van daar, en een bericht aan Rick waar ik nog even over moet denken of ik het verstuur. Haal daar stiekem ook wel eens meldingen vandaan waar een wolf gezien is.

Annemarie ReinVeld, De hippische sector is net zo sneu als de boeren-en jachtsector

Werner Brinkhof Leuk, de enquete ingevuld als zijnde paardenhouder...

Ruud Overes Enquete invullen... , gedaan

Ruud Overis Wat een onzin. Zorg dat de paarden in een kudde leven, en een wolf bedenkt zich wel 10x.
Ik heb overleg gehad met zowel SBB als Wolffencing, en mijn paarden lopen geen enkel risico. En de wolven lopen hier lettterlijk langs de wei.

Mathilde KlaasseTenenkrommend zulke artikelen. Jammer dat zo'n organisatie geen heldere en duidelijke informatie in zo'n artikel zet, waar paardenhouders iets aan hebben.

Xandra Asselbergs, Allemaal de enquête invullen als zijnde paardenhouder!

Angel Rachel Esselman, Ingevuld.

Arjan Kaldenbach, Ingevuld !

Sara Maes, Ingevuld... Kon Belgisch Limburg niet kiezen dus maar gewoon Limburg...
Zou er paniek komen dat ik zeg dat er 5 wolven wonen waarvan de teef drachtig is?

Bauke Hooijsma, Enquête invullen, kan door iedereen!

Bertie Weegerink, Enquête ingevuld.

Herman H. de Jongh, Gedaan

Ton Moes, Odoward Voorhoeve heb ik ingevuld bij de enquete. LOL (maak me meer zorgen om de mens)

Yasmina van Leeuwen, LTO nederland. Zegt alweer genoeg

(Deze post zit ik te denken om naar die Rick te sturen, opstoker dat het is....
Sorry Rick ben blij dat Lto mensen wakker maakt ipv oproepen tot verdoezelen, denk dat je zelf ook de beelden uit andere landen wel ziet, dat paarden echt wel slachtoffer worden van de wolf. Ga daar niet in discussie door aantallen en foto's te plaatsen. Dacht dat jullie graag wilde dat mensen hun omheiningen wolf werend maakte. Daar helpt dit niet bij.)

Yosan Feiken, Ingevuld als zijnde paardenhouder.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:08

LTO ingelicht via contactformulier.....voor wat het waard is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:27

jobamara
Maar hij staat daar op het gaas, dat maakt contact met de palen in de grond.
Als daar de draden bovenaan stroom hebben krijgt hij zeker weten een tik.
Een vogel raakt niets geaards aan.

Enquête ingevuld

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:46

Mist schreef:
LTO heeft op dit moment een enquete uitstaan over de wolf, graag zoveel mogelijk mensen invullen dat ze ook eens een tegengeluid horen !

https://www.lto.nl/heb-jij-ook-zorgen-o ... HCuo2kBO5A

Ingevuld incl opmerking over gevaar volkgezondheid en biodiversiteit (Geist speech). Kijken of ze wakker willen worden dat er meer problemen mee zijn dan enkel aangevreten vee en wachten tot BIJ12 DNA komt afnemen (ook verzoek gedaan om dat naar de DA's over te hevelen trouwens ivm bewijslast en dierenwelzijn en de keuze die eigenaar koe of paard anders moet maken).

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 20:52

Super, dank jullie wel.

Iemand een idee hoe ik screenshots kan maken, oud en grijsblond :D. Nu kopieer ik de tekst naar mijn kladblok en moet dan de naam vd plaatser er zelf bij typen, beetje omslachtig en veel werk....

Duopenotti, dat was ook mijn idee maar mij is verteld dat ik toch of het hek extra moet aarden of een aarde draad ertussen moet plaatsen. Zodat hij beide raakt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:56

Ctrl + PrtScr knoppen indrukken. En dan via Ctrl + V ergens in plakken.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 00:17

Heb de enquete ook ingevuld en een opmerking gemaakt over de misleidende informatie mbt de schuwheid van wolven en dat wolven in Nederland in principe alleen maar kunnen overleven doordat ze kunnen "snacken" van landbouwhuisdieren. Verder er op gewezen dat er geen fatsoenlijke risico-analyse is gemaakt wat het betekend wanneer er zich werkelijk roedels wolven in Nederland vestigen en dat Nederland niet schikt is als leefterrein gezien de dichtbevolktheid en de onervarenheid in het leven met wolven.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 01:45

Spoiler:
https://www.facebook.com/Aninaladeliegos/videos/10158257893983233/

Tamary, dank je ga die knoppen is zoeken op mijn Huawei gsm.

Dank je wel voor het invullen, ook fb pagina wolf en paard heeft het gemeld bij LTO.

Bovenstaande link is niet fijn om te zien maar bewijst wel waarom LTO paardenhouders waarschuwd en dat de wolf lobby ons zo lang mogelijk dom wil houden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 11:35

Deze kwam ik gisteren tegen, niet eng. Moeder en dochter in auto, wolf overdag in de buurt van stallen en paarden in de wei. Je hoort de angst in de stem vd dochter, ze proberen te voorkomen dat hij de kat pakt. Het meisje is blij dat haar moeder haar geloofd dat er een wolf is.

https://www.facebook.com/10001024801214 ... 283524692/

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 14:49

Moeder en dochter houden het hoofd koel en ondanks de kat blijven ze in de auto en maken veel lawaai. Gelukkig houdt deze wolf daar niet van "und er halt ab"! Danke schön.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 11:30

Pas op je dieren, Balen België, grens met Nederland

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5055399488

Hier de tekst voor fb loze.

Vanmorgen vonden onze buren hun veulen in de weide

Nadat de politie was geweest, stapte Jan Loos van Welkom Wolf af in onze straat. Hij contacteerde een expert van het Instituut voor Natuur en Bosonderzoek voor sporenonderzoek en het nemen van DNA stalen. Het zou een maand kunnen duren vooraleer de resultaten bekend zijn.

Er werd geen uitspraak gedaan over de 'dader', maar er werden wel hypothesen geformuleerd. Het veulen overleed en werd 'afgevreten' door één of meerdere vossen. Het werd aangevallen en gedood door een hond en later afgevreten door vossen. Een aanval van een wolf wordt niet uitgesloten, maar betwijfeld gezien de aard van de verwondingen? De dierenarts van onze buren denkt dat dit het werk is van één van de jonge wolven die de roedel gaan verlaten - zoals in de media werd gezegd - omdat er nieuwe welpen zijn/komen.

This morning the neighboring breeders found this foal in their pasture

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:45

Wat een verschrikkelijke foto's.
Wat zielig voor dat veulen, maar ook voor die merrie, die moet ook doodsangsten hebben uitgestaan.

Ja welkom wolf.... nu eerlijke informatie graag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:51

Ik heb maar even struisvogel gespeeld....
Zo triest dit... en maarf uitvluchten blijven zoeken dat het een wolf is.
Ik denk dat ik zelf ook DNA-stalen genomen zou hebben en laten onderzoeken, want ik vertrouw die lui dus écht niet vwb de uitslag.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 11:53

Ja of als het wel uit het DNA komt heeft de hond gedood en de wolf daarna gegeten....ja erg geloofwaardig :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:00

Maar dan moet er toch ook DNA van een hond gevonden worden ??

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:03

Ik weet niet of je dat nog vind als dat opgegeten is zeg maar.

Dit stuk tekst geeft mij aan dat ze er alles aan doen de wolf buiten schot te houden:
"Er werd geen uitspraak gedaan over de 'dader', maar er werden wel hypothesen geformuleerd. Het veulen overleed en werd 'afgevreten' door één of meerdere vossen. Het werd aangevallen en gedood door een hond en later afgevreten door vossen. Een aanval van een wolf wordt niet uitgesloten, maar betwijfeld gezien de aard van de verwondingen? De dierenarts van onze buren denkt dat dit het werk is van één van de jonge wolven die de roedel gaan verlaten - zoals in de media werd gezegd - omdat er nieuwe welpen zijn/komen. "

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 12:05

De veearts van de eigenaar zijn buren denkt dus wel aan 1 van de jonge wolven.Zat net nog is te denken klinkt logisch weinig jachtervaring, pa en ma zullen idd van achteren beginnen te eten, wat overblijft is voor de jonge dus idd meer vooraan ipv achteraan. Zie in Duitsland ook nu vaker aangegeven dieren juist van voren.
Een goede staal nemen is zo belangrijk, hoe moeilijk ook blijf zelf met je handen weg vd wonden (als je net je hond geaaid hebt en die heeft een link gegeven, krijg je al hond uit de uitslag) .Zorg dat je foto's neemt en voor getuigen, buren vrienden. Maak een geluidsopname zodra er deskundige zijn en zorg dat ze schone handschoenen aanhebben, het is al gebeurd dat ze monsters nemen met hun werkhandschoenen die ze uit hun jas/broek/auto pakken die zitten al vol met ander dna.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 12:11

Duo penotti, precies boven jou laatste opmerking heb ik een stukje over de dna afname geschreven. Wat ook al gebeurd is, is dat als een merrie veulent in de wei er gezegd wordt dat het doodgeboren is, dit is aan te tonen dat sectie, kunnen ze constateren dat er lucht in de longen geweest is.

Ze doen er alles aan om zeker andere dieren dan schapen uit de lijst te houden,
Het veulen in Raalte, geen eigenaar zich gemeld komt niet in de lijst
De alpaca in Bergharen, precies hetzelfde.....

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:50

En weer een pro wolven artikel op nu.nl

https://www.nu.nl/klimaat/6130649/wolve ... eluwe.html

De wolf zou voor meer bio diversiteit zorgen. Maar dat klopt niet, als alle hekken omhoog gaan, kunnen reeen niet meer grazen, konijnen komen het weiland niet meer in, etc.

Een clubje ecologen heeft weer veel te veel de vrije hand voor hun plannetjes. En de journalisten lopen weer braaf mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:59

Zoals altijd krijgen de hardste schreeuwerds het 'gelijk' aan hun kant.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 09:13