Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:31

Jammer Elin, op naar de volgende!

Inga, mooi koppie! Fijn braaf oog zit erop :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 15:51

Wat voor paard heb je?
Zou vooral je vraagprijs in de advertentie zetten. Scheelt voor alle parijen een hoop tijd en misschien wel ergenis. Ik vind advertentie's zonder vraagprijs echt een ergenis. Normale prijsklasse ed vind ik enorm onduidelijk. Ik reageerde vanmorgen op een paard. Stond bij normale prijsklasse. Denk nou dat klinkt positief. Vraagprijs 15.000 euro %) Tja ik vind dat toch echt in de hogere prijsklasse vallen. Was een leuk paard om te zien maar de 15.000 zag ik er echt niet in..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:42

Wat jammer Elin_ ik zou daar ook op afknappen om eerlijk te zijn.
ingaa, ze is een plaatje <3

MISTRAL94 schreef:
Elin_ schreef:
Ja bijzonder hè. Jaren vond ik pre's fantastisch tot ik dmv rijden erachter kwam dat het niet helemaal pastte. Dat waren toen DE luxe paarden vanaf 8000.
En nu pre's in overvloed en sportpaarden vanaf 8000.

Die Pre's staan nu ook rond de 10.000. Ik blijf het allemaal bizar veel geld vinden. Paardrijden is straks echt weer een elite sport.

Dat denk ik niet om eerlijk te zijn. Ik denk dat waneer we binnen nu en een paar jaar weer een economische dip tegemoet gaan, dan zullen de prijzen vanzelf weer zakken. Gewoon vraag en aanbod, helaas zitten we nu alleen in een periode waarin van alles redelijk duur (en misschien ook wel schaars) is, zoals huizen en paarden.

Hier blijft mijn zoektocht momenteel beperkt tot de algemene sites (marktplaats, sporthorses en marktplaats) en ook wat websites met rassen die me aanspreken, maar dan vind ik het aanbod weer te klein: pony's van +/- 1.40 ga ik niet oppassen helaas.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:55

Jesss_amigo wil je snel verkopen of heb je tijd? Als je alle tijd hebt kun je hoger inzetten. Betere weer komt eraan. De andere kant gaat het in de normale prijsklasse wel hard qua verkoop nu, ondanks het weer. Met het mooie weer wat er weer aan komt gaat de verkoop nog sneller denk ik.

Domi_94: dat is zo er staat een nieuwe crisis op stapel. Wat dat betreft is wachten geen slecht plan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:09

MISTRAL94 schreef:
Wat voor paard heb je?
Zou vooral je vraagprijs in de advertentie zetten. Scheelt voor alle parijen een hoop tijd en misschien wel ergenis. Ik vind advertentie's zonder vraagprijs echt een ergenis. Normale prijsklasse ed vind ik enorm onduidelijk. Ik reageerde vanmorgen op een paard. Stond bij normale prijsklasse. Denk nou dat klinkt positief. Vraagprijs 15.000 euro %) Tja ik vind dat toch echt in de hogere prijsklasse vallen. Was een leuk paard om te zien maar de 15.000 zag ik er echt niet in..

15.000 is imo echt een normale prijsklasse voor een paard met wat ervaring :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:13

Babootje schreef:
MISTRAL94 schreef:
Wat voor paard heb je?

15.000 is imo echt een normale prijsklasse voor een paard met wat ervaring :D

Meen je dit serieus ? :o

Edit: verkeerde smiley

Babootje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:18

Ja ik meen dit serieus. Voor een gezond en goed beleerd paard zit je al snel aan dit soort bedragen, Dan heb ik het echt niet over de toppers.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:34

Tja daar heb je al de onduidelijkheid over normale prijsklasse of niet. Ik vind het wel hogere prijsklasse. Ik heb niet een heel slecht betalende baan. Het kan altijd beter natuurlijk. Maar dit zijn bedragen die ik echt niet kan missen voor een hobby...

Elin_ toch de bijstandbudget dus :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:07

Babootje schreef:
Ja ik meen dit serieus. Voor een gezond en goed beleerd paard zit je al snel aan dit soort bedragen, Dan heb ik het echt niet over de toppers.

Ik vind dat echt geen normale prijsklasse. Even voor je beeldvorming. Als startende koper van een huis moet je 10 procent van aankoopbedrag gespaard hebben. Je vind het dus een normale prijsklasse om een hobby dier aan te schaffen wat dezelfde waarde heeft als het spaarbedrag wat je voor een beginners woning (150 000) moet hebben. Misschien gekke vergelijking, maar hopelijk wel de vergelijking dat zowel koper als verkoper met beide benen op de grond zet dat dit bizarre bedragen zijn voor hobby's. Zadels dan. Vind je een zadel van 2000 ook normale prijsklasse? En dan heb ik het niet over nieuwe zadels, maar tweedehands.
Voor mij is normale prijsklasse 2e hands zadel namelijk zeker niet meer dan 850..
Wat voor baan moet je hebben om een auto te rijden, pensionstal te betalen en een paard aan te schaffen in de normale prijsklasse 15k?
Zolang er gekke kopers zijn die dat ervoor geven durven verkopers het ervoor te vragen.. :o
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 08-03-20 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:08

Moderatoropmerking:
We zien dat er nog met enige regelmaat verkopers hun paard proberen te bespreken in dit topic. We willen jullie daarom nogmaals wijzen op de regels zoals aangegeven in de OP:

Citaat:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Berichten over te koop staande paarden worden verwijderd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:57

Maar het bespreken van de zoektocht hoort hier toch ook? Het proces van een paard aankopen is niet alleen een roze wolk. Daar kunnen ook een hoop frustraties bij komen kijken. Dat mag hier dan niet besproken worden? Indirect bespreek je dan toch een advertentie? Wanneer je bent wezen kijken?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:13

Je mag inderdaad best bespreken dat je een leuk paard hebt gezien, maar dat ie na bezoek toch tegenviel. Of juist niet en dit je droompaard is.
Wat niet mag is hier de link plaatsen (of uitgebreid de afstamming zodat het gemakkelijk herleidbaar is of foto's) voordat je besluit het paard aan te kopen.
Het topic moet geen linkdump worden, maar wil je wel iets actiever mee zoeken en een linkje kunnen plaatsen dan is het topic op de HK daar geschikter voor.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:38

Elin

Ik vind persoonlijk 800 voor een tweedehands zadel wel kunnen dan kun je bij bepaalde merken wel mee thuis komen. Maar een meer realistische prijs is 1000-1300 zeker omdat de zadels nieuw gewoon geen 1600 meer kosten maar eerder 2500+

Kwa paarden voor een gezond, braaf en goed bewegend dier vind ik 8500 of meer een heel normale prijs, kan dat dier dan ook nog eens beter bewegen en geeft dat beetje extra gevoel is 11.000 of meer een heel normale prijs en dat is eigenlijk al dik 4/5 jaar zo.

Ik merk als verkoper wel dat mensen die al jaren geen dier gekocht hebben en nu weer op zoek gaan die verandering niet mee hebben gekregen, heel vervelend voor beide kanten. Je komt toch van een koude kermis thuis als je nog met bedragen van 4 a 5000 in je hoofd zit en alles wat je wat lijkt kost bijna het dubbele van wat je zou willen betalen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:43

Meer realistisch? Je kan prima een zadel voor onder de 1000 euro kopen. Rond de 500 tot 700 zelfs. Waar een paard net zo goed onder loopt als die van 2000.
Dat is maar net waar je voor kiest.

Oftewel. Die prijsklasse blijft voor ieder persoonlijk. Ben het wel eens met je prijzen over paarden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:51

Seven dat is precies waar ik tegenaan loop. Mijn laatste paard was 15 jaar geleden. Wat mij ook opvalt is dat er veel minder met papieren zijn. Dat was "vroeger" wel anders.

Frustratie zou minder zijn als verkopers niet zo om de prijs heen draaien. Het komt nu al wel naar voren hoe onduidelijk lage, normale prijsklasse al is..
Lijkt mij trouwens voor de verkoper ook, als je de zoveelste krijgt met oh sorry ligt boven budget. Of misschien wel helemaal geen reactie terug krijgt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:59

Denk dat als je aan 20 mensen vraagt wat men verstaat onder laag/normaal/hoog dat je dan 20 verschillende antwoorden krijgt.

Ergens heb ik er zin in om binnenkort op zoek te gaan en anderzijds niet omdat ik alleen maar lees dat alles supersnel weg is := En voor een eerste paard (en als onzekere ruiter) wil ik wel echt de tijd nemen en vaker kijken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 23:19

voor mij is normaal tot ongeveer 7000 euro. Ik ben dan particulier en als ik op zoek zou zijn dan zocht ik naar een braaf gereden (recreatie) paard tot een jaar of 12. Eens een wedstrijdje rijden zou leuk zijn, maar lekker buiten rijden en recreatief dressuur/springen/crossen is het belangrijkste. Papieren niet belangrijk, wel leuk.
Ik kan en wil daar als particulier echt geen 15000 euro voor neerleggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 08:41

Natuurlijk is het persoonlijk kwa zadel maar ik heb al heel wat zadels uit elkaar en in elkaar moeten zetten en dus van binnen gezien en ik ben daardoor echt een stuk voorzichtiger geworden met het goedkopere segment zadels. Daarom zeg ik 1000 en iets meer zitten veelal betere zadels, bomen, vullingen etc bij dan onder de 800.
Hoewel enkele duurdere merken er ook wat van kunnen kwa scheefheid := belangrijk is gewoon dat een zadel gecheckt is door een zadelmaker kwa pasvorm en ook open is geweest om de boom etc te checken bij tweedehands dan kan ook een zadel van 100 euro prima zijn :j

Lastig is dat he selina
Maar ook als verkoper is dat lastig wij wouden iemand die echt interesse had echt de tijd geven hebben daarom ook anderen afgezegd of laten wachten maar die bedacht zich ineens naar twee x kijken en zo hebben wij de ruin nog en de andere geïnteresseerden zijn verder gegaan. Waar trek je dan de grens van tijd gunnen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:06

@Seven, als ik zou moeten verkopen dan zou ik ze niet gaan vasthouden voor mensen die niet kunnen beslissen.Dat is dan hun risico dat iemand anders ze voor zou kunnen zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 12:13

Nee dat zouden wij ook niet doen echter deze ruiter was helemaal gek op hem wou nog een keer extra komen voor een buitenrit maar was er eigenlijk al uit maar toch ineens een bericht ik ga toch voor wat anders, tja wat moet je dan....

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 21:49

Zo ik heb stof tot nadenken. Vandaag bij een bonte merrie wezen kijken. Leuk, nuchter ding met potentie. Wel iets groener dan ik aanvankelijk had gedacht, maar op zich geen probleem.

Er is evt. Mogelijkheid mijn paard daar "in te ruilen".
We gaan woensdag terug (mijn paard mee) om nogmaals te proeven en te praten over de mogelijkheden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:17

Ik meld mij ook opnieuw. Ga nu langzaam op zoek naar welsh a of b. Wil ermee gaan mennen. Keek in eerste instantie naar hengsten en ruinen. Loop nu tegen leuke merrie aan. Toekomst veulentje is ook wel heel leuk. Ga nu eerst maar eens echt kijken.
Ik vind vraagprijs in advertentie wel prettig. Ik wil in ieder geval een richtprijs hebben voordat ik ga bekijken

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:34

Seven schreef:
Nee dat zouden wij ook niet doen echter deze ruiter was helemaal gek op hem wou nog een keer extra komen voor een buitenrit maar was er eigenlijk al uit maar toch ineens een bericht ik ga toch voor wat anders, tja wat moet je dan....

Dat vind ik wel erg banketstaaf. Ik stuur de eigenaren na een dag bericht of het een ja of nee is. Wel zo eerlijk

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 08:35

jesss_amigo schreef:
Zo ik heb stof tot nadenken. Vandaag bij een bonte merrie wezen kijken. Leuk, nuchter ding met potentie. Wel iets groener dan ik aanvankelijk had gedacht, maar op zich geen probleem.

Er is evt. Mogelijkheid mijn paard daar "in te ruilen".
We gaan woensdag terug (mijn paard mee) om nogmaals te proeven en te praten over de mogelijkheden.

Leuk! Is het toevallig die in Lelystad?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:00

Elin: nee ze staat in Holten :)