Ja echt blij dat we haar als support er naast hadden staan, kon ze direct mee. Anders was het wel dit voorjaar alsnog gebeurd, maar liever nu al. En zó interessant om te zien! DA legt ook alles heel goed uit, laat alles zien en denkt hardop.
Feyre is nu 1.60 Maar nog lang niet uitgegroeid. Ook dat ze dus nog niet al haar kiezen heeft (en daar zelfs nog geen ruimte voor heeft!) geeft wel aan dat ze echt nog volop in ontwikkeling is. We doen de komende tijd dus nog lekker kalm aan qua inrijden, dat is nu wel weer bevestigd.
MirandaMalik
Geplaatst: 27-02-20 16:50
Ze is wel hoog voor haar type! Dus dat weegt dan wel wat ja. Malik weegt denk ik nog onder de 500.
Berdien
Geplaatst: 27-02-20 16:59
Ja ze is echt heel groot. Wel grappig om de verschillen te zien: - Feyre (Tinker) van bijna 3 en 1.60m weegt 635 - Sil (Irish Draught) van 10 en 1.68m weegt 705
Ik vrees dus dat Feyre daar nog dik overheen gaat als ze eenmaal klaar is met groeien Die 70 kilo verschil is niks op zo’n groot paard.
Ik heb te lang niet gereageerd om op alle post te reageren maar leuke updates!! Het laatste filmpje ziet er super goed uit!
Ik kan me niet voorstellen dat die van mij gewoon rechtdoor gaat. Luistert super goed als ik ernaast sta maar als ik erop zit, doet ie echt wat ie wil, gaat ie heen waar ie wil, alles wat hij tegen komt en je kan trekken wat je wil, he doesnt care. Dus sla ik ook op mijn been om hem voorwaarts te krijgen, en dan uiteindelijk gaat ie bozig weg, op naar het volgende wat leuk eruit ziet daarom ben ik echt bang om straks in de bak te rijden als er anderen zijn
Wij hebben vandaag voor het eerst een hoofdstelletje gepast haha. Wel zonder bitje nog, denk dat ik eerst de tandarts laat komen voor ik die durf te passen. Ze was heel braaf, al vond ze het heel gek die "druk" op haar neus xD en als je dan je mond open doet kan het er niet eens af... raar baasje
Baasje vind mij een knap princesje
Ik vind dat dat stomme ding om mijn neus maar raar aanvoelt en eraf moet
Had eigenlijk afgelopen maandag mn 1e les met Gentle gepland staan maar trainster was ziek
Vandaag herkansing en man man wat mag ik trots zijn op mn puppypaard... Oké, ook n beetje op mezelf want vandaag gereden zonder ook maar 1sec zelf spanning te hebben gehad
Stap, draf, galop, (sliding)stop, back up, rollback gedaan op beide kanten dus dat was wel even genoeg voor mij en mijn lijf want heb al 6,5e week geen paard met onder mn kont gehad dus mijn spieren wisten even niet wat ze overkwam
Klein stukje uit n video van ruim 16min maar ik zal jullie die hele lange video besparen
Mooi hoofdstel Phuddle! Staat dr goed...
Voor de rest meegelezen maar niet alles blijven hangen.
Zag nog n knappe en hele brave Pinda voorbij komen
Gaaf CubaLibre. Hij staat toch pas een maandje in training? Ziet er goed uit!
Paint_Lover
Geplaatst: 28-02-20 00:41
Hij staat nu idd pas n maandje in training maar zelf daarvoor al wel het eea gedaan vandaag de grond en manlief er af en toe opgehad dus helemaal groen was hij niet
Gentle is mega leergierig wat ook wel n valkuil is want nu vind hij stoppen heel erg leuk en doet dat dus ook wanneer hij denkt dat het mag... Dus daar moeten we op gaan letten
Verder pakt hij echt alles zo goed en snel op dat het bijna bizar te noemen is.... Hij blijft sowieso nog tot eind maart daar staan, ik ga 2x in de week lessen zodat we elkaar beter leren kennen en dan poedersuiker hij weer lekker naar huis. Dan gaan we thuis aan de slag en ga ik 1x per 2 weken naar mijn trainster voor les want dat is voor ons beide wel goed.
Gentle loopt nu 5 dagen in de week en dan ongeveer 20min incl in en uit stappen, als hij terug thuis is gaan we hetzelfde aanhouden voor 1 maand en daarna komt de chiropractor nog even langs om hem daar waar nodig los te maken en evt recht te zetten.
xXutopiaXx
Geplaatst: 28-02-20 12:19
Hey! Wat leuk om Gentle te zien!! Wat doet ie 't goed zeg!! Staat ie bij Wendy?
En wat een gave filmpjes zie ik voorbij komen van Pinda!! Supergaaf om zo je eerste ritje te maken
Gelukkig dat het met Timmie z'n been goed gaat!! Pad staat 'm goed, hij moet er wel nog wat ingroeien inderdaad
Dat dat haar tandjes gedaan zijn Berdien! Moet voor mijn jonkie ook nog eens een tandarts opzoeken.. zijn verhuisd dus moet een nieuwe hebben...
Dan wordt los in zo'n grote bak met andere paarden misschien wel een uitdaging ja Geryon haha, maar wie weet trekt ie zich aan de andere paarden op! En ziet ie hoe het hoort
Knap zo, met haar eerste hoofdstel in Phuddle!
Hier is het vooral overleven in het k*utweer...
Al lijkt Dije zich er niets van aan te trekken Stoere Fries
s1993
Geplaatst: 28-02-20 15:20
Ik vind zowel een longeerbak als een grotere bak allebei voordelen hebben. Is dus afhankelijk van mijn plan voor de dag waar ik ga rijden (als ik bijvoorbeeld wil focussen op overgangen ga ik in de longeerbak, wil ik bezig met sturen is de rijbak fijner).
Wat gaaf gereden op Pinda
Timmie ziet er inderdaad uit als een baby met die pad op!
Knappe Feyre bij de tandarts en wat een kilo's al
Leuk met hoofdstel Phuddle, zelf heb ik ontzettende hekel aan die 'lak' dingen, maar smaken verschillen
Wat leuk dat Gentle het zo goed doet en jij nu ook zonder spanning op hem kon rijden. Ga je er nu vaker op? Oh ik lees het al in je volgende post, verstandig om ervoor te zorgen dat hij eerst goed vertrouwen heeft.
Dije in de blubber lijkt er inderdaad weinig om te geven, het is overal zo'n bende nu. Zo klaar met het weer, maar volgens KNMI duurt het nog wel even
Ik ben afgelopen dinsdag voor het eerst van Koda gevallen Beetje een combinatie van omstandigheden, hij had de dagen ervoor weinig gedaan want ik was niet fit, het was winderig en er stond een ander paard op een stukje van het erf naast de bak (afgezet, hij staat daar ipv de paddock ivm natheid). Was misschien al niet de beste keuze om te gaan rijden op dat moment, maar omdat het dinsdag droog was wilde ik zo graag dat ik toch ben gaan rijden ondanks weer en frisheid. Wel even gelongeerd vantevoren. In het begin ging het best goed, maar na een tijdje begon dat paard langs de bakrand hem op te fokken (die ander was aan het rennen en bokken, steigeren etc.), waardoor Koda ervandoor ging. Op zich niks ergs, hij ging gewoon hard en had hem na een half rondje terug naar stap. Daarna bleef dat paard doorgaan met Koda uitdagen, waardoor ik gefrustreerd raakte (wat uiteraard ook weer oversloeg op Koda). Uiteindelijk ging Koda er nog 2 keer vandoor en de laatste keer merkte ik dat ik niet goed had aangesingeld We reden rechtsom, hij begon te rennen, het zadel ging naar links en ik zag al aankomen dat ik de bocht niet zou halen... Dus in het hek beland Hele linkerkant is beurs, blauw, pijnlijk en stijf. Kon in het begin ook moeilijk (diep) ademhalen, ribben zullen wel gekneusd zijn. Direct na het vallen kwam Koda wel gelijk heel lief naar met toe, heb toen even een rondje met hem gewandeld en ook weer even op gegaan maar was zeer pijnlijk Wilde het wel goed afsluiten voor ons beiden, maar na twee rondjes stappen was het wel voldoende.
Wel mijn lesje geleerd, volgende keer de singel goed controleren en dat andere paard even op stal zetten als ik in de bak wil rijden Overigens heeft Koda verder niet gebokt oid, hij ging alleen heel hard
Oh nee hè... da's minder leuk.. wel heel lief dat ie gelijk naar je toe kwam En ook 'fijn' dat ie alleen deed rennen en verder niet heel veel gekke dingen deed.. Stom ander paard...
Oh oepsie Wel heel lief dat Koda direct naar je toe kwam! Paarden naast de bak kunnen ook gewoon irritant zijn hoor. Wij hebben een jonge hengst in de wei naast de bak (wel met een stukje neutraal er tussen ) maar je merkt toch dat ze er op reageren. Mijn volwassen merrie was er vooral enórm geïrriteerd door, dat gedrentel van dat ding door de plassen.
Wat gaat Gentle goed zeg! Volgens mij zit er echt een hele mooie, ruime draf op of niet?
Knap hoofdstel Phuddle! De tandarts laten komen voor er met een bit geoefend gaat worden is wel aan te raden. Gelukkig had ik het zelf maar één keer gedaan, want met de chaos in Feyre haar mondje was dat denk ik niet heel aangenaam geweest Even laten checken voor je aan de slag gaat is echt wel aan te raden!
Sorry ego berichtje hier... achterbeen beschermers aan gedaan om te oefenen ging niet goed. 1 aan en paar keer af en op gedaan niets aan de hand, vriendin wilde de andere pakken en in blinde paniek gaat ze lopen trappen. De stukken uit de muur, totaal niet meer te bereiken.... Uiteindelijk van de poetsplaats gekregen, buiten gaan lopen. Dap gebeld om de beschermer af te krijgen. Tijdens het bellen kreeg vriendin hem gelukkig af. Maar dap alsnog laten komen, staat flink kreupel. Met lopen steunt ze er wel op. Maar in stilstand houd ze hem omhoog... Metacam 2x per dag afstappen en koelen en boxrust en als het maandag nog zo is op de foto voor het geval dat ze een hoefbeen fractuur zou hebben opgelopen.... Flink geschrokken hier maar dit had iedereen kunnen gebeuren. Voeten pakken geen probleem, afspuiten geen probleem, hoefsmid geen probleem, touw geen probleem... hoeveel tussen stapjes kun je doen? En dan gaat het nog fout...