Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 17:38

Ohh heerlijk uitzicht!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 19:37

Jeeh Retjethorse! Dat zijn fijne berichten! *\o/*

Haha ja Joy is een clown. Laatst kwam ik erachter dat het een Left Brain Extravert paard is, wat tot de nodige hilariteit leidt. Maar ze is wel braaf.

Net weer bitje in gedaan. Ze laat het zo braaf toe! Toen aan de hand wat in-hand oefeningen gedaan. Ze was braaf, deed af en toe een sprongetje, er was een stalgenootje snelle cirkels aan het oefenen. Maar dat maakt dan niet zo heel veel indruk. Meer een goeie smoes om eventjes gek te doen :+

Halverwege hoofdstel af en alleen aan het halster de laatste dingen gedaan. Ze kauwt nog wel erg, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Woensdag weer een keertje grondwerken zonder.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 00:20

Retjethorse schreef:
fransje23: Geweldig dat ze zo braaf en nuchter is! :D Altijd fijn om met de paardjes op wandel te gaan. Was je alleen met haar, of was er een ander paard bij?

Was alleen met haar :j Eigenlijk ben ik dat meestal met wandelen.
Ze is niet angstig en het is een mooie oefening voor later als waarschijnlijk vaak ook alleen mee op pad moet.

Als we met andere gaan loopt madam trouwens vaak voorop. Ze heeft een turbostap die de andere wat te snel vinden :')

Wat gezellig zo met de familie op pad, Retje! Ook nog er even op, gaaf! *\%/*

Denk dat mijne ook redelijk LBE is, Gimme_joy. Leuke types!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:32

Gimme_Joy schreef:
Jeeh Retjethorse! Dat zijn fijne berichten! *\o/*

Haha ja Joy is een clown. Laatst kwam ik erachter dat het een Left Brain Extravert paard is, wat tot de nodige hilariteit leidt. Maar ze is wel braaf.

Net weer bitje in gedaan. Ze laat het zo braaf toe! Toen aan de hand wat in-hand oefeningen gedaan. Ze was braaf, deed af en toe een sprongetje, er was een stalgenootje snelle cirkels aan het oefenen. Maar dat maakt dan niet zo heel veel indruk. Meer een goeie smoes om eventjes gek te doen :+

Halverwege hoofdstel af en alleen aan het halster de laatste dingen gedaan. Ze kauwt nog wel erg, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Woensdag weer een keertje grondwerken zonder.
Ik denk dat de mijne left brain intravert is. Ik herken wel bepaalde dingen die Joy doet in Aliaa haha. :P
Joy is toch een toppertje! :)) Dat kauwen doet de mijne ook nog, maar zo vaak heeft ze nog geen bit in gehad.

fransje23 schreef:
Retjethorse schreef:
fransje23: Geweldig dat ze zo braaf en nuchter is! :D Altijd fijn om met de paardjes op wandel te gaan. Was je alleen met haar, of was er een ander paard bij?

Was alleen met haar :j Eigenlijk ben ik dat meestal met wandelen.
Ze is niet angstig en het is een mooie oefening voor later als waarschijnlijk vaak ook alleen mee op pad moet.

Als we met andere gaan loopt madam trouwens vaak voorop. Ze heeft een turbostap die de andere wat te snel vinden :')

Wat gezellig zo met de familie op pad, Retje! Ook nog er even op, gaaf! *\%/*

Denk dat mijne ook redelijk LBE is, Gimme_joy. Leuke types!
Wel fijn dat je alleen op pad kan! Is volgens mij zeker een goede basis voor later!. :j Ik wandel ook meer alleen dan met iemand erbij.

Vandaag heb ik Aliaa volledig opgezadeld. Lekker los in de bak en ze blijft mooi staan! :D
Afbeelding

Stiekem kijk ik toch erg uit naar het moment dat ik mijn westerntuig bij elkaar heb. :')
En om af te sluiten hebben we nog even in de bak gespeeld:

<3

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:52

Staat haar stoer zeg!

Ik vind die horsenality profielen maar ingewikkeld. Ik herken Joep namelijk wel in meerdere hahaha Hetzelfde geld voor mijn merrie Rimska.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:33

Het valt mij op dat iedereen hier zo lekker gemoedelijk aan de gang is.Gewoon rustig aan wennen aan alles.
Dat doe ik ook, ze moet ook nog 3 worden, maar het zadelmakmaken zelf doe ik altijd vrij vlot.

Ik heb Lolli vandaag weer meegenomen naar de manege.Ff geborsteld, laten wennen aan de tondeuse, voor het eerst hoofdstelletje in, wasplaats op en ff door de grote binnenbaan gelopen.Het is een echte dramaqueen, ze gaat soms bevend bijna plat op de grond om dan na een paar tellen om zich heen te staan kijken.
Helaas had ze een enorme snotneus.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:50

Ik vind het echt zo leuk om te lezen hoe iedereen zo lekker rustig met de paarden bezig is. Lees elke update trouw mee :D.

Woolz is ondertussen 3,5 week hier in Frankrijk. Helaas hebben we amper wat kunnen doen omdat het zo, zóveel heeft geregend. Nu is alles dus ook een grote prut bende en te glad om wat zinnigs te doen.
Ze was/is nog helemaal groen, kwam nooit in aanraking met mensen. Wat was ik dan ook blij dat ik haar meteen al kon aaien (staan veel vergelijkbare paarden hier, die na weken nog steeds niet goed benaarderbaar zijn).

Na 2/3x oefenen had ze het lopen aan de hand al goed door! Ook de ‘ho’ zit er goed op en gaat ze al een paar stappen terug wanneer ik m’n vinger in de lucht beweeg. Snelle leerling!
Ik ben nog lang niet zover als dat jullie zijn, maar ze is er pas net en we hebben alle tijd!
Hopelijk blijft het nu een beetje droog en kan ik haar van de week eens uit haar ‘paddock’ halen. Kijken hoe ze daar op reageert!

We doen alles lekker op het gemakje. Elke dag borstelen (kende ze ook niet) en vooral heel veel kroelen. De rest komt vanzelf!

Gisteren heel relaxed haar halster kunnen wisselen en daarna ook weer terug. Daar hoort wel even een pennypony foto bij natuurlijk. :o

Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:21

Wat een beauty :wow:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:19

Wat is ze leuk, Danauh!

Naast het wandelen ben ik ook bezig met het starten van werk aan de hand. Ik heb daar nu ook les in, vanwege de afstand van de lesgever, een keer per maand twee dagen.
Ben daar erg blij mee want in tegenstelling tot mijn eerdere paarden die alles voorwaarts oplossen gaat Joya in staan en uiteindelijk aanval als je iets vraagt wat haar niet zint.
In de dagelijkse omgang valt het wel mee maar als we echt aan de slag willen gaan moet ze toch echt voorwaarts gaan als Ik dat vraag. Ook als ze denkt dat het niet nodig is...

Er zijn momenten dat je bij wijze van spreken een zweep op haar kapot kunnen slaan en dan beweegt ze nog niet of ze valt de zweep aan maar voorwaarts gaat ze niet.
Het feit dat ze vrijwel nergens van onder de indruk is werkt dan ook weer wat tegen ons.

Tijdens de les gaan we de confrontatie aan zonder haar pijn te doen. Afgelopen keer was ze wel heel erg boos. Ik vroeg haar voorwaarts mee te lopen maar ipv daarna ging ze springen, achterwaarst, happen en bokken. :') Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.
Iedere beweging voorwaarts werd natuurlijk beloond en uiteindelijk ging het best wel redelijk.

Aankomend weekend weer les , ben benieuwd!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:22

Hier nu even alleen longeren op halstertje..

Dierenarts had de tanden gecheckt, niks aan de hand.
Ontwormd, zandweg kuur, onbeperkt hooi en goede voeding.. hoe kon het dan dat hij toch aan het afvallen was? :?
Hij viel goed aan op zn voer, maar toen ik mijn vinger in zn mond deed om te voelen qua ruimte met het bitje, viel er wat voer uit. Hmm zou het dan toch?...
Dus met gevaar voor eigen leven mn hand in zn mond, en jahoor ik haalde mn vinger bijna open aan zijn scherpe kiesjes en haken.. arme vriendje waarschijnlijk al die tijd pijn gehad ;(

Al eerder gezeur gehad met deze dierenarts, maar hij is nu gelukkig sinds een maand gestopt met paarden.

Dinsdag komt er een échte goede tandarts :(:)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:26

Gaat lekker met iedereen zo te lezen!
Fijn dat ze met opzadelen fijn blijft staan, retjethorse.

Hier nieuwe dingetjes proberen *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:46

Fietsen met je paard is leuk! Ik doe het ook :j

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:35

Fietsen is heel leuk om te doen! Ik heb het met Joep nog niet gedaan, maar met mijn fjord deed ik het vroeger altijd. Dan gingen we met de fiets naar het strand om te zwemmen en zo :j

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:21

Dit was voor mij de eerste keer met een pony naast de fiets (uberhaupt een dier) en voor Fflur ook. Heb haar wel vaker een fiets laten zien dus daar was ze gelukkig niet bang voor.
En ze vond het fantastisch :D Oortjes naar voren
Mijn moeder was er bij mocht het fout gaan. Die heeft zelf ook ervaring met paarden naast de fiets.

Gaan we zeker vaker doen, maar wel eerst met begeleiding van mijn moeder.

Huppeltje in de wei vanmorgen. Vriendinnetje had een regendeken om (eerste keer) en dat was toch raar :Y)

Afbeelding

En voor als ik ga wandelen of fietsen heb ik een (zweet)deken zonder singels aangeschaft. In ons kleurtje uiteraard :D

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:25

Mooi kleurtje! Vind je het niet vervelend zonder singels?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:36

Ik heb er één met singels, en ik erger me dood als ik ze steeds los en vast moet maken :+ Daarbij wil ik ze snel op kunnen leggen, en anders hangen de singels over de grond.

Heb wel "ervaring" met dekens zonder singels bij grote paarden op mijn werk, die ik op doe voor en na het longeren. Dat vind ik heel fijn werken.
En anders kan ik altijd nog een losse dekensingel om doen..

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:18

Ik heb dat juist precies andersom _O- Ik heb echt een hekel aan dekens zonder singels :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:50

Dekens zonder singels werkt alleen als er geen wind staat. :D

Iris, geen last meer gehad dat Fflur niet wilde lopen?
Naast de fiets is leuk he, paarden worden er altijd kalm van, zo'n braaf ijzeren 'paard' ernaast.
Ga ik straks met Malik ook doen, het zuidlaardermeer zit hier vlakbij en daar kun je heerlijk longeren en met water spelen. :))

Wat rot ziva van die tandarts...gelukkig heb je ontdekt wat er aan de hand was!

Fransje wat een lastig paardje heb jij met dat staken!
Wordt wel wat werk om de gebruiksaanwijzing uit te vinden maar uiteindelijk heb je er vast veel voldoening van.
Wel goed bezig op de positieve manier. +:)+
Het buitenlopen gaat gelukkig wel goed! (Wel logisch ook, hebben ze meer voorwaartse drang)
Mijn vorige paard was ook ontzettend moeilijk (juist buiten) maar ik heb er wel nog flink wat van geleerd. :')

Danuah, wat goed al zo snel!
Je zal zien dat ze zó gewend is, zonder slechte ervaring gaat het vaak juist heel goed.

Isabel, heb hetzelfde idee als jou, in mijn paarden zit van alles wat, passen helemaal niet in één hokje.

Aliaa gaat al goed zeg, wat braaf en blij!

Gimme_Joy makkelijk dat ze het bit gelijk accepteert.

Goldenarrow, fijn dat je knie het weer doet!

Dunkeedoo, mooie snor!

Retjehorse, super die oortjesfoto!
Malik vreet graag alles op, alledrie mijn paardjes vinden dat leuk.

Heb geprobeerd iedereen te antwoorden, hopelijk is het gelukt! :+

Was zelf niet helemaal fit dus beetje rustig aan gedaan.
Malik is vandaag voor het eerst nagekeken door de tandarts, hij schudde met zijn hoofd af en toe en hield 'm af en toe scheef dus hij had ergens last van.
Hij vond het wel spannend die beugel in maar hij was hartstikke braaf!
Hij had een dop zitten waar hij wat last van had maar ze vond het te vroeg om eruit te halen.
Verder alles in orde dus dat is mooi, geen haken.
Hij eet gewoon prima en kan ook nog lekker zoenen met zijn vriend. <<)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:51

Oh gaaf dat het fietsen zo goed ging! Staat hier ook nog op het verlanglijstje! :D Lijkt me een ideale manier om lekker conditie op te bouwen. Heb je geen problemen om een bocht te nemen ofzo? Ik zie mezelf nog op mijn paard fietsen. _O-

Omg die shet steekt ook echt zijn tong uit. Lekker koppel heb je daar. :') Op stal staan er ook zo 2 mafkezen die het heerlijk vinden om met elkaar te zoenen. :P
Laatst bijgewerkt door Retjethorse op 07-02-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:52

Dat fietsen lijkt mij ook gaaf maar ik durf het niet. Ik ben zo bang dat hij ergens van schrikt en er dan vandoor gaat.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:58

Hahahaha dat filmpje :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:00

Heeel rustig soor de bocht en ponylief als houvast. Anders ging ik om _O-

Nee Miranda, als ze mag rennen loopt ze wel. Wandelen vind ze saai en staat ze liever stil :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:14

Nou Iris dat wordt rennen dan ipv wandelen! :))

Orchidee14 schreef:
Dat fietsen lijkt mij ook gaaf maar ik durf het niet. Ik ben zo bang dat hij ergens van schrikt en er dan vandoor gaat.

Je paard moet wel al een beetje braaf zijn natuurlijk, maar als het wandelen oke gaat is fietsen echt fijn!
Ze zijn veel braver met fietsen, lijken echt gekalmeerd te worden door de fiets, die netjes rechtdoor gaat en geen gekke dingen doet.
Lastiger is als ze opeens stoppen maar je moet gewoon een touw hebben wat lang genoeg is voor wat speling.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:43

Ik ben wel aan het oefenen geweest met fietsen. Dit deed ik door met de fiets aan de hand te lopen op plekken waar geen gras groeide :+

Op dit moment mag ik ivm droes helaas het erf niet af, maar ik was wel onderweg om te gaan fietsen. Bijvoorbeeld door te stoppen, te rennen en weer stil te gaan staan. Zowel buiten als in de bak. Op deze manier leer je het paard hoe dat werkt. Zo lang hij / zij redelijk verkeersmak is, gaat het vaak goed. :j En kan je ook lekker conditie opbouwen

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:02

Fflur wilt nog wel eens achter de fiets kruipen, maar op zich goed voor (naast) me te houden. Krijg je wel een lamme arm van zeg :+ Maar goed hoe vaker we het gaat doen, hoe makkelijker het gaat!

Neee ik ga niet rennen _O- Daarom de fiets er naast :+