[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:13

Volgens mij wel Anjali; kan me nu ook
Voorstellen waarom

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:14

Ja deze durfde stoppen, kon eventueel daar van komen volgens de dierenartsen. Durfden ze geen vaste uitspraak over doen, ze heeft hem ook nooit door blijven rijden of er over geslagen. Ze wist het zelf echt duidelijk niet.

Was recreatief nog perfect mee te rijden met de juiste zorg, maar daar begin ik niet aan natuurlijk. Eigenaar vond het enorm jammer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:16

He oliebol, ik had het je zo gegund...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:19

Ja daar hopen ze natuurlijk toch altijd op. Een 2/3 is ook weer niet extreem slecht. Mijn indruk? Ik denk dat ze t wel wisten; ik vond ze wel heel erg meewerkend.
Op naar de volgende. . Houd altijd aan keuren bij je eigen veearts ook al heeft de verkoper geen tjjd. Dan maken ze t maar als ze er graag vanaf willen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:22

Babootje schreef:
Ja daar hopen ze natuurlijk toch altijd op. Een 2/3 is ook weer niet extreem slecht. Mijn indruk? Ik denk dat ze t wel wisten; ik vond ze wel heel erg meewerkend.
Op naar de volgende. . Houd altijd aan keuren bij je eigen veearts ook al heeft de verkoper geen tjjd. Dan maken ze t maar als ze er graag vanaf willen.

Dat vind ik dat je dat niet mag zeggen. Ben er zeker van dat ze het niet wist. Ze was er echt van aan gedaan en ze gaat de keuring volledig betalen.. Dit was een dierenarts van mijn keuze ook.

Ze wist ook dat mijne hoef katrol heeft gehad en dat ik dat nooit zou kopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:31

Een 2 of een 3 is net op het randje. Een 2 wordt nog geaccepteerd (door de verzekering) een 3 niet meer. Soms zelfs tussen veeartsen een discussie. Op een 2/3 is een paard; zeker na rust zelden kreupel Mogelijk lag het aan het beslag. Kan best.
Eerlijk? 1 foto en een klinische keuring zijn ook de kosten niet.
Wel goed dat je toch een eigen veearts hebt kunnen laten keuren. Er was niet veel tijd bij de verkoper (begreep ik) om een paard naar een kliniek te brengen. Persoonlijk vertrouw niet 1 paardenverkoper, maar ja dat is ervaring helaas. En nogmaals, ik vond ze errug meewerkend. Een paard 3 maanden op proef van een particuliere verkoper komt eigenlijk nooit voor.
1 advies: maak altijd foto's en niet alleen als de klinische keuring er aanleiding toe geeft. Volgens mij ben je door het oog van de naald.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 19:35

Ik kijk er anders naar en ik heb de mensen ook gezien. Durf niet te klagen want ze hebben mij niks misdaan in tegendeel, vind het helemaal niet netjes om daar over te speculeren en bovendien ook nutteloos..

Er stond een volledige rx keuring gepland dus laatste opmerking is ook gewoon beetje raar. We hebben op basis van klinisch 1 foto laten maken, als deze goed was hadden we 2 weken gewacht en dan gekeken of het aan de ijzers lag. Volgens mij toch allemaal gewoon slim bekeken. Maar in ieder geval doet er niet toe, het is helaas niet goed..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:44

Nee, ik vind t echt erg jammer voor je. Dat is natuurlijk zo.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:11

Wat ontzettend vervelend voor je. We hadden allemaal op een andere afloop gehoopt! Ik vind het ook niet nodig dat mensen hier gaan speculeren over de eigenaren. Vind ik knap van achter een scherm weg..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:21

Groot gelijk.
Goed dat je weet wat je wilt.
Het juiste paard komt nog wel op je pad.

Saaandraa_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:39

Balen!! Maar heel begrijpelijk dat je er niet aan begint! Maar zo als ik het zeg, dan is het niet ‘ Meant to be’. De juiste zal alles hebben wat je wilt :)) En die komt echt wel!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:42

Wat super jammer! Maar ik geef je groot gelijk. Maar nog steeds erg jammer!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:44

Balen!

Wil wel toch meegeven dat dat opzetje van terugkopen indien er problemen komen in realiteit volgens mij niets waard is. Zoek een paard waar je niet bij twijfelt TS. Je zilt wel iets leuk vinden.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:18

Ah dat is jammer. Je pakt het allemaal wel geel gedegen en netjes aan. Komt vast goed!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:38

poes schreef:
Balen!

Wil wel toch meegeven dat dat opzetje van terugkopen indien er problemen komen in realiteit volgens mij niets waard is. Zoek een paard waar je niet bij twijfelt TS. Je zilt wel iets leuk vinden.

Ook dat.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 07:59

Ik vind het oprecht heel raar die reacties. Ik was zeker bij het paard, alleen dat stoppen vonden we een gek gegeven. Maar ze was met proef rijden echt heel heel fijn. Die proeftijd stond in een heel deftig officieel contract. Verkopers hebben mij niks maar dan ook niks misdaan, in tegendeel. Ben 3 keer mogen komen proefrijden, paard mee naar buiten mogen nemen. Volledige keuring eigen dierenarts totaal geen probleem. Ze kunnen er zelf niet aan doen dat dat straalbeen niet zuiver was hoor. Vind het echt super onnodig om zo door te drammen. Ik denk dat je het niet veel veiliger en voorzichtiger dan dit kan aanpakken. Ik zou toch niet goed weten hoe het slecht kan zijn om dit zo overeen te komen :+

Ik vond het een super tof paard, maar ik ben gewoon van alles bang geworden. Als ik morgen een 100% gezonde koop van 10 duizend euro ga ik ook bang zijn dat het niet lukt of klikt. Daarom vond ik het een fijne regeling.

In ieder geval ga gewoon weer rustig op zoek. Is gwn super jammer want dit was echt een paard waar ik zeker van ben dat het had geklikt. Maar zr zijn genoeg paarden gelukkig..

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:21

Ik snap de aanvallende achteraf reacties ook niet helemaal. Klinkt alsof je juist heel grondig te werk bent gegaan. En dit is gewoon pech geweest..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:01

Ik bedoel het niet aanvallend hoor! Ik zeg alleen dat proeftijd in de praktijk, contract of geen contract, gewoon onzin is. Ik ken werkelijk niemand die zich daar aan houdt en er komt altijd discussie van.

Maar ik geloof je best dat dit eerlijke eigenaars waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:03

Ik vind het zo jammer voor je!

Snap de reacties echter wel, de meeste verkopers doen niet zoveel moeite. Ze waren wel erg meewerkend, viel mij ook gewoon op.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 09:07

Dan had ze me die keuring ook wel laten betalen want was nergens afgesproken dat ze dat zelf zouden betalen.

Maakt al niet uit, bedoel als de koper niet meewerkt is het niet goed, als ze heel meewerkend zijn ook niet blijkbaar :+ ook niet slecht bedoeld, maar zo kan je nooit een paard kopen als je alles van de verkoper verdacht moet vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:11

k_m schreef:
Dan had ze me die keuring ook wel laten betalen want was nergens afgesproken dat ze dat zelf zouden betalen.

Maakt al niet uit, bedoel als de koper niet meewerkt is het niet goed, als ze heel meewerkend zijn ook niet blijkbaar :+ ook niet slecht bedoeld, maar zo kan je nooit een paard kopen als je alles van de verkoper verdacht moet vinden..

Mee eens hoor!
Vind het zelf ook ontzettend lastig en durf ook geen paard meer te kopen _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:34

Ik lees het nu pas, log net in, wat vreselijk jammer zeg, had een ideaal paardje geweest voor je, maar een 2/3 op het straalbeen had ik ook laten staan. := heb teveel narigheid van HKO gehad...

Saaandraa_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:25

Nare reacties snap ik ook niet. Ik snap de volle 100% dat je dit paardje laat gaan en dat je verder zoekt. Naar jou verhaal klinken eigenaren juist heel fijn en behulpzaam en meedenkend in jou situatie. Kunnen hun niks aandoen als het niet van buiten te zien is ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:28

Ik heb nergens gezegd dat de eigenaars oneerlijk zijn of wat dan ook en zo bedoel ik het ook echt niet. Ik zeg alleen dat ik niet gegloof dat het zin heeft om proefperiodes op te stellen omdat de praktijk daar gewoon geen succesvolle verhalen over zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:25

poes schreef:
Ik heb nergens gezegd dat de eigenaars oneerlijk zijn of wat dan ook en zo bedoel ik het ook echt niet. Ik zeg alleen dat ik niet gegloof dat het zin heeft om proefperiodes op te stellen omdat de praktijk daar gewoon geen succesvolle verhalen over zijn.

Mee eens. Ik heb er wel eens een op proef gehad van een handelaar,een maand en pas achteraf te betalen,klinkt ideaal maar toen ik hem niet wou werd die man razend en begon me zelfs te bedreigen.Nog wel vaker proefperiodes gehad,maar die leverden geen problemen op omdat ik die paardjes gewoon hield.Problemen komen pas als je probeert van je teruggaverecht gebruik te maken.