Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Promisse

Re: Rien van der Schaft: van Basis tot Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:24

@Inxs, als het gaat volgens de opzet dan krijg je eerst toegang tot de eerste en na een periode toegang tot de volgende etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:31

Aha, bedankt Promisse! En hoe lang duurt zo'n periode?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:34

zodiacje schreef:
Dan kijk je naar een andere cursus. Voor deze kan je je direct aanmelden. Ik heb mij afgelopen weekend nog aangemeld

Och ik keek dus weer eens met een half oog :roll: Thnx!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 02:28

Inxs schreef:
Aha, bedankt Promisse! En hoe lang duurt zo'n periode?

Volgens mij twee weken!
Lijkt me zeker geschikt als recreatief ruiter: in de lessen wordt niet ingegaan op wedstrijdgericht trainen. Het is echt de bedoeling dat je je paard traint om jou te kunnen dragen, dus dat is waardevol, ongeacht hoe je rijdt. Of de cursus het waard gaat zijn, kan ik nog niet beoordelen, ik ben nu pas een week bezig :) De eerste module ziet er goed uit in ieder geval. Ik had eerlijk gezegd wel nóg meer filmpjes per module verwacht. Stormde er binnen een avondje doorheen.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 09:17

Ja van mij mogen er ook meer filmpjes zijn. Wat ik nu doe is ze af en toe opnieuw kijken. Het grappige is dat er dan weer andere dingen tot me doordringen. Waarschijnlijk dingen die op dat moment aansluiten met waar ik mee bezig ben of zo.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:37

Ik zou het wel interessant vinden om meer lessen te zien waar Rien onderdelen behandelt die ook in de training terugkomen. Precies wat een paar maanden geleden als feedback wordt gegeven: waar gezegd wordt 'je kunt met je binnenhand naar binnen en naar voren vragen, om te bekijken of je paard de hals meer wil laten dalen', zou ik dat graag in beeld willen zien. En dan ook hoe het niet moet (dus een ruiter die binnenhand naar zich toe trekt, inclusief de reactie van het paard erop). En dan het liefst met 'huis-tuin-en-keuken' ruiters :D Dat zou de training wat mij betreft nog waardevoller maken. Soms mis ik nog wat beeldmateriaal om zijn woorden meer te verduidelijken - hoewel hij op een fijne en begrijpelijke manier uitlegt :)
De filmpjes van leden zijn zeker ook waardevol en interessant, maar ik denk dat er nog winst te behalen is door meer materiaal te maken waar Rien zelf 'live' uitleg bij geeft. :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:13

Joyce_ schreef:
Ik zou het wel interessant vinden om meer lessen te zien waar Rien onderdelen behandelt die ook in de training terugkomen. Precies wat een paar maanden geleden als feedback wordt gegeven: waar gezegd wordt 'je kunt met je binnenhand naar binnen en naar voren vragen, om te bekijken of je paard de hals meer wil laten dalen', zou ik dat graag in beeld willen zien. En dan ook hoe het niet moet (dus een ruiter die binnenhand naar zich toe trekt, inclusief de reactie van het paard erop). En dan het liefst met 'huis-tuin-en-keuken' ruiters :D Dat zou de training wat mij betreft nog waardevoller maken. Soms mis ik nog wat beeldmateriaal om zijn woorden meer te verduidelijken - hoewel hij op een fijne en begrijpelijke manier uitlegt :)
De filmpjes van leden zijn zeker ook waardevol en interessant, maar ik denk dat er nog winst te behalen is door meer materiaal te maken waar Rien zelf 'live' uitleg bij geeft. :)

:j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:45

mirjamalvaro schreef:
Joyce_ schreef:

:j

_/-\o_

Afgelopen weekeind was weer heerlijk confronterend, insturctie op mijn paard, paard loopt sterretjes van de hemel. Conclusie, probleem is de pilot (ik, rij te wisselvallig) dat is balen, wel positief, paard kan het best is niet zo dat ik hem iets vraag wat ie niet kan.
Zwarte is daar zoveel gevoeliger voor dan de beige, leer je allicht beter van rijden, maar ondertussen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:28

Joyce_ schreef:

Ik denk idd dat daar veel winst valt te behalen. Over de online training kan ik nog niet zo veel zeggen natuurlijk, maar wel over het feit dat je meer dan genoeg info en filmpjes kunt bekijken van ruiters & paarden welke op een veel hoger niveau zitten mbt het rijden. Als huis, tuin en keuken ruiter valt er helaas een stuk minder te vinden. Of het wordt in zulke technische termen uitgelegd dat je er geen hout meer van snapt en een ondertiteling nodig hebt om het te begrijpen. Of het wordt zo omslachtig beschreven dat je door alle info de kern mist. Da's wel jammer vind ik.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:41

Gaan er hier nog mensen naar de trainingsseminar van het KNHS? Waar Rien dit jaar de clinics geeft.

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 14:51

Promisse schreef:
Gaan er hier nog mensen naar de trainingsseminar van het KNHS? Waar Rien dit jaar de clinics geeft.

Weet iemand wat dit juist inhoudt?
Ik zie net dat hiervoor geen tickets meer kunnen besteld worden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:12

Cyta schreef:
Promisse schreef:

Weet iemand wat dit juist inhoudt?
Ik zie net dat hiervoor geen tickets meer kunnen besteld worden?

Wist niet dat het was, maar zie dus nu ook dat het al niet meer uitmaakt, ach.. had toch met vervoer gezeten, wel jammer, allicht dat ik iemand wel zo gek had gekregen om mee te gaan en te rijden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:28

Hoi, ik lees al een tijdje mee en ik vroeg me af wat Rien doet met het beleren van jonge paarden, het voortraject. Gebruikt hij met het longeren dan ook geen hulpteugel omdat dat het natuurlijk evenwicht van het paard ook verstoort? Dat zat ik me even af te vragen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:32

Voor zover ik me kan herinneren (is tijdje terug dat ik video's gekeken heb) is hij niet voor het werken met hulpteugels ook niet met longeren.
Gewoon op Eigen benen lopen.
Kan ook zijn dat ik dat wilde horen hoor :+ en het daarom maar zo onthouden heb.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:40

Rien longeert zonder hulpmiddelen. Mocht het jonge paard toch bijgezet worden dan heel losjes.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:23

Dank je wel voor jullie antwoorden. Fijn dat hij dan inderdaad die lijn doortrekt.

Zit er ook over te denken me aan te melden, altijd handig als ondersteuning voor het zadelmak maken en straks doorrijden van ons jonge paard. En ik vind de sfeer hier in het topic ook heel prettig. Ik lees met plezier al jullie verhalen en ervaringen. :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:27

Leuk. Ik mag het voorjaar ook weer eenrje zadelmak maken. :D

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:26

Ik zie niet dat de kaartjes uitverkocht zijn. Ik lijk ze nog gewoon te kunnen bestellen. Heb het proces niet afgemaakt omdat ik al een kaartje heb maar hij zei nergens dat er niets meer was.
Het is het trainingsseminar op het KNHS op zaterdag 20 januari.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:01

Ben benieuwd hoe het Trainersseminar is, klinkt interessant (maar voor mij als recreatieve wedstrijdruiter iets minder relevant denk ik)! Veel plezier voor degenen die gaan :)

Het valt me op dat zowel op mijn telefoon als mijn laptop de site zo traag werkt, bij jullie ook? Het duurt lang voordat hij 'schakelt' als ik heb geklikt. Vooral de filmpjes laden langzaam en haperen regelmatig als ik kijk (andere filmpjes op bijvoorbeeld YouTube niet). Ligt het aan mijn computer, of hebben jullie dat ook? :)

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:38

Die seminar klinkt inderdaad heel interessant! Helaas is het hier echt wel ver vandaan, anders zou ik het wel graag eens zien.
Hier gaat de site gewoon goed, Joyce_. Heb alleen bij de ingestuurde video's op de site dat die wat trager gaan of stilvallen als ik ze in hogere definitie bekijk.

Hier heb ik nu 1 paard om zadelmak te maken, dus wel fijn om meteen vanuit deze methode te kunnen beginnen!
Heb met Reynir nu 3 keer op het rijden op contactteugel geoefend en dat gaat heel fijn! Blijkt toch maar weer dat ik gewoon zelf soms te veeleisend ben... :o Grappig genoeg heb ik dat alleen met mijn eigen paarden, met trainingspaarden lijk ik veel begripvoller en geduldiger te zijn... Toch een werkpuntje! :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:46

Ik heb me aangemeld *\o/*

Gelijk kijken of er wat is voor mijn 'probleem'. Mijn jonge paard heeft een fijn mondje maar is enorm loperig, die draaft zo de galop in. Erg moeilijk om dan niet te zwaar in de hand te worden.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 03-01-18 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:47

Wat goed! :D

Hier wedstrijd voor de 14e maar afgezegd.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:39

Veel plezier met alle nieuwe inzichten, Pantykous en RavenIris! :)

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:04

Promisse schreef:
Ik zie niet dat de kaartjes uitverkocht zijn. Ik lijk ze nog gewoon te kunnen bestellen. Heb het proces niet afgemaakt omdat ik al een kaartje heb maar hij zei nergens dat er niets meer was.
Het is het trainingsseminar op het KNHS op zaterdag 20 januari.

Wat gek, toen ik dat wilde proberen stond er "u kunt geen tickets meer bestellen voor dit event".
Nu kan het blijkbaar weer wel.

Waarom afgezegd Mirjam? nog steeds niet beter?

Bij mij gaat de site ook goed hoor Joyce.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:48

Cyta nog steeds ziek. Kan enkel zitten en liggen. En waarschijnlijk komt er een operatie. Dus maar afgezegd.