Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:25

Als ik mezelf terug zie op foto's of filmpjes dan denk ik ook af en toe, pfoe.. Ze is toch kleiner dan ik dacht :') En toch lijkt ze naast mij echt niet klein!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KittyDylan

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:36

Nu moet ik even heel eerlijk bekennen, toen ik een rijfoto op Instagram zag, dacht ik dat er een kind op zat. Don't shoot me _O-

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:06

Ghostattack, ik vind jullie eigenlijk heel leuk als combi! Staat prima zo.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 06:25

Natuurlijk is Hoe lichter Hoe beter. Zeker op de wat kleinere paarden/pony's, IJslander gaan ze nog altijd uit van wat men vroeger goed vond, maar inzichten en kennis verbeteren en veranderen. Tijd dus dat ze daarin meegaan. Na mn zwangerschap moet ik ook weer gaan afvallen, vind me nu toch te zwaar voor mn pony (die al wel een dikke 1.50 is), de kleintjes ga ik al langer niet meer op. Wel weer een paar staan die gaaf voor de kar zullen staan.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:50

Vind ik ook wel hoor.
De meeste hier zijn volgens mij wel vrij licht.

Ik ben 169cm en weeg 73kg.
Pablo is 145cm stokmaat
Dus volgens de maatstaven van nu ben ik te zwaar.

Maar ja ik wil ook sowieso gaan afvallen dit keer lukt het me niet dus ga met een dietiste werken vanaf dinsdag. Hopelijk krijg ik snel resultaat ik wil terug naar 60 kilo.

Dus hopelijk lukt het.

Ik reed vroeger een kruising fjord die ook rond de 145 cm was dat ging prima.

Mijn eigen nrps was 150cm en dat was de ene keer ook beter als de andere keer.

Dus ligt ook aan bouw en bespiering van het paardje

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 05:56

Wat hebben jullie dit weekend nog met de paardjes gedaan?

En zijn er nog Bokkers hier die meedoen aan de Eersel Postel rally.
Ik wil misschien gaan kijken dit weekend, maar rijdt niet mee

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 06:14

Ik heb redelijk spontaan een wedstrijd meegereden :')
Had er vanaf begin juli niet opgezeten op afgelopen week 4x na, doordat er een kies uit moest bij ponylief. Ging geheel boven verwachting ! Als je van punt 13 tot 20 redelijk bokkend door de baan gaat (enthousiast in de galop/2x een 3) nog 176 punten rijdt denk ik dat ik niet mag klagen :+ haha. Ik wil 'm nu wel verder oppakken en weer wat meer gaan starten. :)
Hebben jullie ook wat last van demotivatie van het donkere aankomend weer, de donkere avonden, etc.?
Fabske, wat is dat voor soort rally/rit? Daar heb ik nog niet van gehoord geloof ik!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 06:22

Wat leuk dat je toch nog zo'n goede score behaald hebt zeg :D
En dat na zo lang eigenlijk niet echt kunnen trainen veelbelovend voor de toekomst als je wel kan trainen.

was het een wedstrijd in het mennen of onder de man? LDJ

Ja ik heb ook altijd last van demotivatie om iets te doen bij ons is het ook gewoon een weiland en geen echte verlichting aanwezig.
Dus dat maakt het er ook niet makkelijker op.

De eersel postel rally is een rit van gemiddeld 40km
Die rijdt je aan de hand van een soort hints zitten foeven in en is op tijd.
Hoe beter je tijd hoe beter je eindigd.

Er doen zowel aanspanningen als equipes aan mee ik wou graag er aan mee doen maar had helaas niet genoeg kunnen trainen voor de voorbereidingen dus nou kijk ik voor volgend jaar.
Maar denk erover om te gaan kijken dus het is leuk als ik dan weet dat er mensen mee doen van bokt of die ik ken hahaha.

http://www.eerselpostel.nl
Hier de pagina van de rally

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 06:49

Klinkt wel als een uitdaging, die rally! Leuk!

Ik rij ohz wedstrijden. M1 plus wat winstpunten tussen de grote peerden :) En inderdaad, ik hoop m toch nu meer op te pakken zodat ik naar wedstrijden toe kan rijden/trainen!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 06:56

Ik wilde eigenlijk dit jaar meedoen aan die rally, maar daar dacht ponylief anders over :+

Gisteren wel echt een super les gereden! Veel gedraafd dus dat was echt een mijlpaal, ook alleen opgestapt zonder hulp voor de eerste keer.
Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 07:27

Wat goed Ghostattack ! Ik spiek ook af en toe op je YouTube kanaal, ziet er echt al super netjes uit.

Hier is de manse pown naar de tandarts geweest.. en omdat ik vanwege twijfels over zadel en griep al twee weken niet gereden heb heb ik besloten om bitloos te gaan rijden, mag een sidepull van stalgenootje lenen. Hahaha gaat wat worden.. met bit is hij ook nog niet bevestigd is zo goed als groen. Langs de weg doet de rem het meestal wel ( als het vuur niet naar boven komt... dan heeft hij echt zo een giga snelle stap dat de snelle haflinger waarmee we soms rijden moet draven hahaha en dan is zijn stilstaan ook wat zoek) Sturen stelt buiten natuurlijk niet veel voor, in de bak vind hij het moeilijk... heb ik ook nog maar twee keer gedaan hahah.

Zadel probleem is gelukkig opgelost lijkt het, maar blijf het in de gaten houden.
We hebben zaterdag een speurtocht te paard.. en dat ik gister met zadelmaker opstapte ... trok meneer de zadelmaker gewoon mee naar de weg .. hup we gaan buitenrijden dacht hij... trekt mini pown zo een man van minimaal 80 kilo achter zich aan, hahahaha ... ik zat er overgens stuurloos op.. dus heb maar eventjes een plukje manen gepakt ;p ( inverband met tandarts mocht hij geen bit in)

Dus ik ben erg benieuwd hoe het gaat. Ik ga gewoon in de bak wat slalommen en mischien buiten uitstappen. Het is overgens een sidepul ben benieuwd hoe dat gaat, haha.
Ik wil uiteindelijk wel bitloos maar zat niet in de planning om dat al te doen voor hij bevestigd was met bit.. en uberhoud op de hulpen reageerd in plaats van alleen op stem.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:29

fabske schreef:
Wat hebben jullie dit weekend nog met de paardjes gedaan?

En zijn er nog Bokkers hier die meedoen aan de Eersel Postel rally.
Ik wil misschien gaan kijken dit weekend, maar rijdt niet mee

Wij zouden eigenlijk mee doen. Maar 1 van mijn pony's is geblesseerd... :(

Al zal de ep niet meer zijn zoals hij was ..
Mijn oom heeft eeuwen gejureert en werd dit jaar "vriendelijk" bedankt.
Ook start je vort vanaf het mortel veld.

Ik woon trouwens tegen Eersel aan :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:49

Woww, eindelijk weer leven in het topic haha! :=

@Tyrcanol, balen van de blessure zeg!

En welkom aan alle nieuwe mensen :)

In de tussentijd dat het hier erg stil was twee wedstrijden gereden, eerste ging voor mijn gevoel super fijn! Punten vielen echter héél erg tegen en pony was toch uit de baan gevlogen :') tweede wedstrijd was vorige week zondag! Ging opzich wel oké, en ook nog wel punten waarmee ik kan leven :P Ik wil me in de winterperiode meer bezig gaan houden met lessen en wacht nog heel even af volgend jaar hoe ik over wedstrijden denk, misschien dat ik namelijk liever overstap op enkel lessen en cursussen.

Nog wat foto's van de eerste wedstrijd :j

Afbeelding
*oepsie, benen steken beetje erg naar voren :')

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:30

Ik ben ook een echte ponyruiter. Mijn oudje waar ik nog wel eens opzit is een c pony verder veel d ponys maar ook een paar kleintjes. Tis dat ik zo lang ben maar anders was ik met de b pony gaan starten tussen de paarden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:37

Afbeelding
Afbeelding
De b pony. Ik ben 1,73 en 50/53 kg maar gewoon te lang alleen al. In het zadel zitten gaat nog wel maar ik denk dat ik haar gewoon in de weg zit.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 06:23

Zou ik zeker niet doen op die B pony Lailapri. Ik ben zelf ook 1.73 en ik pas al niet meer goed op een D-pony (ziet niet uit iig)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 06:57

Ow op de d pony's pas ik primaAfbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:10

Nou ja, het kan net net bij mij. Ik miest begin dit jaar op de manege eens op een D-pony rijden maar voor mijn gevoel was ik veel te groot (mijn vaste paard liep toen al, inhaalles voor mij)

Zal wel zijn omdat ik een (kleine) Fries rijd, dat het zo was voor mijn gevoel.

Ja jij past inderdaad wel op die D-pony. Ligt aan mij denk ik :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:20

Wil bij mij wel nog, hier op mn d (mss net E). Wel moet er weer wat gewicht af vind ik zelf

Afbeelding
Afbeelding
Maar ik ben ook maar 1.65, hier vorig jaar met een pony van 1.16-1.20 :')

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:46

Cemlys, wat voor zadel ligt daarop? Mooie kleur!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:48

KittyDylan schreef:
Nou ja, het kan net net bij mij. Ik miest begin dit jaar op de manege eens op een D-pony rijden maar voor mijn gevoel was ik veel te groot (mijn vaste paard liep toen al, inhaalles voor mij)

Zal wel zijn omdat ik een (kleine) Fries rijd, dat het zo was voor mijn gevoel.

Ja jij past inderdaad wel op die D-pony. Ligt aan mij denk ik :j

Tis ook maar net wat je gewend bent denk ik. Als ik op een paard zit voel ik me nietig klein.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:40

Wat een knappe paardjes komen er allemaal voorbij :)
En op de D-pony pas je prima hoor Lailapri.

Tyrcanol jammer dat je niet mee kan rijden misschien een ander jaar, ik hoorde inderdaad dat de opzet nu anders is. ik reed vroeger altijd mee in de aanspanning en daarna onder de man een aantal jaren.
Afgelopen jaren heb ik helaas niet meer mee kunnen rijden mijn beide paardjes in laten slapen 3 jaar achter elkaar, en vervolgens geen geschikt paard er meer voor gehad.

Cemlys mooie paardjes hoor die van 116 is best een kleine tank of niet haha wat een knap ding :D
En je past prima op je d-pony ik vind je op de foto totaal niet zwaar ogen ook niet :D

Hier nog een foto van pablo van vandaag:

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:31

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:34

Fabske, ja die welsh is een hengst, niet de mijne, maar inderdaad een tankje. Al ben ik die tankjes wel gewend, heb er behoorlijk wat staan

Afbeelding
3 jarige tankje, merrie

Afbeelding
0-jarige tankje in wording

Afbeelding
nog een 3 jarig tankje

Afbeelding
tankje fokmerrie, die tankjes fokt

Afbeelding
papa tank

en zo staan er nog een paar, moet ik nog doorgaan :')

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:02

Wat een leuke paarden weer hierboven. Die van mij was vandaag wat onrustig al was dit pas de tweede keer met zijn tweetjes naar buiten toe. Maar ik vroeg om draf.. en kreeg galop hahah en hij wouw dus even niet meer stoppen.. ging niet sneller maar ook niet langzamer, uiteindelijk ging hij toch braaf weer naar stap.. tja ik zal nu hij in de spieren komt en vrolijker word etc.. toch echt het stuur en de rem beter gaan bevestigen hij doet nu alles wel netjes op stem.. maar dus als het hem uitkomt hahaha.