Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaaikkee

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:21

@charica, bugattie is echt een leuke pony om te zien! Het stukje onbalans is wel bekend. De eerste keer toen ik er op mocht voelde het alsof ik op een dronken paard zat hihi. Ik denk dat je met 1,63m best op een pown van 1,40 moet passen zeker met jou gewicht. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@Mandy_B, dankje :). Ziet er netjes uit zo voor de tweede keer samen. Braaf paard zo te zien? Behalve de schaduwen dan haha.

@xChanelx, rijd je hem ook in de bak? Het kan helpen om veel figuren te rijden en te schakelen in je gangen. Misschien ook nog een stuk onbalans?

@meisje2000, Balen dat ie onregelmatige is. Hoe gaat het nu met je paard?

@jodi93, fijn dat het longeren goed gaat met hangende beugels, is toch vaak spannend die klepperende dingen. Floor heeft echt een leuk koppie. Leuke foto's ook in het topic!

Vandaag samen met Fionn de eerste les gehad. Beviel erg goed! Voor over 2 weken weer een les gepland staan en daarna wil ik waarschijnlijk een periode wekelijks gaan lessen.

Het was de eerste keer dat we samen op pad gingen in het donker. Mn zus was mee op de fiets, moeten altijd 15 minuutjes stappen naar de vereniging Helaas geen bak bij stal.

Fionn was het eerste half uur erg braaf lette goed op en deed z'n best met de oefeningen. Maar na een half uur had hij er echt genoeg van, trok steeds richting de uitgang, moeilijk terug te sturen of ging gewoon stil staan en wilde absoluut niet vooruit. Gek paard, Hierna naar een ander gedeelte van de bak gegaan en het gelukkig nog goed kunnen afsluiten. De les duurde 3 kwartier totaal. :)

Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 06:57

Maaikkee hij is weer helemaal rad. Vermoed dat hij hem ver stapt heeft. Zaterdag kwam hij heel onregelmatig uit de box. Toch het land in gedaan want beweging is dan toch het bed te. Bij het binnenhalen was het er nog maar een stuk minder. Zondag uit de box en het was een paar passen en toen goed. Alleen in draf liet hij nog onregelmatigheid zien maar niet extreem. Maandag was het weer goed. Als hij vanavond nog goed loopt gaan we gewoon weer lessen. Begint hij tussendoor weer houden we op en laat ik morgen even een da komen puur voor de zekerheid. Blijft hij goed lopen dan zijn we blij. Mijn staleigenaresse geeft me ook les en zij appie me over chameur en weet er dus van en houd dit ook in de gaten.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:53

@Maaikkee, wat fijn dat het zo goed ging in het donker.

Ik heb wel een bak bij stal, maar nog niet in het donker gereden.
Ga dat volgende week eens proberen.

Vraagje aan jullie gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor bit gebruiken jullie voor jullie jonge paarden?

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:18

Maaaikkee nou tweede keer samen is niet helemaal waar. Ik heb hem zelf beleerd en nu heeft een ander meisje hem een paar keer gereden om stuur en gas te bevestigen. Dus bedoelde tweede keer daarna.

Wat fijn dat die van jou zo braaf is. Je rijdt al best wel lang. Mijn gup heeft na 20 min (en 10min longeren) de motor al af :')

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:21

Tymone ik gebruik een heel smal (met iets bredere buitenkant, zo niet scherpen) dubbel gebroken watertrens.

Mijn paard zijn mond is heel klein dus ook enkel dit past... anders past misschien wel maar kan zijn mond niet meer dicht of de bitringen zijn groter dan zijn mond zelf :Y)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:25

Ik rij momenteel met een tonglepel omdat hij zo aan het spelen is met het bit dat zijn tong alle kanten opslingert incl naar buiten. Zodra hij zijn tong wat rustiger houd en hij wat meer bevestigd is gaan we weer over naar een gewoon bit. Hij loopt hier wel heel erg fijn op maar moet wel leren om op een gewoon bit te lopen. Dit is dus niet om problemen te verdoezelen maar puur omdat hij te speels is met het bit. Open dat we over een paar weekjes weer over kunnen. Ik wil namelijk de riemen van het hoofd stel niet aansnoeren en rij nu met een lage neusriem die heel los zit en hij vind dit bit niet erg. Opent zijn mond al als hij het bit ziet en knabbelt en schuimt goed met dit bit. Dan liever even tijdelijk dit bit dan de rijmpjes aansnoeren.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:32

@tymone, ik rijd zonder bit. Mijn andere paard had toen hij jong was een dubbel gebroken D trens.

@Mandy_B, haha Oké op die manier! Most ook zeggen dat ik meestal maar een half uurtje rijden. Nu ook alleen maar de stap en draf mee gepakt galop nog even gelaten voor de volgende keer :)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:39

Tymone schreef:
@Maaikkee, wat fijn dat het zo goed ging in het donker.

Ik heb wel een bak bij stal, maar nog niet in het donker gereden.
Ga dat volgende week eens proberen.

Vraagje aan jullie gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor bit gebruiken jullie voor jullie jonge paarden?

Ik gebruik een dubbel gebroken appelbit watertrens. Een happy mouth bit ik meende dat hij van BR was. Gekocht bij Epplejeck.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:46

meisje2000 schreef:
Ik rij momenteel met een tonglepel omdat hij zo aan het spelen is met het bit dat zijn tong alle kanten opslingert incl naar buiten. Zodra hij zijn tong wat rustiger houd en hij wat meer bevestigd is gaan we weer over naar een gewoon bit. Hij loopt hier wel heel erg fijn op maar moet wel leren om op een gewoon bit te lopen. Dit is dus niet om problemen te verdoezelen maar puur omdat hij te speels is met het bit. Open dat we over een paar weekjes weer over kunnen. Ik wil namelijk de riemen van het hoofd stel niet aansnoeren en rij nu met een lage neusriem die heel los zit en hij vind dit bit niet erg. Opent zijn mond al als hij het bit ziet en knabbelt en schuimt goed met dit bit. Dan liever even tijdelijk dit bit dan de rijmpjes aansnoeren.

Die van mij is momenteel zijn voortanden aan het wisselen en doet nu lastig met het bit in, als het erin zit is hij weer okey. Dit deed hij ook toen hij zijn buitenste snijtanden aan het wisselen was. Zal dus wel weer overgaan....

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:55

Voor alles moet een eerste keer zijn, zo ook voor het bewonderen van de rijbaan van dichtbij.

Gelukkig heb ik mij niet echt bezeerd en kan ik er om lachen.

Daarna weer opgestapt en verder gereden...

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:56

Voor alles moet een eerste keer zijn, zo ook voor het bewonderen van de rijbaan van dichtbij.

Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:03

Hoe super gaaf is dat.

Ik heb een online trainingsprogramma van Rien van der Schaft gewonnen.
Het gaat specifiek over de basisafrichting van je paard.

ben er echt super blij mee *\%/* *\o/*

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 09:25

Tymone schreef:
Hoe super gaaf is dat.

Wauw, gefeliciteerd! :D Zijn dat soort en met filmpjes? :O

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:02

Charica schreef:
Tymone schreef:
Hoe super gaaf is dat.

Wauw, gefeliciteerd! :D Zijn dat soort en met filmpjes? :O

Geloof het wel, en opdrachten die je kunt doen. Als het goed is begint het vrijdag. Laat je wel weten hoe het eruit ziet.

Het is best een prijzig programma's nu kost het €199,- vanaf januari €299,-

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:10

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vandaag langs geweest op de stal waar ze hem zadelmak maken. Ik mag aankomende vrijdag dan ook eindelijk uitstappen! Zolang op gewacht. Hij doet het zo braaf. Hij is vandaag voor het eerst door de springbak gegaan en hij doet het gewoon super. Hij kijkt niet op of om voor de hindernissen en slalomt ze super lekker. Zit er dan toch een stuur op. Mijn dappere dodo.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:16

@tymone, klinkt leuk. Gefeliciteerd! Dat is wel een duur programma zeg. Heb er ook nog nooit van gehoord, maar het is dus wel goed?

@shamaqueen, fijn dat het zo goed gaat! Hij ziet er echt uit als een jonge slungel. Hoe hoog is hij? Hij oogt best groot :D

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:55

@maaaikkee toen hij voor het laatst was gemeten was hij 169. Hij staat op stal langs een paard van 171 en hij is hoger in de schoft. We gaan hem binnenkort maar eens meten hahaha

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 09:27

Shamanqueen schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben vandaag langs geweest op de stal waar ze hem zadelmak maken. Ik mag aankomende vrijdag dan ook eindelijk uitstappen! Zolang op gewacht. Hij doet het zo braaf. Hij is vandaag voor het eerst door de springbak gegaan en hij doet het gewoon super. Hij kijkt niet op of om voor de hindernissen en slalomt ze super lekker. Zit er dan toch een stuur op. Mijn dappere dodo.

Wat loopt hij daar super braaf. Lijkt erg cool in zijn hoofd.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:37

@Tymone ja hij is een koele kikker. hij is zo braaf, als hij angstig is staat die stil en laat die het over zich heen komen. Als je hem het gevoel van vertrouwen geeft dan loods je hem overal doorheen. Wat ontzettend fijn is natuurlijk. Ik heb filmpjes van hem dat hij door de hindernissen bak draaft en hij pakt alles zo braaf op. Super fijn

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:31

@Shamanqueen: fijn dat hij zo braaf is! Ik vind het 'freezen' persoonlijk een top reactie als een paard iets spannend vindt. Hoe oud is hij? & veel plezier vrijdag als je hem mag uitstappen.

Ik heb zaterdag mijn eerste les en ik wil eigenlijk iemand vragen om een stuk te filmen, zodat ik weer eens terug kan kijken (: en wat foto's natuurlijk!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:00

Ik ga even quoten :))
Shamanqueen schreef:
Mijn paard staat sinds twee weken op een trainingsstal om zadelmak gemaakt te worden. De stap, draf en galop is momenteel bevestigd en ook het op en af stappen gaat zonder moeite. Er zal nog even mee gewerkt moeten worden, maar hij doet het nu al top.
[ Video ]

Leuk filmpje! Super dat hij het zo goed oppakt :j

maaaikkee schreef:
Het rijden in de bak word hier lekker opgepakt. Na een zomer periode met alleen maar buitenrijden. Dinsdag hebben we onze eerste les gepland staan. Vandaag voor het eerst zonder z'n maatje naar de bak geweest, de held. Er waren allemaal andere paarden ivm werdstrijd. Hij was wel wat gespannen maar toch erg braaf, trots op m'n knappe gup.

[ [url=m/YRaV7p.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oFoef2.png]Afbeelding[/url] ]

Super knap! Fijn dat hij ook bij spanning mooi op jou gefocust kan blijven :)
lindamusters schreef:
Wij hebben donderdag voor het eerst meegereden in de clubles. Veel indrukken, slecht weer en veel paarden, en op vreemd terrein. Maar zoals verwacht was hij weer zó ontzettend braaf. Hij is niet te houden aan de hand maar zodra ik zit is hij ontzettend lief!! Ontzettend trots!! <3

Wat goed! Super om te weten dat hij met jou op zijn rug zo braaf is!
Charica schreef:
Ik ben Bugatti weer aan het oppakken. We hebben een nieuw zadel, 16 inch.
Heb er nu 2 keer op gezeten. Hij is harstikke braaf en kijkt eigenlijk nergens van op!

[ [url=m/jE9nHr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z99icH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heeft ie nog wel een balans van niks! (Begrijpelijk natuurlijk)
Hadden jullie dat ook?
Heb gisteren een rondje gestapt met hem, mijn instructrice hield hem vast, en het voelt alsof ie dronken is!
Hij durfde eerst niet te lopen met iemand erop.

Ik zal trouwens een foto maken wanneer ik er ook op zit.
Ik twijfel nog steeds of ik niet te groot ben, hij is 140, ik 163 en 56 kilo nu. (Ben normaal rond de 54 kilo, maar ben nu ook zwanger, haha. Lichter wordt ik niet) :')

Giv had dat aan het begin ook maar dat veranderde heel snel. Komt dus vast goed :)
Mandy_B schreef:
Ik heb gisteren ook weer voor de tweede keer op mijn gup gereden. Hij vind momenteel schaduwen van personen nogal eng maar goed.

[ [url=m/5waouw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xU0MlH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K6Q3gD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat knap! ziet er echt al heel netjes uit!
Jodi93 schreef:
Wat fijn dat het zo goed gaat met de meesten :)

Hier zijn we ook weer een stap verder. Vandaag voor de 2e keer met hangende stijgbeugels gelongeerd en ze deed het super :D

Ook heeft degene die mij helpt super mooie foto's van Floor gemaakt.
Willen jullie een kijkje nemen in het topic? :D
[ITP] Herfstfotoshoot met Floor! (v. Oscar)

Wauw wat een super gave foto's! <3

maaaikkee schreef:
Vandaag samen met Fionn de eerste les gehad. Beviel erg goed! Voor over 2 weken weer een les gepland staan en daarna wil ik waarschijnlijk een periode wekelijks gaan lessen.

Het was de eerste keer dat we samen op pad gingen in het donker. Mn zus was mee op de fiets, moeten altijd 15 minuutjes stappen naar de vereniging Helaas geen bak bij stal.

Fionn was het eerste half uur erg braaf lette goed op en deed z'n best met de oefeningen. Maar na een half uur had hij er echt genoeg van, trok steeds richting de uitgang, moeilijk terug te sturen of ging gewoon stil staan en wilde absoluut niet vooruit. Gek paard, Hierna naar een ander gedeelte van de bak gegaan en het gelukkig nog goed kunnen afsluiten. De les duurde 3 kwartier totaal. :)

[ [url=m/QBXrgo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach dat kan je hem ook niet kwalijk nemen, Giv was aan het begin ook niet altijd even enthousiast en vond de uitgang ook weleens interessanter dan mij.
Gelukkig heb je het goed af kunnen sluiten :j
Tymone schreef:

[ [url=m/1ERINS.jpg]Afbeelding[/url] ]

ohoh, gelukkig niet bezeerd! :)
Tymone schreef:
Hoe super gaaf is dat.

Wat super gaaf!
Shamanqueen schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ziet er relexed uit! Fijn :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:02

Zo ik ben weer bij :j

Hier gaat alles goed! Prada mag ik sinds 3 weken weer onder het zadel stappen dus die gaat lekker vooruit :D
Giv doet het ook echt goed!
In februari mag ze met mijn moeder haar eerste dressuurgerichte clinic lopen, die ik ook zelf organiseer.
Er zijn nog plekken vrij dus voor wie het leuk lijkt.... [EV] Dressuurgerichte clinic van Frans van den Heuvel

Recente foto van giv <3
Afbeelding
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 07:46

Vanavond weer les met chameur. Mijn oide staleigenaren waar mijn vorige merrie 11 jaar heeft gestaan komen vanavond ook even kijen. Ondanks dat ik mijn merrie destijds ergens anders heb moeten stallen door financiele problemen hebben we nog steeds een goed contact en kom ik nog regelmatig bij hun thuis voor een bakkie koffie en te praten over van alles en nog wat. Heb er dus erg veel zin in aangezien ik qua rijden zo vooruit ben gegaan en zij dat graag willen zien.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 09:36

Tymone ooh jeeh ach ja weet je ook meteen hoe je eigen paard valt. :Y) gelukkig geen zeer gedaan. hoe is het trouwens met dat schrikachtige? is dat nu helemaal weg?

Shamanqueen wauw wat loopt hij super relaxt daar zeg. het is dat het bok riempje op hangt anders had je zo kunnen zeggen dat hij het al jaren doet. ben benieuwd hoe die wordt als hij helemaal is uitgegroeid/zwaard.

Pradadaan wat een knap dier wordt het. begint zijn jongigheid lekker kwijt te raken. en wat lekker dat je weer kan opbouwen!

Meisjee2000 spannend! heel veel succes vanavond met de les.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 11:42

@Mandy_B,

Hij is wel wat zelfverzekerder aan het worden, maar de trailer is bijvoorbeeld echt een drama.
Maar daar heb ik nu een prof bij.
voor a.s. vrijdag heb ik een grondwerkles gecombineerd met schriktraining gepland staan. Ben super benieuwd en verwacht nog wel wat weerstand.

Maar op naar een goede basis.