Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WenK schreef:Ik ben zelf sporttherapeut voor zowel ruiters als paarden. Dus veel kan en doe ik zelf als ik vermoed dat ze vast zitten. Ook een beoordeling van het zadel kan ik zelf, voor aanpassen of bij twijfel heb ik wel de zadelmaker.
In mijn werk moet ik zeggen dat de groep waar het meest vast zit de recreatiepaarden zijn. De sportpaarden worden over het algemeen wat meer gevolgd, er is meer les en de paarden worden bewuster gereden. De meeste recreatie paarden mogen zelf bepalen hoe ze lopen. Juist hierdoor krijg je vaak scheve compensatie van het ruitergewicht, aangezien ieder paard (en iedere ruiter) van nature scheef is.
Let wel, ik zeg niet dat ieder sportpaard er beter voor staat dan ieder recreatiepaard. Er zijn ook recreatieruiters die bewust rijden en lessen en er zijn ook sportruiters die maar wat aanklungelen en hun paard meer in de weg zitten dan beter maken.
Art_Ificious schreef:En wat denken jullie?
De singel is wel wat te groot voorlopig en het dekje komt ook erg lang.
Harley zal nog zo'n 5cm groeien misschien iets meer maar moet ook nog spieren krijgen.
[ [url=m/KTB8HB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PsoV8a.jpg]Afbeelding[/url] ]