Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnetteFlame

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:10

Jaaa inderdaad, zeker voor de kar is dat erg fijn

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:38

Leuk Seven! Vind vooral Guardian S een hele aansprekende hengst.

Ik doe ook nog niet veel met mijn jaarlingen hoor. Af en toe een borstel eroverheen, maar voornamelijk knuffelen en voeren haha. Voetjes geven e.d. kennen ze gewoon, worden gewoon in de wei bekapt en dat gaat prima. Ik heb wel wat aan trailerladen geoefend met Scout en wil dat dit voorjaar wel doorpakken. De laatste keer dat hij is verhuisd hebben ze t niet zo handig aangepakt. Hij had er al twee keer opgestaan, maar ze durfden de klep niet dicht te maken en gingen met de stang pielen. Toen liep ie achteruit en schrok die en gingen ze schreeuwen, klaar dus he. Liep de trailer echt niet meer in. Terwijl hij als veulen vaak mee is geweest en nooit problemen heeft gegeven. Uiteindelijk na een uur tegen mijn zin in de trailer in een sluis en hem er in gejaagd. Daarna durfde hij echt niet meer de trailer in. Nu twee keer geoefend en hij gaat er wel weer in, maar vindt het erg spannend.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:41

Ik merk aan mijn kleintje dat hij juist nieuwe dingen leuk vind. Als ik een paar dagen niks gedaan heb is hij ook wel baldadig en zoekt hij de grenzen op terwijl als ik regelmatig iets doe met hem dat niet is.

Die van mij heb ik pasgeleden een fleecedeken over hem gegooid ook over zijn hoofd enzo. Hij vond het allemaal best en leuk geloof ik ook nog. Heb hem ook al een beginsel van zijwaarts geleerd.

Wil binnenkort trailer rijden gaan oefenen. Erop lopen is prima, tot nu toe 1x rijdend erop gestaan en dat ging opzich redelijk goed. Nu wil ik hem er meer aan laten wennen zodat ik straks zo weg kan met hem.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 23:45

D at is altijd zo jammer met de trailer, de eerste keer was wat lastig want moesten gelijk bij een trein overgang wachten dus lichten de bel en trein. :=
De tweede keer was hij super braaf gelukkig heeft hij er toch van geleerd.

Guardian s vind ik ook zeer aansprekent inderdaad

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:09

Ik die ook niet zoveel hoor. Ze is van zichzelf gewoon erg op mij gericht. Trailer loopt ze nu wel op, mits ik er met eten voor loop. Dat gaan we in het voorjaar verder oefenen. Ik kan alleen door de wijk wandelen, geen natuur in de directe omgeving. Dan doen we 1x in de 1 a 2 weken. Ook poetsen doe ik niet heel vaak, misschien 1x in de week ofzo. Ze heeft veel respect voor mij, dat vind ik ook belangrijk. Gaat netjes om, vooruit en achteruit. Voetjes gaat netjes en ze is in de hand heel braaf. Ze is vrij cool in haar koppie, dus dat is heel fijn

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 00:17

Pffoe dat lijkt me ook wel spannend ja! Scout is al een 4x mee geweest op de pont, ook wel grappig. Als veulen heen en terug naar de kliniek (moeder had koliek) en naar de opfok en de opfok uit.

Fijn is dat Marion! Hier zijn ze ook wel redelijk nuchter. Scout heeft afgelopen zomer al vliegendeken opgehad, niks aan de hand. Kennedy is wat minder gewend, dat merk ik wel. Maar hij is nieuwsgierig en aanhankelijk genoeg, dus komt vast wel goed.

Poetsen doe ik zeer weinig omdat ze dag en nacht buiten staan met schuilstal en wil de vetlaag er niet af poetsen. Alleen af en toe een harde borstel en vooral heel veel kriebelen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:37

Ik ben ook voor HK al heb ik nu al weinig tijd om te reageren.

Leuk dat iedereen zo verschillend bezig is. Allemaal bewuste keuzes om toch wat met de jonkies te doen?

Mijn brutale aap is de baas over mn 6-jarige ruin én merrie. Baal best wel want ze is echt mondig genoeg. Ook naar mij toe. Begint ook door te hebben dat ze sterk is dus wandelen nu met hengstenketting over haar neus. Kreeg gelijk al opmerkingen maar eerlijk gezegd liever zo dan later niet te houden en gevaarlijke situaties. Ze heeft een trauma met verkeer. Voorheen uitte zich dat in angst maar de laatste keren gooit ze zich gewoon door mij heen voir de auto's. Ik haast een hartverzakking...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 01:39

Ik heb op de OP getemd om te verplaatsen naar HK

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:49

Zo eindelijk tijd om weer te reageren :)

Leuke kerstfotos zijn er voorbij gekomen! Kijken of ik dat met de kleine draak van mij ook nog kan doen, lekker last minute :+
Ga zo de rest even bijlezen, heb het net snel bekeken maar er is zo veel gezegd dat ik het niet onthouden heb :')
HK is geen probleem, zolang er geen mensen zijn die dan niet meer kunnen posten door de 25 berichten regel :)

Heike heeft nu een 'bijtfase', alles moet gevoeld worden met der tandjes. Vooral jaszakken zijn favoriet
Verder is ze een enorme knuffel geworden, ze komt continue kusjes geven en gaat zo voor je staan dat je der wel even moet kriebelen :D

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:53

Bij mij op stal staat de halfbroer van Fin ook en die is best lomp.
Daarom heb ik nu af en toe les met hem....Parelli...ik weet er zelf onvoldoende van.
Ik wil het graag vanaf het begin goed aanpakken. Ook merk ik dat hij zich af en toe verveelt en wat wil doen. Gisteren 5 min geoefend in het achteruit lopen op vingerbeweging. En ik moet iedere dag de wond verzorgen dus schoonmaken en zalf erop..wordt ie makkelijk van.
Het is een knikker met een doorsnee van een 50 eurocentmunt. Dus valt wel mee qua grote. Ik wacht eerst tot het dicht is en waarschijnlijk wordt ie dan ook gecastreerd. Dan vraag ik of ze gelijk dat plekje mee kunnen nemen.

Ohhh Fin heeft dat ook alles met zijn mond ontdekken.

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:09

Ondanks dat mensen zeggen ik doe er bijna niks mee. Doen mensen wel wat met hun paarden.zoals poetsen of wandelen

Ik zie echt duidelijk verschil tussen die van mij waarmee regelmatig iets gedaan werd en zijn maatje die uit de opfok komt.

Eerste paar dagen was halster al een heel probleem. En hij is veel banger dan die van mij. Iedereen kan die van mij benaderen of pakken. Terwijl ik niet eens een halster om krijg altijd bij degene uit de opfok.

En vervelend dat je al met hengstenketting moet lopen.... En staan ze bij je thuis? Of op een pensionstal? Anders zou je kunnen proberen om een dominantere erbij te zetten. Want om zo jong al baas te zijn lijkt mij niet gewenst...
Laatst bijgewerkt door _Melanietje_ op 20-12-15 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:16

Dat is jammer dat ze jr beide volwassen paarden de baas is. Het lopen met ketting ik zie het veel mensen doen ergens natuurlijk prima maar ik denk altijd als ze sterker worden heb je dan wel een vergrotende trap om dat paard aan te kunnen.

Dat valt inderdaad mee kwa wond hoe is het gekomen?

Ik ben niet zo'n parelli fan, wel gebruik ik zelf veel grond werk technieken en heb gemerkt dat je een paard (hond ook trouwens) beter kan houden aan een los touw dan aan een touw met druk. Ik heb veel met hengsten gewerkt op stallen en 1 van de trainers gaf me jaren geleden de top tip. Zware musketonhaak en wiebelen met los touw als een paard gaat duwen, trekken of lopen. Ze gaan gelijk op dat touw letten, gaan achteruit bij te dichtbij en met een relatief kleine hulp kun je veel bereiken. Ik moet zeggen tot nu toe werkt dat altijd top

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:48

Ze staat thuis, ik heb juist paarden verkocht vorige maand, er komen nu niet weer bij. De twee andere die ik nog heb, daarvan is een nieuw maar die was waar ze weg komt de baas over 3 merries die ouder zijn dan haar. Had dus als laatste verwacht dat ze hier van alles en iedereen bang zou zijn. De ander is al een jaar haar beste vriend. Hij was duidelijk de baas maar erg vriendelijk. Nu Lola heeft ondervonden wat domineren is probeert ze dat ook bij hem en dat laat hij volledig toe :oo

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 10:54

Naar aanleiding van jullie vraag of dit topic een huiskamertopic mag worden wil ik graag reageren. Het staat jullie vrij om zelf een HK-topic te openen met elkaar en daar verder te praten over wat jullie maar willen. Dan blijft dit topic staan zoals het nu staat en kan het informatief en on-topic blijven en kunnen beide topics naast elkaar open staan. Er is naar beide vraag hebben we gemerkt en op deze manier kan het goed worden opgelost.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:14

Tis toch veel makkelijker deze te verplaatsen voor ons, informatief heeft deze ook niet de waarde in mijn ogen voor mensen buiten het topic

Aan de andere kant met een nieuw HKtopic kunnen we ook een leuke beginpost toevoegen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:17

Tja ik weet het ook niet of dit topic nog nut heeft zo als het zo moet prima.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:28

Ik zeg gewoon verplaatsen maar we zullen weer afwachten wat het word

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:31

Die optie hebben ze niet gegeven

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:36

Dat is de optie die ik via TEM had gevraagd gisterenavond, dus ga er vanuit dat dat niet kan. Wie wil nieuwe openen? Iedereen mag ook stukje naar mij sturen over jezelf met paardje en foto, maak ik wat leuks. Maar ik ben niet de meest actieve kletser, dus als er meerdere gegadigden zijn roep maar :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:42

Ik wil ook best een nieuw topic aanmaken hoor in huiskamer :)

Met foto en stukje erbij :)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:34

Ik zou ook zeggen verplaatsen, volgens mij is iedereen voor een HK topic?

In de voorstukjes alleen de jaarlingen denk ik he? Zal even foto's zoeken dan.

kking is de wond wel al aan het verbeteren? Wat vervelend dat het zo lang duurt, hij heeft de wond al een paar weken toch?

Caily, inderdaad jammer dat ze dominant is over de andere paarden. Scout is hier ook de baas over Kennedy, maar zodra je er een volwassen paard bij zet is hij super onderdanig, maak me er dan ook niet zo druk om.

Mijn nichtjes zijn net trouwens mee geweest, eentje had ze allebei helemaal gevlochten haha. Ze vonden het wel prima. Wel leuk om te zien dat ze daar zo makkelijk mee zijn!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:45

Wat een onzin! Dit topic kan toch gewoon verplaatst worden. Iedereen is het er mee eens... :roll:

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:48

Wat een gedoe is dat dan weer nieuw topic openen terwijl met een paar klikjes deze volgens mij zo verplaatst is :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:53

Tja.... en als het niet anders is, naar wie moet ik ern stukje sturen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:56

kimley lijkt me dan nu?