De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:17

myk_en_shant schreef:
Hahaha, dat is een lachertje, kijk dat ze proberen af te dingen naar de duizend, daar kun je bij inkomen. Zou ik zelf uiteraard ook proberen en vaak kom je uit op een tussenbedrag, wat dan mooi is voor beide partijen.

inderdaad heb maar terug gemaild of ze misschien niet ergens een 1 was vergeten.

Ania

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 13:55

Leuk dat mijn topic weer loopt!
Ik ben voor een kennis op zoek naar een paard. Ik heb mijn zoektocht ingekaderd met duidelijke eisen (leeftijd-prijs-hoogte enz)
Met de vraag buiten deze eisen niet aan te bieden.

Ik heb 4 paarden aangeboden gekregen.. allemaal (ruim!) buiten deze ingekaderde eisen. Zucht.
Ik vind het heel vermoeiend. Ik moet mezelf dwingen om aardig te blijven en ze te bedanken maar heb de neiging om de waarheid te vertellen :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:24

Ik heb er momenteel wat te koop staan
Zaterdag komen er (hoop ik) toch echt mensen kijken. Tot nu toe veel reacties gehad maar iedereen belt nog voor een afspraak.. Sommige wacht ik al 1,5 week op. Ik snap niet wat de moeite is om gewoon te zeggen dat het toch niet is wat je zoekt of te duur is of wat dan ook.

Heel benieuwd wat er uit komt.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:35

Cayenne schreef:
Ik zie het probleem niet? Je ziet ook op foto 2 dat het dezelfde pony is?

Ik vind de de pony op de 1e foto een hele andere uitstraling hebben. Plus op de 1e foto lijkt de pony een lekkere stevige nek te hebben en op de2e is het maar een ielig nekje. Persoonlijk heb ik niks met die ielige nekjes dus zou wel teleurgesteld zijn.

Ik ben ooit van rotterdam naar friesland gereden voor een paard dat op de foto's flink anders overkwam dan in werkelijkheid. Had echt zoiets van poedersuiker, heb ik hiervor meer dan 2 uur in de auto gezeten. Maar.... paar boxen verder stond er 1 dat was echt bliksem inslag, terwijl ik die op de site weer niet zo aansprekend had gevonden. Dus uiteindelijk niet voor niks geweest.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:04

Ik heb als het goed is een paardje gevonden, wou geen schimmel maar een mooie bruine of zwarte en het is een leuke schimmel merrie geworden :')
Vrouw is enorm blij en heeft de advertentie al overal vanaf gehaald voor ons haha (Paard word van mij en een vriendin samen, is iets makkelijker kwa kosten en beide full time werk)

Dus we gaan haar volgende week zondag ophalen als de jeep terug is van de grote beurt *\o/*
Nu hopen dat het allemaal goed blijf gaan en geen verassingen haha.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:08

Igniss schreef:
Ik heb als het goed is een paardje gevonden, wou geen schimmel maar een mooie bruine of zwarte en het is een leuke schimmel merrie geworden :')
Vrouw is enorm blij en heeft de advertentie al overal vanaf gehaald voor ons haha (Paard word van mij en een vriendin samen, is iets makkelijker kwa kosten en beide full time werk)

Dus we gaan haar volgende week zondag ophalen als de jeep terug is van de grote beurt *\o/*
Nu hopen dat het allemaal goed blijf gaan en geen verassingen haha.

Veel geluk en plezier met het paard gewenst. Laat je ons weten hoe het verder gaat? /3

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:26

Heel veel geluk
Blije enthousiaste kopers zijn een stuk leuker dan dat zakelijke chagrijnige. Verkoop liever een paard aan iemand die dol enthousiast is dan aan iemand die vooral focust op wat er allemaal aan mankeert en alleen maar de prijs omlaag wil hebben.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:16

Donna89 schreef:
Heel veel geluk
Blije enthousiaste kopers zijn een stuk leuker dan dat zakelijke chagrijnige. Verkoop liever een paard aan iemand die dol enthousiast is dan aan iemand die vooral focust op wat er allemaal aan mankeert en alleen maar de prijs omlaag wil hebben.

Klopt!
Als er zoveel niet goed is volgens een "koper" , verkoop ik de pony liever niet :o

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:21

Hier twee weken geleden superleuke schimmel ruin te koop aangeboden. Gekocht als therapie pony, maar gewoon niet geschikt voor dat werk, pony werd er dood ongelukkig van.
Dit netjes aangegeven in de advertentie, dat de pony voor zijn leeftijd erg braaf was, maar wel voorwaarts. Geen manegepony, maar juist geschikt als overgangspony voor een ruitertje die hem de knopjes kon leren.

Bellen er mensen dat ze intresse hebben, maar blijven de pony continue benoemen als 'probleempony' was op een bepaald moment echt bijna genant :=
Ik heb wel 5 keer aangegeven dat de pony verder prima in orde is en gewoon een lekker actief ruitertje zoekt die wat assertiever en handiger is dan de gemiddelde 10 jarige autist met faalangst :+
Nou.. Afspraak gemaakt en ze zouden komen kijken, omdat ik aangaf dat ik het gewoon prettig vind om te kijken of er een klik is met de ruiter, ik kan van tevoren niet zeggen of de pony wel of niet geschikt is voor de ruiter, ken het hele kind natuurlijk niet.
Ze mochten alles vragen, proberen en doen wat ze maar wilden, nothing to hide hier, ik zoek een goede klik voor die pony namelijk.

Nou.. Na twee dagen een berichtje van een zin dat ze het niet gingen redden en ze zou een nieuwe afspraak maken. Ook hier wacht ik nog altijd hoor ;) zeg dan dat je het toch niet aandurft..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:24

Nee joh, een eerlijk berichtje doen is veel te moeilijk ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:28

Lowara schreef:
Hier twee weken geleden superleuke schimmel ruin te koop aangeboden. Gekocht als therapie pony, maar gewoon niet geschikt voor dat werk, pony werd er dood ongelukkig van.
Dit netjes aangegeven in de advertentie, dat de pony voor zijn leeftijd erg braaf was, maar wel voorwaarts. Geen manegepony, maar juist geschikt als overgangspony voor een ruitertje die hem de knopjes kon leren.

Bellen er mensen dat ze intresse hebben, maar blijven de pony continue benoemen als 'probleempony' was op een bepaald moment echt bijna genant :=
Ik heb wel 5 keer aangegeven dat de pony verder prima in orde is en gewoon een lekker actief ruitertje zoekt die wat assertiever en handiger is dan de gemiddelde 10 jarige autist met faalangst :+
Nou.. Afspraak gemaakt en ze zouden komen kijken, omdat ik aangaf dat ik het gewoon prettig vind om te kijken of er een klik is met de ruiter, ik kan van tevoren niet zeggen of de pony wel of niet geschikt is voor de ruiter, ken het hele kind natuurlijk niet.
Ze mochten alles vragen, proberen en doen wat ze maar wilden, nothing to hide hier, ik zoek een goede klik voor die pony namelijk.

Nou.. Na twee dagen een berichtje van een zin dat ze het niet gingen redden en ze zou een nieuwe afspraak maken. Ook hier wacht ik nog altijd hoor ;) zeg dan dat je het toch niet aandurft..

Cynth, heb je Oreo nog dan?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:20

Ik pb je even :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:11

Caroline52 schreef:
Ik snap dat ik mezelf tegen spreek wat ik bedoel te zeggen is dat niet alles goed te trainen is als je een componiste probleem hebt en geen klik als je een klik hebt maakt het niet uit hie veel je moet trainen zonder klik gaat het trainen echt nuet lekker straks...

Maar laat maar niet zo boeiend... :=

Ik snap helemaal niet wat hier nou staat.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:39

Nou, die enorm leuke schimmel merrie word het toch niet. (Zucht zucht)
We zouden de vrouw zaterdag morgen bellen omdat ze het vrijdag druk had, nou prima. Enkel de tijd moest nog besproken worden en ze moest het adres even nog doorgeven waar we precies moesten zijn.

We bellen en direct voicemail, nou oke? vaker geprobeerd die dag en nog 2 keer gemaild dat we haar er niet aan krijgen en dat ze het ook via de mail even kan doorsturen. geen reactie.

Ik snap dit dus echt niet meer.. Alles is al geregeld stalling en vervoer ect en dan dit :?
Een paard kopen is gewoon niet leuk meer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:38

Igniss schreef:
Nou, die enorm leuke schimmel merrie word het toch niet. (Zucht zucht)
We zouden de vrouw zaterdag morgen bellen omdat ze het vrijdag druk had, nou prima. Enkel de tijd moest nog besproken worden en ze moest het adres even nog doorgeven waar we precies moesten zijn.

We bellen en direct voicemail, nou oke? vaker geprobeerd die dag en nog 2 keer gemaild dat we haar er niet aan krijgen en dat ze het ook via de mail even kan doorsturen. geen reactie.

Ik snap dit dus echt niet meer.. Alles is al geregeld stalling en vervoer ect en dan dit :?
Een paard kopen is gewoon niet leuk meer.

Ook wel eens gehad. Meestal betekent dat dat ze hun probleempaard inmiddels aan een andere onwetende koper ,tegen veel te veel geld,hebben weten te slijten. Wees maar blij dus. geen hand vol,maar een land vol!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:11

Ik vraag me wel af waarom er niet duidelijk gecommuniceerd wordt in de paardenhandel.Als iets toch niet doorgaat dan laat je het weten.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:15

anjali schreef:
Ik vraag me wel af waarom er niet duidelijk gecommuniceerd wordt in de paardenhandel.Als iets toch niet doorgaat dan laat je het weten.

Ja dat snap ik ook niet, dit is al de 2de keer dat dit gebeurt. Zondag gaan we kijken naar een andere merrie die we ook al eerder op het oog hadden, als het klikt betalen we ook direct aan en maken we een contractje op.

Jeep is namelijk niet helemaal goed dus daar moet het een en ander aan gemaakt worden. :') Dus we kunnen haar als het doorgaat pas begin volgende maand halen haha. Daarom dus een aanbetaling en dan betalen we wel stalgeld voor die maand haha.

Vingers gekruist dat dit hem word, anders ga ik huilen. :Y)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:30

Maak dan wel een goed contract,want wat als er iets met het paard gebeurt terwijl hij nog niet bij jullie staat?En denk je aan een aankoopkeuring?Sommige verkopers willen een paard ook wel zelf brengen.Ik heb nog nooit zelf een paard moeten halen want ik heb geen rijbewijs.Auto,chauffeur en trailer waren altijd wel te huur.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:35

En waarom haast maken met het kopen van een paard, over 2 weken staan er misschien wel weer nieuwe droom paarden te koop ;) Ben je nu niet bang dat je omdat de andere 2 niet door zijn gegaan om een belachelijke reden dat jullie niet een te overhaaste beslissing maken?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:07

Igniss schreef:
anjali schreef:

Ja dat snap ik ook niet, dit is al de 2de keer dat dit gebeurt. Zondag gaan we kijken naar een andere merrie die we ook al eerder op het oog hadden, als het klikt betalen we ook direct aan en maken we een contractje op.

Jeep is namelijk niet helemaal goed dus daar moet het een en ander aan gemaakt worden. :') Dus we kunnen haar als het doorgaat pas begin volgende maand halen haha. Daarom dus een aanbetaling en dan betalen we wel stalgeld voor die maand haha.

niet aanbetalen, zou ik werkelijk nooit doen, en ik als verkoper ook niet aannemen. wat als het paard ineens kreupel staat etc. gewoon trailer mee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:13

Igniss schreef:
anjali schreef:

Je laat niet keuren?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:31

Ts,wees nu voorzichtig,haastige spoed is zelden goed.Er staan inderdaad genoeg paardjes te koop. en trouwens,vaak is het normaal dat je een paar keer gaat kijken en proefrijden voordat je tot aankoop besluit.En dan nog eerst laat keuren. En bij aflevering pas betalen.Alleen sommige handelaren geven wel eens een paard op proef mee en die hoef je dan pas te betalen als je hem houdt na de proefperiode.Er zij allerlei constructies mogelijk,maar zorg ervoor dat jij niet binnenkort het volgende topic moet openen met " opgelicht bij paardenkoop"!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:03

wij laten ook niet keuren hoor.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:34

StalNollie schreef:
wij laten ook niet keuren hoor.

Waarom niet als ik vragen mag? Ook geen klinische keuring? Kan me nog voorstellen dat als het paard 100% klinisch goed is dat je niet nog foto's laat maken, maar helemaal niet keuren?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:26

Bedoel je dat jullie zelf niet keuren S.N, bij het aankopen van een paard?