[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:41

Hoe gaat het nu met jouw en fiëgo?

Dreamy

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 17:02

Fiëgo doet het erg goed! Er is een kijker geweest die er zo mee weg kon rijden en als hij goedgekeurd wordt dan is ie verkocht.
Met mezelf gaat het "meh", begin steeds meer te beseffen dat ik mijn maatje kwijt ga raken..

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:05

Poeh.. heftig om te lezen! :(
Zag het filmpje, wat een springkwaliteiten! Had er graag een rondje op gedaan :o

Maar goed, als iemand er zo makkelijk weg mee kon rijden, geeft toch ook wel aan dat het voor Fiego ook goed is..

Sterkte mup

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:09

Dreamy schreef:
Fiëgo doet het erg goed! Er is een kijker geweest die er zo mee weg kon rijden en als hij goedgekeurd wordt dan is ie verkocht.
Met mezelf gaat het "meh", begin steeds meer te beseffen dat ik mijn maatje kwijt ga raken..

Niet alles wat je kwijt raakt, is een verlies he! Als het bij de koper goed voelt, en ze weet van de hele training af en zelfs dan klikt het nog zo fijn en is ze nu al gek ermee, dan zit het ook goed. Ze zal er echt een gouden paard aan hebben, maar soms heeft de een net dat beetje meer vertrouwen in zichzelf en in het paard en het klinkt wel alsof Fiëgo dat nodig heeft en dat dit een hele juiste stap is.

Ik ben een hele stille meelezer geweest omdat ik het heel mooi vond om te volgen.

Het is een ontzettend moeilijke keuze, maar je kiest voor jezelf en daarmee ook voor het juiste voor Fiëgo, hoeveel pijn dat nu ook doet! De pijn wordt minder, echt waar, beloofd :(:)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:22

Dreamy schreef:

Ik snap je heel goed. Het is ook ontzettend k*t dit allemaal. Zo had je niet verwacht dat het zou aflopen.
(Ik had het je ook erg graag anders gegund.)
Maar vergeet niet alle dingen die je met hem/ van hem hebt geleerd en waar je in de toekomst met een ander paard heel veel aan gaat hebben.
Maar dat die kijker zo met hem weg kon rijden is natuurlijk geweldig en ontzettend veel belovend voor de toekomst. Dus voor Fiëgo is dit hartstikke mooi natuurlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:43

Kijk Dreamy, doordat het niet goed ging met rijden tussen jullie hebben er ook regelmatig andere mensen op hem gereden. Daar profiteert deze koopster van. Mijn paard die stik braaf ik bij mij, had gedrag dat leek op dat van Fiëgo, is erg eenkennig. Dat merk je aan alles. Daar rijdt een ander buiten waarschijnlijk (ben er echt niet zo zeker van) zo mee weg als Hercule erbij is, maar alleen op de wei zeker niet.
Dus elk nadeel heeft ook zijn voordeel. Doordat er regelmatig anderen op hem hebben gereden is hij dat meer gewend als Polie, voor wie een andere ruiter echt een issue zal zijn. Nu je hem toch moet verkopen is dat dus een voordeel.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:49

Hij kan het dus wel?!
Vind t wel apart dat n ander er zo mee wegrijd..en Menke en jij bijv niet..

Wat moet dit moeilijk zijn!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 18:52

Hij reed weg zoals ik er eerder (voor dat zadel) ook mee weg kon rijden. Wat Menke en ik deden was echt bij elke stap de ontspanning opzoeken. Deze ruiter reed er doorheen (had ook echt wel moeite met opstappen, duurde ook even hoor), dan moet je wel mee kunnen gaan in zijn mogelijke acties ;) en wij wilden juist voorkomen dat hij die acties uitvrat. Als voorbereiding dat ik er weer op zou gaan..
Deze ruiter had na het opstappen het gevoel dat Fie omhoog wilde, dat probeerden wij dus al te voorkomen..

Erg goede, kundige springruiter was dit, die alles voor kon zijn/of op kon lossen en goed mee kon zitten, heel fijn om te zien :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:23

Dat is dan een mooi voorbeeld van de juiste ruiter voor dit paard. :) Fijn, ik hoop dat het allemaal doorgaat. Tuurlijk is het even lastig voor jou, maar als dit de juiste combinatie is dan zou dat wel heel fijn zijn.

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:52

Dat is snel zeg! Wat zou dat mooi zijn voor Fiëgo. Ook voor jou, maar goed dat besef je nu nog niet volledig natuurlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:05

Dreamy wil hij Fiëgo voor zich zelf of toch om later door te verkopen als paardje eenmaal goed gaat? Weet je dat?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:01

O wat zal dit een dubbel gevoel zijn. Ik zit momenteel in dezelfde situatie.
Heel veel sterkte!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:05

Heftig hoor Dreamy, knap besluit en een knuffel!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 22:58

pien_2010 schreef:
Dreamy wil hij Fiëgo voor zich zelf of toch om later door te verkopen als paardje eenmaal goed gaat? Weet je dat?

Als hij uiteindelijk niet aan hun verwachtingen voldoet (ze willen toch het hogere springwerk doen volgensmij) dan is er een kans dat hij wordt doorverkocht. Maar met mensen zoals deze heb ik daar geen moeite mee, die rijden hem echt wel eerst goed en dan is het verkopen ook een stuk makkelijker.
Ik zou er banger voor zijn als hij bij iemand terecht komt die hem in deze staat weer doorverkoopt, en hij zo in de handel terecht komt.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 10:10

Hij wordt morgen gekeurd..
*zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:13

Dreamy schreef:
*zucht*

:(:)

Marein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:22

Dreamy schreef:
*zucht*

*knuf*

Het lijkt me heel erg dubbel, want je hebt zoveel in hem geïnvesteerd, en dat creëert sowieso een band. Maar je bent ook rationeel genoeg om de keuze te maken voor jezelf en voor Fiego. En dan komt het toch plots wel heel erg dichtbij, hè... :(:)

(Ik ga volgende week overigens naar een workshop die Menke hier in de buurt geeft. Ik moest meteen aan Fiego denken toen ik haar naam zag staan...)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 10:28

Hahaha, ja haar naam zal wel vaker aan hem gekoppeld worden door dit topic :))

Ja, pfff ik ga zo de hele dag naar stal. Nog lekker foto's maken van hem. Hij is ook zooo geliefd bij stalgenoten, iedereen wilt altijd met hem knuffelen. Kreeg altijd foto's via de app van mensen die met hem stonden te kroelen :+: Of dat iemand haar vriend (geen paardenman) had meegenomen naar stal en die de heletijd had staan knuffelen met hem en hem zooo leuk vond :+:
Ik ben zo blij dat ik hem heb überhaupt heb leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:32

Ik denk dat hij je ontzettend veel heeft geleerd, niet alleen qua paarden maar ook over jezelf. Ik vind het onwijs sterk dat je de stap maakt. Heb je al nagedacht over wat je hierna gaat doen?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 10:34

Ik ga hierna nog even goed sparen en wil heel graag op mezelf (word deze maand 25, wil al langer het huis uit maar al mijn geld heeft altijd in hem gezeten). Maar eerst maar eens een vast contract ook :=
Laten we zeggen dat er voorlopig geen eigen paard in mijn leven komt, heb wel bijrijdpaarden aangeboden gekregen. Heel lief en fijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:15

T komt allemaal goed wijffie!!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:23

:(:) komt goed, je hebt wel heel veel mooie herinneringen aan hem.
Als hij goedgekeurd is (en gekocht wordt), komt hij dan ergens in de buurt te staan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:55

Ja jammer Dreamy, dat mijn paarden te ver weg staan voor je, want ik had je graag als bijrijder voor onze HErcule gehad waarvan ik zeker weet dat hij jou alle vertrouwen terug zal geven en jij hem alle plezier. Er zijn meer Hercule paarden. Bijna altijd bom proof. Kittig en soms een beetje stout bij goede ruiters, voorzichtig en zorgend voor zijn ruiter zodra hij angst voelt. Dat paard heeft mij zo geweldig geholpen dat ik Polie (een Fiëgo paardje) wel aan kon na jaren Hercule gereden te hebben.
Met paarden als Fiëgo en Polie win je de wedstrijd, met paarden als Hercule de oorlog :D .

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 12:43

Oops, betaling van sporthorses was nu pas goed verwerkt en nu staat zijn advertentie online en word ik gelijk platgebeld. Heb er maar even netjes gereserveerd bij gezet :=

Hij gaat naar Gelderland (Elst als ik het goed heb).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:44

Dreamy schreef:
Oops, betaling van sporthorses was nu pas goed verwerkt en nu staat zijn advertentie online en word ik gelijk platgebeld. Heb er maar even netjes gereserveerd bij gezet :=

Hij gaat naar Gelderland (Elst als ik het goed heb).

:')