Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Huertecilla schreef:Skygirl schreef:Mensen die ik te paard tegen kom reageren vaak positief, vinden ze leuk om te zien en al helemaal als je ze ook vriendelijk groet, wat ik altijd doe.
Mijn ervaring ook. Dat je met de hoed in de hand door het hele land komt.
Ik heb als tegengewicht voor alle negativiteit driemaal een onderwerp in de trant van ´positieve buitenrij-ervaringen´ opgestart met een verzoek om niet te mauwen over van alles en nog wat.
Desondanks zijn ze alle drie in het drijfzand van toch off-topic gaande vermeend slechte ervaringen weggezakt.
) en die daardoor wat minder positief reageert. Skygirl schreef:Ik heb hier ook nog kans dat iemand een of meerdere nare ervaring(en) met een ruiter heeft gehad (afgaande op bokttopics) en die daardoor wat minder positief reageert.
Angeliquee18 schreef:Ik vind dat ze met niks rekening houden,
Met geen auto fietser of wandelaar,
En dan komen ze als een stel idioten aanfietsen in een hondenlosloobgebied
En dan nog zeuren dat die hond niet aan de kant gaat??
Hoevaak rijden ze wel niet door rood?
En dan is het nog de schuld van de auto ook als ze er onder liggen,
Nee, ik kan er niet veel goeds over zeggen,
Zullen vast en zeker ook wel goede tussen zitten,
Maar ik ben ze nog niet tegen gekomen
Marian01 schreef:(wat ik wel weer heel lief vond..ik kwam laatsts een scooter tegen, en die stopte..zette motor af, wachte tot ik voorbij was, ik heb haar verteld dat ze mocht starten, mijn paard er verder niet op zou reageren...maar het gebaar vond ik geweldig)
Tijdje geleden 2 mannen met een vuilniswagen (waar ik bewust langs ging in het kader van verkeersmak maken
) die zelfs even stopten en de wagen uit zetten omdat ik er aan kwam. Heb ze uitgelegd dat ze daar aan moest wennen dus dat ze wel door mochten gaan, ze vonden dat helemaal super dus heb ook nog even goed kunnen oefenen
En dan verwacht je een jonge vent die stoer wil doen, maar ik gokte hem zo rond de 50 jaar oud.
).Ireen_ schreef:Trekker/vrachtwagenchauffeurs houden sowieso vaak erg veel rekening met je vind ik.
Alle trekkerrijders in die omgeving rijden zo... Is maar net waar je komt? HolyPope schreef:Angeliquee18 schreef:Ik vind dat ze met niks rekening houden,
Met geen auto fietser of wandelaar,
En dan komen ze als een stel idioten aanfietsen in een hondenlosloobgebied
En dan nog zeuren dat die hond niet aan de kant gaat??
Hoevaak rijden ze wel niet door rood?
En dan is het nog de schuld van de auto ook als ze er onder liggen,
Nee, ik kan er niet veel goeds over zeggen,
Zullen vast en zeker ook wel goede tussen zitten,
Maar ik ben ze nog niet tegen gekomen
Juist!
HolyPope schreef:Ben het ook met Karl66 eens.
lili266 schreef:Wat ik pas écht erg vind zijn van die clubjes wielrenners die als een waar peleton op de autoweg rijden, terwijl daarnaast een schitterend fietspad ongebruikt ligt te blinken in het zonlicht. Hartstikke leuk dat jullie in de waan zijn dat de Tour De France omgeleid en nog steeds gaande is, maar als ik met mijn auto over het fietspad rijd krijg ik ook van jan en alleman de wind van voren. Dussehh, wieberen!
lili266 schreef:Wat ik pas écht erg vind zijn van die clubjes wielrenners die als een waar peleton op de autoweg rijden, terwijl daarnaast een schitterend fietspad ongebruikt ligt te blinken in het zonlicht. Hartstikke leuk dat jullie in de waan zijn dat de Tour De France omgeleid en nog steeds gaande is, maar als ik met mijn auto over het fietspad rijd krijg ik ook van jan en alleman de wind van voren. Dussehh, wieberen!
.
. WielrennerX schreef:PS. Ik vind het wel ernstig dat je het 'écht erg' vindt om iets vertraagd te worden in het verkeer.
Bo_Cassey schreef:Toen er toevallig bij ons oude huis een agent stond ben ik op hem afgestapt. Ik heb hem gevraagd of er niet wat aan zo'n peleton gedaan kan worden, aangezien het een gemengd voetgangers- en fietspad betreft waar veel met kinderen en honden wordt gewandeld, terwijl er parallel aan dit toch wel erg smalle pad een ruime gelegenheid loopt voor de wielrenners om veilig snel te rijden.
De agent vertelde me dat het voor de wet gewone fietsers zijn, en dat het dus alleen opgelost kon worden door er een voetpad van te maken, ten koste van de normale fietsers.
Ik vroeg of het dan strafbaar was wanneer een wielrenner (of welke fietser dan ook) met dusdanige snelheid dicht langs een klein kind rijdt dat tijdig remmen niet mogelijk zou zijn wanneer het kind een stap in de verkeerde richting zou zetten. Hij zei dat dat idd onder artikel 5 valt, en dat ze daar een boete voor geven.
Dit pad ligt vlak achter de achtertuinen, er loopt een paadje van elke achtertuin naar het fiets/voetpad. Mijn buurmeisje zat op een loopautootje aan het eind van zo'n pad. En ZOEF uit het niets een wielrenner die er zo dicht langsreed, dat mijn buurmeisje maar 1 zetje met haar voetjes had moeten geven om onder zijn wielen te komen. Dat vind ik echt belachelijk.
HC, je hebt het de hele tijd over zelf respect tonen. Ik heb hun gedrag heel lang gedoogd, maar gingen ze normaal doen? Nee hoor, het werd steeds erger. Wanneer er fietsers komen, haal ik altijd mijn kinderen aan de kant, maar aangezien het ook een voetpad is heeft geen enkele fietser het recht om ons zowat voor onze sokken te rijden en te schreeuwen dat iedereen aan de kant moet.
Zeker gezien bovengenoemde aanwezige wielren-gelegenheid!
Wij hebben daar simpelweg te maken gehad met een zeer asociale groep wielrenners, ik denk dat ik daar wel met een vinger naar mag wijzen.
. Wat me nog meer opviel, was de ruimte die het paard kreeg van de wielrenners...
Bo_Cassey schreef:@ Amykimmie: onze verhalen verschillen natuurlijk nog wel een beetje. Jij was op het fietspad (in jouw specifieke voorbeeld) waar je niet mag. Ik was met mijn kids op een wandelpad waarnaast genoeg wielergelegenheid was.
Dat is toch wel een verschil, al ben ik nog steeds van mening dat het schelden niet had gehoeven.
Citaat:Hij zag er een beetje uit als Bernard Hinault.
Zijn fiets, de kleuren van zijn shirt, zijn voorkomen.
Ik kwam van rechts op een doorgaand stuk en hij vond het nodig om mij de weg af te snijden. ongelukje dacht ik, kan gebeuren. ik was opweg naar een verkeerslicht, dus wellicht was de situatie wat onduidelijk.
Terwijl ik dat denk zie ik deze fietser dezelfde kant opfietsen als waar ik ook heen ga, alleen.... aan de verkeerde kant van de weg. Zonder om te kijken smijt hij zijn fiets naar rechts. Het is jammer dat hij niet even keek, want ik zat alweer vlak achter hem. een paar centimeter verder en hij had me zo de weg af gereden.
Ik zie het volgende verkeerslicht op rood springen, de zichzelfbenoemde topfietser voor me ziet het ook, maar voor professionals zoals hij gelden verkeerslichten natuurlijk niet. Vol door rood fietst hij verder. Terwijl ik stop zie ik hoe een van rechts komende en optrekkende auto nog net op tijd vol in de remmen kan. En gelukkig voor die auto zit er niets achter hem, want dat was onherroepelijk een kop-staart botsing geworden.
Ik krijg groen en zet even flink aan om deze fietser in te kunnen halen. Dat is me al twee keer bijna gelukt, dus ik ga mijn best er eens voor doen. Wederom zie ik het weer net goed gaan, maar nu met een tegenliggende en duidelijk seniore fietser. Ik krijg haast de neiging om sorry te gaan roepen tegen iedereen die deze wannabe tegenkomt. Als iemand zich afvraagt waarom wielrenners een slechte naam hebben. Deze flapdrol is er voor verantwoordelijk. bijna bij hem gaat hij een vluchtheuvel aan de verkeerde kant voorbij, schiet hij weer door rood en daarbij kan het hem niets schelen dat er een moeder met een haar dochtertje op haar eigen fietsje aan komt fietsen. Wat zal ik doen, vraag ik me af. ook door rood zodat ik 'm in kan halen en vragen wij hij in vredesnaam mee bezig is? Maar de singel die nu komt zit vol met uitritten. Hij zal zich daar niets van aantrekken en dus besluit ik om gewoon te wachten voor rood en vervolgens veilig maar wel met een gangetje van 35 naar huis te fietsen. Dat kan best, als je maar een beetje anticipeert op het andere verkeer. Ik ga er vanuit dat het begrip dan gewoon wederzijds zal zijn.
En tegen iedereen die dit stukje leest zeg ik Sorry, Sorry, sorry. Sorry als u deze wielrenner bent tegengekomen. Helaas bestaan dit soort figuren. Maar ze zijn in de minderheid. en hoewel ze er uitzien als een wielrenner, omdat ze op een racefiets zitten en zich verkleden als wielrenner. Bedenkt u dan alstublieft dat deze niet echt zijn. En accepteer alstublieft mijn plaatsvervangende excuses.
amykimmie schreef:Toch veranderd mijn mening niet. Overal zitten rotte appels tussen, maar dan zijn er hier in de buurt toch wel veel 'rotte' wielrenners.
Helaas word ik gewoon nog steeds uitgescholden, aan de kant gedrukt of afgesneden door 4 op de 5 wielrenners.