[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 23:22

Alja schreef:
ik snap niet dat hier geen moeder is in dit verhaal die je tegenhoud..

Daar ben ik te oud voor. :)

Ik zal het overwegen. Maar ik ga niet 6 weken revalideren met de fysio en verder niets doen. Ik wil om de paar dagen wat met Frum doen. Daar ben ik niet vanaf te brengen. En dat vind ik voldoende passen bij het rustig beweging opbouwen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:28

Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil nu even iets kwijt. Aantal jaar geleden heb ik twee ruggenwervels gebroken. Artsen waren zeer terughoudend met weer gaan rijden, stop er maar een jaar mee was hun advies.

Mijn fysio heeft er juist voor gezorgd dat ik er weer met 3 maanden opzat. Zij heeft niet aan mijn wervels gezeten,ik heb alleen maar oefeningen gehad om mijn spieren weer sterker te maken, rijden werd onderdeel van de therapie!

Ga dus naar de fysio, ga 3x per week trainen onder begeleiding, dat zal je meer helpen dan zelf maar aanmodderen, ze kunnen je helpen om de beweging met beleid op te bouwen, je hebt maar een rug en wees daar zuinig op!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:36

Dan zou je juist begeleiding moeten zoeken. Iemand die jou kan vertellen welke klusjes je wel, en welke je absoluut nog niet moet doen. Welke pijnsignalen je alert op moet zijn. Hoe vaak per week en hoe lang je actief bezig mag zijn. Kortom, iemand die met jou meedenkt. Je vergeeft het jezelf toch nooit als je jouw én Frum's toekomst min of meer verpest omdat je nu te ongeduldig bent? Als je levenslang pijn overhoudt en nooit meer fatsoenlijk zal kunnen rijden?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:29

Je zit ook niet dagelijks bij de fysio, dus je kan gewoon de dagen dat je geen fysio hebt met Frum aan de gang.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:45

Na een tijd zal de fysio je wellicht ook niet tegenhouden om op een paard te stappen. Mijn rug wordt beter door paard te rijden, en gek genoeg veel losser van door te zitten.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:39

Mijn vader is met 57 overleden en mijn opa(zijn vader) heb ik nooit gekend omdat hij 4 jaar voor ik geboren werd (nu 32 jaar geleden) is over leden. Daarentegen is mijn Oma (mijn vaders moeder) 98! en mijn vaders zussen leven ook nog in goede gezondheid. het hoeft dus niks te zeggen..... snap wel dat je het leven voluit wil benutten.
Ik snap dat je wat met Frum wil blijven doen, en zolang dat dingen zijn als VD en los springen over rare hindernissen vind ik dat dat ook wel moet kunnen. Mids je dan natuurlijk geen last hebt van je rug.

die Fysio zou ik zeker doen. je kan altijd stoppen als je er na een paar keer (echt proberen) nog niet achter staan of het iedee hebt dat het niet helpt.
Maar lees hoe positief het kan zijn!

Citaat:
Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil nu even iets kwijt. Aantal jaar geleden heb ik twee ruggenwervels gebroken. Artsen waren zeer terughoudend met weer gaan rijden, stop er maar een jaar mee was hun advies.

Mijn fysio heeft er juist voor gezorgd dat ik er weer met 3 maanden opzat. Zij heeft niet aan mijn wervels gezeten,ik heb alleen maar oefeningen gehad om mijn spieren weer sterker te maken, rijden werd onderdeel van de therapie!

Ga dus naar de fysio, ga 3x per week trainen onder begeleiding, dat zal je meer helpen dan zelf maar aanmodderen, ze kunnen je helpen om de beweging met beleid op te bouwen, je hebt maar een rug en wees daar zuinig op!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 22:56

Jullie mogen gerust boos worden... Maar ik heb geen last van het rijden, in tegenstelling tot andere activiteiten (zoals staan :+ ). Mijn rug voelt juist beter met rijden, maakt mijn spieren wat losser. Het is alleen nog erg vermoeiend. Daarom rijd ik alleen Frum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, er moet minstens 50 kg af :o

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:00

Wat een spekkie is Frum geworden zeg _O-
Fijn dat je met rijden geen last hebt van je rug!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:02

Ik moet wel rijden, anders groeit hij dicht en moet ik hem straks naar de stal rollen O:)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:19

Hij is echt Hollands welvaren :D Maar het rijden ziet er goed uit zeg! Alsof hij nooit anders gedaan heeft. Gaat over het algemeen ook al beter met je rug?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:21

Wat een prachtig paard is Frum toch ook. Merk je nu nog veel van zijn "trekjes" of wordt nu minder door het rijden?

Fijn dat je met rijden je rug losmaakt, maar kijk wel uit. Jij moet de rest van je leven met je rug.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 23:34

Frum heeft altijd trekjes, helaas. En met spanning is het altijd erger. Training maakt alleen het verschil tussen 'bijna omvallen'-spastisch en 'dit is niet normaal maar het is acceptabel'-spastisch.

O, dit ben ik helemaal vergeten te vertellen. Ik ben laatst zelfs bij iemand geweest die heeft gependeld voor Frum. Ze heeft ook nog de aanwezige entiteiten weggejaagd en hem bachbloesems voorgeschreven.

Ik vind het wel heel moeilijk om me hiervoor open te stellen. Ook omdat verder niets over hem had verteld en ik de bevindingen niet of nauwelijks herkenbaar vond.

De pendel gaf iets aan van spierproblemen/rugproblemen. Hij zou vettige plekken hebben bij zijn lendenen, omdat hij nierproblemen heeft. Dat zou ik met poetsen duidelijk moeten merken, omdat hij zou reageren in zijn rug. Hij is echter het paard met de meest constante vacht zonder vettigheid en zonder schilfers. Bovendien is hij totaal niet gevoelig op zijn rug. Hij zou puberaal en tegendraads zijn en hij kon zich niet concentreren. Als een kind dat steeds ruzie maakt, nee schreeuwt, etc. Maar ik ken eigenlijk geen paard dat zo hard voor mij wil werken als Frum en hij probeert zich ook goed te concentreren. Ik heb alleen het idee dat zijn lijf soms andere dingen doet dan zijn hoofd wil.

Vervolgens wel het verhaal verteld en toen is ze gewoon op basis van die info met mij gaan meedenken.

Aangezien geen enkele kliniek nog iets voor mij kan betekenenen... Ik gun het hem zo. En deze mevrouw kwam gelukkig totaal niet zweverig over en is alles behalve commercieel. Voor mijn gevoel doet het niets. maar ik ben best bereid om het te proberen. Hij eet echter niets waar die druppels op zitten, dus hij heeft nog niets binnen gekregen.

Verder is er wel 1 raar ding... Als ik Frum droog uit het land haal, dan heeft hij op zijn rechterbil in het midden een rechthoekig zweetplekje. Al een paar dagen, onzer zijn vliegendeken. Kan dus geen toeval zijn dat hij of een ander paard dat nat heeft gemaakt.

Afbeelding

Ooit zoiets meegemaakt? Hij was verder kurkdroog. Bij zweten verwacht ik dat eerder op de hals en anders de flank.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 08-08-14 23:50, in het totaal 4 keer bewerkt

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 23:36

_O- Ik had precies het zelfde gedaan, fijn dat het gaat en dat je Frum zo ook goed kunt houden, maar doe wel voorzichtig he <<)

bente_sat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:47

Ik lees al een hele tijd mee en ik heb echt respect voor je hoe je met de situatie om gaat.

Over de Bach bloesems wil ik wel wat zeggen(ben er heel erg geïntreseerd) paarden en andere dieren kiezen hun eigen remedies en als hij zijn eten niet eet is het gewoom niet de goede remedie.

Ik zou je aanraden om het boek bach-remedies voor honden en paarden te lezen van margriet dudok. Daar wordt bij elke remedie een paard (en hond) omschreven en soms weet je dat je precies hebt gevonden wat bij je paard past.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:47

Je bent toch een eigenwijsje zeg, stapt gewoon op de Frum. :+ Maar het ziet er goed uit hoor!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:04

O ik lees nu je toevoeging, er is al eens eerder hier op Bokt een topic geweest over onverklaarbare plaatselijke zweetplekken.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 00:43

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 01:06

Gossiepossie wat is tie toch MOOI... <3
Je kunt evt de druppels ook in zijn onderlip doen, dan neemt het slijmvlies het op.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 10:14

Gaat ie niet leuk vinden! Die druppels op zijn onderlip! Mijn katten werden er ook helemaal gek van. Het is de alcohol in de druppels waardoor ze het niet willen drinken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:06

Hmm, tja, mijn Fjordenman vindt dat soort druppels allemaal geweldig, vandaar de tip ;)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 11:14

Frum vindt het verschrikkelijk. Hij ruikt het al van een km afstand en wordt er meteen dronken van. En dat zonder alcohol. :+

kimmie1 schreef:
Even gezocht, misschien heb je hier iets aan: [MD] Paard zweet aan 1 kant zonder enkele inspanning!

Wel interessant om te lezen! Maar heb liever niet nog meer gezeur met zijn zenuwen. Hij is al raar genoeg. }:0

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:17

Typisch Frum ;) Door appelmoes heen dan? Door slobber heen? Hmmm, dat zijn vast dingen die je allang zelf had bedacht...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 11:19

In appelmoes, appels, brood en brokken werkt het niet. Ik wilde nu inderdaad aan de slobber beginnen. Het was alleen makkelijker geweest als ik hem een stukje kon geven met alle druppels erop, dat hij niet toevallig het beetje slobber met die druppels versmeert... Maar het is niet anders.

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:20

Ik ben verliefd op Frum! <3
Paard bij ons op stal had precies hetzelfde ook ook op zijn bil, ik meen dat dat kwam nadat hij een allergische reactie op een insectenbeet had. Ik zal het eens navragen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:23

_Lorette_ schreef:
In appelmoes, appels, brood en brokken werkt het niet. Ik wilde nu inderdaad aan de slobber beginnen. Het was alleen makkelijker geweest als ik hem een stukje kon geven met alle druppels erop, dat hij niet toevallig het beetje slobber met die druppels versmeert... Maar het is niet anders.

Op een Wiesencob zou handig zijn, maar dat ruikt hij ook, gaat bij hem ook niet werken.