Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:43

heel veel succes welmoed de duimen doen hier ook weer mee

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:53

Spannend merrie wordt om 14:00 klinisch gekeurd, als dit goed is wordt eventueel deze week en anders volgende week rontgenlogisch gekeurd! :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:01

Spannend allemaal!!!
Hoe is het gegaan Welmoed???

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:05

Waarom niet direct er achteraan uria??

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:07

Waarom laat je dat niet meteen op dezelfde dag doen, Uria :)? Gewoon nieuwsgierig hoor! Ik vind dat zelf een prettiger idee :j

Ik heb eerst klinisch laten keuren en toen de aanvullende foto's laten maken :) Toen ze glansrijk door de keurig kwam, is ze meteen opgeladen om vervolgens bij ons op stal te worden gebracht :)

Succes!

Ja, Welmoed, laat eens even wat weten :D Haha ;)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:12

Seven schreef:

Omdat de da vandaag daar op stal is en haar gelijk mee kan nemen voor de keuring, de eigenaresse wilt eerst weten of zij 100% klinisch is en daarna pas foto's laten maken (misschien kunnen we erna nog wel naar de kliniek hoor)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:25

Heb ik ook altijd eerst gedaan eerst klinisch 100% is dat goed direct RX keuren, maar ben daarvoor wel atijd naar de kliniek gereden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:30

_URIA_ schreef:
Seven schreef:

Omdat de da vandaag daar op stal is en haar gelijk mee kan nemen voor de keuring, de eigenaresse wilt eerst weten of zij 100% klinisch is en daarna pas foto's laten maken (misschien kunnen we erna nog wel naar de kliniek hoor)

vind ik best vreemd :o
Een paard wat niet kreupel is of is geweest, komt meestal wel door de klinische keuring...
Kinische keuring kan dus ook op de kliniek en mocht het niet goed zijn, hoef je echt geen ront. foto's meer te maken.
Als hij klinisch goed is,wat je mag aannemen, bespaar je er dus niks mee. Zou hij klinisch niet goed zijn, dan bespaar je 1 consult en een x vervoer.
Ik raad je aan om bij een eigen d.a te laten keuren. Vind het maar een rare constructie namelijk.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:32

Waarom vind je dat raar superwomen? Als hij klinisch niet goed blijkt kan hij thuisblijven en scheelt het een retourtje kliniek.. Als de dierenarts toch al op stal is, is dat twee vliegen in een klap toch?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:36

Helaas, hier is ie afgekeurd en gaan dus met een lege trailer naar huis. Hij liep niet goed op de harde volte en eigenaar heeft nog foto's laten maken en was een lichte oneffenheid op de foto. De man heeft tot onze verbazing alles betaalt terwijl hij zei dat de eigenaar niks betaalde als ie afgekeurd werd.

Ben aardig verdrietig en vooral om het feit dat het paard nu waarschijnlijk naar de salami gaat, de boer kan er nu niks meer mee verklaarde hij. Ik vind het heeeeel moeilijk om dat op me geweten te hebben.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:39

@ welmoed, sh*t.... Ik heb ik hetzelfde schuitje gezeten en een salami /frikandel zoals ik het noemde op je geweten is echt heel erg naar, maar het is "gelukkig" niet jouw paard en het is zijn beslissing.. Erg aardig van de boer dat hij nu wel alles betaald. Maar wat verschrikkelijk balen voor jou. Had zo gehoopt dat ook jij nu je nieuwe aanwinst had gevonden.
Laatst bijgewerkt door Nellekeee op 07-06-12 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:40

Nellekeee schreef:
Waarom vind je dat raar superwomen? Als hij klinisch niet goed blijkt kan hij thuisblijven en scheelt het een retourtje kliniek.. Als de dierenarts toch al op stal is, is dat twee vliegen in een klap toch?

Nou, ik zou er dus vanuit gaan dat het paard klinisch okey is en zou er liever gelijk een ront kleuring achteraan willen.
Zo kunnen klinisch ook afgekeurd worden, terwijl ze ront. goed worden gekeurd, dus ik zou die 2 keuringen gelijk willen.
Ik vraag me af of de eigenaar twijfelt over de klinische keuring...

welmoed__ : balen!
Toch is een klinische keuring niet erg betrouwbaar. Kan goed dat hij volgende week goed loopt.
Als de foto geen groot probleem aan geeft, zou ik 'm niet gelijk afschrijven. Heb meerdere paarden gezien die niet 100% op de foto zijn, maar nooit kreupel en op hoog niveau liepen. Hangt erg af van de plek en of het een grote afwijking is.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 07-06-12 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:41

Klote welmoed! Je moet het niet als jouw "schuld" zien. Beter salami dan eindeloos rondzwerven in de handel.

Cath

Wat balen zeg welmoed.. Erg jammer dat hij niet goed was..

Needje

Balen zeg Welmoed.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:42

Heel veel sterkte welmoed!! Echt ongelofelijk balen :(:)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:44

superwoman schreef:
Nellekeee schreef:

Nou, ik zou er dus vanuit gaan dat het paard klinisch okey is en zou er liever gelijk een ront kleuring achteraan willen.
Zo kunnen klinisch ook afgekeurd worden, terwijl ze ront. goed worden gekeurd, dus ik zou die 2 keuringen gelijk willen.
Ik vraag me af of de eigenaar twijfelt over de klinische keuring...

Ik ga nergens vanuit met keuren, zie dit topic. Afgelopen week toch weer 2 paarden afgekeurd op het klinische gedeelte. Zodra de klinisch niet goed zijn hoef ik geen foto meer dus als dat deel thuis kan (en de DA is er toch al, waardoor je voorrijkosten deelt en zelf geen reiskosten hebt) dan wist ik het wel. Wanneer er een DA apart voor moet komen en je dus voorrijkosten moet betalen zou ik ze afwegen tegen de reiskosten die dan eventueel wel komen als je nadien voor de foto's weg moet, maar als hij er al is, waarom dan niet doen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:46

Nellekeee schreef:
[Ik ga nergens vanuit met keuren, zie dit topic. Afgelopen week toch weer 2 paarden afgekeurd op het klische gedeelte.

Dat kan, maar als eigenaar zou ik er achter staan dat hij klinisch okey is, wanneer hij nooit kreupel is of is geweest.
Kans is dan zéééér klein dat hij klinisch niet goed is namelijk.

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:47

He dat is balen Welmoed!! kan me voorstellen dat dat zwaar op je geweten weegt.

Succes Uria.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:51

@ Welmoed ik heb het ook gehad. Een 2,5 jarige met een superpapier uit de twiggy stam kon ik voor heel weinig geld kopen. Eerst twijfelen of ik haar wel liet keuren omdat het zo weinig geld was. Ik heb haar toch laten keuren maar eigenaar vond het niet nodig. Wat was ik blij dat ik die heb laten keuren want ze was echt al kapot van binnen. Na 3 foto's was het al einde keuring. Zo zonde..
Eigenaar heeft haar ook opgeruimd. Was wel even slikken toen ik wegging maar zelfs voor de fok was zij niet te gebruiken. Wees blij dat je heb laten keuren want anders had je misschien maar kort plezier ervan ook al is het naar wat de man zegt. Miischien dat hij hem via de handel nog wel verkoopt.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:54

Klopt het is een moment opname absoluut, maar er was een licht verhoogd risico op de foto en ik wil dat risico gewoon niet lopen, hoe moeilijk ik het ook vind.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:58

Jammer zeg welmoed! maar het is niet jouw verantwoordelijkheid/schuld, ik hoop dat je er een beetje overheen kan stappen. hopelijk heeft uria meer geluk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:58

Het was toch ook nog een onbeleerde Welmoed?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:59

Wat balen Welmoed! (waarop was er een verhoogd risico als ik vragen mag?)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:03

superwoman schreef:
Nellekeee schreef:
[Ik ga nergens vanuit met keuren, zie dit topic. Afgelopen week toch weer 2 paarden afgekeurd op het klische gedeelte.

Dat kan, maar als eigenaar zou ik er achter staan dat hij klinisch okey is, wanneer hij nooit kreupel is of is geweest.
Kans is dan zéééér klein dat hij klinisch niet goed is namelijk.

Hier een stille meelezer. Ik ben niet direct op zoek naar een paard, maar naar paarden kijken op internet is één van mijn hobby's :-).
Ik ben het totaal niet eens met bovenstaande. Zo goed als elk paard dat niet recht is zal licht onregelmatig lopen op de harde volte. Dit is zeer vaak op te lossen met de juiste training.